Skocz do zawartości

M52 szarpie nie równo pracuje dławi, wypadanie zapłonu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam koledzy mam probiem z autkiem mianowicie wywala mi błędy 227 Odchylenie mieszanki Bank 1 i czasami 228 Odchylenie mieszanki Bank 2 oaz wypadanie zapłonu na 4,5,6 cylindrze auto podczas ruszania szarpie czasami czuć wypadanie zapłonu ale żądko świece zmienione cewki przekładałem na takie z m52 disa nie pracuje ale niewiem dlaczego zmieniłem już 2 disy i żadna nie działała podmieniłem od kolegi u którego działa a umnie nie działą tak jagby nie miało siły zaciągnąć klapki jak palceem pchne cięgno to disa zaciągnie czasami auto ma tendencje do dławienia gdy jest silnik zimny dojade do wyjazdu z parkingu wciskam gaz a silnik się zadławi i obroty spadną na 400 jak pomału wciskam gaz to się wkęca objaw występuje tylko na zimnym silniku auto posiada lpg ale zakręciłem butle lpg odłączyłem aku na noc a przedty pokasowałem adaptacjie odpalam rano i dalej to samo co może być przyczyną albo jakimś tropem? Edytowane przez arbuz229
Opublikowano
Kolego tylko teraz mam pytanie czy jeśli ten potencjometr był by uwalony to objaw występował by tylko na zimnym silniku bo umnie tak jest w dodatku jak jest zimny i po gwałtownym wciśnięciu gazu zadusi się i strzeli w dolot jak jest już rozgrzany do temp roboczej problem nie występuje (poza szarpaniem przy ruszaniu)
Opublikowano

Ciężko mi powiedzieć dlaczego na zimnym jest a na ciepłym już nie, ale wygląda na uszkodzony potencjometr.

Po nagrzaniu zmienia się regulacja nastawień i może wtedy być dobrze.

Jeszcze co mi przyszło do głowy, to lewe powietrze, bądź któryś czujnik położenia wałka. Też będą podobne objawy.

 

Sondę raczej bym wykluczył, bo po odpaleniu na zimno ona nie pracuje, dopiero po nagrzaniu przez grzałkę zaczyna regulować.

Opublikowano
Przeciez masz w bledach napisane co Ci padlo. Pompa powietrza wtronego. Bywa ze pada ona albo jej zawor. Jak nie dziala po uruchomieniu to zalewa Ci silnik paliwem i dlatego sie dlawi. :mad2:
Opublikowano
Powiem ci że teraz mnie zaskoczyłeś u mnie pompa jak pracuje to wydawało mi się że świszczy powietrze od dekla pompy ale kiedyś słyszałem że z tą pompą to tylko o ekologie chodzi musze się zająć tą pompą i może mieć to jakieś powiązanie z tym że zawór disa nie działą? np za małe ciśnienie w kolektorze?
Opublikowano (edytowane)

dzisiaj znalazłem jedną nieszczelność od tyłu silnika (przy ścianie grodziowej kruciec był odślepiony po odpaleniu ewidentnie było podciśnienie z tej rurki zaślepiłem ją (wężyk na końcu śruba wkręcona) ale co dziwne auto nie zmieniło za mocno swojej pracy trochę szarpanie się zmniejszyło zastanawiam sie czy czasem nie jest gdzieś jeszcze nieszczelny bo po zaślepieniu tej rurki powinno być znacznie lepiej.

Pryskałem wcześniej samostartem i nic nie wykazał samochód dalej potrafi strzelić w dolot na zimnym i w dalszym ciągu nie działą sprawny zawór disa nie reaguje może nadal ma zamałę podciśnienie możliwe? na prube zaślepiłem też ten wężyk co idzie do pompy zwrotnej (zaślepione przy kolektorze)

Błędy shadow http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2103adf37e27d650.html

rough pb http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/018903ddc0aaa02b.html

rough lpg http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c5af5a5416047214.html

Edytowane przez arbuz229
Opublikowano
wywala mi błędy 227 Odchylenie mieszanki Bank 1 i czasami 228 Odchylenie mieszanki Bank 2 oaz wypadanie zapłonu na 4,5,6 cylindrze

Rozwiązaniem ww problemów jest wymiana pompki paliwa w baku. Twoja to z tego co kojarze 3,5bara ale ja osobiście spróbowałbym montażu pompki z E46 M3 o wydajności 5 bar. Tutaj krótko i na temat ---> viewtopic.php?f=69&t=226015

Opublikowano
o dzięki za link widze żę troche ludzi miało właśnie takie błędy ale nie widziałem że strzela im w dolot czy coś przeoczyłem?
Opublikowano

Sprawdzałem ostatnio w inpie temperatury czujników i na zgaszonym silniku (było około 10*c na dworze) a czujnik który jest opisany jako Coolant Temperature 57.65*c air intake Temperature 59"C

Cooling water outlet Stemperature 57,65 ignation Angle 6

oil temperature 57.36

auto stało całą noc na dworze i tak jak pisałem dosyć chłodno było

ogólnie zastanawiam się czy czujnik temperatury cieczy chłodzącej (ten pod kolektorem) może powodować tego typu strzelanie w dolot a jeden z klubowiczów miał podobny problem da się jakoś sprawdzić ten czujnik (ciężko go wyciągnąć bez ściągania kolektora )

Opublikowano
wymieniał ktoś z czujnik temperatury wody?? ten pod kolektorem co idzie na ecu nie na zegary to jest pierwszy tutaj bliżej strony filtra olejowego czy ten bliżej ściany grodziowej chcę na prube wymienić czujnik temperatury płynu w bloku silnika i ten na ecu ma chyba kolor czarny tak? niebieski to zegary>
Opublikowano

widzę się nie rozwija.

