Skocz do zawartości

Zachowanie silnika przy odkreceniu korka wlewu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niekoniecznie. Jeżeli są zabrudzone, to tak gęstą mazią, że nie powinno zabrudzić odmy. Zmierzenie kompresji to może z 15 minut więc tym bardziej podziwiam tego "mechanika" :duh:

 

E: Jaki olej lejesz ?

Opublikowano
Hmm. na sporcie w PM ktoś mi napisał, że to normalna sprawa, że dmucha z wlewu oleju jak się otworzy korek przy zapalonym silniku. Ktoś jeszcze potwierdzi?
Opublikowano
Silnik n46 przed wymiana odmy dmuchało po po wymianie tez dmucha czyli tak ma być, silnik zdrowy zuzycie oleju u mnie ok 300ml na 15 tys km. Odme sprawdzilem z ciekawosci gdyz mialem już troche rozebrane rzeczy(przedziurawila sie rurka od klimy). Przewodow nie ma sensu wymieniać jesli nie jest uszkodzony tylko przemyc w wodzie. Jesli chcecie wymieniac bez sciagania kolektora to lepiej zebyscie mieli male raczki :mrgreen:
Inpa, ncs expert, chętnie pomogę okolice Konina
Opublikowano

W każdym razie zamówiłem już te przewody. Jakoś się ogarnie robotę. Jeśli stare przewody będą dobre i czyste to będę musiał pojechać do mechanika z flaszką na przeprosiny. ;) Już mu parę słów powiedziałem, on się wkurzył bo był pewny roboty którą zrobił i chyba wychodzi na to że zrobił dobrze. Bo żadnego "ciśnienia" nie ma, a przewody może po prostu wyczyścił. Zobaczymy.

 

Pozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano

odkopię, ten sam silnik to samo pytanie. E46 Benzyna N42B20

Skutek otwarcia korka oleju. Jaki powinien być? U mnie nic się nie zmienia i czuć lekki wiaterek jak się przyłoży rękę.

Przy wyciągnięciu bagnetu słychać bulgot.

Podejrzewam zapchaną odmę bo gdzieś wywala mi olej.

Masła nie ma, czysto mimo krótkich odcinków jazdy.

Opublikowano
poczekałem aż zejdzie z niebieskiego pola i wtedy sprawdziłem, jak ssanie się wyłączyło i chwilkę pochodził jeszcze. Sprawdzę jeszcze to na zupełnie ciepłym.
Opublikowano

Pytasz

Skutek otwarcia korka oleju. Jaki powinien być? U mnie nic się nie zmienia i czuć lekki wiaterek jak się przyłoży rękę.

Powinien być mały efekt lewego powietrza

Odczytuję to na dwa sposoby

1. Małe przedmuchy na tłokach i odma zatkana co nie przeszkadza systemowi dobrze funkcjonować.

2. lub system odpowietrzania jest dobrze wyważony że odma wszystkie przedmuchy dobrze odbiera ale na wysokich obrotach może być inaczej.

Ja w takiej sytuacji bym wymienił odmę w raz ze wszystkimi przewodami bo jednak przy wysokich obrotach mogą byś większe przedmuchy i tego odma może nie odebrać.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Sprawdzilem na nagrzanym silniku, to samo brak reakcji na otwarcie korka. Za kazdym razem po odpaleniu czuc olej w aucie wiec wypycha uszczelką.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Odma zmieniona. Teraz jest efekt spadania obrotow po odtwarciu korka. Ale bylo tak ze ze 2 razy obroty mi sie zawiesily na 1400. A przy dojezdzaniu na luzie obroty rosly do ok 900. Jezdzilem dalej i kolejnego dnia wywalilo check. Mysle cos nie tak, okazalo sie ze ten przewod co jest w otulinie na górze nie byl do konca wzięty. Wpielem, przetestowalem i obroty juz sa ok. Pytanie tylko czy to ze ta rurka byla nie do konca wpieta moglo spowodowac check? Musze teraz jechac specjalnie zeby go skasowac?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, bo pojawiło się lewe powietrze i błędy dotyczące złego składu mieszanki. Jak to było powodem check'a to po ustaniu przyczyny powinien za jakiś czas sam zgasnąć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
niestety ale ten wężyk jednak nie pomógł, dalej jest tak samo. Gdzie szukać nieszczelności? Obroty mam różnie raz ok 700 raz ok 800. Dodatkowo dziś po odpaleniu zamiast wskoczyć od razu na ssanie i te ok 1400 obr, wskoczył na 800 i po chwili dopiero włączyło się ssanie. Silniczek VVT raczej mogę wykluczyć?
Opublikowano
To ja do kompletu zapytam jaka powinna być prawidłowa reakcja w m52 i m54? Bo u mnie po odkręceniu korka przez chwilę (2-3 sekundy) lekko spadają obroty, a następnie się wyrównują. Żadnego dźwięku w stylu "Chewbacca" nie słychać. Jak przytknę rękę, to zasysa do środka. Nie wiem, czy to ma związek, ale jak wyjmuję bagnet (na zgaszonym silniku, bo na uruchomionym nawet nie próbowałem) to ciężko go ruszyć z miejsca.
Opublikowano
Ja jestem zdania, że wszystko jest ok, powinien być zauważalny spadek obrotów. Tylko dziwna sprawa z tym bagnetem. W mojej E46 wyciąga się go dość lekko jeżeli mnie pamięć nie myli (chociaż dawno tego nie robiłem pod od pól roku auto więcej stoi niż jeździ...).
DSC_3573c_mini.png
  • 1 rok później...
Opublikowano
Czy ktoś podpowie co może być przyczyną gdy otworzę korek oleju to mi rosną obroty na jakieś 900 gdy zamknę to spadają na ok 600. Wydaje mi się że za małe sa silnik n42b18a

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.