Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam , to bedzie moja pierwsza zima samochodem z napędem na tył , wiele osob straszy mnie ze , bedzie ciezko jak nigdy nie jezdzilem i zaczalem sie lekko bać bo ni ewiem czego sie spodziewać , macie moze jakies rady albo przestrogi na co uwazac ? wsadzilem na stalowe felgi 15' opony : http://www.opony.pl/opona.aspx?oid=159368&rodzaj=1 , nie wiem czy dobre ale na te zime na lepsze mnie nie stać..
Opublikowano

A czego się bać? Ci którzy mowia że będzie źle "mówią, żeby mówić"

Opony bardzo dobre. Zimą liczy sie delikatność i szybka reakcja na nieprawidlowe zachowanie samochodu.

Podstawowa zasada. Hamujemy przed zakrętem, a nie w zakręcie. Reszta to pikuś.

Opublikowano
A czego się bać? Ci którzy mowia że będzie źle "mówią, żeby mówić"

Opony bardzo dobre. Zimą liczy sie delikatność i szybka reakcja na nieprawidlowe zachowanie samochodu.

Podstawowa zasada. Hamujemy przed zakrętem, a nie w zakręcie. Reszta to pikuś.

 

widocznie nie ktorzy maja manie gadania byle gadać , a w dupie byli i g widzieli ;] tak tez myslalem ze normalna , rozważna jazda i nie bedzie problemów , thx

Opublikowano

pewnie straszyly Cie osoby,ktore nie maja napedu na tyl i nie wiedza nawet jak to jest.Musisz na poczatku troszke uwazac i wyczuc bmw jak sie zachowuje na drodze jezeli nigdy nie jezdziles z napedem na tyl.Czsami troszke gorzej pod gorke podjechac i ruszyc czy wyjechac bo mniej jest obciazony tyl ale wszystko do opanowania.Pozniej to juz tylko przyjemnosc z jazdy.

Powiem Ci ze moja zona tez jezdzi zima i nawet zrobienie baczka na drodze jej nie zniechecilo :D

Opublikowano (edytowane)

ja śmigam na tych oponach i sa bardzo dobre :cool2: w zeszłą zimę nie sprawiły mi żadnej niepewnej sytuacji :) straszą Cię tylnim napędem?? hahaha dla mnie przedni napęd to jest szaleństwo :) jak spadnie pierwszy snieg pojedz nocą na jakiś duży pusty parking (żeby było bezpiecznie) i próbuj wprowadzić auto w poślizg najpierw z wyłączonym DSC, zobacz jak jexdzi się bokiem, w którym momencie jesteś wstanie wyprostować auto z poślizgu, niech kilka razy Cię obruci... pokręć ósemki... później włącz DSC i zobaczysz ze naprawde ciężko wytrącić z równowagi beemke gdy czuwa DSC ... oczywsicie na drodze gdy przeholujesz to to nie pomogą Ci najlepsze opony, żdadne systemy esp-asr, 4x4, itp poprostu siła odśrodkowa wraz z potęgą natury pokażą kto jest górą :) jak bedziesz jeździć z głową i nie bedziesz przeginać i do tego będziesz mieć odrobine szczęscia to przejeździsz zimę bez problemu :)

ja jestem wychowany na tylnim napedzie... za gówniarza ojciec pozwalał poszaleć czasami jeszcze polonezem :lol: od tamtej pory zawsze chciałem mieć tył napęd chodz zdarzyły sie 2 samochody z przednim napędem ale dla mnie to jest pomyłka :)

jak mówi przysłowie : "gdyby Bóg uważał ze przedni napęd jest lepszy od tylniego to chodzilibyśmy na rękach"

 

ps. pamiętaj trening czyni mistrza :cool2:

Edytowane przez Balugass
Opublikowano

dokładnie jak kolega napisał , nie hamuj na zakręcie bo wtedy jak jest ślisko to na bank ci bemka zrobi oberka i siedzisz w najlepszym przypadku na poboczu w zaspie. Przynajmniej ja tak miałęm:) Hamować na zakrętach możesz tylko silnikiem

 

A i jeszcze jedno jak droga jest nie odśnieżona i są zaspy to nie wiem jak inni ale ja jak nie wyłącze ASC to nie ma jazdy bo zaraz się zakopię i samochodu nie idzie rozbujać. Największym mankamentem w zimą jest to że bmw jest niskie, przynajmniej moje i często ryje po zamarzniętym śniegu:(

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano
ja śmigam na tych oponach i sa bardzo dobre :cool2: w zeszłą zimę nie sprawiły mi żadnej niepewnej sytuacji :) straszą Cię tylnim napędem?? hahaha dla mnie przedni napęd to jest szaleństwo :) jak spadnie pierwszy snieg pojedz nocą na jakiś duży pusty parking (żeby było bezpiecznie) i próbuj wprowadzić auto w poślizg najpierw z wyłączonym dsp, zobacz jak jexdzi się bokiem, w którym momencie jesteś wstanie wyprostować auto z poślizgu, niech kilka razy Cię obruci... pokręć ósemki... później włącz dsp i zobaczysz ze naprawde ciężko wytrącić z równowagi beemke gdy czuwa dsp ... oczywsicie na drodze gdy przeholujesz to to nie pomogą Ci najlepsze opony, żdadne systemy esp-asr, 4x4, itp poprostu siła odśrodkowa wraz z potęgą natury pokażą kto jest górą :) jak bedziesz jeździć z głową i nie bedziesz przeginać i do tego będziesz mieć odrobine szczęscia to przejeździsz zimę bez problemu :)

ja jestem wychowany na tylnim napedzie... za [bAD] ojciec pozwalał poszaleć czasami jeszcze polonezem :lol: od tamtej pory zawsze chciałem mieć tył napęd chodz zdarzyły sie 2 samochody z przednim napędem ale dla mnie to jest pomyłka :)

jak mówi przysłowie : "gdyby Bóg uważał ze przedni napęd jest lepszy od tylniego to chodzilibyśmy na rękach"

