Skocz do zawartości

Hamulce do e46 - tarcze, klocki, przewody - zapytania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kolego na temat tarcz i klocków jest dużo tematów wystarczy użyć Google. Tarcze nawiercane lub nacinane montuje sie przeważnie jeżeli używasz samochodu bardziej do sportu. Tarcze zamontuj takiej samej wielkości jak masz teraz w żadnym wypadku mniejszych.
  • Odpowiedzi 351
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie myślałem nad mniejszymi tylko ewentualnie nad większymi aczkolwiek jeszcze moich nawet nie mierzyłem, przedewszystkim chciałem się dowiedzieć co i jak.

 

Zastanawiam się właśnie nad tarczami ZIMMERMAN SPORT albo ATE POWERDISK a jeśli chodzi o klocki to myślałem nad JURID WHITE podobno mają domieszkę ceramiki komplet za 189zł ale jeszcze mamy rabaty w jednej firmie i muszę się zorientować jak u nich wygladą cena (tylko nie mam dostępu do programu na tym kompie). Miał ktoś może klocki tej firmy? Pylą mocno?

Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Opublikowano

http://m.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja,gp0r5

 

Po przejrzeniu linka który wysłał piotrek1474 można dojść do prostego wniosku że tarcze ZIMMERMAN SPORT niestety nie mają żadnego sensu w komplecie z JURID WHITE.

 

"Należy stosować wyłącznie tarcze gładkie,najlepiej JURID. Nie należy stosować nacinanych ani nawiercanych tarcz ponieważ te rozwiązania mają na celu ograniczenie lub wyeliminowanie zjawiska fadingu, które nie powstaje przy zastosowaniu klocków ceramicznych JURID więc używanie takich tarcz jest bezcelowe tym bardziej ,że takie tarcze przyśpieszają zużywanie się klocków hamulcowych, głośniej pracują i są zazwyczaj droższe."

 

W takim razie pytanie co sądzicie o ATE POWERDISC? Miał ktoś może takie tarcze? W firmie INTERCARS Zielona Góra mówią że najwięcej osób kupuje u nich tarcze TRW, aczkolwiek ja gdzieś czytałem że ludzie nie polecają firmy TRW do BMW tylko nie pamiętam czy chodziło o klocki czy tarcze. Eh... i bądź tu mądry.

Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Opublikowano

Ate powerdisk nie polecam - pogiely mi sie zaraz po montazu i jeszcze nie uznano mi gwarancji. Obecnie jezdze na polskich mikodach i jest spoko. Aha, montaz ceramiki do nacinanych i wierconych tarcz mija sie z celem. Generalnie montaz nacinanych i wierconych tarcz do twojego auta mija sie z celem. Nie rob bledu i nie daj sie zlapac na marketingowy belkot - to auto wyszlo z fabryki z tarczami pelnymi i w zupelnosci takie wystarcza do opanowania potwornej niemocy 170 koni.

Skup sie na dobrej pelnej tarczy i nq dobrych miekkich klockach. Wie, pyla takie obficie, ale i tez w mojej opinii przewidywalnosc hamulcow jest na takim zestawie.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Tak jak mówisz tarcze nawiercane i nacinane mijają się z celem i nie mam sensu dopłacać do tego typu rzeczy w moim przypadku. Jeśli chodzi o te powerdisc to ogólnie czytałem że mają całkiem dobre opinie. Może trafiłeś jakiś taki pechowy zestaw? Ile czasu jeździsz na tych polskich tarczach?
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Opublikowano

Na mikodach przejechałem w E46 już trochę ponad 20000 km mają po około 1mm rantu na stronę, mówię około, bo nie mierzyłem dokładnie, tylko "organoleptycznie". Do tego mam założone klocki Steinhoff, też nawiasem mówiąc polskie. Klocki miękkie, trochę pylą, ale to mi nie przeszkadza. Z tymi ATE to historia była taka, że zachłysnąłem się gotówką i w mojej głowie zrodziła się jakaś popieprzona myśl, że "teraz zrobię lepiej", zamiast trzymać się sprawdzonych części. Tarcze pogięły się po około 2000 km, bez wyraźnego powodu, nie były przegrzane, przehamowane, nie trzymam nogi na hamulcu na światłach, nie wpadłem w wodę, a przynajmniej nie do tego stopnia, żeby tarcze szlag trafił. Do tarcz były dedykowane klocki ATE. Ale reklamacji mi nie uwzględniono, bo montowałem sam, a nie w warsztacie, więc oczywiście uzasadnieniem był nieprawidłowy montaż. Zresztą w służbowym Focusie też miałem to założone, tylko do tego ceramiczne klocki poprzedni użytkownik założył, i jeździć się na tym nie dało.

