Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Uzywalem opcji szukaj, aczkolwiek nie widziałem nigdy przypadku z pękniętą chłodnicą, wężem i zmostkowaną nagrzewnica na raz, wiec postanowiłem założyć swój oddzielny temat ze względów indywidualnych, tyle ze mój temat został zamieniony na post później :p

 

Wracając do meritum sprawy. Na dniach wymienieni chłodnicę i wąż na nowki. Napiszę wtedy czy sytuacja uległa zmianie.

 

Apropos podłączenia jak fabrycznie. Czytałem na necie, że jeśli mamy klime z nagrzewnicy wychodzą 3 węże, jeśli nie mamy wychodzą 2. Sęk w tym, że ja mam klimatronic i wychodzą tylko dwa.

 

Wracając do węży. Mają one jakieś oznaczenia jak je podłączyć?

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wracając do węży. Mają one jakieś oznaczenia jak je podłączyć?

Wejdz na http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=WE22966

i tam wprowadz VIN swojego auta to możesz sprawdzić co i jak.

 

Najpierw powymieniaj co i tak musisz wymienić następnie jak już auto uruchomisz i dobrze odpowietrzysz to wejdź do ukrytego menu i włącz podgląd temperatury bloku co ci pozwoli osądzić temperaturę bloku. Sprawdź przelew w zbiorniczku co ci pomoże w określenia stanu pompy. Wymień korek zbiorniczka na ORI bo to on reguluje ciśnienie w układzie. Odnośnie przedmuchów do układu chłodzenia są na to odpowiednie testy np

Czy auto masz zagazowane > bo to czasem robi problemy.

 

powtórzę jeszcze raz dobrze odpowietrzyć i nie po łepkach.

Nie jeździj na wodzie bo to jest za niska temperatura wrzenia.

Wentylator pracuje?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Słabo szukałeś albo kłamiesz.. Objawy głowicy są jasne i widoczne jak słońce..

To że się gotuje to wina nieszczelności układu chłodzenia, napraw to i wszystko będzie okej...

Po co ta dyskusja o dupie Marynie :?:

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Wiram, dziękuje za wypowiedzi na temat mojego auta. Wiec zrobię jak powiedziałem , wymienieni chłodnicę i wąż, do tego korek też.

 

Auto jezdiz na samej benzynie, nigdy gazu nie widziało.

Wentylator włącza się przy postojach.

 

Tak jak napisałem wczesniej, moje obawy zaciagnely mnie na forum, aczkolwiek dziękuje za wszystkie odpowiedzi!

Opublikowano
Słabo szukałeś albo kłamiesz.. Objawy głowicy są jasne i widoczne jak słońce..

To że się gotuje to wina nieszczelności układu chłodzenia, napraw to i wszystko będzie okej...

Po co ta dyskusja o dupie Marynie :?:

No właśnie nie zawsze! Czasem pada uszczelka w chłodnicy oleju i może mylić.

Opublikowano

Robisz test co2 czy jakos tak i wszystko wychodzi.. czy masz glowice do roboty..

Proste..

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A wiec nikt nie miał racji. Od razu Po wyciągnięciu starej chłodnicy moja uwagę przykuł jej kształt, od dołu była półokrągła. Po wyminie węża i chłodnicy na nowe nieużywane i odpowietrzeniu samochodu, auto przejechało 15 km i sie zagotowało 4x. Układ oczywiście dobrze odpowietrzony. Skończyło sie, tak jak miało sie skończyć. Pęknięta głowica. Będę zmieniał cały silnik na dniach.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jednak coś mnie podkusiło żeby sprawdzić pompę wody i termostat. Na pierwszy ogień poszła pompa - po wyciągnięciu okazała sie sprawna; drugi termostat - okazał sie przyczyna wszelkich zagotowan :) Po wyciągnięciu autko jak nowe! A wiec do wszystkich, którzy sie borykają z tym problemem - Tak, głowica lubi siąść w tym modelu, ale nie zdarza sie to tak często, jak to malują. Najszczęstsza przyczyna to termostat, lub pompa wody :) Pozdrawiam i dziękuje!
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Panowie a powiedzcie mi taką rzecz. Jeśli wyrzuca mi wodę (płyn chłodniczy) korkiem to co to może być ? Fakt, korek był już zmęczony życiem i bez jakichkolwiek oringów i innych uszczelek więc zdecydowałem się na wymiane na nowy. Zakręciłem nowy korek i przez jakieś 2 tyg miałem spokój, po czym znowu zauważyłem wyciek po ściance. (ewidentnie od korka). Co prawda ilość tej wody jest naprawde znikoma bo to raptem kilka kropel ale niepokoi mnie to strasznie. Zaznaczam, że olej jest czysty i płyn również. Na korku wlewu oleju nie ma żadnego osadu prócz oczywiście z samego oleju i żadnych innych objaw, które świadczyły by o "walniętej" uszczelce również ? Miał może ktoś podobnie ? Autko to E46 330d 2003r. Pozdrawiam serdecznie i bardzo liczę na Waszą pomoc.
Opublikowano

Czy korek z BMW ASO ? zamienniki się nie sprawdzają.

