Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam taki problem z N43 silnik działa ładnie nie szarpie itp itd problem polega na tym iż po nocnym postoju i uruchomieniu strasznie długo kręci 5-6s zanim odpali zdarzało się to rzadko ale ostatnio coraz częściej po tym jak odpali to tak jak by diesel przy mrozach :D nie chwyta na wszystkie cylindry tylko dopiero po ok 1-2s tak jak by nie dostawał paliwa takie mam odczucie później może być wyłączony i chwyta od strzała za każdym razem podobnie jak się mu zrobi przerwę 3-4h nie ma problemu czy zimny czy ciepły myślałem już nad pompą paliwa lub wysokiego ciśnienia co myślicie ?
Bayerische Motoren Werke
Opublikowano

jakie masz błędy na kompie? to najważniejsze by iść dalej

 

to może być czujnik wałka lub wału

może to też być kiepskie paliwo, ale to bym wykluczył

 

ja też tak miałem i był to czujnik wałka, były do tego też inne objawy

koszt 200 zł, wymiana samemu w 15 minut

od tej pory odpala zawsze super

a faktycznie 4-5 razy zdarzyło się, że długo kręcił

 

 

link do tematu:

viewtopic.php?f=15&t=259217

Opublikowano
znam podobny przypadek Powód pompa podciś plus wtryski poleciały Auto odpalało raz za pierwszym a raz po paru sek Potem wyskakiwał błąd i żółta kontrolka silnika na dużym wyświetlaczu Na koniec auto chodziło na 3 cylindrach Rura wydechowa zrobiła się czarna jak przy ropniaku :mad2:
Opublikowano

dzięki panowie za zainteresowanie tematem :D jak już pisałem błędów nie ma żadnych i to mnie dziwi dziś z rana kręcił 5s zanim odpalił zaraz po tym podłączyłem kompa i nic zero błędów :| czyli zero podpowiedzi przeglądałem tematy i też tak myślałem nad tymi czujnikami położenia lub pompą wysokiego ciśnienia co by mi bardziej pasowało-logicznie myśląc kręci aż zrobi odpowiednie ciśnienie po czym odpala jak diesel na mrozie i po 1-2s chodzi normalnie.. można go zaraz wyłączyć i później chwyta od strzała za każdym razem :mad2:

 

znam podobny przypadek Powód pompa podciś

 

też się do tego skłaniam właśnie... lecz fajnie by było skądś taką załatwić i podmienić na próbę

 

jakie masz błędy na kompie?

 

nie ma nic czysto jak z fabryki :lol:

 

dziwne to że auto nie ma żadnych innych objaw tylko to że po nocce ciężko pali i to też nie zawsze zdarza się tak że codziennie a bywa tak że pali ok błędów brak paliwo ultimate z bp stacja sprawdzona więc wykluczam i to tylko i wyłącznie pierwsze odpalenie później pali od strzała za każdym razem mi to wygląda na to że po prostu paliwo się cofa o jeżeli jest to w ogóle możliwe co skłania się na pompę paliwa lub wysokiego ciśnienia... lecz dziwne że jakichkolwiek błędów brak :) może po prostu wstawać nie lubi :duh: :norty:

Bayerische Motoren Werke
Opublikowano

Ja też tak miałem ale po wymianie czujnika położenia walka przeszło i sie nie powtórzyło aczkolwiek będę obserwował dalej

Jak coś to poczekaj jeszcze tydzień i zdam relację

Opublikowano
spoko :cool2: jak nie to zaobserwuj i najwyżej także go wymienię :) w każdym bądź razie jest to jedna z optymalnych i najtańszych w sumie opcji... nie przeszkadza mi to a raczej jest bardzo irytujące i lubie jak mam wszystko na tip top w samochodzie więc będę drążył sprawę do rozwiązania :D
Bayerische Motoren Werke
Opublikowano
A może się zapowietrza? To by pasowało do problemów przy odpalaniu po dłuższym postoju.