 

A na mikodach ogólnie jeżdżę bardzo długo, bo zakładałem je już do W201 (ponad 40000 km przelotu), do Passata B5 (trochę ponad 80000, dwa komplety tarcz założyłem), w E36 też je miałem, ale tylko przód (założyłem nowe, jak sprzedawałem to już były na końcówce) , w E46 też się odpukać spisują. I zawsze do tego miałem klocki Steinhoff. Kiedyś był to wybór powiedzmy podyktowany oszczędnością - Mikody były droższe od "chińczyków", niemniej jednak tańsze od "markowych" produktów. Teraz, po wtopie z ATE nie mam już parcia na cokolwiek innego, "lepszego" bo "droższego"

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
carlOs@ dzięki tobie dowiedziałem się że insnieje takie słowo jak "organoleptycznie" i co więcej pofatygowałem się żeby sprawdzić co to znaczy ;p człowiek się ciągle rozwija haha Jeśli chodzi o te tarcze firmy MIKODA to poczytałem i opinie są mieszane nie wiem jak to się przekłada na rzeczywistość ale ludzie piszą, że firma ta ma fajne tarcze dla małych, lekkich autek a w BMW niekoniecznie zdają egzamin dodając do tego że to zwykła taniocha. O ATE z kolei dużo osób mówi że się wyginają, TRW ogólnie nie polecają. Zimmermany sport ludzie ogólnie chwalą, ale ja nie potrzebuję tarczy nacinanych, ani nawiercanych (nie jeżdżę tym autem sportowo, więc nie potrzebny wydatek. Na razie jestem w 90% przekonany że kupie klocki JURID WHITE z tego względu że są ceramiczne, nie spotkałem się z negatywnymi opiniami i są w cenie w granicach mojego rozsądku :) Jeśli chodzi o tarcze to mam mega dylemat. Pytanie teraz brzmi czy do ceramicznych klocków trzeba jakiś szczególnych (czytaj lepszych) tarczy? Czy mogą być zwykłe byle gładkie? Jutro spytam jeszcze w dwóch zaufanych firmach co myślą o tych Mikodach, a jak nie to spytam co proponują dołożyć do tych klocków. Może tarcze JURID J? Miał ktoś takie może?
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Opublikowano

W201 2.0E - 1200 kg. VW B5 1.9tdi - 1400 kg. E36 318tds - 1400 kg. E46 320d - 1500 kg.

 

Małe, lekkie autka mówisz? No a ja zawsze myślałem, że to ciężkie wersalki są... ;)

Zrobisz jak uważasz. Ja tam jestem zadowolony, i wiem jaki będzie kolejny komplet tarcz i klocków.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Wiesz to nie jest moja opinia, tylko sprawdzałem co w innych tematach pisali o klockach i tarczach. Tak czy inaczej dziękuję Ci za opinie i podpowiedź. Tak jak wcześniej pisałem jutro popytam jeszcze co o tym myślą sprzedający i co najczęściej kupują ludzie.
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie myślałem nad mniejszymi tylko ewentualnie nad większymi aczkolwiek jeszcze moich nawet nie mierzyłem, przedewszystkim chciałem się dowiedzieć co i jak.

 

Zastanawiam się właśnie nad tarczami ZIMMERMAN SPORT albo ATE POWERDISK a jeśli chodzi o klocki to myślałem nad JURID WHITE podobno mają domieszkę ceramiki komplet za 189zł ale jeszcze mamy rabaty w jednej firmie i muszę się zorientować jak u nich wygladą cena (tylko nie mam dostępu do programu na tym kompie). Miał ktoś może klocki tej firmy? Pylą mocno?

 

Tak sie składa ze właśnie mam tarcze zimmerman sport i klocki jurid. Fakt jest taki ze mam 330 , większe tarcze niz u Ciebie i hamuja swietnie , przejechane sporo jakieś 50k może wiecej, Pylenie chyba wcale nie zauwazyłem mam grafitowe felgo moze dlatego. Naprawde polecam na poprzednim zestawie przy mokrych tarczach naciśnięcie padała hamulca powodowało taj jakby poślizg (podobno wystepuje to włanie w 330 ze wzgledu na wielkośc tarcz) teraz przy tym zestawie tego nie zauwazyłem. Zestaw naprawde rewelacja mogę szczerze polecić

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
ziomekthx@ Dzięki wielkie za informacje. Dobrze że klocki rzeczywiście nie pylą, a przynajmniej nie pylą tak mocno jak zwykłe. Moje obecne klocki firmy X (nie wiem jakiej bo są założone od kąd kupiłem auto) pylą na tyle mocno że około 3 dni po myjni falgi z koloru srebrnego robią się całe brudno grafitowe :) Kurde, wszyscy chwalą te tarcze ZIMMERMAN SPORT, jeszcze nie spotkałem się z żadną negatywną opinią na ich temat, ale czytałem, że nie ma sensu zakładać ich do auta z kolckami ceramicznymi.
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Opublikowano

Popytałem i doszedłem do wniosku że kupuje klocki JURID WHITE i do tego tarcze JURID albo TEXTAR.