Poczciwy korek wlewu to nie tylko korek ale i zawór bezpieczeństwa oraz dodatkowo ma zaworek podciśnieniowy co pozwala wejść powietrzu do zbiorniczka jak płyn się chłodzi .

W takich wypadkach należy sprawdzić:

1.Czy węże nie są za twarde

2. Czy termostat dobrze działa

3. Czy pompa jest wydajna

4.Czy układ nie jest zapowietrzony

5.Czy wentylator jest sprawny

6.Czy niema przedmuchów spalin do układu chłodzenia

7.czy masz dobry płyn a nie wodę

8.wejść w ukryte menu i sprawdzić temperaturę na bloku

9 sprawdzić na dobrym korku

10. Sprawdzić czy w innym miejscu nie cieknie

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Żaden zamienik do układu chłodzenia się nie sprawdza. Wiem po sobie..

Wywala ci płyn == dlatego, że gdzieś cieknie... sprawdz szczelnosc :P

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam. Wiem, że przez internet jest ciężko cokolwiek ocenić/doradzić ale muszę spróbować bo już brak mi pomysłu co mam zrobić..mam bmw e46 330i 2000r od samego początku jest problem z brakiem mocy. W ostatnim miesiącu zauważyłam że ubywal płyn w chłodnicy i na postoju czasami (nie zawsze) kopcil trochę na biało, gdy wrzucilam bieg kopcenia nie było. Ostatnio gdy pojechałam pod pracę, zgasilam silnik słyszę trzask i dymi się spod maski. Otwieram maskę i widać pęknięty wąż od chłodnicy. Zaprowadziłam auto do mechanika mechanik wymienił wąż itd lecz stwierdził, że smsochod nadal kopci na biało a w zbiorniczku wyrównawczym znaleźli części gumowo-metalowe i wg niego jest to uszczelka pod głowicą. Poza tym twierdzi że węże puchną. Oleju mi nie przybywało jakby co. Co o tym sądzicie? Nie chce żeby ktoś mnie naciągnąl więc wolę się doradzić. Czy padnięta uszczelka ma wpływ na brak mocy pojazdu? Auto zamula i szarpie, gaz późno reaguje. Poza tym na komputerze wyskoczyly dwa błędy: sonda lambda za katalizatorem i czujnik walka rozrządu chyba. Czy to również może mieć wpływ? Robiłam 3 miesiące temu kompresję na cylindrach wyszło na 4 10.0 a na 2 - 9.5, mechanik wtedy stwierdził, że to mało ale jest ok bo jest to minimum. Co o tym sądzicie? Czy czeka mnie wymiana/remont silnika? Czy zrobić po prostu uszczelke i czujniki? A i samochód miał miesiąc temu założoną instalacje gazowĄ

. Będę wdzięczna za pomoc.

Opublikowano

Mechanik tak stwierdził na oko, że uszczelka ? Węże puchną bo BMW ma układ ciśnieniowy i zawsze będą puchnąć jak i płyn wypływać po odkręceniu korka.

Płynu Ci mogło ubywać bo miałeś spróchniały/nadpęknięty króciec i w końcu puściło. To czy coś znaleźli czy nie nie wiadomo a może to jakieś resztki popękanego króćca. Na wydech to nie patrz bo to nic Ci nie powie. Ja bym ewentualnie postarał się zrobić test, za buteleczkę płynu z korkiem i rurką zapłacisz na allegro 10-12 zł, tylko nie wiem jak z takim testem w przypadku właśnie ciśnieniowego układu, ale poszukaj albo zapytaj na forum na pewno ktoś to robił. Sprawa braku mocy to już inna sprawa, może instalacja gazowa wprowadziła jakieś zamieszanie w kompie. Pokasować błędy, sprawdzić jeszcze raz. I jak Ty jeździsz z wężem do mechanika to faktycznie uważaj żeby Cię ktoś nie naciągnął.

http://allegro.pl/tester-szczelnosci-co2-uszczelki-glowicy-3-testy-i6315902314.html