 

hmm no by pasowało tylko jak to zdiagnozować i co może być powodem :mad2: jutro zacznę od najprostszej rzeczy czyli wymiana świec oraz czujnika położenia wału i zobaczymy :D

Bayerische Motoren Werke
Opublikowano
upgrade tematu wymiana świec i czujnika położenia wału nic nie dała.. :? może delikatnie jest żwawszy ale z odpalaniem taj jak było tak jest :wink: błędów w kompie jakichkolwiek oczywiście brak :? jedno co zauważyłem jak autem się jedzie spokojnie typu do 80 to później pali normalnie natomiast jak się jedzie żwawiej czyli jakieś tam wyprzedzanie itp to później po zakończonej jeździe i odstawce na noc występuje długie kręcenie przed odpaleniem co jest już całkowicie zagadką :D więc kolejne na co postawie to chyba pompa wysokiego ciśnienia...
Bayerische Motoren Werke
Opublikowano

Sprawdź najpierw na inpie ciśnienie. W ciemno to pół samochodu można wymienić zanim znajdziesz przyczynę.

Tak sobie myślę, że to też może być przez pompkę paliwa.

 

A co do zapowietrzania, to musiałbyś kawałek przezroczystego węża wstawić.

Opublikowano
Sprawdź najpierw na inpie ciśnienie. W ciemno to pół samochodu można wymienić zanim znajdziesz przyczynę.

Tak sobie myślę, że to też może być przez pompkę paliwa.

 

A co do zapowietrzania, to musiałbyś kawałek przezroczystego węża wstawić.

 

po odpaleniu ciśnienia są ok na pompie... pompkę paliwa chodzi ci o wysokiego ciśnienia ? czy tą w baku ? może jeszcze zrobię eksperyment z tym przeźroczystym wężem :) żeby chodziarz podpowiedział co go boli hehe ale nie chce gadzina :P

Bayerische Motoren Werke
Opublikowano

udało mi się to uchwycić i nagrać

 

https://www.youtube.com/watch?v=RlZ6o3Bfyao&feature=youtu.be

 

co zauważyłem nowego iż jadąc 70-80 gdy automat ma już 5-6 bieg jadąc z stałą prędkością czuć bardzo delikatne poszarpywanie znajomy mówił iż miał podobnie i była to cewka więc jak na razie zamówiłem komplet oryginałów i zobaczymy :D przy okazji zrobię procedurę wypalania kata gdyż już jest w 60% zawalony... błędów po podpięcia kompa oczywiście brak :mad2:

Bayerische Motoren Werke
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

więc od 1 grudnia jest postęp :norty: piszę może komuś się przyda lub ktoś będzie mieć podobny problem wymienione zostały świece oraz cewki, wymiana w komplecie i auto zaczęło palić lepiej lecz i tak raz na 40-50 razy długo kręci, skończyło się poszarpywanie o którym pisałem wyżej i dziś w końcu udało mi się wypalić ten katalizator i rezultat jest ! był zawalony na 837mg więc sporo błąd dnoxa już także wywalał po wypalaniu jest optymalne 328mg więc wyczyścił się o 509mg więc więcej jak 50% :D auto jest żywsze i mam wrażenie że szybciej pali ale czy problem z długim kręceniem minął to zobaczymy i poinformuję o tym :D poniżej screen z przed wypalania i po wypalaniu

 

http://hard-comp.pl/6hp19/dnox-porownianie.png

 

ogólnie jest to prosta sprawa czyli

1.ponad pół baku paliwa

2. zatrzymujemy się wyłączamy silnik/włączamy procedurę wypalania

3. autostrada i przez 30min jedziemy powyżej 110km/h i to tyle procedura się zakończy sama

 

samochód w czasie wypalania więcej pali co jest logiczne i jest to zauważalne w czasie jazdy z wypalaniem przy 125km/h ja tyle jechałem spalanie 8-9l po wypalaniu 6-7

 

ogólnie polecam bo efekt jest :cool2:

Bayerische Motoren Werke
Opublikowano

2. zatrzymujemy się wyłączamy silnik/włączamy procedurę wypalania

 

W jaki sposób włączamy tę procedurę?

