Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy mógłby ktoś uprzejmy, posiadający E92 na sportowym (M-pakietowym) zawieszeniu zmierzyć ile cm nad ziemią stoi auto (odległość od ziemi do podłogi auta) i ewentualnie odległość od opony do nadkola? Próbuję dojść jakie zawieszenie jest u mnie a póki co nie mam możliwości sprawdzenia kodu na amortyzatorze/sprężynie.

Dzięki!

Opublikowano

Sprobuj po numerze Vin....

 

Pro kit eibach ma chyba ta sama wysokosc co m pak wiec zobacz na allegro ten kit na napewno podaja wymiar sprezyn.

" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Opublikowano (edytowane)

Po Vin wychodzi seria, ale mam wrażenie, ze auto siedzi dość nisko, przy wjeździe do garażu szoruje podwoziem, stąd ten dylemat. Porównywałem zdjęcia ze sportowym zawieszeniem i nie widzę dużej różnicy, wrzucam foty mojego auta:

http://i67.tinypic.com/2eoi6i8.jpg

http://i63.tinypic.com/2l9jm6e.jpg

Edytowane przez seevin
Opublikowano
Powinno mierzyć się od osi piasty do krawędzi nadkola, wygląda na serię, wrócę do domu to mogę Ci to zmierzyć, mam zawias M.
Opublikowano

Ja sobie porównywałem z fotami z drugiego posta stąd:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=302420

gość założył pro kit do sportowego zawieszenia.

 

Też podejrzewam serię u siebie, zawieszenie jest raczej nie zmieniane od nowości, przynajmniej nie było takiego wpisu w aso a wszystkie przeglądy były robione do końca.

Jakbyś mógł podać ten wymiar z tyłu i z przodu to będę bardzo wdzięczny, rozwieje to wątpliwości.

Opublikowano

Ok, dzięki za info.

Ma ktoś może porównanie między zwykłym i sportowym zawiasem jeśli chodzi o jazdę? Pro kita nie będę ładował do seryjnych amorów bo to bzdura, a nie chcę też inwestować tu w zestaw B12 pro kit czy gwint, bo nie jest to moje docelowe auto, więc jeśli przyjdzie mi wymieniać jakieś podzespoły zawieszenia to zastanawiam się nad wymianą całości na sport. Tylko chciałbym od kogoś usłyszeć, czy różnica w prowadzeniu jest warta tej zabawy :D

Tu gościowi auto się niby podniosło po takim zabiegu http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=734102

Opublikowano

Tył 340 mm

Przód 355 mm

 

Są to wymiary mierzone od osi koła (pomocne jest śmigło na dekielku) do krawędzi nadkola, zawierzenie M :)

Opublikowano

Super, dzięki.

U mnie przód 37.2 cm, tył 35,5. Różnica tak jak podają, ok. 15mm.

Miałeś może do czynienia ze standardowym zawiasem dla porównania? Ciekawi mnie bardzo, czy auto faktycznie dużo lepiej siedzi w zakrętach i czy jest odczuwalnie mniej body roll.

Opublikowano
Nie miałem okazji jeździć E92 na standardowym zawiasie, innymi modelami BMW owszem, różnica jest znaczna, twarde zawieszenie w połączeniu z oponami Runflat o niskim profilu dale o sobie znać już na drobnych nierównościach, jednak kiedy jedziemy równą drogą w ciasnych zakrętach czuje się pewność, łatwo jest wyczuć granicę przyczepności z poślizgiem, gdybym miał wybierać to został bym przy obecnym setupie, jest to auto sportowe więc nie ma co szukać komfortu limuzyny :)
Opublikowano

Wiadomo, ja tez jestem nastawiony na raczej bardziej sportowy charakter zawieszenia. Seryjne nie jest takie złe, ogólnie tez łatwo przewidywalne w zakrętach, ale troche za bardzo sie kładzie :P

http://i68.tinypic.com/21d1kpl.jpg

Przemyśle temat, moze przy okazji serwisu zawieszenia wymienię wszystko na sport od razu, a pewnie warto bo to od nowości chyba nie było robione (180 tys).

Opublikowano
Mnie zastanawia czy na zawieszeniu dedykowanym renomowanej firmy pomimo zachowania twardości zwiększa się komfort :roll:
Opublikowano
A jak wyglada sprawa zawieszenia w ed ? Bo widac ze jest nizej
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Z perspektywy mojego glebnietego auta -> zdecydowanie seria wrecz offroad ;)

 

Moze to sie przyda z e90post'a. Obnizenia w calach na poszczegolnych springach:

 

0.6" --> OEM Stock BMW Sports Suspension

1.2" / 1.0" --> Eibach Pro-Kit (part # 2085.140)

1.2" / ???? --> KW Automotive Springs (part # 25020058)

1.2" / ???? --> Hartge Sport Springs

1.3" / 1.2" --> H&R Sport Springs (part # 50490)

1.35" / 0.8" --> H&R Sport Springs (part # 29187-1) (** Europe-Part# ** this is aparently the same spring as the 50490 but with different lowering listings for some reason.)

1.57" / 1.3" --> Hamann Progressive Springs (part #20 090 120)

1.8" / 0.8" --> H&R Race Springs (part # 29183-1) (** Europe only **)

2.0" / 1.4" --> Eibach Sportline (part # 4.0285)

E92 335d Stage H
Opublikowano
Ok, będę prawdopodobnie wymieniał amortyzatory i sprężyny na m sport, pytanie czy lepiej kupić dedykowane sprężyny do m zawiasu czy pro kit? Druga opcja niższa o 15mm i o dziwo tańsza. Zależy mi tylko na poprawie prowadzenia i przyczepności, nie jara mnie gleba dla wyglądu.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odświeżam temat.


