Skocz do zawartości

Hamulce do e46 - tarcze, klocki, przewody - zapytania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A ja wlozylem Zimmermany mieisac temu i wlasnie je sciagam bo sa juz krzywe, to nic, ze nawet raz porzadnego hamowania na nich nie mialem.Na allegro kraza podrobki poprostu
  • Odpowiedzi 351
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja mam zimmerman sport nawiercane z przodu + klocki ATE ceramic. Zrobilem na nich juz 20 kkm i jestem bardzo zadowolony z tego kompletu. Hamuja lepiej niz orginalne, szczegolnie odczuwalne jest to przy duzych predkosciach autostradowych. Zadnych problemow z biciem itp. Po zamontowaniu nalezy je zahartowac zgodnie z zalaczona instrukcja obslugi.
Opublikowano

Ostatecznie zdecydowałem się na tarcze Textara i klocki Zimmermana (unikając allegro).

 

Jako ciekawostkę poruszę jeszcze jeden temat, a może 2.

 

1. W E36 miałem tarcze Mikody - nawiercane i byłem z nich bardzo zadowolony, autko super na nich hamowało, ale klocki starczały na około 20 tys. km. - po prostu szybciej się ścierały. Być może dobierając twardsze klocki dało by się wydłużyć ich żywot.

 

2. W E36 miałem oryginalnie wloty powietrza ze zderzaka wyprowadzone na tarcze (tarcze niewentylowane). W E46 (318i / 118km) tego nie ma i mam wrażenie, że mimo, że tarcze są wentylowane to dużo szybciej i mocniej się nagrzewają niż te, które miałem w E36...

Opublikowano

Może miałeś mocniejsze e36, które wymagało chłodzenia.

Ja w swoim e46 też nie mam kanałów chłodzących...

 

Miałem u siebie klocki sygnowane znakiem BMW Jurid z przodu i Textar z tyłu. Tarcze oryginalne BMW....hamulce bardzo słabe.

W tym tygodniu zastosowałem coś nowego. Za wcześnie pisać o efektach bo hamulce się docierają za dwa tygodnie będę miał 5000 km więcej na liczniku to będę mógł się wypowiedzieć.

Opublikowano

Ja natomiast dostałem komplet tarcz Mikoda, kupione wprost od producenta, zakładu w Polsce, który ma własną odlewnię. Myślę, i mam nadzieje, ze wyeliminowałem tym czynnik chiński i allegro podróbkowy. Jeśli mi się uda dziś założyć to za jakiś czas podzielę się spostrzeżeniami.

Pozdrawiam walczących z hamulcami!

Opublikowano
Manolo gratuluję wyboru :cool2: Ja już jeżdżę kawał czasu na tych tarczach w Audi A3 i nigdy nie wziąłbym innych standardówek, a na inne sportowe odpowiedniki mnie nie stać. Efekt hamowania najlepiej odczuwalny na autostradzie, gdzie nagle musisz zwolnić z dużej prędkości. Auto po prostu wgryza się w jezdnię. Teraz też spróbuję klocków hamulcowych MIKODY. A poza zawodami wspieram polski przemysł. Wiem, że jednym zakupem tarcz go nie uleczę, ale mam świadomość, że robię coś dla SWOICH :)
Opublikowano
Ja natomiast dostałem komplet tarcz Mikoda, kupione wprost od producenta, zakładu w Polsce, który ma własną odlewnię. Myślę, i mam nadzieje, ze wyeliminowałem tym czynnik chiński i allegro podróbkowy. Jeśli mi się uda dziś założyć to za jakiś czas podzielę się spostrzeżeniami.

Pozdrawiam walczących z hamulcami!

 

 

generalnie powiem jak jest z tym nawiercanymi i nacinanymi ...

niby wszystko ładnie pięknie - ale mało się przydaje przy normalnym użytkowaniu - no chyba że ktoś bardzo dynamicznie jeździ i hamuje na ostatnie chwilę lub lubi jeździć z noga na hamulcu - wtedy dodatkowa wentylacja się przydaje

ale...

prawda jest taka że przy takich tarczach klocki zużywają się dwa razy szybciej - potwierdzone moimi testami na poprzednim aucie oraz potwierdzone przez nie jeden warsztat :)

 

dlatego bardzo dobrym patentem jest wentylacja ale od środka tarczy - tzn na zewnętrznej i wew powierzchni tarcze są gładki ale w środku mają użebrowanie

gg5553463
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

prawda jest taka że przy takich tarczach klocki zużywają się dwa razy szybciej - potwierdzone moimi testami na poprzednim aucie oraz potwierdzone przez nie jeden warsztat :)

 

Qrde, to ja mam jakieś dziwne klocki /TEXTAR/ bo wychodzi na to, że przeżyją tarcze ATE PD. Jeździłem na nich na poprzednich tarczach, tarcze poszły do złomu, klocki zostały bo praktycznie nie były zużyte, założyłem nowe tarcze właśnie ATE PD i widzę, że tarczy jakoś ubywa bardziej niż klocków. :?

