Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem tu nowy przeszukałem wiele wiadomości ale nie znalazłem konkretnej wypowiedzi.

 

Jestem użytkownikiem BMW E60 2,5 D od jakiś 4 miesięcy, po drodze zaraz po zakupie okazało się że dymi oraz jest zamulona oddałem ją do diagnozy.

Diagnoza początkowa uszkodzona pokrywa zaworów dziura ok 2 cm (nie pęknięcie) tylko dziura. Wymieniona zastała pokrywa mechanik przy okazji powiadomił mnie że mam prawie nowe wtryski w każdym bądź razie wymieniane wszystkie moja radość nie trwała jednak długo otóż auto dalej jechało jak wóz drabiniasty kolejna diagnoza i stwierdzenie Filtr cząstek stałych ok wycinamy wgrywamy program fajnie auto ma moc jednak cały czas dymi na niebiesko podczas odpalenia i gdy jest niedogrzane.

Oddałem do mechanika mówi do mnie wtryski ok sprawdzone wszystkie ok 1 słabszy ale to niemożliwe aby aż tak dawał dymi, mówię może mechanik się myli i to olej ale zrobiłem autem 6 tys km od wymiany i nawet grama nie ubyło woda również jest, także jednak to układ paliwowy ale co może być nie tak? Auto jak się nagrzeje to nawet dymka nie da jednak do momentu nagrzania pomyka za mną brzydka niebieska chmura dymu.

Nadmienię że z tego co się orientuje nie grzeje żadna ze świec nie wiem czy to wina sterownika czy świecie się popaliły.

Aha jeszcze gdy tak autem stoję sobie a ono dymi to również nierówno pracuje silnik bardzo skacze na obrotach i wtedy też wydobywa się najwięcej dymu, gdy auto się nagrzeje to objawu również brak czyli silnik pracuje równiutko i pięknie jak to 6-cio cyilndrówka.

Auto ma aktualnie ok 240 tys km wszystko ok poza wyżej wspomnianym problemem.

 

Czy ktoś miał podobny problem i jak się z nim uporał? Proszę o pomoc bo wygodne auto a nie chciałbym się pozbywać :( może to jakaś błachostka a robi wielkie problemy.

Opublikowano
Jeśli masz uwalone świece albo sterownik świec to śilnik na zimnym po odpaleniu bedzie nierówno chodził i przydymiał dopuki sie nienagrzeje,wymień i zobaczysz czy jest poprawa,sprawdz błędy na kompie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym zajrzał do odmy, sam tak miałem w e39 z takim samym silnikiem. Sterownik świec też koniecznie wymień/napraw. Kolega z tego forum ROGER_NYSA naprawia te ustrojstwa.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Umówiłem się z mechanikiem na czwartek niestety te terminy.

Po podłączeniu komputera brak jakichkolwiek błędów tylko o świecach.

Ale mam jeszcze jedno pytanie bo rozmawiałem z nim na temat klapek w kolektorze bo w sumie i tak musi go odkręcić i mówił mi o jakimś zestawie uszczelniania czy coś tam że jak je po usuwa to trzeba założyć. Ktoś coś wie? Ktoś coś może polecić?

Opublikowano
Kup zaślepki kolektora ale dopiero po demontażu bo szły różne rozmiary 22 i 33 mm bodajże.,jest temat na forum odnośnie zaślepek poszukaj.
Opublikowano
Mam ten sam ptoblem tylko ze w 3.0d na zimnym dymi na niebiesko gdy tylko sie nagrzeje to wszystjo ustaje, podpowiem tez ze strriwnik swiec jak i swiece zmienilem na nowe i dalej to samo . Chyba trzrba zajrzec do tej odmy jak pisza chlopaki , gdy cos sie umnie zmieni dam znac , pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.