Szykuję się do zmiany zawieszenia i na celowniku znalazł się przede wszystkim zestaw amortyzatory Bilstein B8 + Eibach Pro-Kit jednak mam pewne obawy co do prześwitu po operacji i twardości zawiasu. Obawiam się przede wszystkich leżących policjantów, zimowych warunków i naszych "wyjątkowo gładkich" dróg.

Czytałem wyżej, że nie ma tragedii, ale często podróżuję z 8 miesięcznym synem i nie chcę u niego urazów kręgosłupa. :wink:


Myślałem też o zestawie Koni Sport + Eibach Pro Kit i ewentualnie M-tech, ale tego ostatniego nie potrafię znaleźć, a zestaw Bilstein/Eibach (cały kit) mam w dobrej cenie. :8)


Obecnie jeżdżę na standardowym zawieszeniu z fabryki BMW i (nie wiem czy ma to znaczenie) mam M-pakietowe zderzaki i progi, felgi 18" + opona runflat. Wysokość od osi koła do krawędzi nadkola - przód 37,2 cm, tył 35,4 cm.



Może macie Panowie jakieś propozycje, doświadczenia? Czy dodatkowo wypada coś wymienić, żeby zawias lepiej był zestrojony?

Opublikowano

Mam zawieszenie msport, mpakiet (zderzaki) i runflaty w seryjnym rozmiarze, felga 18.

minusy

-problem z podjechaniem prawie na każdy krawężnik.

-przy parkowaniu prostopadle przodem do krawężnika jest spora szansa, że spodem zderzaka zaczepie się o krawężnik

- poprzeczne łączenia asfaltu, załatane dziury, pęknięcia asfaltu, kamyczek na drodze, wszystko czuć, czasem słychać.

- zdziwiłem się ile na polskich drogach jest studzienek.

-przy odpowiednio głębokich koleinach możesz zaczepić podwoziem, plastikowe osłony trochę ratują sytuację.

-torowisko, albo szybko albo powoli, najlepiej wcale


plusy

-ładnie to wygląda.

-na równym asfalcie jest super, czy jedziesz 50, 100 czy 249 czujesz, że auto klei się do drogi.

-przy hamowaniu i przyspieszaniu auto w zasadzie nie nurkuje i nie podrywa przodu

-każdy zakręt twój,przy szybkościach gdzie w innym aucie zsuwa cię z fotela


Seryjne zawieszenie msport nie jest zawieszeniem twardym. Może jest twardsze, na pewno niższe, ale do typowo sportowego czy torowego to mu daleko.



Przy seryjnym rozmiarze opon, ale nie run flat jest NIECO lepiej.


Czyli warto pocierpieć, żeby zyskać na wyglądzie :) Acha, mam e93, więc dodatkowo wożę +100 kg złomu.

Opublikowano
Mam zawieszenie msport, mpakiet (zderzaki) i runflaty w seryjnym rozmiarze, felga 18.

minusy

-problem z podjechaniem prawie na każdy krawężnik.

-przy parkowaniu prostopadle przodem do krawężnika jest spora szansa, że spodem zderzaka zaczepie się o krawężnik

- poprzeczne łączenia asfaltu, załatane dziury, pęknięcia asfaltu, kamyczek na drodze, wszystko czuć, czasem słychać.

- zdziwiłem się ile na polskich drogach jest studzienek.

-przy odpowiednio głębokich koleinach możesz zaczepić podwoziem, plastikowe osłony trochę ratują sytuację.

-torowisko, albo szybko albo powoli, najlepiej wcale


plusy

-ładnie to wygląda.

-na równym asfalcie jest super, czy jedziesz 50, 100 czy 249 czujesz, że auto klei się do drogi.

-przy hamowaniu i przyspieszaniu auto w zasadzie nie nurkuje i nie podrywa przodu

-każdy zakręt twój,przy szybkościach gdzie w innym aucie zsuwa cię z fotela


Seryjne zawieszenie msport nie jest zawieszeniem twardym. Może jest twardsze, na pewno niższe, ale do typowo sportowego czy torowego to mu daleko.



Przy seryjnym rozmiarze opon, ale nie run flat jest NIECO lepiej.


Czyli warto pocierpieć, żeby zyskać na wyglądzie :) Acha, mam e93, więc dodatkowo wożę +100 kg złomu.

 

Dzięki wielkie za konkrety!

Co do tych dziur, łączeń asfaltu, studzienek itd. to nie wiem czy to nie "zasługa" seryjnych runflat'ów + 18", bo u mnie na seryjnym (dogorywającym) zawieszeniu też czuć każdą z tych rzeczy.

Moja e92 w najniższym miejscu (odległość pomiędzy progiem za przednim kołem, a podłożem) ma 14cm, za to zderzak z przodu (mierzona odległość w nadkolu przed przednim kołem) jest 16cm nad ziemią - na środku zderzaka (mierzona pod spodem, na krawędzi przed osłoną silnika) - 14cm. Też na przejazdach muszę uważać, bo jak się bujnie, to potrafi coś tam przytrzeć, to samo przy zjeżdżaniu z wyższych krawężników i koleinach. Tych wszystkich niedogodności staram się unikać, ale wiadomo jak jest. Dlatego pomyślałem o trochę twardszym amorze, a do Bilstein'ów B8 trzeba niestety założyć krótsze sprężyny = ok -35mm(przód) i - 25mm tył i stąd moje obawy.


Sprężyny M-tech mają charakterystykę progresywną?


Tak na marginesie, ogólnie chyba masz cięższą gablotę jeśli i silnik 6cyl i cabrio, także może po prostu wisi nad ziemią niżej niż inne?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.