Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dziś zrobie test alternatora :8) i zobaczymy co pokarze . Chciałem zrobic ale :( , mam dziwny problem mianowicie, u mnie nic sie nie dzieje przy trzymaniu prawego przycisku podczas przekręcania kluczyka w pozycje druga. Natomiast jak trzymam wtedy lewy to pojawiają sie jakieś dane jednak można dojść tylko do pozycji 1.7 po czym ponownie wraca do 1.0. Ktoś wie o co chodzi? a w pozycji pierwszej kluczyka i trzymając prawy przycisk nic sie nie dzieje :( . I jeszcze dodam że mamy zime i po przekręceniu kluczyka w poz. 2 (zanim swieczki sie nagrzeją ) komputer pokładowy pokazuje jaka jest temperatura na minusie. Czy to ma wpływ na włączenie tego testu?? Czy ja mam jakiś inny model??
  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
:lol: zajechałem w końcu do mechanika podpiął miernik i wyszło że ,, Tętnienie jest za duże" mechanik mówi że to wina alternatora i regulatora napięcia, Prawda to????
Opublikowano
A co jesli auto stoi podkręcam do 2 tys obr, obroty spadają i przy 1.0-1.5 tys obr przygasa lampka oświetleniowa wnętrza? Czyli tak jakby jakiś wiekszy pobór prądu się wł taki domowy spadek napięcia:)
Opublikowano
:lol: zajechałem w końcu do mechanika podpiął miernik i wyszło że ,, Tętnienie jest za duże" mechanik mówi że to wina alternatora i regulatora napięcia, Prawda to????

 

Może mostek diodowy siada. Tak czy siak alternator do przejrzenia.

Opublikowano
moje swiatła w aucie lekko przygasają , nie za karzdym razem ale towarzyszy temu przygasaniu lekki spadek ,lub wzrost obrotów silnika :(

 

sprobuj przy tym wylaczyc calkiem ogrzewanie i daj znac czy to pomoglo.

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
A co jesli auto stoi podkręcam do 2 tys obr, obroty spadają i przy 1.0-1.5 tys obr przygasa lampka oświetleniowa wnętrza? Czyli tak jakby jakiś wiekszy pobór prądu się wł taki domowy spadek napięcia:)

Czegoś takiego nie mam , u mnie to jest tak jak pisałem że niby jest oki ale co jakiś czas światła przygasają i tak jest na całej instalacji :? w środku na zegarach i oświetleniu wewnętrznym też w tym samym momęcie

 

Skorupek : ja jak sprawdzałem miernikiem ładowanie to było wszystko ok, dopiero jak pojechałem do mechanika i on podpiął miernik (z przodu auta) to właśnie wyszło że tętnienie jest za duże , dodam jeszcze że auto było podpięte pod miernik dobre 30 min. i czekałem aż światła zaczną przygasać .

 

wwwrona:

sprobuj przy tym wylaczyc calkiem ogrzewanie i daj znac czy to pomoglo;

żadnej reakcji nie ma gdy tak robie , tak że się nie udało :o ale dzięki za podpowiedz.

 

 

teraz wekend dłuższy , a mechanik ma zadzwonić jak będzie miał regulator, i wtedy podmianka i sprawdzanie tak że jak się uporam z tym to dam znać :cool2:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Mam problem od niedawna się pojawił. Przy jeździe lekko przygasają światła mijania i drogowe na drogowych lepiej to widać. Wydaje mi się że przy zmianie biegu na niższych obrotach to się pokazuje. Objaw miałem kilka razy i po dłuższej jeździe już nie widziałem tego nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym. Światła nie przygasają na stałe tylko lekko mrugną z 4-5 razy i za minute potrafią kolejny raz.

Ktoś miał podobny przypadek?

Pozdrawiam

Opublikowano
u mnie jak się zatrzymuje to nie widziałem aby występowało i w środku nic nie przygasa tylko światła i to lekko. Obroty też się nie zmieniają. Po przeczytaniu kilku podpowiedzi na tamten temat bardzo przychodzi mi do głowy alternator bo fakt zimno i wszystko na full a jak auto się nagrzało to już nie widziałem tego.Szczególnie to widziałem jak jechałem z dziewczyną a ona to fotele podgrzewanie na full i cała reszta :D he he
Opublikowano
mam to samo latem jest si ale zimą mruga dopuki sie nie nagrzeje ja stawiam na uszkodzony podgrzewacz płynu zrób tak na zimnym odpal i daj ogrzewanie na 20-lub na full jak przygasaja to chyba to bo u mnie gdy tak zrobie a po chwili wyłacze climatronik juz nie mryga
Opublikowano

testowałem i nic nie mruga :/ hmm... nie ma pomysłu.

Jeszcze co zobaczyłem jak zmieniam bieg a nawiew mam na full to lekko go osłabia tak jak światła ale tylko w trakcie zmiany biegu jak już puszczę sprzęgło to nawiew wieje normalnie.

