Skocz do zawartości

Hamulce do e46 - tarcze, klocki, przewody - zapytania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć Panowie,

 

Moje hamulce które miałem około 4 miesięcy poszły do piachu. Był to zestaw ATE Power Disc + klocki ATE. ATE wytrzymuje w samochodach do 2.0 pojemności w których są mniejsze przeciążenia w 3.0 i wyżej poprostu się gną. Teraz czas na coś nowego mój wybór co do kwesti klocków padł na EBC YellowStuff.

 

Teraz pozostaje kwestia tarcz...

Myślałem o EBC Turbo Groove ale to trochę za wysoka półka cenowa... Co możecie mi polecić żeby nie rozleciało się tak jak ATE?

 

I czy jest sens ładować niewiadomo co skoro zaciski w E46 nie mówiąc są troche jak z poloneza...

 

Na tyle posiadam komplet TRW który piszczy i szczerze jest do niczego. Ale tam praktycznie nie ma hamowania więc nic z tym robić nie będę.

 

Licze na wypowiedzi użytkowników którzy posiadają samochody z silnikiem 3.0

Edytowane przez Jac3k
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
  • Odpowiedzi 351
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kolego, powiem ci że moim zdaniem przednie tarcze w 330d/xd to jakaś pomyłka, jeśli auto jest używane do szybkiej jazdy autostradowej. Nie w sensie skuteczności tylko trwałości. U mnie wytrzymują 4-6 kkm czyli 2-3 przeloty do DE. Testowałem różne zamienniki ATE/TRW coś tam jeszcze. Obecnie jestem na Zimmermanach Sport, po dwóch przejazdach już biją. Do testów zostały mi już tylko ori gładkie i nawiercane oraz Brembo Oro na które raczej się nie skusze (cos ok 1800 PLN komplet)

 

Moim zdaniem przednie hamulce są rozmiarowo zbyt małe w sensie pojemności cieplnej w stosunku do masy auta (w xd jest jeszcze gorzej) i po prostu szybko przegrzewają się. U mnie wytrzymują myślę 10-15 pełnych hamowań z 200 do powiedzmy 120 kmh. Po tym są już tak uszkodzone strukturalnie, że jak tylko złapią trochę temperatury wyginają się jak głupie i szarpią kierownicą, zawieszeniem itd.

 

Może ktoś z kolegów ma jakiś super dobry pomysł na hebelki w 330?

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

Wydaję mi się że to wina zacisków które są jedno tłoczkowe... słyszałem o podmiankach z 135i które są sześciotłoczkowe bodajże... Z tego co dowiedziałem się w temacie hamulcy od ludzi z branży street racingu najważniejszy jest klocek ponieważ to przez klocek tarcza się wygina. Klocek pod wpływem temperatury zostaje przegrzany i robi się jak kamień i właśnie wtedy na skutek tarcia "kamienia" z tarczą powstaje wygięcie/uszkodzenie. Nie chciałbym wydać niewiadomo ile na tarcze które i tak pewnie się wygną. Najprawdopodobniej kupię tarczę Zimmermann Sport + klocki EBC Yellow Stuff. No chyba że ktoś zaproponuje jakieś lepsze tarcze w podobnych pieniądzach które sprawdzą się lepiej. Na dodatek dokładnie sprawdzę zaciski i zmienie płyn hamulcowy na ostrzejszy. No i w kwestii docierania tarcz zastosuję się do sposobu jednego użytkownika Mforum a mianowicie:

 

"Robisz tak: rozpędzasz do 140 hamujesz średnio mocno do 100 i tak trzy razy. potem chłodzisz je przez chwilę (2-3km), rozpędzając się powoli do 170 w międzyczasie kilka razy dosłownie na moment leciutko kopiąc lewą nogą w hebel (żeby strzepnąć pył z poprzednich hamowań). Potem 5 razy shamowujesz 170->80/90 wyraźnie mocniej niż w fazie rozgrzewania (140-100).

 

Tak mnie nauczono na Torze Poznań i w moim przypadku sprawdziło się idealnie, nigdy nie miałem takich żyleta hebli jak po takim dotarciu. Dotarciu świeżo wyjętych z pudełka " by Keepsake

 

Co do kosztów:

- Tarcze Zimmermann Sport 325 mm - 650 zł/kpl.

- Klocki EBC YellowStuff - około 650 zł / kpl.