 

W sumie fajnie cenowo to wychodzi przynajmniej jak dla mnie :) klocki komplet 134zl tarcze szt jurid 121 a textar 112. Chyba dobre ceny nie?

Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Opublikowano
Dzięki Piotrek za informacje :) jutro albo w poniedziałek będę zamawiał zestaw także mam jeszcze chwile żeby zdecydować które tarcze i poczytać opinie na ten temat.
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Opublikowano
2 miesiące temu montowałem na przednią oś ATE Power Disc i klocki ATE Ceramic, po przejechaniu 5 tys km. jestem jak najbardziej z nich zadowolony. Przede wszystkim klocki prawie w ogóle nie pylą, a tarcze, no cóż mają głównie efekt wizualny ;)
Opublikowano

lysyts@ no wyglądają fajnie :) tylko dużo negatywnych opini to po pierwsze, a po drugie tarcze nawiercane i nacinane nie mają żadnego większego sensu przy zwykłej jeździe, oprócz wizualnych walorów... Mam dylemat

 

Druga sprawa planuje pomalować zaciski, a chyba lepszej okazji niż teraz jak wszystko będę ściągał nie będzie. Zna ktoś jakąś fajną farbę do takich zabaw?

Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W każdym motoryzacyjnym kupisz farbę do zacisków w sprayu, mam u siebie zestaw tarcz jurid + klocki texar jakieś 15kkm i dalej są proste, klocki nie pylą przesadnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ogólnie jak tak czytam to wszyscy są zadowoleni z firm jurid i textar także myślę że właśnie z tych firm wybiorę tarcze bo klocki juz jestem pewien jakie biorę :)

 

Spojrzalem dzisiaj na moje zaciski i niestety ząb czasu tak się już na nich odgryzl ze nie wiem czy jest sens bawić się z nimi w jakieś malowanie... a szkoda :( nie wiem w jaki sposób miałbym oczyścić te wszystkie nierówności i rdzę czy co to tam jest.

Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Opublikowano
2 miesiące temu montowałem na przednią oś ATE Power Disc i klocki ATE Ceramic, po przejechaniu 5 tys km. jestem jak najbardziej z nich zadowolony. Przede wszystkim klocki prawie w ogóle nie pylą, a tarcze, no cóż mają głównie efekt wizualny ;)

 

 

spróbuj mocniej zahamować tak z 130 do 50 głowe Ci rozsadzi ja byłem też na początku zadowolony wywaliłem je we większej połowie grubości dałem klocki trw i jest dobrze pylą ale nie wstydzę się normalnie hamować bo normalnie waliło jak wściekłe a co do mikody to miałem w volvie v40 i były na prawde dobre jakby robili do mojej e46 300mm to bym na pewno kupił a dodam .że ate pd są odrazu skuteczne np w deszcz co mi bardzo odpowiada bo głównie jeżdżę autostradami

Opublikowano
rafi363 trzeba było komus dac, a nie wywalac ;p na ATE zauwazylem ze dużo osób narzeka aczkolwiek z drugiej strony bardzo dużo osób z nich korzysta. Wiadomo co osoba inna opinia :) Teraz pytanie czy ATE naprawdę jest takie kiepskie czy po prostu tak dużo osób to kupiło i więcej jest opini.
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Opublikowano
ja napisalem o polaczeniu nacinanych tarcz pd z klockami ate ceramic co maja malo wspolnego z ceramika sa glownie utwardzone miedzia co zawdziecza nie pylenie moze lepiej by sie spisaly z gladka tarcza ale ogolnie juz bym ich nie kupil
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podstawą późniejszego zadowolenia/niezadowolenia z tarcz jest prawidłowy montaż, czyli bardzo dokładne oczyszczenie piast (powierzchni styku z tarczą). Jeśli zostanie to wykonane niedbale to po krótkim czasie tarcze będą krzywe. Najlepiej robić to samemu, bo nie każdemu mechanikowi się chce lub nie ma czasu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.