Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Moja 20-letnia bunia ma pewne niedomaganie z airbagiem (między innymi z airbagiem :wink: ). Mianowicie kontrolka gaśnie po 2 minutach. Wtyki już wyciągałem, przecierałem - bez zmian.

 

Pytanie czy jak kontrolka jednak gaśnie po tych dwóch minutach to jest OK?

 

Podejrzewam że to mata zajętości fotela chyba, że macie inne opcje? Może ktoś miał podobną usterkę?

 

Dzisiaj spotkała mnie niespodzianka, dostałem nową, oryginalną, w kartonie jeszcze z plombami zabezpieczającymi, matę siedzenia do e 36 :lol: .

Mata nowa, jednak z 2000 roku nigdy nie użyta, została po likwidacji serwisu, mam nadzieję, że nie skruszała :wink:

 

Czy ma ktoś może instrukcje/film/zdjęcia jak wymienić taką matę?

Czy sens w ogóle się w to bawić czy założyć emulator?

 

Jeszcze raz podkreślę kontrolka gaśnie po ok 2 minutach

Proszę o wskazówki

Opublikowano

Też to brałem pod uwagę.

Pytanie jak gaśnie jednak nawet po tych dwóch minutach to jest ok? System airbag działa.?

Może być też problem z czujnikiem zderzenia na stykach jak już pisałem bunia parę lat stała.

Muszę podjechać na kompa w takim razie.

Bo z tą kontrolka airbag jest jeszcze druga kwestia nie świecenia kontrolki akumulatora. Jak przekręce stacyjkę to aku nie świeci, za to świeci 2 min airbag :wink:

 

Natomiast ładowanie jest, żadnego przygasania swiateł objawów regulatora napięcia nie zauwazylem. Samochód zapala idealnie, a teraz po zrobieniu chłodzenia, chodzi w ogóle pięknie. A z tymi kontrolkami (brak kontrolki aku i airbag świeci - 2 min, jeżdżę od początku jak kupiłem auto - 8 miesięcy) i żadnych objawów

To już w zasadzie jedyny kłopot jaki mi został w buni. Zastanawiam się czy te problemy kontrolka aku i airbag nie są powiązane np wyciągnięcie zegarów, a może odwrotnie bo poprzedni właściciel nie chciał już dalej inwestować i nie ruszał zegarów bo kontrolka aku z dużym prawdopodobieństwem to tylko żarówka ale wyciągnięcie zegarów może rozłożyć system airbag do końca. Jest taka opcja? Jakiego kompa szukać rodzaj wtyczki 95 rok buni

Opublikowano

zegary możesz wyciagać nic tam nie uszkodzisz jak bedzie ostrożny, na pewno nie systemy auta.

 

Nie wiem dokładnie jak z e36 ale jeśli świeci to system nie działa, jeśli gasnie to powinien działać airbag natomiast czy tak jest na pewno.

 

e36 ma okrągłe złącze 20 pinowe pod maską koło kielicha.

 

Odczytaj błąd najpierw czego dotyczy i wtedy pomyślimy.

szukam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mate sprawdzisz bardzo prosto bo z tego co pamietam jest tylko na 2 PINy; jej opor zmienia sie w zaleznosci od tego czy ktos siedzi na fotelu czy nie. Jezeli obwod jest przerwany na mierniku to na pewno uszkodzona. Wiec generalnie wystarczy odpiac wtyczke pod fotelem. Jak nie masz miernika to podlacz ta swoja nowa mate. Kontrolka ma gasnac kilka sekund po przekreceniu kluczyka. Jezeli masz airbag pasazera i jest uszkodzony tez sie bedzie swiecila. Wymiana jest dosc prosta:

- W sportsitze odkrecasz 4 torxy od spodu (albo 2 torxy + 2 plastikowe kolki nie pamietam dokladnie) wychodzi cale siedzisko z gabka i mata jest lekko przyklejona do plastiku

- W zwyklym fotelu sa 4 kolki takie plastikowe, one sie zaszwe lamia przy wyciaganiu, a ASO kosztuja grosze

 

Jak masz miernik to mozesz porownac tez opor tej nowej i starej:)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam po dłuższej przerwie jak pisałem u mnie zmiany trochę trwają :(

Dzięki za poradę z kompem :D :D . Po podłączeniu na przeglądzie olejowym, i wykasowaniu tego co było, a ponoć nic nie było, błędu nie ma. Kontrolka gaśnie po 3 sekundach :D :D :D :D

Ciekawe od czego się tak robiło (gasło po ok 2 minutach). Teraz jest ok.

 

 

Ps jakby co to NOWA mata siedzenia OEM, made in luxemburg, do e36, została, dla kogoś zainteresowanego :) (nie wersja sportsitze tylko zwykła) .

Opublikowano
Niewyciagales zegarów może ? Jak ja wyciagalem zegary i przekrecilem kluczyk przez przypadek to właśnie kontrolka airbag swiecila ok 2min i gasla. Po skasowania błędu na kompie gaśnie w normie :)
Opublikowano

Bardzo prawdopodobne i to by tłumaczyło :shock: . Poprzedni właściciel mógł coś próbować bo drugi temat jaki mam to brak kontrolki akumulatora. Po przekręceniu stacyjki z dwóch u góry jakie powinny świecić, świeci tylko olej.

Ładowanie Aku jest. Napięcie 14,2 V - 14,1V, ale kontrolki brak.

Więc zegary i tak pewnie będą do wyciągnięcia chyba że problem gdzieś przy alternatorze.

Na przyszłość co zrobić żeby uniknąć błędu airbag przy wyciąganiu zegarów?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.