Skocz do zawartości

Niepowracanie lewarka zmiany biegów do poz. neutralnej + ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zwracam się do Was z kolejnym już problemem. Otóż sprawa wygląda następująco. Zwyczajnie w świecie drążek zmiany biegów ma luz. Zarówno przód-tył jak i na boki. Rozebrałem tunel, zdjąłem mieszek i gumową osłonę. Na plastikowym "łożysku" drążek ma luz przód-tył, na samej kulce może ok. 0,7-1mm, ale na końcu lewarka jest to już 2-3cm. Niestety luzu na boki nie zlokalizowałem. Gdy biorę lewarek w lewą stronę (tak jak do wrzucenia jedynki) to czuje delikatny opór, po czym wraca on do neutralnej pozycji. Przesuwając go w prawą stronę(tak jak do wrzucenia piątki) jest on już "bezwładny". Niby tam jakoś wraca, ale nie czuje żadnego oporu. Gdy zdjąłem mieszek i gałkę (lewarek był bez obciążenia), to zostawał po prawej stronie.

Wziąłem auto na kanał i obserwowałem od spodu. Luz boczny nie ma swojej przyczyny gdzieś przy samym lewarku, tylko chyba przy wejściu do skrzyni. Tak mi się wydaje.

Macie pomysły co to może być? Jak to najprościej zrobić? no i czy opłaca się wymieniać to plastikowe łożysko. Bo może taki minimalny luz przód-tył jest normalny (choć przyznam, że w e36 tak nie mam). Dodam, że objawy są takie same zarówno na odpalonym jak i na zgaszonym silniku.

Z góry dzięki, pzdr.

Opublikowano
Czytałem ten temat dwukrotnie, już jakiś czas temu, ale objawy opisane tam, nie pasowały w pełni do moich. Aczkolwiek jeśli to nie jest to, to już sam nie wiem w czym może być rzecz. Może coś we wnętrzu skrzyni? Im więcej hipotez tym lepiej :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dobra, dodam trochę "nowinek". Ostatnio naprawiło mi się to na chwile, znaczy luz zniknął. Ale ponownie się pojawił. Czasem mam tak nawet kilka razy dziennie, że drążek jest luźny w strone 5 biegu, a czasem sprężyna odbija idealnie. Nie mam pojęcia co to może być. Gdyby były to te małe spręzynki to chyba cały czas byłoby tak samo?
Opublikowano
Tak jak wczesniej napisano tylko pozostaje rozebrac i wymienic popychacz i tulejke. polecam zrobic przy wymianie sprzegla :) bo inaczej nie warto sie babrac
Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
  • 3 lata później...
Opublikowano

witam,

 

od jakiegoś czasu lewarek skrzyni biegów (5 biegowa) nie wraca na pozycję pionową, tylko jest "przyklejony" do prawej strony. Czasem wraca czasem, nie i wtedy mam problem z wbiciem np 3 bo wchodzi 5.

 

Wygląda jakby coś się po prostu zużyło jakaś guma?

 

pozdro

Opublikowano
To niestety wiąże się z wyciągnięciem skrzyni bo mechanizm centrujący lewarek znajduje się w skrzyni biegów od góry.
Opublikowano
jaki powinien być koszt? trzeba wymienić ten mechanizm, czy jak? pewnie od razu olej wymienić trzeba?
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam, wiem że temat był wałkowany 1000 razy, czytałem bardzo wiele postów na ten temat jednak nie znalazłem dokładnej odpowiedzi na to co mnie interesuje w tej sprawie dlatego założyłem nowy temat.

 

Liczę na to że wypowiedzą się w tym temacie osoby które znają bardzo dobrze problem, miały z tym problem i go rozwiązały.

