Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Pytanie do osób posiadających skrzynię manualną w F30.

Czy występuje u Was drżenie lewarka zmiany biegów (szczególnie wibruje mi na biegu jałowym, co widać nawet gołym okiem, jeśli jest już na którymś biegu to jest już prawie ok)?

I drugie pytanie, łatwość wrzucania biegów. Czy skrzynia u Was pracuje również "topornie", tak, że czasami jest problem z wrzuceniem szczególnie "niższych" biegów?

 

PS. auto jest nowe ma poniżej 500 km, informacja od dealera jest oczywiście wiadoma :) TTTM.

Opublikowano
Cześć,

 

Pytanie do osób posiadających skrzynię manualną w F30.

Czy występuje u Was drżenie lewarka zmiany biegów (szczególnie wibruje mi na biegu jałowym, co widać nawet gołym okiem, jeśli jest już na którymś biegu to jest już prawie ok)?

I drugie pytanie, łatwość wrzucania biegów. Czy skrzynia u Was pracuje również "topornie", tak, że czasami jest problem z wrzuceniem szczególnie "niższych" biegów?

 

PS. auto jest nowe ma poniżej 500 km, informacja od dealera jest oczywiście wiadoma :) TTTM.

 

Potwierdzam, mam 320ix i niestety lewar na jalowym lata jak w starym jelczu - lipa do kwadratu ;) ogolnie czuje sie dziwne nieregularne wibracje na miejscu kierowcy na N..

 

Gdyby nie to smutne zjawisko to dalbym skrzyni 4/5 ,nieco gumowata, wymaga odrobine wiecej wysilku, natomiast nie mam problemow z wrzucaniem niskich biegow + dobry RevMatching...

 

 

Pozdr

Opublikowano

Jak się olej/auto rozgrzeje to jest nieco lepiej chyba, ale nadal nie jest to co być powinno moim zdaniem ... ta skrzynia dla mnie to jednak na minus, faktycznie należy brać automat. Podobnie z start/stop na zimnym silniku - jest aż nieprzyjemne.

 

Również zauważyłem, że auto tak jakby stara się aby zmiana biegu była płynna - bez szarpnięcia i podbija (chyba) obroty - zatem w tym aspekcie jest super.

 

PS. Szkoda właśnie, że jednak w autach na jazdach próbnych nie mają manualnych skrzyń ... bo tak się niestety ten fragment kupuje "w ciemno".

PS2. Miałem również obawy po jeździe próbnej co do Servotronic, ale o dziwo prowadzenie jest ok, może coś zostało zmienione zaktualizowane od grudnia w nich.

Opublikowano
Jak się olej/auto rozgrzeje to jest nieco lepiej chyba, ale nadal nie jest to co być powinno moim zdaniem ... ta skrzynia dla mnie to jednak na minus, faktycznie należy brać automat. Podobnie z start/stop na zimnym silniku - jest aż nieprzyjemne.

 

Również zauważyłem, że auto tak jakby stara się aby zmiana biegu była płynna - bez szarpnięcia i podbija (chyba) obroty - zatem w tym aspekcie jest super.

 

PS. Szkoda właśnie, że jednak w autach na jazdach próbnych nie mają manualnych skrzyń ... bo tak się niestety ten fragment kupuje "w ciemno".

PS2. Miałem również obawy po jeździe próbnej co do Servotronic, ale o dziwo prowadzenie jest ok, może coś zostało zmienione zaktualizowane od grudnia w nich.

 

Jezdzilem 318 D w manualu..tam bylo podobnie ale myslalem ze to kwestia diesla :D ..niestety temat skopany po calosci - jak inzynierowie BMW w benzynie cos takiego zrobili to nie mam pojecia...nie wiem czy masz X-a ,ale doszukuje sie tutaj problemu..218 D bylo tez w Xdrive..

 

Z tego tez wzgledu strat/stopu nie uzywam ..w porownaniu do Mercowej C klasy - rozpacz :)

 

Mimo wszystko sama skrzynia jak dla mnie jest przyjemna ..dobra pozycja reki i dobrze mi sie zmienia biegi..lubie manuale...automat BMW jest ok ,ale brak autoholda jak dla mnie jest nie do przyjecia..

