Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam mam problem ze światłami (krótkimi i długimi) przygasają na wolnych obrotach na poostoju jak i w czasie jazdy. na postoju to da sie usłyszeć że jakby na ułamek sekundy silnik przyśpieszał i robią się jaśniejsze. czytałem gdzieś kiedyś że jest za to odpowiedzialny jakis moduł dogrzewania czy coś takiego.dodam że dzieje sięto kiedy jest zimno. (takie wrażenie jakby alternator dawał prąd nie tylko na żarówki ale i na jakieś strasznie obciążające go urządzenie) dzieje się to również w czasie jazdy. mam walnięty termostat a dowiedziałem się o tym jak ostatnio temp spadła. wymieniam go za dwa dni i chciałbym wiedziec czy teświatła są związane z za niską temp i jakims dodatkowym urządzeniem obciążającym alternator czy mam mechanikowi temat do wywąchania zadać? pomózcie jak mieliście cos z tym wspólnego

modol :arrow: modul

Edytowane przez suchyDDZ
  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

 

Dzisiaj jadąc do roboty zauważyłem że za każdym razem kiedy kontrola trakcji "interweniuje' przygasają światła.

 

Macie jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny ?

 

Z góry dzięki za odp.

Endru

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A u mnie czegos takiego nie bylo i wydaje mi sie ze moze alternator nie domagac.
Opublikowano
sprawdz sobie ładowanie i akumulator bo wszystko co jest włączone idzie z baterii a alternator tylko reguluje dostawe prądu bo ja mam e46 i nic takiego mi się nie dzieje wiec sprawdz to sobie powodzenia
Opublikowano
Dokładnie, założyłem podobny temat. U mnie dochodziły jeszcze problemy z falowaniem obrotów. Okazało się, że mam praktycznie całkowicie rozładowany aku.
Opublikowano

Witam , ostatnio zauważyłem w moim autku że dzieje się coś dziwnego; gdy odpale auto i poruszam się z punktu A do B :D stojąc gdzies w korku lub na światłach ,auto jest na luzie , moje swiatła w aucie lekko przygasają , nie za karzdym razem ale towarzyszy temu przygasaniu lekki spadek ,lub wzrost obrotów silnika :( . Dzieje się tak na zimnym i na ciepłym silniku .Jeżeli chodzi o oświetlenie wnętrza i zegarów to jest ok. Akumulator mam nowy , byłem też na diagnostyce komputerowej i nic nie wykryło :| . Mechanior powiedział że to mogą byc świece ,lub przekaznik świec , albo konczący się alternator :o . Co wy o tym sądzice ??? jakie macie pomysły co to morze byc??? Pozdrawiam. A po niedzieli jade na jeszcze jedną diagnostyke , do innego mechaniora na innego kompa.

karzdym :arrow: kazdym

morze :arrow: moze

tytul watku tez poprawilem

Opublikowano

a masz włączone tylko swiatła ??

 

czy tez np grzanie szyby,nadmuch max,grzania siedzen? im wiecej odbiorników tym slabsze ładowanie lub nawet jego brak zupełny!

 

sprawdz napiecie ladowania przy wlaczonych tylko swiatłach!

 

jezeli bedzie ok14V jest dobrze jezeli bedzie mniejsze i jak dodasz gazu nie bedzie rosło-regulator ze szczotkami

Opublikowano
światła ,ogrzewanie (nawiew),i radyjo :D . ładowanie sprawdzane i niby jest ok jutro jadę do mechanika na komputer to to jeszcze raz sprawdzę :D
Opublikowano

Nie pomoze zaden mechanik niestety

 

pojezdzij dłuzsze trasy lub na wyzszych obrotach to bedzie lepiej ładowało

 

wiesz zimno jest i ogrzewanie szyb,wycieraczki,spryskiwacze,swiatła,asc,to potrzebuje duzo pradu i alternator na niskich obratach nie daje rady

 

Masz mocno wyladowany aku na sprawnym by nie bylo widac tego przygasania swiatel! im bardziej rozładowany aku tym wiecej potrzebuje pradu zeby sie naladowac i przez to te przygasanie

Opublikowano

ASC=ABS-EBD-ESP pobieraja od cholery pradu.

 

jazda zimą charakteryzuje sie tym ze właczamy kupe grzejacych odbiorników pradu!

 

jezdzac na niskich obrotach poprostu brakuje na to wszystko pradu stąd te przygasanie swiatel

 

na wyzszych obrotach tego nie zauwazysz z pewnoscia a i nie bedzie widoczne jak powylaczasz grzanie siedzen i szyby hehe to jakies 300W wiec ma co ciągnąc ten prad

Opublikowano
Wymieniłem aku na nowy i dalej mam lekkie przygasanie,jak zalaczy sie asc jak bede chcial podniesc szybe ktora jest juz zamknieta,czy jak wlacze ogrzewanie tylnej szyby.Ładowanie mam 14 V i zauwazylem ze jak zalacze ktorys z wymienionych odbiornikow to na moment spada do np 13,3 i wtedy jest przygasniecie i zaraz rosnie znow do 14 wszystko trwa niecala sekunde.
Opublikowano
Takie rzeczy dzieją się tobie pewnie jeszcze na zimnym silniku chodzi wtedy jeszcze podgrzewacz wody i świece jeszcze dogrzewają zobacz gdy silnik jest w pełni rozgrzany a na pewno takie coś nie będzie miało miejsca :cool2:
Opublikowano
Jest to normalne to diesel świece żarowe przy starcie biorą dużo prądu grzałka wody. Jeszcze włączysz nawiew znając życie to prawie na maxa czym jeszcze bardziej studzisz płyn w ukł. chłodzenia i ta grzałka tak grzeje i grzeje i koło się zamyka. Pozwól się silnikowi nagrzać szybko włącz dmuchawe na 1 lub 2 nie ustawiaj za wysokiej temp. na początek i nie będziesz miał problemów mam to samo u siebie ten podgrzewacz wody pobiera strasznie dużo prądu gdy auto złapie temperaturę problem znika.
Opublikowano

Ale chodzi o to ze silnik jest rozgrzany wskazówka od temperatury jest po środku a czasami nawet wyżej , i światła przygasają ,byłem na innej diagnostyce komputerowej i też żadnych błędów nie pokazało :( . W poniedziałek jadę do mechaniora alternator ściągnąć i zobaczyc jak to tam wygląda .

 

Dzięki za propozycje i Porady :cool2: Pozdrawiam :cool2: jak już znajdę co to jest to napisze.

Opublikowano
Byłem u mechanika i lipa alternator jest ok (przynajmniej tak wygląda) mechanik powiedział ze to morze byc regulator napięcia ten co jest przy alternatorze :?: w sumie nie wiem co dalej :mad2:
Opublikowano

Spróbuj pojeździć z włączonym testem napięcie z alternatora na zegarach, jak zacznie się przygasanie to obserwuj czy są spadki napięcia.

Jeżeli będą to pozostaje regulator do wymiany lub mechanik :P

Możesz też podpiąć się miernikiem pod zapalniczkę i na nim odczytywać wskazania (dokładniejsze)

Opublikowano

No jak dla mnie to wygląda na padającą prądnicę, lub za słaby AQ. Ja bym sprawdził:

- napięcie spoczynkowe

- napięcie startowe

- napięcie w czasie pracy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.