Skocz do zawartości

Hamulce do e46 - tarcze, klocki, przewody - zapytania


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 351
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego z tyłu są tarczo-bębny, więc masz szczęki wewnątrz..więc odpada :roll: a po co, że tak zapytam? :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A na jakiej zasadzie myślisz, że działa ręczny w Twoim aucie? Jak nazwa wskazuje to połączenie tarczy i bębna hamulcowego. Tarcza w tym przypadku ma dodatkową funkcję, działa jak bęben hamulcowy, wewnątrz którego są szczęki hamulcowe.

http://images29.fotosik.pl/127/fd21909ee90b7fd7.jpg

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ale moglbys mu wytlumaczyc grzecznie. Sa auta gdzie nie ma tarczobebnow a reczny wyobraz sobie dziala.

 

Zakladanie z przodu na tyl i tak jest bez sensu, chyba, ze na przod zalozysz jeszcze wieksze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nie byłem grzeczny? :? Nawet zdjęcie poglądowe zaserwowałem..jesteś chyba przewrażliwiony :nienie:

Odnośnie średnicy tarcz to przód: 300mm, tył 294mm.

Jeśli chcesz kombinować to możesz wrzucić zestaw z 330d/i.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
O, i to jest super odpowiedz. Tylko niech sie kolega liczy, ze zaciski tez do wymiany. Najmniejsza srednica felgi jaka wchodzi po takim swapie to 17''.
Opublikowano
Wg mnie 330D nie ma aż tak słabych hamulców. Krzywienie tarczy z reguły jest spowodowane :

- Przegrzaniem

- Złym montażem (źle przykręcone, nie wyczyszczone piasty etc)

- Krzywymi piastami, półosiami

- Nagłym schłodzeniem (kałuża)

Nie należy zapominać, że tarcza wcale nie jest taka mała. Średnica w zasadzie taka sama jak w M3 z tą różnicą, że tam jest pływająca i ciutkę grubsza.

Czy ktoś z was komu tak się one krzywią dokonywał np. pomiarów bicia po założeniu, bo w zasadzie to podstawa. Przy praktycznie każdej tarczy jest o tym informacja.

Już nie raz spotkałem się z narzekaniami i płaczem jakie to badziewne są tarcze konkretnych producentów a okazywało się, że bicie po założeniu było sporo powyżej normy...

Znajomy zjechał w ten sposób 3 komplety w ciągu pół roku. A okazało się, że winne są bicia na piaście.

W zupełności zgadzam się z wypowiedzią kolegi :cool2:

 

DAJCIE MU WÓDKI! JEDEN MĄDRY!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tu raczej podejrzewam jakąś chęć zaoszczędzenia czego :roll: nie sądzę, żeby chodziło o zwiększenie wydajności hamulców.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy, wszystko pasuje plug&play. Trochę sie doklepie, tam wciśnie i heja.... :mad2: Nie trzeba być jakimś wielkim znawcą samochodów by wiedzieć ze tarcze z przodu do tyłu nie pasują...

 

PZDR>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobre tarcze OEMowe są jedynie na aucie wyjeżdżającym z fabryki, zrobiłem na nich ok 65 tys. km. Następny komplet OEMów zaczął wibrować już po jakichś 10-15 tys.

ATE mam obecnie, też wibrują.

Może więc faktycznie to raczej kwestia montażu albo problemów bicia na piaście.... :duh:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Witam Panowie,

 

Przeczytałem wątek i zastanawiam się, dlaczego nikt nie wspomniał o produktach DBA - Disc Brakes Australia?

 

Fakt, droższe niż OEM ale te raczej się nie zwichrują. Poza tym często przewijają się na forum Evo jako bdb.

 

Może lepiej dać trochę więcej i mieć spokój niż utyskiwać co chwila?

 

Chyba że mój research był słaby i poza ceną mają jakieś wady?

Opublikowano

Meyle HD wygiałem po tygodniu Teraz mam nacinane ATE (fioletowe) i śmiga aż miło nic nie trzęsie

:cool2:

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
ciekawe czy ktoś miał te tarcze hamulcowe ori bmw ale nawiercane ...

 

a widziałeś cenę sztuki ??

:mrgreen:

 

 

 

 

poza tym na zdjęciach wyglądają cudnie, oj przygarnąłbym ...