Opublikowano

Ja mam problemy z II. Pomaga wrzucenie na luz po czym dopiero wbicie biegu. Synchronizator najwyraźniej potrzebuje trochę więcej czasu (przebieg 5kkm).

 

Ogólnie skrzynia OK. Przynajmniej mogę utrzymywać prędkość silnika na jaką mam ochotę a nie walczyć z automatem schodzącym poniżej 2000rpm ;)

 

Przegazówka przy redukcji może być. Choć przy nieco bardziej dynamicznej jeździe działa zbyt flegmatycznie i wolałbym robić ją sobie sam :)

Opublikowano
Ja mam problemy z II. Pomaga wrzucenie na luz po czym dopiero wbicie biegu. Synchronizator najwyraźniej potrzebuje trochę więcej czasu (przebieg 5kkm).

 

Ogólnie skrzynia OK. Przynajmniej mogę utrzymywać prędkość silnika na jaką mam ochotę a nie walczyć z automatem schodzącym poniżej 2000rpm ;)

 

Przegazówka przy redukcji może być. Choć przy nieco bardziej dynamicznej jeździe działa zbyt flegmatycznie i wolałbym robić ją sobie sam :)

 

Ja nie ma zadnych problemow z 1-->2 ...do tej pory tylko raz nie weszla mi dobrze jedynka ( 3.5 kkm )..jest to inna skrzynia niz np manual w nowych Mazdach..gdyby nie te wibracje jak mowie dalbym 4/5 :) ..w sumie skok sprzegla moglby by byc tez nieco mniejszy, ale juz sie przyzwyczailem..

 

Oglonie to zauwazylem ze jak jest wlaczona klima to na jalowym biegu te wibracje sa prawie dwa razy wieksze :D

Opublikowano
Mam od marca 330i RWD manual. Lewarek minimalnie drga ale juz to olalem, ale poczatkowo denerowowala mnie ta skrzynia nie dalo sie plynnie przezucac biegow szczegolnie z 2 na 3 i z powrotem. Zawsze bylo minimalne szarpniecie. Poczatkowo myslalem, ze poprostu musze sie przyzwyczaic do nowego auta rozumiem dzien czy dwa, ale tydzien, dwa, trzy to troche dlugo... Dopiero po okolo 3tys przebiegu zaczelo to "normalniec" teraz mam 5,5tys i skrzynia chodzi jak maslo :) Takze kolego nie przejmuj sie wszystko bedzie ok poprostu w nowym aucie wszystko musi sie "dopasowac"
Opublikowano
Drganiami się nie przejmujcie, to normalne w BMW z napędem na tył. W E87 też tak miałem - używałem od 100k do 176k przejechane. Od początku tak miał, zresztą oglądałem jakiś program na tvn turbo i mówili, że to norma ;P

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano
Drganiami się nie przejmujcie, to normalne w BMW z napędem na tył. W E87 też tak miałem - używałem od 100k do 176k przejechane. Od początku tak miał, zresztą oglądałem jakiś program na tvn turbo i mówili, że to norma ;P

 

Ja mam X-a ;)

 

Nie przejmuje sie bo to nic nie da ..niemniej spodziewalem sie czegos lepszego..w poprzednim aucie tyu diesel mialem zero wibracji na wajsze ;)

 

Ostatnio zaczal mnie nieco irytowac pedal gazu tzn jego kat - jest za duzy ...( jak dla mnie siedzacego mega nisko )

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
... Dopiero po okolo 3tys przebiegu zaczelo to "normalniec" teraz mam 5,5tys i skrzynia chodzi jak maslo :)

Faktycznie skrzynia chodzi coraz lepiej :) Dzięki!!

Opublikowano

A mnie coraz bardziej wkurza automatyczna przegazówka :roll:

 

Poza spokojna jazdą jej działanie przynosi odwrotny efekt, tzn. zamiast 'upłynniać' jazdę powoduje szarpanie podczas redukcji. Najchętniej bym ją wyłączył / zdezaktywował ale podobno się nie da :evil:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.