Opublikowano
jakąś serwisówką dis, ista itp ja używam cdp+/delphi gdyż potrzebowałem czegoś uniwersalnego z powodu kilku różnych marek i radzi sobie idealnie ;-)
Bayerische Motoren Werke
Opublikowano
silnik/adaptacje nie wiem jak to masz w tym twoim wynalazku :D
Bayerische Motoren Werke
Opublikowano
nie wiem nie miałem aż tyle do czynienia z INPĄ musiał by się wypowiedzieć ktoś obeznany w tym temacie :) co do auto to jak się mu pogorszyło tak się też i poprawiło i na chwilę obecną jest ok ;-)
Bayerische Motoren Werke
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Z pwodou, że zma, biegle niemiecki śledzę zagraniczne fora. I nasi sąsiedzi piszę, że też mają problemu z odpalaniem i wymiany cewek świec wtrysków pompy wyokiego ciśnienia nic nie dają. Efekt przynoszą czuyjniki położenia wałka i tu zaskoczenie zawór EGR. Nie wiem jaki to ma związek ale jest naście przypadków gdzie to pomogło. W tym silniku EGR jest pod kolektorem dolotowy więc nie jest narażony na opary z odmy. Druga sprawa to benzyniak i czy to naprawde problem zabrudza się aż tak, że zostaje otwarty i wtedy ciężko pali? Jak się wywali to pewnie zaraz katalizator i sonda NOX polecą ktoś może już usunął? Albo jak go wyczyścić bo on fajnie zabudowany jest i dojście brak z tego co patrzyłem :).
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano
Mi tez czasami po nagrzaniu ciężko palił ale po wymianie wtrysków wszystko jest oki. wymieniałem profilaktycznire ok. 2mce temu. :norty:
Opublikowano
Z pwodou, że zma, biegle niemiecki śledzę zagraniczne fora. I nasi sąsiedzi piszę, że też mają problemu z odpalaniem i wymiany cewek świec wtrysków pompy wyokiego ciśnienia nic nie dają. Efekt przynoszą czuyjniki położenia wałka i tu zaskoczenie zawór EGR. Nie wiem jaki to ma związek ale jest naście przypadków gdzie to pomogło. W tym silniku EGR jest pod kolektorem dolotowy więc nie jest narażony na opary z odmy. Druga sprawa to benzyniak i czy to naprawde problem zabrudza się aż tak, że zostaje otwarty i wtedy ciężko pali? Jak się wywali to pewnie zaraz katalizator i sonda NOX polecą ktoś może już usunął? Albo jak go wyczyścić bo on fajnie zabudowany jest i dojście brak z tego co patrzyłem :).

 

hmmmm możliwe nie powiem że nie :D u mnie po tym jak zalałem auto 98 i tak cały czas tankuje i jeżdżę dosyć sporo po autostradzie to jest na razie ok może coś się wypaliło po prostu :) nie wiem ogólnie z silnikiem nie mam najmniejszego problemu w porównaniu do tych co na niego narzekają i jestem zdania jak dbasz tak masz :P

 

 

Mi tez czasami po nagrzaniu ciężko palił ale po wymianie wtrysków wszystko jest oki. wymieniałem profilaktycznire ok. 2mce temu. :norty:

 

kolego a palił ci tak ciężko jak był ciepły ? bo mi się to zdarzało np po nocce jak był zimny i jak uprzednio przejechałem krótki odcinek więc możliwe że coś się przy-pchało i aktualnie wypaliło a tak z ciekawości zapytam ile cię wtryski kosztowały :?:

Bayerische Motoren Werke

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.