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
mam u siebie Zimmermanny sport - bardzo dobra tarcza, z tym że ja mam klocki red stuff. Yellow powinny być odporniejsze, aczkolwiek ja szybko nie jeźdże więc mi czerwone starczają. Jesli chodzi o płyn polecam Motul RBF 660, z tym że należy go wymieniać max co rok
Opublikowano
Po eksperymentach z TRW i Juridem powróciłem do OE BMW i jest na razie OK.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam chce wymienic hamulce z przodu tarcze Zimmerman sport i raczej zadne inne do tego ori klocki Jurid co o tum myślicie

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Wczoraj z kolegą montowaliśmy nowe hamulce w E46 330i. Tarcze - EBC Turbo Groove wentylowane/nacinane, klocek yellow stuff. Szczerze powiem że warto zakupić Turbo Groove. Po za tym nie są specjalnie droższe niż Zimmermanny Sport. Jeśli ktoś chce na tym oszczędzać i jeździć szybko to niestety tanich i dobrych tarcz nie ma. Co do hamowania, - po uprzednim dotarciu przez około 100 km, pojechaliśmy na stare lotnisko sprawdzić co potrafią, no i jest to bardzo dobry system hamulcowy. Po kilku hamowaniach z 150 km/h do zera nic nie spuchło, gdzie zwykła tarcza z klockiem już by nie hamowała. Zobaczymy jak się to będzie spisywac na dłuższą mete ale narazie zestaw godny polecenia
Opublikowano

miałem kiedyś zimmermany w 330Ci - szybko się pokrzywiły

potem trw i o dziwo wytrzymały sporo, potem sprzedałem auto i kupujący był zadowolony

 

ostatnio polecali mi bosch, kupiłem takie na tył do tego klocki textar, tylko jeszcze nie montowałem więc nie mam zdania

 

oczywiście najlepsze to ori bmw...

Opublikowano
Wczoraj z kolegą montowaliśmy nowe hamulce w E46 330i. Tarcze - EBC Turbo Groove wentylowane/nacinane, klocek yellow stuff. Szczerze powiem że warto zakupić Turbo Groove. Po za tym nie są specjalnie droższe niż Zimmermanny Sport. Jeśli ktoś chce na tym oszczędzać i jeździć szybko to niestety tanich i dobrych tarcz nie ma. Co do hamowania, - po uprzednim dotarciu przez około 100 km, pojechaliśmy na stare lotnisko sprawdzić co potrafią, no i jest to bardzo dobry system hamulcowy. Po kilku hamowaniach z 150 km/h do zera nic nie spuchło, gdzie zwykła tarcza z klockiem już by nie hamowała. Zobaczymy jak się to będzie spisywac na dłuższą mete ale narazie zestaw godny polecenia

 

ja chce taki zestaw zamontować jak zaciski dorwę od 330, zastanawiam się tylko dlaczego yellow stuff-y ? ja chciałem greeny bo redy też odradzali, pytam bo ponoć inne niż green-y nie hamują jak są zimne, czyli w mieście przy nagłym hamowaniu można się zdziwić, takie opinie słyszałem

a jak wy oceniacie prace tg z redami w mieście ? jak hamują jak są zimne itd bo rozumiem że już jakieś refleksje macie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
znalazłem taki obrazek z temperaturami klocków yellow stuff http://www.hamujemy.pl/pliki/zakres.gif tzn ze na zimnych sa bardzo słabe ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

http://www.ebcbrakes.pl/oferta/samochody_osobowe

 

na dole strony jest inny wykres chociaż też w necie widziałem inne wykresy

z tego co mi wiadomo, wszystkie wyżej niż green-y jak zimne to nie hamują i nie nadają się na ulicę

ale nie mam potwierdzenia konkretnie dlatego pytałem jak to się sprawuje

jak w fireblade 954 miałem sportowe klocki to jak były zimne to można było się zabić, dopiero 2-3 hamowania ze 180 i były jak żyleta i nie do przegrzania na ulicy

ale to w motorze było gdzie 3x 180km/h to 3 pierwsze lepsze krótkie proste

Opublikowano
powiem tak, yellow stuff wraz z wzrostem temperatury hamują coraz lepiej, więc prawdą jest, że trzeba je troche rozgrzać. Na zimnych klockach np w zime po prostu wystarczy przyhamować pare razy i jest ok
Opublikowano

Ja jak kilku (zaledwie kilku?) z kolegów piszących wcześniej mam hamulce oryginalne i jestem bardzo zadowolony. Siła hamowania (ciepłe i zimne), brak dodatkowych odgłosów, brak podatności na wyginanie tarcz, żywotność - wszystko jak przewidział producent, czyli lepiej niż dobrze. To w końcu BMW a nie jakaś popierdółka, jakim cudem hamulce mają źle działać? Swoją drogą, 1300zł za przednie tarcze i klocki, brutto, z wymianą, z gwarancją, z fakturą, w ASO... Drogo? Za dobre hamulce w BMW?

 

PS. Resztę samochodu też mam oryginalną :)

Opublikowano

Greeny mają podwyższoną wytrzymałość i spokojnie sobie poradzą z hamowaniem z 150 do 0. Jednak Yellowy i Blue najlepiej się sprawują gdy jest utrzymywana wysoka temperatura, szczególnie Blue. Wiec jeśli nie planujesz w w ciągu dwóch minut jechać od świateł do świateł i 4 razy hamować z 200 km/h Greeny dadzą spokojnie radę. Jeśli chcesz dynamiczniej jeździć to proponuje coś odpowiednio mocniejszego. Z tym że zaznaczam że Blue najlepiej pracują jak są ciągle rozgrzane.

