Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

e39 520i M52B20 pojedynczy Vanos 1997r

Jakie mogą być przyczyny skakania wartości kąta wałka rozrządu? Wskazania z INPY są od ~20,6 do ~26 stopni, autko odpala i pracuje równo, bez problemu.

Wartość kąta sobie skacze raz tak raz inaczej ale we wspomnianym wyżej zakresie.

 

-solenoid vanosa sprawdzony i działa, po jego odpięciu nic się nie zmienia

-Vanos działa, po daniu napięcia na solenoid zmienia położenie wałka

-czujnik wałka rozrządu wymieniony na nowy - VDO

-napinacz dolnego łańcucha wymieniony na nowy

-nie słychać niepokojących dźwięków trącego łańcucha z rozrządu i vanosa

-łańcuchy sprawdzone i podobno są OK

 

Brak mi pomysłu i punktu zaczepienia gdzie dalej szukać :?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

-solenoid vanosa sprawdzony i działa, po jego odpięciu nic się nie zmienia

-Vanos działa, po daniu napięcia na solenoid zmienia położenie wałka

 

Dajesz 2 sprzeczne informacje. Po odpięciu vanosa powinna się zmienić praca silnika - przy jednym vanosie, to albo praca na niskich obrotach, albo na wysokich powinna się sypnąć.

 

Natomiast z opisu wnioskowałbym rozciągnięty łańcuch, ale głowy nie dam. Może też czujnik wałka niedomagać. Gdzie diagnozowali, skąd jesteś?

Opublikowano

Cześć

Podpiąłem auto pod kompa (INPA) i patrzyłem co się dzieje z wartością kąta.

-sprawdziłem z włączonym solenoidem pod instalację samochodu (wtyczka na listwie wtryskowej) kąt skacze

-sprawdziłem z wyłączonym solenoidem pod instalację samochodu (wtyczka na listwie wtryskowej) kąt skacze

 

-solenoid sprawny, po podpięciu masy i +12V pod zaciski we wtyczce - tłoczek się wysuwa

-podczas pracy sprawdziłem Vanosa (wtyczka solenoidu wypięta z listwy wtryskowej) i na żywca podpinałem masę i +12V pod złącza we wtyczce i Vanos się przestawiał (praca silnika ulegała mocnej zmianie).

 

-Czujnik dla pewności wymieniłem na nowy VDO ( bo stwierdziłem że może jest uszkodzony) ale wskazania dalej skaczą.

 

Jeżeli to rozrząd to naprawdę nic nie słychać.

Co do części rozrządu to tylko i wyłącznie ORI czy można stosować zamienniki FEBI, SWAG - Wasza opinia/doświadczenia?

 

Zrobiłem małe zestawienie i wygląda to następująco

ORI - 2 łańcuchy + napinacze + ślizgi + komplet zębatek - 2270zł

FEBI - 2 łańcuchy + napinacze + ślizgi + komplet zębatek (ORI) - 1290zł

SWAG - 2 łańcuchy + napinacze + ślizgi + komplet zębatek (ORI) - 1340zł

Różnica w cenie jest kolosalna.

Kto jest producentem na pierwszy montaż?

 

Kraków.

Opublikowano
Kolego, ale czemu chcesz na siłę to naprawiać?? Jeśli autko śmiga jak należy,nic złego Się nie dzieje to może lepiej zostawić, niż robić niepotrzebne koszta. Jak pisałem, kiedyś wcześniej w Twoim temacie u mnie również skaczą powyższe wartości w zakresie około 3-4 stopni. Czujnik mam nówkę, rozrząd ustawiany rok temu przez fachowca, który nie stwierdził,żadnych poważniejszych usterek, więc temat odpuściłem
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Cześć

 

No nie do końca wszystko OK, mam złe wyniki spalin na przeglądach od 2 lat, więc coś jest nie teges :?

viewtopic.php?f=72&t=254783

czujniki silnika sprawdzałem ze znajomymi (528i) i wskazania są zbliżone

viewtopic.php?f=72&t=300351

nie wiem tylko jak z przepływką bo nie znam nikogo co by miał tak jak ja 2.0 bo jest inny przepływomierz niż w większych silnikach.

viewtopic.php?f=72&t=299882

 

Symptomy są takie że:

-świece po wykręceniu są czarne, czyli mieszanka zbyt bogata

-z wydechu wylatuje duszący i "gryzący" w gardło gaz (podobno to właśnie duże stężenie HC)

-skacze wartość kąta wałka rozrządu

-duże wartości adaptacji "adaptation value add 1= -60", "adaptation value add 2= -12" - a powinny być jak najbliższe 0.

 

Na przeglądzie w tym roku tak wyglądała analiza spalin:

Obroty jałowe ~800obr/min

HC- 400

CO - 0.3

Po podniesieniu obrotów silnika do 3000obr/min

HC - 150

CO - 0,7

Na biegu jałowym CO jest OK natomiast HC mocno przekroczone a po zwiększeniu obrotów następuje odwrócenie sytuacji, HC wraz z obrotami spada i stabilizuje się na 150 natomiast CO rośnie i stabilizuje się na 0,7.

 

Wygląda na to że ma to jednak coś wspólnego własnie z wałkiem rozrządu i jego ustawieniem (Vanos). Zawory nie otwierają się w odpowiednim momencie i mieszanka nie jest w pełni spalana... (to już moje dywagacje bo już naprawdę brak mi pomysłów i innych punktów zaczepienia).

 

Wymieniono

-katalizator, zamiennik dedykowany do e39 520i (2014)

-lambdy (2015)

-filtry (wszystkie) i olej (2016)

-świece+fajki (2016)

-napinacz dolnego łańcucha (2016)

-czujnik temperatury powietrza zasysanego (2016)

-czujnik cieczy chłodzącej (w głowicy) (2016)

-czujnik wałka rozrządu (2016)

-uszczelkę pokrywy zaworów (2016)

 

Sprawdzono

-szczelność dolotu - OK

-wyczyszczono przepustnice

-sprawdzono cewki - OK

-sprawdzono działanie solenoidu i Vanosa - OK

-grzanie w lambdach - OK

-kompresję - OK

-wyczyszczono i przetestowano wtryski (serwis Bosch)

 

Do sprawdzenia co mi jeszcze przychodzi do głowy z Waszą pomocą;

-ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej

-ciśnienie oleju

-stan koła pasowego wału korbowego i jego ewentualnych luzów

 

Jakieś inne pomysły co jeszcze sprawdzić? :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.