Skocz do zawartości

Hamulce do e46 - tarcze, klocki, przewody - zapytania


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 351
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

 

Widocznie mało wiesz Bosch to generalnie jak LPR się zrobił czyli DO niczego jeżeli chodzi o układ hamulcowy ..TRW idzie na pierwszy montaż możesz sobie poczytać na mam TRW i moi znajomi co osobiście im montowałem tarcze i klocki komplet i są na prawdę dobre ..Co do ATE nie miałem z nimi do czynienia tylko tyle słyszałem że też są dobrej jakości ..A z tym że klocki pylą to każdy będzie tak robił ..Chyba że założysz ceramiczne ale czy Cena jest rozsądna raczej nie ..I nawet te ceramiczne mają niestety minusy ;

Mam któryś komplet klocków w E46 i TWR są najgorsze ze wszystkich które miałem. Bosch jeżeli chodzi o układy hamulcowe jest bardzo ok. Mam w dwóch innych samochodach komplet z boscha i jestem zadowolony.

Opublikowano

Mam któryś komplet klocków w E46 i TWR są najgorsze ze wszystkich które miałem. Bosch jeżeli chodzi o układy hamulcowe jest bardzo ok. Mam w dwóch innych samochodach komplet z boscha i jestem zadowolony.

 

Wszystko zależy od tego co trafiłeś w tym pudełku Bosch'a ;) Bo to nie producent a konfekcjoner, nie robią ani tarcz ani klocków.

Opublikowano

Mam któryś komplet klocków w E46 i TWR są najgorsze ze wszystkich które miałem. Bosch jeżeli chodzi o układy hamulcowe jest bardzo ok. Mam w dwóch innych samochodach komplet z boscha i jestem zadowolony.

 

Wszystko zależy od tego co trafiłeś w tym pudełku Bosch'a ;) Bo to nie producent a konfekcjoner, nie robią ani tarcz ani klocków.

 

Chyba trochę mijasz się z prawdą, pierwszy lepszy artykuł w necie http://www.bosch-prasa.pl/informacja.php?idinformacji=1239

Po za tym robią tak jak każdy inny producent tarcz i zamawiają w lokalnych fabrykach na danym rynku, by ograniczyć koszty transportu. Tak samo jest z ATE i innymi producentami. Era globalizacji...

Zresztą nie ma to większego znaczenia. Chodzi o to czy jest odpowiednia kontrola jakości i zachowane normy, a nie to gdzie został wyprodukowany towar.

Opublikowano

Oczywiscie, ze tak. Bosch robi cale uklady hamulcowe, od pomp hamulcowych, przez czujniki do tarcz i klockow.

Tak jak np ATE. TRW natomiast chyba nigdy nie robilo hamulcow, a po kupnie Lucasa synguje swoim logiem, ich wyroby.

 

Generalnie nie wiem czy dobrze trafilem, czy nie dobrze z tym Boschem.

Do ojca A6 kupilem (w sklepie, a nie na allegro bo zdazaja sie tam podrobki, na co sam trafilem) komplet tarcz BOSCHa i zaden z opisanych przez was objawow nie ma miejsca.

Opublikowano

Chyba trochę mijasz się z prawdą, pierwszy lepszy artykuł w necie http://www.bosch-prasa.pl/informacja.php?idinformacji=1239

Po za tym robią tak jak każdy inny producent tarcz i zamawiają w lokalnych fabrykach na danym rynku, by ograniczyć koszty transportu. Tak samo jest z ATE i innymi producentami. Era globalizacji...

Zresztą nie ma to większego znaczenia. Chodzi o to czy jest odpowiednia kontrola jakości i zachowane normy, a nie to gdzie został wyprodukowany towar.

 

To jednak nie ja się z nią mijam a Ty :P

Nie wierz w te bajki na stronie Bosch'a. Na stronie ATE też znajdziesz info o tym, że produkują, mało to, znajdziesz też że produkują najwięcej na świecie a prawda jest jaka ? A no taka, że ani Bosch ani ATE nie produkują ani tarcz ani klocków, ot co.

 

I nie chodzi tu tylko o kontrolę jakości czy zachowanie norm, chodzi o użyte materiały, rodzaje obróbki, technologie czy też o maszyny.

 

Oczywiscie, ze tak. Bosch robi cale uklady hamulcowe, od pomp hamulcowych, przez czujniki do tarcz i klockow.

 

Podobnie jak wyżej.

