Skocz do zawartości

Ekonomizer przy hamowaniu podnosi spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam Bmw e39 530d i pojawił się następujący problem. Po trochę ostrzejszej jeździe i przeciagnieciu na 2 biegu do samego końca. Ekonomizer teraz przy hamowaniu na biegu jałowym dochodzi do 15l i po wyhamowaniu opada do 0. Jak hamuje na normalnym biegu to wskazówka jest na 0. Co może być przyczyną takiego czegoś?

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam. Posiadam Bmw e39 530d i pojawił się następujący problem. Po trochę ostrzejszej jeździe i przeciagnieciu na 2 biegu do samego końca. Ekonomizer teraz przy hamowaniu na biegu jałowym dochodzi do 15l i po wyhamowaniu opada do 0. Jak hamuje na normalnym biegu to wskazówka jest na 0. Co może być przyczyną takiego czegoś?

Pozdrawiam

 

To nie jest normalne, po odjęciu gazu i po naciśnięciu hamulca ekom. powinien opadać.Na biegu jałowym od razu powinien spadać do zera. Te objawy co piszesz mogą świadczyć o padającym czujniku ABS w lewym tylnym kole.Przy tym jeszcze prędkościomierz może wariować i trakcja. Może też padać moduł ABS ale to najmniej prawdopodobne bo przy tym może nawet auto przerywać przy przyspieszaniu.Jedyna dobra rada podłączyć pod dobrego kompa i sprawdzić błędy .Czujnik na pewno wyjdzie od razu.

Opublikowano
co to za brednie, jak jak wyzej wyzej kolega napisal, normalne, na jałowym nie odcina paliwa a na biegu odcina jak hamujesz, nie szukaj dziury w calym tylko jeździj
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Ekonomizer powinien spaść do zera, nawet przy zdjęciu nogi z gazu, ale na biegu. Gdy wciśniesz sprzęgło, wskazówka ECO idzie do góry.

 

Wniosek: jak najmniej jazdy "na luzie". Sprzęgło tylko przy ruszaniu, zmianie biegów i zatrzymywaniu się. Przy hamowaniu pilnować obrotów wybierając właściwy bieg i dopiero sprzęgło przy końcowym zatrzymywaniu się.

 

Zobaczysz, że spadnie apetyt na paliwko. :D

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Okej dzięki chłopaki za odpowiedź :D uspokoiliscie mnie :D tylko zastanawiam czemu tak zaczęło się robić od ostatniego czasu. Czyżby czujnik jakiś sam się naprawil? :D

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Pod koniec hamowania jak robi się to na luzie w miarę opadania prędkości podnosi się poziom aż przy zatrzymaniu opada na 0. Logiczne. Jadąc szybko np 100km/h na luzie na te 100km spalimy dość mało jadąc coraz wolniej na luzie palimy coraz więcej bo ten dystans 100km pokonamy w dłuższy czas a nadal pali nam te niecałe 1l na 1h .

 

Przy 0km/h powinno nam liczyć w l/h ale z racji analogowego licznika/ekonomizera pokazuje nam 0l

Opublikowano
W E34 jest to mądrzej pomyślane. Przy jeździe na luzie i zwalnianiu wskazówka idzie do góry, a po zatrzymaniu znika po za skalą. Jest to logiczne.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Gdy samochód jest zatrzymany, to zużycie jest nieskończoność na 100 km... , a nie zero...

 

Gdy wyłączamy silnik, wskazówka wraca na zero, logiczne.

 

Tak jest w E34...

 

W M5 nie ma tych zagadek, nie ma ekonomizera, tylko pomiar temperatury oleju :D

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
co to za brednie, jak jak wyzej wyzej kolega napisal, normalne, na jałowym nie odcina paliwa a na biegu odcina jak hamujesz, nie szukaj dziury w calym tylko jeździj

 

Sam piszesz brednie i powtarzasz .Paliwo odcina po odjęciu gazu i nie ma znaczenia czy na jałowym czy hamujesz silnikiem.Sprawdziłem dzisiaj i jadąc 120kh puszczam gaz i hamuję silnikiem ,wskazówka od razu spada do zera.Po włączeniu na luz z prędkości 120 tak samo spada na zero.

Opublikowano

Jest prawie na zero przy wysokich temp i w trakcie wytracania prędkości troszkę się podnosi i przy 0km/h idzie znowu na zero.

Na, jałowym nie odcina paliwa. Odcina na biegu przy hamowaniu silnikiem jak się toczymy. Jak, by na jałowym odcinal paliwo to by samochód zgasł

Opublikowano
Wiadomo że nie odcina paliwa całkiem ale powtarzam że puszczając gaz przy 120kh hamując silnikiem wskazówka od razu idzie do zera.włączając luz tak samo i tak powinno być.Koniec tematu.
Opublikowano
Nieprawda, że zawsze na luzie będzie zero. Zrób inny test, nie przy 120 km/h, tylko wrzuć na luz i hamuj do zera, zobaczysz co się będzie działo ze wskazówką. Od razu powiem, że to jest normalne i takie wskazania miałem w każdym samochodzie ze wskaźnikiem chwilowego spalania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.