Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich.

CHciałbym się spytać, czy wymiana małej turbiny w e70 35sd wymaga dodaktkowe ingerencji w elektronikę np. programowanie jej ? Oraz czy przeciętny Kowalski jest Samemu w stanie taką operację wykonać, a jak tak, to ile mniej więcej czasu to zajmie - dzień, czy może 2 -3 godzinki ?

Opublikowano
A czemu chcesz wymieniać małą turbinę? Dlatego ze nie masz mocy na początku czy ktoś stwierdził ze turbina do wymiany?
Opublikowano
Pytam bo też to miałem ostatnio taką sytuację ale okazało się ze przetarł się przewód podciśnienia co idzie pod kolektorem. Stawialiśmy na coś innego także niech lepiej sprawdzi ten mechanik. Jeszcze podobnie zachowuje się jak zawór sterownia podciśnieniem (dokładnie 11658509323 - Przetwornik ciśnienia) jest uszkodzony. W tym silniku masz takie dwa zawory. Poszukaj na forum ludzie mieli właśnie problem z tymi zaworami np. viewtopic.php?f=70&t=272964
Opublikowano
A czemu chcesz wymieniać małą turbinę? Dlatego ze nie masz mocy na początku czy ktoś stwierdził ze turbina do wymiany?

 

po czym to stwierdził? wyjął ją w ogóle?

 

jeśli nie to chyba trzeba wymienić - mechanika :mrgreen:

Opublikowano
Tak,diagnozował. Tylko mam prośbę, czy ktos by mi mógł odprowadzieć na moje pytanie - czy do wymiany tej małej turbiny jest potrzebna ingerencja w eletronikę, aby zaczęła ona prawidłowo działać ?
Opublikowano
W elektronikę auta nie .Demontujesz,naprawiasz,zakładasz ponownie i śmiga....lub nie :mrgreen: :mrgreen:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Tak jak przepuszczaliście wymiana turbinki na niewiele się zdała, dlatego muszę zacząć szukać innej przyczyny braku mocy na niskich obrotach. Stąd moje pytanie - czy te obydwa przetworniki są jednakowe ? Czy myślicie, iż można wpierw zainwestować w używkę z Allegro np z tej aukcji

http://allegro.pl/przetwornik-cisnienia-bmw-e70-x5-x6-3-0d-2247906-i6092132282.html

Opublikowano

To niezła ta diagnoza tego mechanika ale takich jest wielu.Powinni kasę oddawać za te swoje teorie

Możesz kupić używke jednak tylko z gwarancja.

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
sprawdził wszystkie przewody? wymienił? turbina sprawdzana w ogóle czy po prostu ot tak wymieniona?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zamiast wymieniać elementy w ciemno należy zrobić porządną diagnostykę.

Podstawa to dobra diagnostyka komputerowa. Nie sam odczyt błędów, ale jazda testowa z prawidłową interpretacją odczytów

 

Następnie jeśli masz obie turbiny sterowane podciśnieniowo to należy sprawdzić czy to podciśnienie występuje.

Na wejściu zaworka podciśnienie występuje cały czas. Na poziome 0,8-0,9bar

Na biegu jałowym na wyjściu zaworka z mniejszej turbiny powinno być podciśnienie na poziomie 0,6-0,7bar.

Można dzięki temu łatwo wykluczyć gdzie jest problem, bez wymiany elementów.

Ważne jest też podłączenie wężyków podciśnienia. Króćce na zaworku są podpisane. Pomylenie podłączenia też skutkuje problemami(najczęściej brakiem podciśnienia)

Opublikowano
Prawdopodobnie turbina jest sprawna, a teraz zastanawiam się nad wymianą obydwu przetworników i przewodów związanych z turbinami. Mógłby ktoś podpowiedzieć które to przewody najcześciej ulegają zniszczeniu i powinno je się wymieniać regularnie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

... a teraz zastanawiam się nad wymianą ...... przewodów związanych z turbinami. Mógłby ktoś podpowiedzieć które to przewody najcześciej ulegają zniszczeniu i powinno je się wymieniać regularnie ?

 

 

tutaj masz filmik ( sorry ze po rosyjsku ) - pokazuje ktore uszczelki wymienic oraz w jakim stanie sa przewody ..... gdzie sa i jak wymienic :D

 

BMW X5 E70 - Опять не едет

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

dlatego muszę zacząć szukać innej przyczyny braku mocy na niskich obrotach

 

.... i jeszcze cos znalazlem :D

 

Tutaj masz Pdf-a : na stronie Nr.6 czytamy :

http://www.sendi.de/bmw/Diesel-Unterdruck-System.pdf

 

"Fehler in diesem System können verantwortlich für eine zu geringe Leistung im unteren Drehzahlbereich sein. Lt. BMW wird zuerst der Druckwandler überprüft. Dieser wird mit einem Ohm-Messer überprüft und sollte einen Wert von ca. 10-30 Ohm aufweisen.

 

Błędy w tym układzie mogą być odpowiedzialne za niewystarczającą moc w dolnym zakresie obrotow.

W.g. BMW, przetwornik ciśnienia jest sprawdzany w pierwszej kolejności. To sprawdza się miernikiem i powinna mieć wartość około 10-30 ohm.