 

dlatego bardzo dobrym patentem jest wentylacja ale od środka tarczy - tzn na zewnętrznej i wew powierzchni tarcze są gładki ale w środku mają użebrowanie

 

Hmm, chyba każde wentylowane tarcze mają w środku użebrowanie :?

 

BTW: Każde hamulce hamują tak dobrze, jak dobre są opony.

Opublikowano
Na Mikodach nawiercanych faktycznie klocki zużywają się dużo szybciej - ja robiłem na zestawie max 20 tys. km, ale efekty hamowania były bardzo zadowalające - autko faktycznie wgryzało się w ziemię.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Filozofii w tym żadnej nie ma. Jak wymieniałeś kiedyś w czymkolwiek klocki to dasz radę :wink:

Zrobiłem piękną rozpiskę krok po kroku, ale znalazłem coś lepszego:

viewtopic.php?f=15&t=124694

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

A ja właśnie wróciłem z wycieczki po południowej Europie. Przejechałem 4000 km na tarczach Mikoda (polski wyrób) i klockach Makland.

Ostre zjazdy w gorach, jazda w deszczu i odpukać nic nie trzęsie i nie drga. Zestaw bardzo dobry.

Problem w tym, że Maklandów nie kupicie bo robione były dla mnie na zamówienie, ale tarcze Mikody już tak. Polski wyrób tańszy sporo od BOSCH-A.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Pochwaliłem sobie ATE za w czasu :mad2: dojechałem następne 20tys i bija jak cholera :x Koledzy co myślicie o tarczach Mikoda GT mile widziane jakieś :cool2: opinie
KOZIOL
Opublikowano

Sadzimy, ze to malo prawdopodobne aby byla to wina tarcz.

Raczej brudnych/krzywych piast albo wjechania w kalurze na rozgrzanych tarczach. Jezdzilem na ATE i nie mialem najmniejszego problemu.

 

Mikody maja dobra opinie, generalnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pochwaliłem sobie ATE za w czasu :mad2: dojechałem następne 20tys i bija jak cholera :x Koledzy co myślicie o tarczach Mikoda GT mile widziane jakieś :cool2: opinie

Co z tyłem? W innym temacie ktoś wymieniał przód a krzywe były z tyłu i biła kiera :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Więc tak na przód poszły tarcze ATE i klocki wraz z nowymi piastami i łożyskami na tył komplet BOSCH Wszystko było cacy do ok 40 tyś km i z dnia na dzień zaczeły bić ewidentnie przy hamowaniu czuć że bije z przodu Zmierzyłem tarcze przednie czujnikiem zegarowym i lewa ma 0,4mm a prawa 0,8mm
KOZIOL
Opublikowano

ja przejechałem 12 tys na zestawie ATE (auto jak kupiłem już miało założone te tarcze od około 1,5 roku) i się tarcze pokrzywiły

 

tarcze ate to badziewie na miarę chińskiej tarczy za 80zł, nikomu nie polecam...

ate idą do kosza, tam gdzie ich miejsce :mrgreen:

a ja za jakiś czas zdam relację z użytkowania tarcz bozarto

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam ATE PD, klocki textar w sumie założone niezgodnie ze sztuką bo wymieniłem same tarcze, klocki zostały stare bo były praktycznie w stanie idealnym i po ~30kkm wszystko w najlepszym porządku. Co gorsza to mam wrażenie, że tarcze szybciej się zużywają jak klocki które wymieniałem w 2008 roku. :duh:
Opublikowano
Ja z ATE PD jestem zadowolony. Klocki też ATE, zwykłe nie Ceramic. Przejechałem już na nich ponad 30 tys. Przetrwały wyprawę nad polskie morze (4 osoby + bagaż), hamowanie na autostradzie płatnej i niepłatnej (o prędkość się rozchodzi). Czasami jak kolega wyżej pisał nawet ze 180 do 50. Te radary za bardzo ukrywają skubańce. W mojej karierze kierowcy nie zdarzało mi się jeszcze hamować z 200 do 0 jak to wiele osób płacze na forum, że nie wiedzą czy tarcze przetrwają takie coś. To co oni raz dziennie rozpędzają się do 200 i hamują do 0? Nie rozumiem takiego rozumowania. Sytuacja podbramkowa zdarza się raz na rok jak nie rzadziej. No chyba, że ktoś po zabudowanym lubi bujać się 200 km/h to pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.