Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie, trochę odbiegacie od tematu :P Czemu mam pokrywę kleić ? Głównie chodzi mi po czym poznać rozrząd i jakie są jego koszty wymiany, oraz co może zanosić się ze z tulejami cylindrów coś nie tak.

NIE MÓWIE ŻE MASZ KLEIC!

pisze ze w dobie dzisiejszej technologii zabawy z karbonem być moze istnieje taka mozliwosc gdtby zdarzyła ci sie taka awaria ktorej ci nikt nir zyczy.

A jesli na zomnym po odpaleniu masz metaliczny "poszur "zanim sie rozleje po silniku olej to raczej od łancucha to będzie ale może wystarczy wymienić NAPINACZ. musi ci to zobaczyc mechanik a nie kasiarz.

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Co do stukania podczas poruszania kierownicą, to często odpowiada za to krzyżak, na którym robi się minimalny luz. Tylko wymiana na nowy (1000zł) lub używany (100-150zł).

-------------------

Artur

Opublikowano
Nie spotkałem się z uszkodzonym krzyżakiem w E9x, ale z zużytą i stukająca kolumną wielokrotnie. Wiadomo - że przed dalszą naprawą trzeba sprawdzić oba elementy, a trzeci do sprawdzenia to maglownica.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi, jutro jadę do mechanika i zobaczę co powie. A mam do Was jeszcze pytanie ile orientacyjnie kosztuje wymiana termostatu ? I ile jest termostatów w tym 320si, bo coś mi się przewinęło, że jest jeszcze termostat EGR, ale to chyba przy dieslu ?

 

BTW zadzwoniłem do ASO w Kielcach, żeby poznać orientacyjną cenę wymiany to powiedzieli, że 600 zł :mrgreen: :mrgreen:

 

A i co do maglownicy tak gdyby coś, macie jakieś sprawdzone warsztaty które się w tym specjalizują ?

Oraz powiedzcie mi ile wchodzi litrów oleju, 4.5l ? I jaki olej ? Castrol EDGE Titanium FST C3 5W-30 będzie ok ?

Opublikowano
ogólnie jest jakaś firma w UK która wymienia wadliwe auminiowe tuleje na stalowe i to podobno załatwia większość problemów, sprawdzać luzy zaworowe i powinno jeździć

Hej, tu masz namiary na firmę w UK która naprawia gładzie cylindrów http://www.hthoward.co.uk/engine-machining-services/cylinder-block-machining/bmw-n45-b20-cracked-cylinder-block-repairs/

Swoją drogą ciekawe czy robią silniki które im się wyśle kurierem :?: Sam kiedyś myślałem o 320si bo ceny na mobile sa bardzo kuszące a do tego auta sa fajnie wyposażone i mają niskie przebiegi a do tego 170KM też fajnie musi jechać, no ale przeraziły mnie przypadłości tej jednostki :roll:

Co do stukania na postoju to może też być zużyty sworzeń w wahaczu. Niestety wahacz jest aluminiowy i trzeba wymienić cały bo raczej nie da sie wybić samego sworznia i osadzenia nowego bez specjalistycznych narzędzi.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
OD 2007 JESTEM WŁAŚCICIELEM BMW 320 si przejechałem nim 270 tyś km. Miałem kilka napraw związanych z normalnym używaniem .Silnik pracuje bez zarzutu żadnych napraw i problemów ,silnik jest jego mocną stroną . Złe opinie to bzdury lub przypadek.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam wszystkich. To mój pierwszy post na forum więc z góry przepraszam za popełnione błędy. A więc do rzeczy. Wczoraj kupiłem moje wymarzone BMW e90 320si M-Pakiet. W drodze powrotnej do domu po przejechaniu około 200km zapaliła się czerwona kontrolka ciśnienia oleju (czerwony czajnik) i nastąpiło odcięcie zapłonu. Poprzedni właściciel którego nazwiska nawet nie znam (handlarz) przyjechał po auto lawetą i twierdzi, że padła pompa oleju i to bardzo częsty przypadek w e90. Wcześniej poradził dolać 1l oleju ale nic to nie dało a silnik rzęził więc więcej nie odpalałem. Twierdzi, że naprawi i w piątek ma przywieźć pod dom. Chciałem żeby oddał mi pieniądze a ja kupię jak będzie sprawne a on przysłał pracownika i powiedział, że pieniędzy nie odda a umowa jest spisana na niemca i on mógł by się na to wypiąć ale jest lojalny i zrobi auto jak trzeba i odda sprawne. Pracownik dał kartke na, której jakiś mechanik nastawiał pieczątek i napisał, że naprawi auto i odprowadzi (tak w skrócie). Ponoć przy 100 tys silnik był wymieniany a ogólnie ma 226 tyś czyli na tym zrobił 126 tyś. Proszę o jakąś radę co mam zrobić w tej sytuacji. Boje się i mam złe przeczucia. Pozdrawiam.
Opublikowano
Coś czuję że będziesz miał nauczkę - niestety... Po pierwsze nie kupuję się na "niemca" od handlarza bo wychodzą właśnie takie kwiatki, po drugie ten silnik średnio wytrzymuje ok 100 tys km potem wymaga generalnego remontu....
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano
Pozostawie wpis wyzej bez komentarza... Czy ktoś może odpisać coś z sensem?