Opublikowano

Witam

U mnie było bardzo podobnie z tym, że problem pojawiał się za każdym razem gry wrzucałem bieg wsteczny. Jeździłem tak tak przez wiele miesięcy wcale się tym nie przejmując, dopóki nie straciłem jednego światła cofania i przeciwmgielnego. Pojechałem do kumpla elektryka z problemem, który naprawił mi uszkodzoną wiązkę przewodów umieszczonych w klapie bagażnika (oprawa gumowa z prawej strony), które mają niestety w bumach tendencje do przecierania się i oczywiście wymienił mi zaśniedziałe styki oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Powiem wam tak: na elektryce się nie znam, tym bardzie samochodowej, ale u mnie problem zniknął jak ręką odjął, więc może trzeba w uderzyć w ten deseń i sprawdzić stan wiązki elektrycznej. Mi pomogło. Powodzenia.

Opublikowano
mam to samo latem jest si ale zimą mruga dopuki sie nie nagrzeje ja stawiam na uszkodzony podgrzewacz płynu zrób tak na zimnym odpal i daj ogrzewanie na 20-lub na full jak przygasaja to chyba to bo u mnie gdy tak zrobie a po chwili wyłacze climatronik juz nie mryga

 

kolego jak mi mrugały,to okazało się że wirnik w alternatorze był przepalony!!!!!

Bmw pewność na każdym kilometrze.....
Opublikowano

wyjmij aku i dobrze go naładuj w domu!

 

zobaczysz czy swiatła beda nadal przygasac po pełnym naladowaniu(proponuje raz na m-c doladowac prostownikiem)

 

alternator nie domaga zimą i nie dosc ze nie laduje aku na maxa to jeszcze nie daje wystarczajacej ilosci pradu na reszte odbiorników

 

stąd przygasanie swiatel,słabsze ogrzewanie szyby i siedzen, czy w koncu falowanie obrotów

 

niestety z wiekiem przewody tracą swoje przewodzenie,zaśniedziałe styki słaba masa i coraz mniej wydajny wirnik alternatora

 

to wlasnie powoduje owe oznaki, a takze wiele wiecej ale o tym w innych postach

 

pozdro

Opublikowano
jeszcze niestety nie :duh: mechanik sie obija :cry2: i chyba nie morze znalezdz innego alternatora z regulatorem napięcia tak więc czekam i czekam :mad2: i czekam
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

UDAŁO SIĘ!!!!!!!! byłem u mechanika dziś , został założony nowy regulator napięcia( BMW ) , i światła dalej przygasały tak jak wcześniej :cry2: .

Zaczęli szukac od nowa co to jest :?: :?: .Aha Spowrotem został założony stary Regulator Napięcia. Koniec końców okazało się że to Podgrzewacz Przepływowy Elektryczny , znajduje się on w komorze silnika ,z lewej strony zaraz za kielichem (takie prostokątne pudełeczko z podłączonymi czarnymi wężami ). Został on odłączony i światła przestały przygasać :cool2

DLACZEGO: Światła przygasały bo ten podgrzewacz w pewnym momęcie zaczynał mieć zwarcie i pobierał dużo energii tak że aż światła przygasały.

DO CZEGO SŁUŻY: Z tego co się dowiedziałem, to jak sama nazwa wskazuje do podgrzewania płynu w układzie odpowiedzialnym za ciepło w kabinie (żeby szybciej było ciepło np. zimą w kabinie nim się silnik nagrzeje).

ILE KOSZTUJE? : Dużo bo nie ma zamienników i cena wynosi 1100-pln

 

Tak narazie mam to odłączone i jeżdze bez :D

 

SKUTKI : Mechanik mi powiedział że to że to jest odłączone to morze mieć wpływ na czas nagrzewania się kabiny (poprostu trza będzie czekac aż silnik nagrzeje).

To jest Coś takiego:

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=64_1243&hg=64&fg=65

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=64_1090&hg=64&fg=65&hl=1

 

Jeszcze poczytam o tym i popytam :D Czy to jest potrzebne w samochodzie???? Morze ktoś wie coś na ten temat?? Pozdrawiam

Opublikowano
a falowały Ci obroty po odpaleniu zimnego silnika??

 

 

Tak jak po całej nocy schodziłem do auta i odpalałem to obroty raczej skakały :D tak na chwile i przestawały

Opublikowano
no właśnie to jest główny objaw kiedy podgrzewacz płynu jest uwalony... chciałem tylko potwierdzenia, że i u Ciebie to występowało. pozd
Opublikowano
a morze sie orientujesz czy ten podgrzewacz jest potrzebny czy morzna jeżdzic bez i przy tym nie szkodząc silnikowi?? Mechanik Mi powiedział że narazie morzna ,ale chciałbym znać wasze zdanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.