Opublikowano
Jestem dziewczyna nie potrafię sama wymienić węża choć zapewne to trudne nie jest ;P przed instalacją gazowa również nie było mocy chodził tak samo więc myślę, że LPG nie będzie problemem..tylko że podobno ten wąż pękł z powodu dużego ciśnienia bo on strzelił, wybuchł...błędy się nie skasowaly to już wiem.. Czy te dwa czujniki mogą mieć wpływ na brak mocy? No i zapomniałam dodać że samochód ma dźwięk jak diesel :evil:
Opublikowano

Jak jesteś dziewczyną to uważaj tym bardziej, bo takie wałki jak idą w warsztatach to pewnie Ci się nie śniło, chyba, że może oglądałaś na TVN Turbo "Będzie Pan zadowolony" A wymiana węża to faktycznie prosta sprawa. Ja jak kupiłem auto też miałem błąd czujnika położenia wału skasowałem i więcej nie sprawdzałem bo kłopotów z autem nie było. I nie wie wiem czy to może mieć wpływ. Słuchaj w BMW jest tzw układ ciśnieniowy czyli tam jest duże ciśnienie podczas pracy i te węże będą twarde i puchnąć po uruchomieniu silnika a te "plastikowe" króćce lubią kruszeć, mnie się skruszył i wypadł z tyłu bloku silnika i wywaliło płyn. Kiedyś przy zbiorniczku miałem to samo, czułem że coś nie tak złapałem ręką i mi kruciec pękł w dłoni a płyn jak wystrzelił to cały mokry byłem dobrze, że mi twarzy nie poparzyło. Kto wie co tam się dzieje może i ta uszczelka skoro tak chodzi jak diesel. Ale bez testu to jak wróżenie z fusów. A czy on chodzi równo na wolnych obrotach ?

No i sprawa dla mnie najbardziej szokująca w całej tej sytuacji, że założyłaś instalację LPG w aucie które szwankuje, kto Ci to zakładał ? Chyba też jakiś wałek i paprok bo podstawą do założenia to jest 100% sprawne auto i żaden szanujący się monter LPG nie odstawiłby takiego babola. Poszukaj na forum jak wykonać test na CO2, bo jak to zrobić ogólnie to masz w linku wyżej ale jak to idzie w układzie ciśnieniowym BMW to nie wiem. No i może na konsultacje do mechanika bierz Tatę, chłopaka, brata, męża czy kogo tam jeszcze co nie jest zielony.

Opublikowano
Oglądałam ten program wyobrażam sobie co się dzieje, dlatego też tutaj napisałam ;) na wolnych obrotach chodzi równo, odpala od razu. Właśnie jak ja zawozilam go do montażu LPG to nie zdawałam sobie sprawy, że jest niesprawny wcześniej przed montażem był u mechanika i nikt mi nic takiego nie powiedział. Będę rozmawiać z gazownikiem dlaczego założył gaz zobaczymy co powie. Dzięki za odpowiedź :) zawiooze go chyba jeszcze do innego mechanika..
Opublikowano

Nie do końca potrafię pomóc bo raczej nie znam się na diagnostyce, a raczej na naprawach, wymianach czysto mechanicznych.

Wcześniej pisałaś

Auto zamula i szarpie, gaz późno reaguje
przed instalacją gazowa również nie było mocy chodził tak samo więc myślę, że LPG nie będzie problemem

Później

Właśnie jak ja zawozilam go do montażu LPG to nie zdawałam sobie sprawy, że jest niesprawny

Ale jeśli przed gazem tak mulił i szarpał to czy nawet tobie nie przyszło do głowy aby najpierw rozwiązać ten problem a dopiero później montować LPG ?

Czy błąd sondy i wałka może takie efekty powodować nie wiem, musieliby się bardziej doświadczeni koledzy wypowiedzieć.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam!

 

Kontynuuje wątek zamknięty na głównej.

Od pół roku borykam się z problemami układu chłodzenia. Pękły 2 termostaty (dobre, nie tanie zamienniki), 2 zbiorniczki wyrównawcze i wąż chłodniczy.

Pod kompem zero błędów. Węże lekko twarde, ale jednak wyczuwalnie. Test na szczelnośc...wyszedł pozytywnie. W sensie że jest szczelnie. Nie kopci, nic a nic. Nie ma masła: ani na bagnecie ani na korku. W zbiorniczku sam płyn (póki nie ucieknie). Chłodziwo ucieka średnio pół litra na 3-4 tygodnie. Odpowietrzany był ze 3x po każdej zmianie podzespołów. Osłona od dołu cała mokra, bo co rusz znajduje sobie drobne ujścia i powolutku skapuje.

Wniosek jest prosty: zbyt duże ciśnienie w układzie. Przyczyna? Książkowo wskazuje na uszczelkę pod głowicą, wiem, ale czy zdarzają się inne przypadki? Przecież jak zdejmą głowicę, założą i skasują mnie na 2 tysie, a później płyn będzie się lał i węże będą strzelać, to bedzie wszystko. Jak definitywnie to zdiagnozować przy takich objawach. Te silniki są ponoć pancerne...