 

Pozdrawiam

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Co myslicie o tarczach Brembo max. Zastanawiam sie nad wymiana i sie waham pomiedzy oryginalami BMW gladki a wlasnie Brembo Max. Moje stare ATE nacinane sie pokrzywily.

http://www.brembo.com/pl/Auto/Auto-AM/Prodotti/Pages/Brembo-Max.aspx

http://www.czescidobmw.pl/Tarcza-hamulcowa/Tarcza-hamulcowa-Brembo-Max,2977.html

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
Co myslicie o tarczach Brembo max. Zastanawiam sie nad wymiana i sie waham pomiedzy oryginalami BMW gladki a wlasnie Brembo Max. Moje stare ATE nacinane sie pokrzywily.

http://www.brembo.com/pl/Auto/Auto-AM/Prodotti/Pages/Brembo-Max.aspx

http://www.czescidobmw.pl/Tarcza-hamulcowa/Tarcza-hamulcowa-Brembo-Max,2977.html

 

decydując sie na tarcze z ASO masz pewność że po 5 tys km się nie pokrzywią

przy brembo max nie masz tej pewności, jeśli będziesz miał dalej wątpliwości porozmawiaj sobie z Stones'em (czescidobmw.pl) jest zorientowany w temacie, napewno doradzi i powie, które tarcze mu wracają na reklamacji

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
A ja mam ATE Power Disc i zrobiłem 20 tysięcy kilometrów i nie mam żadnych problemów, więc nie wiem dlaczego macie problem z Ate :?:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Pewnie wszystko zalezy od serii i szczescia.

Zwroty "zależy od szczęścia" i "układ hamulcowy" to jak dla mnie niezbyt szczęśliwe zestawienie...

Niestety, to co czytam na forum i słyszę od znajomych tylko potwierdza, że masz rację :?

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano

Wg mnie 330D nie ma aż tak słabych hamulców. Krzywienie tarczy z reguły jest spowodowane :

- Przegrzaniem

- Złym montażem (źle przykręcone, nie wyczyszczone piasty etc)

- Krzywymi piastami, półosiami

- Nagłym schłodzeniem (kałuża)

Nie należy zapominać, że tarcza wcale nie jest taka mała. Średnica w zasadzie taka sama jak w M3 z tą różnicą, że tam jest pływająca i ciutkę grubsza.

Czy ktoś z was komu tak się one krzywią dokonywał np. pomiarów bicia po założeniu, bo w zasadzie to podstawa. Przy praktycznie każdej tarczy jest o tym informacja.

Już nie raz spotkałem się z narzekaniami i płaczem jakie to badziewne są tarcze konkretnych producentów a okazywało się, że bicie po założeniu było sporo powyżej normy...

Znajomy zjechał w ten sposób 3 komplety w ciągu pół roku. A okazało się, że winne są bicia na piaście.

Opublikowano
Wg mnie 330D nie ma aż tak słabych hamulców. Krzywienie tarczy z reguły jest spowodowane :

- Przegrzaniem

- Złym montażem (źle przykręcone, nie wyczyszczone piasty etc)

- Krzywymi piastami, półosiami

- Nagłym schłodzeniem (kałuża)

Nie należy zapominać, że tarcza wcale nie jest taka mała. Średnica w zasadzie taka sama jak w M3 z tą różnicą, że tam jest pływająca i ciutkę grubsza.

Czy ktoś z was komu tak się one krzywią dokonywał np. pomiarów bicia po założeniu, bo w zasadzie to podstawa. Przy praktycznie każdej tarczy jest o tym informacja.

Już nie raz spotkałem się z narzekaniami i płaczem jakie to badziewne są tarcze konkretnych producentów a okazywało się, że bicie po założeniu było sporo powyżej normy...

Znajomy zjechał w ten sposób 3 komplety w ciągu pół roku. A okazało się, że winne są bicia na piaście.

W zupełności zgadzam się z wypowiedzią kolegi :cool2:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
:?: Kolega zakładający temat napisał ze tarcze hamulcowe firmy ATE pokrzywiły mu sie po krótkim okresie uzytkowania. Troche tego nie rozumiem, nie długo czeka mnie tez wymiana tarcz i klocków przód i tył w 330d i sam nie dawno zakładałem podobny temat. Jeden z użytkowników napisał mi iz kupując tarcze i klocki ATE, moge czuc sie tak jak bym kupił orginały BMW tylko ze w znacznie niższe cenie. Ponoc BMW od dawna zamawia systemy hamulcowe firmy ATE. Wiec tarcze ATE (podobno takie same jak orginały BMW) miały by sie tak szybko zniszczyć i pokszywić? Czy oznacza to ze nie sa one wcale takie dobre? :?:
Opublikowano
podobno takie same jak orginały BMW

Właśnie, podobno... Ja z oryginalnymi tarczami nie miałem problemów nigdy, przenigdy. Moi znajomi jakoś też nie, nigdy nie słyszałem aby miał kłopoty ktokolwiek. Za to o tarczach kupionych gdzieś, podobno, zacnych firm, między innymi ATE można usłyszeć i poczytać całymi dziesiątkami, może nawet setkami. Zauważyłeś?

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.