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
U mnie Zimmermany z przodu pokrzywione :( i nawet nie wiem kiedy - ale ogólnie zrobiłem na nich aż 15kkm :shock:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A u mnie ATE PD + Textar-y po +/- 20kkm bez bicia.
Opublikowano
O przyczynach wichrowania tarcz rozmawiałem ostatnio prywatnie z biegłym. Najpierw zwichrowały mi się Juridy, które przetoczyłem. Za chwilę znowu się zwichrowały. Zmieniłem na OEM tarcze i klocki. Także się zwichrowały. Zaznaczam, że piasty były w stanie idealnym. Biegły stwierdził, że od kilku lat zwiększa się ilość reklamacji tarcz, a powodem tego jest cięcie kosztów. W przeszłości tarcza zanim z fabryki wyjechała do sklepu była sezonowana na magazynie. Ponieważ sezonowanie tarcz i zajmowanie powierzchni magazynowej jest kosztowne, ogranicza się ten etap do minimum. Ciecie kosztów produkcji na każdym etapie jest najważniejsze. Stwierdził, że po zakupie tarcz najlepiej rzucić je w ogródku na dworze pomiędzy kwiatkami i najlepiej poczekać z rok, aż się tarcza wysezonuje. Dopiero wtedy materiał będzie miał odpowiednie parametry i niczym sezonowania nie da się zastąpić. Wniosek jest taki, że na rok przed planowaną wymianą trzeba kupić tarcze i walnąć w ogródek swój jak się ma lub babci, bo babcie zawsze swoje ogródki posiadają. Tylko pilnować przed złomiarzami. :lol:
Opublikowano

A z ciekawości zapytam miałeś mierzone piasty czujnikiem zegarowym, czy tak na oko??

Inaczej się tego nie da zmierzyć. Z reguły producenci tarcz podają dopuszczalne bicie na poziomie 0.02-0.03 mm.

Przy czym 0,03mm przy tarczach większych niż 300mm to już może być za dużo.

 

Sezonowania materiału na tarcze hamulcowe nie stosuję się już chyba od czasu upadku związku radzieckiego albo wcześniej. Powinno być stosowane wyżarzanie odprężające trwające kilka godzin, a czy jest, kto wie...

Dlatego najlepiej jest nowych tarcz nie katować od razu, tylko stopniowo rozgrzewać i dawać czas na wystudzenie. Jak na nowych tarczach, ktoś od razu będzie hamował ze 160 do 0, to nie ma się co dziwić.

Ja zjeździłem już trochę kompletów tarcz hamulcowych w różnych samochodach i niektóre lekko nie miały, ale nigdy żadnych nie pokrzywiłem (płyn hamulcowy nie raz udało mi się zagotować:) ) Zawsze są zamontowane prawidłowo i na prostych nie bijących piastach (kilka razy zmieniałem) i przez pierwszy okres traktuję je łagodnie.

Opublikowano
witam pół roku temu zakładałem zestaw ATE Power Disc + klocki ATE + nowe piasty wraz z łozyskami FAG przejechane 20tys i jestem zadowolony :D
KOZIOL
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Obiecałem, że napiszę jak sprawują się moje tarcze i klocki kupione w ASO. Polecam je bo nie mam z nimi żadnego problemu. Owszem nie jeżdżę jak rajdowiec, ale i też jak dziadek, więc chyba można je śmiało zakładać do 330i.
Opublikowano
Bardzo ciężko trafić na oryginalne cześci i nie chodzi mi tu o firmowe BMW ale i ATE , BOSCH itd . niestety większa połowa jest z Turcji i to są podróbki z oryginalnymi Hologramami i często nawet sklepy nie wiedzą co sprzedają
Opublikowano
Ja zakupiłem ABS i myślę że są wystarczające jak będzie zobaczymy. Też zresztą nie mam wersji wyczynowej żebym potrzebował Brembo GTI M3 raczej zwracałbym bardziej uwagę na pochodzenie.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam :) mam taki problem bo mam prawdopodobnie krzywe tarcze hamulcowe, bo jak hamuje to kierownica bije, i już jechałem po tarcze do sklepu i spotkałem kolegę. powiedział żeby te tarcze przetoczyć i będzie git bo tarcze grube są, da się tak zrobić?? :)

 

viewtopic.php?f=69&t=117886

Opublikowano
Witam :) mam taki problem bo mam prawdopodobnie krzywe tarcze hamulcowe, bo jak hamuje to kierownica bije, i już jechałem po tarcze do sklepu i spotkałem kolegę. powiedział żeby te tarcze przetoczyć i będzie git bo tarcze grube są, da się tak zrobić?? :)

 

 

nie radze Ci , ja tez to samo mam , przetoczyłem , wydałem 300 zł i dalej to samo... nie wiem , moze cos te toczenie daje , w koncu po cos sie je robi , ale akurat w moim przypadku nic nie pomogło.. wiec mechaniczyna zeby nie bylo ze jego wina powiedział ze mam opone rozwarwiona , a jak powiedziałem ze na stalówkach tez mi trzesie kiera to juz nie wiedział co ma powiedziec i patrzyl w ziemie , tak , ze z mojego doswiadczenia chyba lepiej kupic nowe , DOBRE i miec spokoj

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.