Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ahoj.

Dzisiaj odkryłem, że mam niepodłączone węże płynu chłodzącego na przepustnicy.

Oba węże są zaślepione śrubką :/

Kiedy stosuje się tego typu praktyki?

Nieszczelność w kanale przepustnicy i przedostawanie się płynu do powietrza??

 

Czy taki "patent" może prowadzić do zapowietrzania układu chłodzenia?

 

Silnik działa bez zarzutu, odpala bez problemu. Miałem ostatnio zakładany gaz, ale stopień zabrudzenia "zaślepek" wskazuje na to, że miało to miejsce zanim stałem się właścicielem auta.

 

Teraz nie wiem, czy podłączać je na swoje miejsce czy zostawić jak są... :P Czy też połączyć je ze sobą, żeby zachować obieg płynu? :O

Który wąż do którego króćca należy podłączyć?

Opublikowano
Kiedy stosuje się tego typu praktyki?

 

Gdy zakłada się filtr stożkowy.

 

 

Obieg płynu w przepustnicy zapobiega zbieraniu się nagaru. Podłączenie węży nie ma znaczenia.

:)
Opublikowano
Gdy zakłada się filtr stożkowy.

 

Filtr mam normalny.

 

Jest możliwość przedostania się płynu chłodzącego do powietrza?

W skutek jakiegoś pęknięcia?

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie słyszałem o pękniętej przepustnicy ale możliwość jest.A stosuje się podgrzewanie przepustnicy w celu wyeliminowania skraplania się na niej wody w zimie.W puszcze filtra powietrza masz termostat.Przeważnie po tylu latach i tak nie działa.Te wężyki odpina się po to by przy uszkodzonym termostacie przepustnicy w pozycji otwartej nie podgrzewać w lecie dodatkowo powietrza a co za tym idzie silnika.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi.

Podłączyłem te węże. Chmury dymu z rury nie ma, płynu nie ubywa.

Nie wiem co poprzedni właściciel miał na myśli odłączając te węże...

Opublikowano
Podepnę się pod temat. Mam stożek i poprzedni właściciel założył na ten termostat mały filterek(chyba od motocykla). Jako że był brudny zmieniłem go na filtr taki jak do odmy. Niestety odpadł mi podczas wywijania na placu. Po kilkunastu minutach samochód stracił moc. Kręcił do 5 tysięcy na pierwszym biegu a na trzecim max do 3 tys. Przepustnica była gorąca jak piekło. Zakładam, że temperatura dolotu była za wysoka. Co zrobić z tym termostatem? Odpiąć i zaślepić oba węże? Nie będzie to miało skutków ubocznych?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.