 

Mam E46 328Ci, prawdopodobnie moja skrzynia biegów boryka się z problemem niepowracania lewarka do pozycji neutralnej z 5 biegu i nie wiem czy też wstecznego biegu, tzn. kiedy chcę wrzucić piątkę za pierwszym razem że tak to nazwę muszę użyć dość dużej siły żeby skierować drążek w prawo i wtedy do góry idzie już można by powiedzieć w miarę normalnie, po zejściu z 5 biegu lewarek stoi już przechylony w prawą stronę, poza tym ciężko jest też wrzucić mi wsteczny, mówiąc ciężko mam na myśli że muszę użyć dość sporej siły żeby skierować lewarek w lewo żeby mi przeskoczył tak jak trzeba.

Biegi 1 i 2 wchodzą można by powiedzieć normalnie, nie jakoś super lekko, ale nie muszę używać dużej siły żeby wrzucić bieg, natomiast 3 i 4 trzeba tak jakby trochę szukać , szczególnie kiedy zejdę z piątki i pozycja drążka jest bardziej na prawo to żeby wbić 3 lub 4 trzeba ustawić drążek pod odpowiednim kątem, czy to tak jest przy tym problemie z 5 i wstecznym biegiem że "szuka się wtedy biegów" czy to jakaś inna osobna usterka?

Czy kupić zestaw naprawczy 5 biegu i wstecznego także? Czy kupić coś jeszcze?

 

Załączam filmik z prezentacją:

 

Zauważyłem także że minimalnie, ale to bardzo minimalnie drży mi drążek od skrzyni biegów przy włączonym aucie, ledwo co to widać, ale postanowiłem zapytać przy okazji czy to może mieć coś wspólnego z wyżej wymienionymi usterkami, czy jest to usterka i czy coś z tym robić/ naprawić w przypadku gdy będę ściągał skrzynię?

 

Załączam filmik z prezentacją:

 

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Witam, wiem że temat był wałkowany 1000 razy...

Gratuluje, mamy 1001 :cool2:

Wszystko wyżej masz ładnie opisane. Nawet odnośnik do DIY jest :search:

Opublikowano

Dziękuję serdecznie Drogi Moderatorze, tak się składa że ten temat również czytałem, tak samo jak odnośnik z DIY, jednak nie ma tam odpowiedzi na moje wszystkie pytania dlatego właśnie założyłem nowy temat.

Chciał bym być w 100% pewien że problem leży właśnie po stronie tych tulejek sprężynek od 5 i wstecznego biegu żeby zamówić wszystkie potrzebne części i dać do zrobienia a nie żeby po zrzuceniu skrzyni okazało się że trzeba jeszcze zamówić to i tamto, czekać na części i przedłużać całą operację bądź po zrobieniu wymienieniu elementów z zestawu naprawczego, złożeniu wszystkiego okazało się że jednak nie działa tak jak powinno bo coś jeszcze musiało być zrobione/ wymienione.

 

W związku z tym, czy w przypadku tej usterki z niepowracającym lewarkiem do poz. neutralnej oraz że muszę użyć dużej siły żeby przesunąć drążek w lewo żeby wrzucić wsteczny, występuję problem tego typu że trzeba trochę "szukać biegów" ze względu na to przesunięcie drążka?

Czy oprócz kupienia zestawów naprawczych do 5 i wstecznego biegu mam również kupić te tzn. "bolce atakujące" czy warto? Czy montować zestawy na starych bolcach?

 

Co z tym minimalnym drganiem drążka przy odpalonym aucie? Czy to ma coś wspólnego z wyżej wymienioną usterką? Czy to jest w ogóle jakaś usterka? Jeżeli tak to co wymienić przy ew. zrzuceniu skrzyni biegów?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Panowie a ja mam troszkę inny problem..

Skoro temat jest otworzony, to mam tylko jedno pytanie.

Moja skrzynia chodzi prawidłowo ale np. czy to 3 czy 4 czy też 5 bieg jest zapięty to drążek ma duży luz.. czy to wina wybieraka ? wystarczy go wymienić ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.