Jak Bosch tak i ATE w hamulcach to konstruktorzy systemów hamulcowych czyli deska kreślarska, ołówek, kalkulator i jechane. Z produkcją tych elementów nie mają nic wspólnego ;)

Opublikowano
Od dawna próbowałem zebrać się w sobie i znaleźć trochę wolnego czasu żeby wymienić w swoim aucie klocki i tarcze. Na filmikach i w opisach to wszystko wyglądało łatwo i prosto, jednak jak zawsze życie zweryfikowało wszystko na swój sposób. Wszystko ogólnie rzecz biorąc rzeczywiście jest proste, ale nikt nigdzie nie pisał o ewentualnych problemach które mogą się przytrafić. Myślałem ze wszystko pójdzie szybciutko i z górki. Myliłem się :) Pierwsze co mnie spotkało to zapieczone śruby trzymające jarzmo, straciłem chyba z godzinę żeby to jakoś odkręcić. Amator, początkujący taki jak ja niestety nie dysponuje wielkim wyborem narzędzi i czasem naprawdę ciężko sobie poradzić z niektórymi problemami. Następny mój problem to tłoczek w zacisku, był cholernie uparty i wciśnięcie go na tyle głęboko żeby włożyć nowe klocki niestety zajęło mi kolejną godzinę. Kolejny problem to tarcza, która nie chciała zejść z piasty, na szczęście porządne ostukanie młotkiem pozwoliło jej w końcu opuścić oblegane miejsce. Fala goryczy przelała się w momencie gdy po tych wszystkich niespodziankach przy pierwszym kole, zająłem się drugim. Nie wiem kto się tym wcześniej zajmował, ale śrubę trzymającą tarczę wytarł tak że zamiast miejsca na imbus spotkałem otwór w kształcie kółka. Próbowałem wbić większy imbus, ale za nic w świecie nie mogłem sprawić żeby ta śruba zaczęła się kręcić. W ostateczności użyłem płaskiego śrubokręta i młotka. Trzeba było walić młotkiem w taki sposób żeby wbity śrubokręt obracał powolutku tą fatalną śrubę. Oczywiście śruba nie nadawała się już do niczego więc poszła w śmieci. Podsumowując, jako początkujący dostałem porządną lekcję ;p Wiadomo nikt nie obiecywał, że będzie prosto, ale chcę uświadomić innych początkujących ze to wcale nie musi być takie proste. Aczkolwiek polecam bo po tych wszystkich nerwach, w sumie byłem zadowolony że jednak jakoś udało się osiągnąć cel.
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Opublikowano

Za to w TRW siedzi tysiac wyrobnikow przed tokarkami i na 3 zmiany tocza tarcze...

To, ze ktos ma rozwalone fabryki po calym swiecie, nie znaczy, ze jego firma czegos nie robi.

Opel z polskiej fabryki to nie Opel?!

Opublikowano

Piszesz

Jak Bosch tak i ATE w hamulcach to konstruktorzy systemów hamulcowych czyli deska kreślarska, ołówek, kalkulator i jechane. Z produkcją tych elementów nie mają nic wspólnego

Jak projektant firmuje swoim logo dany produkt to sprawdzają czy jakościowo spełnia założone wymagania.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Za to w TRW siedzi tysiac wyrobnikow przed tokarkami i na 3 zmiany tocza tarcze...

To, ze ktos ma rozwalone fabryki po calym swiecie, nie znaczy, ze jego firma czegos nie robi.

Opel z polskiej fabryki to nie Opel?!

 

 

ehhh, nie rozumiesz ;)

ATE ani Bosch nie mają fabryk tarcz czy klocków, nie pisałem gdzie mają tylko, że nie mają ;) Po prostu nie produkują i tyle.

Opublikowano

Nie no nic, spoko, w koncu Bosch i ATE tylko pakuja w pudelka.

Defacto jest to wiec dyrektor pakowni.

 

OK ludzie, ja sie poddaje, od dzisiaj mozecie zakladac tylko TRW.

Albo z ASO BMW (podobno najlepsze), w koncu ASO ma produkcje tarcz i klockow w co drugim, niemieckim, miescie...

Opublikowano
Nie no nic, spoko, w koncu Bosch i ATE tylko pakuja w pudelka.

Defacto jest to wiec dyrektor pakowni.

 

OK ludzie, ja sie poddaje, od dzisiaj mozecie zakladac tylko TRW.

Albo z ASO BMW (podobno najlepsze), w koncu ASO ma produkcje tarcz i klockow w co drugim, niemieckim, miescie...

 

 

Jest to Fabryka układów hamulcowych ale nie produkuje się w niej ani tarcz ani klocków, nie wierzysz ? Zachęcam do odwiedzin ;)

 

TRW dobry produkt ale do aut mniejszych i słabszych.

Z dobrych tarcz Zimmermann - te są montowane w fabryce BMW, z klocków Ferodo, Textar (Minter), Jurid, Zimmermann.