 

 

Dann Überprüfung der Verstellungsregelung an der Unterdruckdose.

1. den Motor starten. Die Regelstange an der Unterdruckdose muss sich ca. 10 mm bewegen.

2. Drehzahl langsam auf 3000 U/min anheben, die Regelstange muss sich ca. 10 zurück bewegen.

 

Następnie sprawdzić pokrętło korekcji na urządzeniu próżniowym.

1. Uruchomić silnik. Drążek sterujący do zespołu próżniowego musi poruszać się około 10 mm.

2. Powoli podnieść prędkość do 3000 obr / min, przy czym pręt sterujący musi poruszać się okolo 10 z powrotem .

 

......Weitere Fehlerquellen (neben undichten Schläuchen) können sein......

..... Inne źródła błędów (oprócz nieszczelnych przewodow elastycznych ) może być.......

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

A wie ktoś może jakiej średnicy przewody podciśnieniowe najlepiej kupić, żeby powymieniać je w układzie doładowania ?

 

tutaj masz wszystko na temat silnika M57 oraz ..... pokazane sa , krok po kroku , wszystkie przewody - do wymiany :D

http://werkstatt.e39-forum.de/werkstatt/M57_Unterdruckschlaeuche_ersetzen.pdf

 

na stronie Nr. 12 czytamy :

 

Hierfür benötigt man in Summe ca. 6 Meter Unterdruckschlauch. Diese können selbstverständlich direkt bei BMW mit der Ersatzteilnummer

- 11727545323 (ca. 4,5m) Unterdruckschlauch 3,5 x 1,8 mm

- 11747797129 (ca. 1,5m) Unterdruckschlauch 3,5 x 2,0 mm, textilummantelt

 

Do tego trzeba w sumie około 6 metrów węża podciśnienia . Może to oczywiście być zamawiane na BMW z numerem katalogowym

- 11727545323 (4,5m) wąż próżniowy 3,5 x 1,8 mm

- 11747797129 (około 1,5 m) wąż próżniowy 3,5 x 2,0 mm, powlekany tkaniną

 

Jednak w innym dokumencie Pdf np. tutaj :

http://www.7-forum.com/modelle/e38/Fehlersuche_BMW_Dieselmotoren_M57-M47.pdf

 

czytamy na stronie Nr. 20 :

3.1.4 Austausch der Unterdruck-Schläuche

Es werden insgesamt 3 verschiedene Unterdruckschläuche verwendet. Hier die benötigten Längen zum Austausch, da diese Ware als Meterware verkauft wird (Gesamtpreis ca. 60 € w BMW).

1) Ein Dicker Schlauch mit 19 mm Durchmesser von der Vakuumpumpe zum Verteiler und vom Verteilerrohr zum BKV (1m) BMW-Nr. 34 33 1 108 710 (12x19)

2) Einfache Gummischläuche mit 3,5 mm Durchmesser für die Verstellungen Drallklappen, AGR-Ventil, Motorlager (3m) BMW-Nr. 11 72 7 545 323 (3,5x1,8) Anmerkung: Es gibt diese Schläuche mit unterschiedlichen Farben. BMW Werkstätten verwenden bei der Reparatur jedoch nur noch eine Version.

3) Ein Textil-ummantelter Schlauch zur Turboverstellung (1,5 m) BMW-Nr. 11 74 7 797 129 (3,5x1,8)

 

3.1.4 Wymiana przewodów podciśnieniowych

Sa stosowane 3 różne rodzaje przewodów próżniowych. Tutaj wymagane długości do wymiany, ponieważ towary te są sprzedawane na metry (cena całkowita około 60 euro na BMW).

1) Gruby wąż o średnicy 19 mm z pompą próżniową do rozdzielacza i rozgałęźnika BKV (1M) BMW nr. 34 33 1 108 710 (12x19)

2) Zwykle przewody gumowe o średnicy 3,5 mm do klap wirowan , zawór EGR, poduszki silnika (3m) BMW ma. 11 72 7 545 323 (3,5x1,8)

Uwaga: Przewody wystepuja w różnych kolorach. Warsztaty BMW używaja do naprawy tylko jedną wersję.

3)Przewod powlekany tkaniną do regulacji turbo (1,5 m) BMW ma. 11 74 7 797 129 (3,5x1,8)

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
Zafi bardzo dziękuję za rzetelną odpowiedź. Dziś zmieniłem miejscami przetworniki i o dziwo BMka zaczęła jechać już od niskich obrotów. Spodziewałem się, że na wysokich będzie problem, lecz jedzie bardzo dobrze w pełnym zakresie. Pozostał mi tylko jeden problem, po podpięciu do komputera bład 4530 związany z nieszczelnością układu doładowania zniknął, ale mam błąd p14a6. Według poprzedniego właściciela DPF został usunięty fizycznie i programowo, tak tez twierdzo mechanik. Może ktoś z Was wie, czym może być spowodowany ten błąd, oraz czy mając ten błąd w komputerze nie powinien mi się on pokazywać w iDrivie, albo chociaż czy nie powinna się zapalić kontrolka check engine, ponieważ żadna kontrolka, ani żaden błąd nie wskazuje komputer pokładowy i iDrive.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.