Kolego trzeba było najpierw zapytać wujka google o te silniki a potem decydować na kupno...

Opublikowano
Czy ktoś może odpisać coś z sensem?

 

Powiedz mi a co w moim wpisie było bez sensu... bo nie pojmuje twojego toku rozumowania.

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po prostu nie bardzo wiadomo czego oczekujesz? Pocieszenia, ze nie Ty pierwszy dałeś się "wpuścić w maliny" czy rady jak się z tego wymiksować. Jeśli chodzi o to drugie to rady szukaj raczej u prawników. Ja bym sugerował dogadanie się z handlarzem i wycofanie z tej transakcji z opcja zamiany na inne auto - nawet z dopłatą (bo jak powiedział kasy nie oddam - i co mi zrobisz?). Jak nadal chcesz BMW z silnikiem benzynowym to szukaj z N46 150KM. A generalnie to radzę postudiować to forum, bo jest ogromną skarbnica wiedzy na temat aut BMW. W innych markach klasy premium nie ma tak łatwo.
Opublikowano
Witam wszystkich. To mój pierwszy post na forum więc z góry przepraszam za popełnione błędy. A więc do rzeczy. Wczoraj kupiłem moje wymarzone BMW e90 320si M-Pakiet. W drodze powrotnej do domu po przejechaniu około 200km zapaliła się czerwona kontrolka ciśnienia oleju (czerwony czajnik) i nastąpiło odcięcie zapłonu. Poprzedni właściciel którego nazwiska nawet nie znam (handlarz) przyjechał po auto lawetą i twierdzi, że padła pompa oleju i to bardzo częsty przypadek w e90. Wcześniej poradził dolać 1l oleju ale nic to nie dało a silnik rzęził więc więcej nie odpalałem. Twierdzi, że naprawi i w piątek ma przywieźć pod dom. Chciałem żeby oddał mi pieniądze a ja kupię jak będzie sprawne a on przysłał pracownika i powiedział, że pieniędzy nie odda a umowa jest spisana na niemca i on mógł by się na to wypiąć ale jest lojalny i zrobi auto jak trzeba i odda sprawne. Pracownik dał kartke na, której jakiś mechanik nastawiał pieczątek i napisał, że naprawi auto i odprowadzi (tak w skrócie). Ponoć przy 100 tys silnik był wymieniany a ogólnie ma 226 tyś czyli na tym zrobił 126 tyś. Proszę o jakąś radę co mam zrobić w tej sytuacji. Boje się i mam złe przeczucia. Pozdrawiam.

 

Wg mnie jedyne sensowne wyjscie to przestac byc grzecznym wobec tego handlarza i nie dac mu sie ponownie zrobic na szaro - postawic sprawe jasno ze auto ma byc sprawne.

Natomiast troche beztrosko podszedles do tematu ze nawet nie znasz nazwiska handlarza.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Popełniłam ten sam błąd kupiłam od handlarza na " niemca " i co problem :/ ALE MOŻE JEST KTOŚ KTO POMOŻE DORADZI

BMW E90 2006 ROK 2.0 SI

PRZEBIEG 198 TYŚ

125 KW

VIN WBAVF71060A016027

 

Objawy : na wolnych obrotach faluje, ciężko nią ruszyć i tak jakby strzela w kolektor im częściej po wystąpieniu tego objawu auto jest gaszone i zapalne tym większych wstrząsów dostaje i coraz głośniej chodzi , wydaje mi się że mocy nie traci wprowadzając ją na wyższe obroty można w miarę normalnie jeździć. Po wykasowaniu błędu z komputera bez żadnych napraw auto zachowuje się normalnie i nic się z nim nie dzieje. Pierwsze błędy jakie się pojawiły związane były z ładowaniem, akumulatorem oraz informacja o tym że silnik dostaje zbyt mało prądu ( coś w tym stylu ) został sprawdzony akumulator, ładowanie wszystko było ok wykasowali błąd z komputera samochód jeździ ok 300 km i od nowa sytuacja się powtarza dzieje się dokładnie to samo . Auto odprowadzone do elektryka temu wyskakuje błąd nr 2d03 – błędna adaptacja przepustnicy --- Świadczący o uszkodzeniu przepustnicy, została zdjęta wyczyszczona i błąd z komputera bez kasowania zniknął sam auto jest sprawne. Przejechałam nim kolejne ok 300 km i znów tym razem wyskakują błędy :

2CE8 – NIEZNANY KOD USTERKI

2CF9 POTENCJOMETR PRZEPUSTNICY 1 NIECIĄGŁY

2CFA – POTENCJOMETR PRZEPUSTNICY 2 NIECIĄGŁY 2CFO NIENZNAY KOMUNIKAT

2D03 NIEZNANY KOMUNIKAT

29CC WYPADANIE ZAPŁONU W WIELU CYLINDRACH Z WYŁĄCZENIEM CYLINDRA – NIECIĄGŁY

29CD CYLINDER 1 Z WYPADANIEM ZAPŁONÓW NIECIĄGŁY

29D0 CYLINDER 4 Z WYPADANIEM ZAPŁONÓW NIECIĄGŁY

( Komunikat od przepustnicy mógł się pojawić po ingerencji mechanika który ją wyjmował a dopiero później podłączył komputer. )

Zostały skasowane niestety aby móc się normalnie poruszać autem .

