Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

BMW E61, 06.2006r, 3.0D, 231KM, Skrzynia automatyczna, 280tyś przebiegu,4x Felgi 245x40x18,4x trzytygodniowe opony ContiSport 5.

 

Od pewnego czasu, borykam się z problemem pojawiających się komunikatów, dotyczących głównie napędu i systemach bezpieczeństwa z nim związanych.

 

Są dwa rodzaje komunikatów:

 

1. 4x4 DEFEKT - Rozlega się dźwięk ostrzegawczy oraz zapala się komunikat o uszkodzonym systemie 4x4 (Kolor żółty). Nie jestem pewien, czy wyskakuje mi ten błąd 3 razy pod rząd, czy to jest jeden komunikat ale o 3 sygnałach ostrzegawczych. Błąd znika po 200-300m.

 

2. Występuje kilka błędów/ komunikatów: 4x4 WYŁĄCZONY, brak ABS i brak DSC oraz coś o uszkodzeniu opony(?) a także pali się kontrolka odnośnie hamulców. Wszystkie komunikaty żółte i nie znikają, aż do ponownego odpalenia silnika.

 

Komunikaty pojawiają się podczas gdy:

 

1. Wchodzę w zakręty z różnymi prędkościami.

2. Kręcę kołami tocząc się z niewielką prędkością (Manewry parkingowe)

 

DODATKOWE PROBLEMY

 

1. Podczas parkowania lub ruszania na maksymalnie skręconych kołach, samochód lekko poszarpuje, nie zdarza się to często, jednak od czasu do czasu coś takiego występuje.

2. Przed lub po wystąpieniu owych komunikatów ,zdarza się, że skrzynia biegów zaczyna nienaturalnie zmieniać przełożenia, zamiast przy 1500-1700obr. robi to przy 2100-2200obr.

 

 

Otrzymałem poradę(Bardzo dziękuje za nią) by wymienić olej w xDrive. Dotyczyło to głównie szarpania przy parkowaniu. Zamierzam to uczynić na urlopie, gdy samochód nie będzie mi potrzebny, bo będzie jeszcze parę spraw do zrobienia, jednakże, wcześniej podejrzewałem że może być to problem z napięciami i wariowaniem czułych systemów. Po pewnych przemyśleniach dotyczących komunikatów oraz sytuacji, w których występują, ta opcja raczej odpada. Cała uwaga kieruje się na 3 konkretne Systemy i/lub czujniki.

 

1. Czujnik skrętu kół.

2. Czujnik obrotu kół. (ABS)

3. Problem z rozdzielaczem (reduktorem) xDrive.

 

Natrafiłem na kilka ciekawych informacji, które wskazują na 3 przypadłość, konkretnie, Problem z pewną zębatką w tym rozdzielaczu. Ponoć sprawa banalna i prosta w naprawie, wyciągnąć, obrócić, zamontować, jednakże, informacje pochodzą głównie z tematów dotyczących BMW X3, X5...

Główne pytanie jest takie, czy ktoś robił już taki trik w E60? Czy te systemy są jednakowe, czy równią się pod pewnymi względami od siebie?

 

Jeszcze w tym tygodniu chcę podjechać do serwisu, żeby wykluczyć lub potwierdzić któryś z problemów, jednakże, chciałbym się przygotować na wypadek, gdyby nie były to 2 pierwsze opcje tylko tak trzecia i Pan mechanik mi powie, że mam załatwiać z 10tyś zł bo szykuje się konkretna sprawa, a okaże się, że jeszcze da radę coś z tym zrobić bez bezsensownych wydatków.

 

Jeżeli ktoś miał takie problemy, prosiłbym o opinię! Gównie liczę na posiadaczy innych modeli, od tych sygnowanych literą X, jednak i te nie zaszkodzą :)

 

Dziękuje za przeczytanie mojego postu i ewentualną odpowiedź oraz przepraszam za długość tekstu, jednakże, chciałem konkretnie opisać moje problemy z samochodem i sytuacje, w których się pojawiają.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Cześć, mi takie błędy wyskoczyły ale wina tego był słaby akumulator więc zacznij od sprawdzenia tego. Skrzynia rozdzielcza w e60\61 są trwalsze niż w x3 i x5. Czujnik kąta skrętu też może być powodem błędów. Najpierw podepnij auto pod kompa i zobacz co się zapisało w pamięci.
Opublikowano

Nie kombinuj, miałem podobnie, po przejechaniu kilku km lub około 10 min zapaliły się kontrolki.

Dla pewności podepnij inpa,

 

W moim przypadku był Uszkodzony Silniczek Nastawczy, Koszt 1200 zł, wraz z wymianą oleju.

W Najgorszym wypadku całość naprawy rozdzielacza to Koszt 3500zl.

 

Polecam do tego firmę dsc Automatic

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Akumulator - u mnie wywaliło wszystko na pomarańczowo jak zostawiłem pootwierane auto z włączonym oświetleniem na pół dnia

2. Geometria zawieszenia

 

...a potem reszta.

Opublikowano

Witam

 

Dziś byłem w serwisie BOSCH i odczytano następujące błędy:

 

 

1. C1E26 - Czujnik obrotu koła, lewy przedni - Spadek ciśnienia

 

2. C1DEC - Jednostka sterująca napędu - Wadliwy/ Błąd

 

 

Diagnosta podpowiedział mi, że w związku z ewentualnie uszkodzonym czujnikiem obrotu koła, mógł się pojawić ten drugi błąd, ponieważ wszystko ze sobą współpracuje.

 

 

Sprawdzę więc dostępność tego czujnika, postaram się go wymienić i zobaczymy co się będzie działo... Jednak wydaje mi się, że w związku ze złymi odczytami czujnika padają wszystkie systemy i pojawia się błąd jednostki sterującej całego napędu, więc na czujniku powinno się wszystko zakończyć, jak uważacie?

 

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

I jak tam?

Interesuje mnie ten spadek ciśnienia - ciśnienia czego? Bo czujnik obrotu koła nie ma żadnego ciśnienia.

Druga sprawa - sprawdziłeś stan i napięcie akumulatora? Od tego należy zacząć.

Opublikowano

Witam

 

 

Przedwczoraj sprawa została rozwiązana. Przedni lewy czujnik obrotu koła (ABS, DSC) został wymieniony na nowy, oryginalny i wszystko wróciło do normy. Ewentualnego tańszego zamiennika nie polecam nawet szukać, ponieważ miałem dwa i żaden nie pasował.

 

 

Co do pytania odnośnie czujnika ciśnienia w oponach, to właśnie Ten czujnik DSC, czyli obrotu koła, jest odpowiedzialny za nadzorowanie prawidłowego ciśnienia w oponie. Wygląda to tak, że po aktualizacji danych w komputerze, czujnik wie, ile obrotów musi wykonać kolo przy danej prędkości, jeżeli coś nie gra, czujnik podaje błąd do komputera i mamy komunikat.

 

Mam nadzieję, że mój post okaże się pomocny i klarowny.

 

Dziękuję i pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.