 

ps. pamiętaj trening czyni mistrza :cool2:

 

wielkie dzieki , wezme sobie do serca wasze rady , a jak tylko spadnie snieg posmigam na jakims kauflandowskim paringu ;))))

Opublikowano
DSC też sporo może pomóc.

 

no dobra DSC to kontrola trakcji tak ? w takim razie co to dsp ? bo kontrole trakcji mam, a te 2gie nie wiem ;x

 

 

twuu :shock: literówka :) DSC miało byc kolego :cool2: mój błąd :)

już poprawiłem mojego posta by nie wprowadzać niepotrzebnie w błąd

jeżeli masz przycisk DSC to masz esp+asr czyli dynamiczy układ antypoślizgowy

natomiast gdy masz przycisk ASC to jest tylko ASR który zapobiega poślizgowi kół podczas przyśpieszania

Opublikowano
Dobrze jest wozić jakiś odważnik z tyłu 20-30kg ze względu na lekki tył 3ki (łatwiej ruszać).A prowadzenie zimą to tylko kwestia przyzwyczajenia i tak jak kolega pisał parking i poszaleć :D
Opublikowano

Jeszcze jedna uwaga.

BMW najczęściej wpada w poślizg nadsterowny (czyli ucieka tyl). Z takiego poślizgu da sie spokojnie wyprowadzić auto ale jest trochę trudniej. Trudniej jest dlatego, że trzeba działać blyskawicznie przy pierwszych oznakach uciekania auta. Tą reakcją jest oczywiście kontra kierownicą. Kontra nie może być zbyt gwałtowna i głęboka bo wpadniesz w tzw "rybę" i auto zacznie zamiatać tyłem od bandy do bandy.

Jeśli zaczynasz wpadać w poślizg nie odejmujesz gwałtownie gazu i nie wciskasz hamulca. W samochodzie w którym gwałtownie zdejmiesz gaz siła docisku przesuwa się do przodu i powoduje zmniejszenie docisku kół tylnych. Bardzo ważne jest ćwiczenie i wyrobienie odruchu delikatnego ujęcia gazu, ale nie puszczenie, dlatego że auto z poślizgu wyciągamy kontrą i gazem.

 

Bardzo ważną rzeczą jest prawidłowa pozycja za kierownicą. Nie wolno opuszczać oparcia do pozycji półleżącej. Tylko gdy plecy sa w pionie prawidłowo pracuje błędnik, także plecami jesteśmy w stanie wyczuć nieprawidłowy ruch auta i rozpocząć reakcję.

Opublikowano
Ja nie ukrywam ze uwielbiam jezdzic zima...:D jak sie nauczysz opanowywac samochod to bedzie Ci to nawet przyjemność sprawiac...Ja dzisiaj rano juz sie troche pobawilem...:D
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Co zima taki temat... Szukać w forum, szukać... ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • 4 lata później...
Opublikowano
Witam Panowie niedawno kupiłem bmw e46 jest to moje pierwsze auto z napędem na tył i z tak dużą mocą . Chciałbym sie was zapytać jakie są wasze opinie o działaniu systemu dsc (esp) zarówno zimą jak i latem na suchej i mokrej nawierzchni. Czy ten system pomogł Wam wyjść kiedyś z trudnych sytuacji ?
Opublikowano
Od 2.5 roku jeżdżę BMW i jeszcze nigdy nie miałem trudnych(stresowych) sytuacji mimo, że jeżdżę dużo i nogę mam raczej ciężką. Mam ASC i przy wyprzedzaniu to bardzo pomaga, jeżeli koła zaczynają się ślizgać to bardzo dobrze zmniejsza moc. Dzięki temu bezproblemowo mogłem wyprzedzać zimą bez obaw, że wyląduje w rowie. Powinieneś dać sobie radę, masz system DSC więc w razie czego dużo Ci pomoże ale nic nie zastąpi rozwagi na drodze i "przewidywania" pewnych sytuacji.
Opublikowano
Nie no radę dam mam bardzo dobre opony nokiany , już sie nie mogę doczekać sniegu jak bede latać bokiem oczywiście w bezpiecznych warunkach . A czy ten system dsc pomaga również latem . Pomógł komuś wyjść z opresji to mnie ciekawi właśnie jego działanie latem bo wiem że zimą bardzo pomaga oczywiście do pewnych granic
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

DSC to bardzo dobry system. Mnie osobiście nie musiał nigdy wyciągać z sytuacji "być albo nie być" ale widziałem w TV jak testowali go w e39 i do około 120km/h robił bardzo dobrą robotę.

Program nazywał się "K2- Kierowców dwóch", jak Ci się chce to sobie poszukaj odcinka na TVN Player.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.