Przebieg też robi swoje, wiem: sprawdziłem odpłatnie, że w 2010 roku miała najechane 248tys. Ja kupiłem ją w 2014 z przebiegiem 237tys :mrgreen:

Więc strzelam w ciemno że ma teraz blisko pół bańki. Pytanie najważniejsze: CZY JAK JEST TO FAKTYCZNIE USZCZELKA CZY JEST SENS ROBIĆ? Czy z takim przebiegiem to może się udać? Bardzo prosze o rzeczowe komentarze z których nasze forum słynie. Konkrety panowie, po chłopsku, żebym wiedział co robić. Dzięki!

 

przez Faliszewice » 16 Lis 2016 15:33

 

Kilka uwag; sprawny korek reguluje ciśnienie w układzie , można zrobić test na obecność spalin w płynie, w ukrytym menu sprawdzić temperaturę bloku bo jak jest za wysoka i jeździsz na wodzie to się może zagotować. To że musi być dobrze odpowietrzone to wszyscy wiedzą.

2 tys za wymianę uszczelki ???

 

2 tysiące, bo myślałem tak średnio: planowanie, robocizna, uszczelka, może jakiś szlif, śruby... Wstępnie koleś mówił 1300 ale podobno nigdy na tym się nie kończy ;)

Wracając do tematu: jak uważacie - czy przy takim przebiegu jest sens robić? Jeśli dobrze mi to zrobią to ile jeszcze pojeżdżę? Przy użytkowaniu ok 15k/rok.

Czy test CO2 i temperatura bloku dadzą mi definitywną odpowiedź czy to uszczelka?

Opublikowano
Może gdzieś z króćców Ci leci itd, skoro mokro na osłonie to zdejmij wejdź pod auto i szukaj. Jak miało 237K w 2016 to teraz nie będzie miało 500K
Opublikowano

Bedzie miała koło 400, bo do kraju przyjechała w 2011 roku. Koleś jeździł nim 3 lata, a później opchnął mi.

Ja sam już prawie stówę zrobiłem przez ostatnie 2...

Wracając do układu: osłona mokra, bo skapuje po wężu. Wczoraj mechanik wymienił mi śrubkę, koło korka zbiorniczka wyrównawczego na wężu, bo teraz wywaliło ją.

Po prostu ciśnienie szuka najsłabszego miejsca i robi dziurę, stąd w kolejności awarie termostatów, węża i zbiorniczka.

Chciałbym sprawdzić w ukrytym menu temperaturę bloku silnika - jak wcześniej ktoś pisał. Jakieś wskazówki? Jak tego szukać i jaka powinna być? A jaka będzie oznaczać grubszą aferę?

Opublikowano

Tak, widzę, ALE - nigdzie nie mogę znaleźć która opcja odpowiada za temperaturę wału. Na jakich obrotach to testować? Czy na wyłączonym silniku?

Rozumiem, że dla niektórych jest to łatwe, ale dla mnie niestety nie. Wyszukiwarka czasem tylko naprowadza, nie daje pełnych wyników jakie mogę uzyskać od Was :)

Wrócę do poprzednich pytań? Czy może być inna przyczyna niż uszczelka? Co byście mi polecali zrobić, żeby zakończyć polemikę 'uszczelka czy nie'?

Opublikowano

Przeprowadziłem test CO2 u dwóch różnych kolesi. W obu przypadkach CO2 nie było.

Czyli podsumowując: węże twarde, idą bąble ze zbiorniczka, rozsadza układ chłodzenia.

Nie kopci na biało, nie ma CO2, nie ma masła, nie 'przybywa oleju'.

Chłodniczki EGR nie mam, jest tylko na jednym termostacie, test temperatury silnika też się utrzymuje w normie (cos koło 92, później spada i tak w kółko).

Jeden znajomy mówił mi, że moze być uszczelka wydmuchana przy kolektorze. Inny że pęknięta głowica.

Sam nie wiem co robić. Jakbym miał pewność, że to jest to, to oddaje auto i niech robią. Ale tak? Co jak zrobie, a tu efekt bedzie ten sam?

Znacie gdzieś w okolicach Kielc (ogólnie świętokrzyskie) kto zrobiłby to dobrze i nie policzył mnie jak za nowe auto?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pochwalisz się jaki masz silnik? Bo "BMW e46 2003 Individual" niewiele wnosi :roll: piszesz, że nie masz chłodnicy egr, więc obstawiam kopciucha, ale to moje domysły.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.