 

ASO - Autoryzowany Serwis Obsługi

Pewnie miałeś na myśli tarcze czy klocki z pudełek BMW, nie BMW ich nie produkuje, ma swoich dostawców ;)

Opublikowano

Serio? Podziel sie jakich.

I czy to przypadkiem nie sa tacy wstretni pakowacze jak ATE. Bo to by sugerowalo, ze jest to caly zawily uklad.

Nic dziwnego, ze o ukladzie nawet Kaczynski mowil...

 

Przepakowuje sie ta biedna czesc po 10 razy, to az dziwne, ze na koncu ona jeszcze jakos dziala.

 

Co do Ferodo, ktore polecasz, juz raz kupilem tarcze Ferodo, jedna papsowala, druga miala za maly otwor wytoczony pod piaste i zwyczajnie nie pasowala...

Opublikowano
Serio? Podziel sie jakich.

I czy to przypadkiem nie sa tacy wstretni pakowacze jak ATE. Bo to by sugerowalo, ze jest to caly zawily uklad.

Nic dziwnego, ze o ukladzie nawet Kaczynski mowil...

 

Przepakowuje sie ta biedna czesc po 10 razy, to az dziwne, ze na koncu ona jeszcze jakos dziala.

 

Co do Ferodo, ktore polecasz, juz raz kupilem tarcze Ferodo, jedna papsowala, druga miala za maly otwor wytoczony pod piaste i zwyczajnie nie pasowala...

 

Raczej logiczne, że BMW nie kupuje od pakowacza tylko od producenta :mrgreen:

Tarcze od Zimmermanna, klocki od Textara, Jurida, Zimmermanna

 

Nie pisałem o tarczach Ferodo a o klockach ;)

 

W czymś jeszcze mogę pomóc ? :cool2:

Opublikowano

Nie, ja juz odpadam. Ide napisac maila do EBC, ze sa do duszy, bo BMW ich nie montuje na pierwszej linii!

Potem napisze do BMW, ze musza wy.... Brembo z M3 i zalozyc Zimmermana.

Dam im namiar na Ciebie jakby mieli watpliwosci!

Opublikowano
Nie, ja juz odpadam. Ide napisac maila do EBC, ze sa do duszy, bo BMW ich nie montuje na pierwszej linii!

Potem napisze do BMW, ze musza wy.... Brembo z M3 i zalozyc Zimmermana.

Dam im namiar na Ciebie jakby mieli watpliwosci!

 

EBC gładkie czy TG to nic specjalnego, droższe a wcale nie lepsze od OZ.

EBC wyczynowe to jednak za droga sprawa żeby montować je w fabryce BMW ;)

 

M3 i Brembo ? Układ hamulcowy owszem ale tarcze ? Zimmermann Formula Z

 

Nie wiem dlaczego podchodzisz do sprawy w ten sposób, nie przyjmujesz, że możesz nie mieć racji ? Siedzę już długo w branży hamulców stąd wiem kto, co, gdzie i dla kogo, chętnie dziele się wiedzą, po to jest forum, tylko nie rozumiem dlaczego postępujesz jak stereotypowy użytkownik forum, który uważa, że jest nieomylny.

 

Przy okazji możesz też napisać do Porsche dlaczego w Panamerze montują tarcze Zimmermann a nie EBC :twisted:

Opublikowano

http://www.autonews.com/article/20140106/CUTAWAY/140109986/suppliers-to-the-2014-bmw-x5

 

Brake discs - Brembo.

 

Wiesz, naprawde nie bede z Toba polemizowal. Rozumiem, ze masz sklep tylko z produktami Zimmermana i wygodnie jest Ci stwierdzic, ze Zimmermany to nawet Boeing w Dreamlinerze stosuje.

Przyjmuje, ze moge nie miec racji, ale przyjmuje tez, ze Ty mozesz jej nie miec, a masz wielkie przekonanie o swojej wiedzy z nieba. Patrzysz pewnie na tarcze OE BMW masz XRF-a w oczach i wiesz, ze taki sklad stali wysokoweglowej stosuje wlasnie Zimmerman? Zapewniam Cie, ze nie tylko Zimmerman nacina i werci tarcze. Brembo robilo takie tarcze jak o Zimmermanie nawet Niemcy nie slyszeli.

 

Powiedz mi jeszcze, ze cermaiczne tarcze w Porsche tez dostarcza Zimmerman. Formula Ceramic?

PS: Nie neguje, ze Zimmerman ma dobre produkty, ale stwierdzenie, ze EBC to sitwa jest naprawde ponizej poziomu zalu.