Domyślam się że to pewnie żadka usterka to moje 2 bmw i oba miały żadkie dziwne przypadki ;/ ostatnio padło na czujnik wałka rozrządu na wylocie, po odpięciu nie strzelał w dolot.

Załatwiłem czujnik na podmianke i po skasowaniu błędu strzelał na nowym czujniuku tylko dlaczego przestał na odpiętym czujniku?? wiadomo bez czujnika bardzo słabe auto ale nie strzela w dolot.

Auto ma lpg więc raczej zasilanie paliwa odpada bo na lpg też strzela w dolot gdy jest zimny, dotego szarpie przy zmianie biegu

Gdyby ktoś mógł mi napisać co może odpowiadać za strzelanie w dolot np jakie czujniki itd.

Szukałęm nieszczelności pryskałem samostartem i nic. Zastanawiam się nad zdjęciem kolektora ssącego bo niewiem co mi jeszcze pozostało możłiwe że czujnik wału lub wałka ssącego powoduje strzelanie w dolot? Czuć nie dopalone paliwko z wydechu , za strzelanie może też odpowiadać uboga lub bogata mieszanka co reguluje ilość podawanego paliwa możę któryś czujnik za to odpowiada.

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś coś podpowiedział

 

 

Normalnym objawem jest jednostajne syczenie na wolnch obrotach z okolic przepustnicy??

 

Mam vacunometr wie ktoś jakie podciśnienie powinno być na wolnych obrotach w kolektorze ssącym

Opublikowano

Dzisiaj dobrałem się do mojej przepustnicy w m54 2,5 objaw mam taki że strzerzla w dolot rano na zimnym silniku gdy dodam gazu na wolnych pracuje idealnie.

Ja mam taki przypadek:

Po odpaleniu silnika i delikatnego dodawaniu gazu do ponad 4 tyś przepustnica się nie otwiera a powietrze idzie przez silnik krokowy. (Gdy jest zimny i w ten sam sposób dodaje gazu to nie strzela).

a gdy wcisne pedał gazu do końca przepustnica lekko się uchyli i przymknie się z powrotem ale powietrze cały czas ciągnie przez silnik krokowy tak powinno być?? krokowy ponoć służy tylko do wolnych obrotów w m52 2,8 było na lince i każe dodanie gazu odtwierało przepustnice.

 

Nie powinna chodzić tak jak na tym linku

bmw m54 throttle body test - YouTube

Opublikowano
Kasowałęm adaptacje w inpie i i skasowałem przepustnicy po odpaleniu zapala się emli oborty skaczą 1000 -1400 z (5 minut na pb pracował bo myślałęm że się ustawia) gdy dodaje gazu dławi się po odłączeniu acu jest jak przed kasowaniem adaptacji przepustnicy
Opublikowano

Adaptacje różnych czujników które są oryginalne,nie są potrzebne bo jeżeli część jest sprawna to sterownik sam ją adaptuje do nowej pracy.

To trochę jak nasze domowe komputery, same instalują i wyszukuja nowy sprzęt.

Normalnie po iluś km powinno Ci się unormowac. Adaptacja to nic innego jak czyszczenie pamięci o danym urządzeniu i jego parametrach. Teraz sterownik podczas jazdy zapamiętuje od nowa różne konfiguracje.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Silnik odpala na zimnym na niskich obrotach trzesie,brzmi jaakby mial za chwile zgasnac (chodzi jak ciagnik) po dodaniu gazu od 2,3tys silnik pracuje znacznie lepiej. Uszczelnilem dolot mechanik wymienil:swiece,przeplywke,nastawnik vanosa,czujnik walu,od bmki zadne zamienniki. Po nagrzaniu kreci ale nie odpali. Komp pokazuje nast bledy:

Przerywanie zaplonu cylinder 4,6,granica dostrajania dawki paliwa blok 1,przekroczenie dopuszalnej ilosci paliwa ,dostrajanie paliwa przekroczenie dawki blok 2,przerywanie zaplonu cylinder 4,blad przy graanicznej pozycji zaworu wylotowego vanos ,uruchominie zaworu elektromagnetycznego vaanos. Wg mnie to rozrzad lub sterownik

WIELKIE DZIEKI ZA POMOC JESTEM TU NOWY POZDRAWIAM

Opublikowano
Było coś wcześniej grzebane czy nagle zaczęły się problemy? Czujnik wału nowy oryginał? Napisz firmę i czy jest nowy czy nie. Podmieniales cewki na cylindrach gdzie jest błąd?
Opublikowano
nie grzebane nie było, kopiłem to auto z nast usterką: falowało na niskich i podczas jazdy zgasło czasem, po 3 tyg od zakupu przejechałem się do sklepu gaz wcisnąłem w dechę w ogóle nie miała mocy ,doturlałem się do domu i zaczęło to się dziać czujnik wału używany oryginalny,cewki podmieniałem i cały czas to samo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.