Tak czy inaczej nie wiem czy ta usterka wyskakuje po przejechanych km czy zależna jest od odpalania i gaszenia samochodu wiem że za każdym razem objawy są dokładnie takie same a kody błędów różne.

W chwili wystąpienia usterki na komputerze nie wyskakują żadne komunikaty, nie pokazuje błędów nie palą się kontrolki.

Opublikowano

TROCHĘ ODBIEGAM OD TEMATU - ALE MOŻE JEST KTOŚ KTO MI POMOŻE ???

 

BMW E90 2006 ROK 2.0 SI

PRZEBIEG 198 TYŚ

125 KW

 

 

Objawy : na wolnych obrotach faluje, ciężko nią ruszyć i tak jakby strzela w kolektor im częściej po wystąpieniu tego objawu auto jest gaszone i zapalne tym większych wstrząsów dostaje i coraz głośniej chodzi , wydaje mi się że mocy nie traci wprowadzając ją na wyższe obroty można w miarę normalnie jeździć. Po wykasowaniu błędu z komputera bez żadnych napraw auto zachowuje się normalnie i nic się z nim nie dzieje. Pierwsze błędy jakie się pojawiły związane były z ładowaniem, akumulatorem oraz informacja o tym że silnik dostaje zbyt mało prądu ( coś w tym stylu ) został sprawdzony akumulator, ładowanie wszystko było ok wykasowali błąd z komputera samochód jeździ ok 300 km i od nowa sytuacja się powtarza dzieje się dokładnie to samo . Auto odprowadzone do elektryka temu wyskakuje błąd nr 2d03 – błędna adaptacja przepustnicy --- Świadczący o uszkodzeniu przepustnicy, została zdjęta wyczyszczona i błąd z komputera bez kasowania zniknął sam auto jest sprawne. Przejechałam nim kolejne ok 300 km i znów tym razem wyskakują błędy :

2CE8 – NIEZNANY KOD USTERKI

2CF9 POTENCJOMETR PRZEPUSTNICY 1 NIECIĄGŁY

2CFA – POTENCJOMETR PRZEPUSTNICY 2 NIECIĄGŁY 2CFO NIENZNAY KOMUNIKAT

2D03 NIEZNANY KOMUNIKAT

29CC WYPADANIE ZAPŁONU W WIELU CYLINDRACH Z WYŁĄCZENIEM CYLINDRA – NIECIĄGŁY

29CD CYLINDER 1 Z WYPADANIEM ZAPŁONÓW NIECIĄGŁY

29D0 CYLINDER 4 Z WYPADANIEM ZAPŁONÓW NIECIĄGŁY

( Komunikat od przepustnicy mógł się pojawić po ingerencji mechanika który ją wyjmował a dopiero później podłączył komputer. )

Zostały skasowane niestety aby móc się normalnie poruszać autem .

Tak czy inaczej nie wiem czy ta usterka wyskakuje po przejechanych km czy zależna jest od odpalania i gaszenia samochodu wiem że za każdym razem objawy są dokładnie takie same a kody błędów różne.

W chwili wystąpienia usterki na komputerze nie wyskakują żadne komunikaty, nie pokazuje błędów nie palą się kontrolki.

Opublikowano

jak wiekszosc 320si zjadlo ci juz pewnie drugi raz silnik... mozna tulejowac, zapytaj kolege KRI35 on to robil w swoim. Kupiles najbardziej zawodny silnik w historii BMW, zaden nie przejezdza 120 tys km bez powaznej naprawy a niektore juz przy 80K sa do wymiany.

 

images?q=tbn:ANd9GcTVDju7q8i6R35XVrxtz4fMGe6N2UcdoRPEy3cfkBcOFzX5LBtJ1w

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Hehe współczuję Ci, przy tym silniku moje N52 to tylko dolewki oleju. Koszty bedą duże....bardzo duże... Wymień silnik 10 tysi i po sprawie :mrgreen:
ENJOY THE RIDE
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, jestem w trakcie remontu silnika n45b20( tulejowanie) I silnik byl rozebrany w mak. Czy po podlaczeniu wszystkiego do kupy trzeba bedzie robic jakies adaptacje? Jesli tak to do jakich podzespolow. Auto bez pradu okolo 2 tyg.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.