Opublikowano

 

Czy to BMW czy każdy inny producent auta nie wypuszcza od siebie informacji na temat tego kto dla nich robi tarcze czy klocki także informacja, którą tu podajesz podobnie jak w M3 dotyczy systemu hamulcowego.

 

Wiesz, naprawde nie bede z Toba polemizowal. Rozumiem, ze masz sklep tylko z produktami Zimmermana i wygodnie jest Ci stwierdzic, ze Zimmermany to nawet Boeing w Dreamlinerze stosuje.

 

No tu akurat jesteś w błędzie bo nasz sklep w ofercie ma wiele więcej firm a nie tylko Zimmermanna ;)

Jesteśmy największą i najstarszą w Polsce firmą specjalizującą się w hamulcach więc możesz mi wierzyć, że trochę na temat tej branży wiem i nie pisał bym bzdur żeby sprzedać to czy tamto, nie o to tu chodzi ;)

 

 

Zapewniam Cie, ze nie tylko Zimmerman nacina i werci tarcze. Brembo robilo takie tarcze jak o Zimmermanie nawet Niemcy nie slyszeli.

 

Jasne, że nie tylko ale w tych przypadkach o których piszesz to akurat Brembo nie mieszało paluszków.

 

Powiedz mi jeszcze, ze cermaiczne tarcze w Porsche tez dostarcza Zimmerman. Formula Ceramic?

 

Ceramiką Zimmermann się nie bawi i oczywiście kto inny robi tarcze czy klocki ceramiczne dla Porsche czy innych aut, no ale to już inna bajka.

 

PS: Nie neguje, ze Zimmerman ma dobre produkty, ale stwierdzenie, ze EBC to sitwa jest naprawde ponizej poziomu zalu.

 

Ja też nie pisałem, że EBC to sitwa ale tarcze standardowe czy TG, które są w cenach wyższych od OZ są od nich zwyczajnie słabsze jakościowo.

No a tarcze wyczynowe od EBC to już inna bajka o czym już wcześniej wspominałem.

Opublikowano

"Czy to BMW czy każdy inny producent auta nie wypuszcza od siebie informacji na temat tego kto dla nich robi tarcze czy klocki także informacja, którą tu podajesz podobnie jak w M3 dotyczy systemu hamulcowego."

 

I po tym koncze z Toba rozmowe, bo sam udowodniles, ze rozpowszechniasz nie sprawdzone informacje...

 

http://www.lewian.pl/oferta.php

To gdzie one sa?

 

Prosto z waszej strony - "Firma Lewian powstała w 1995r".

Slodzisz sobie tym stwierdzeniem, ze najstarsza. Zakladalem tarcze i klocki przed 95r. Takze ktos juz je sprzedawal.

Opublikowano
W zakładach Buderus Guss GmbH należących do Bosch'a pakuje się gorące żeliwo w formy, obrabia i potem pakuje do kartonów ?? Czyli to jednak pakowacz :duh:
Opublikowano
Wg naszego kolegi, ktory co prawda nie wie, co BMW zaklada, bo BMW nie mowi, ale wie, ze to Zimmermann, bo ma w ofercie nie tylko Zimmermanna, ale nie ma innych no i jest z najstarszej w Polsce firmy sprzedajacej hamulce, bo w Polsce przed 95 kuto je u Kowala, pomiedzy kolejnymi podkuciami koni, TAK!
Opublikowano
"Czy to BMW czy każdy inny producent auta nie wypuszcza od siebie informacji na temat tego kto dla nich robi tarcze czy klocki także informacja, którą tu podajesz podobnie jak w M3 dotyczy systemu hamulcowego."

 

I po tym koncze z Toba rozmowe, bo sam udowodniles, ze rozpowszechniasz nie sprawdzone informacje...

 

http://www.lewian.pl/oferta.php

To gdzie one sa?

 

Prosto z waszej strony - "Firma Lewian powstała w 1995r".

Slodzisz sobie tym stwierdzeniem, ze najstarsza. Zakladalem tarcze i klocki przed 95r. Takze ktos juz je sprzedawal.

 

 

Producent auta nie ale zjeździłem nie jedną fabrykę tarcz czy klocków w europie i wiem kto dla kogo robi ;)

 

strona lewian.pl jest stroną informacyjną i przeznaczona jest dla klientów hurtowych którym oferujemy Zimmermanna ze względu na to, że jesteśmy ich dystrybutorem na Polskę.

Dla klientów detalicznych mamy inny sklep gdzie nasza oferta jest znacznie szersza ale to nie miejsce na reklame.

 

Firma jako Lewian owszem, od 1995 roku ale nasza firma istnieje od 1962 roku ;)

I nigdzie nie pisałem, że sprzedaliśmy pierwsze tarcze czy klocki w Polsce :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.