Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
powiem ci tak powinno sie za kazdym razem kazda srobke wykrecona z silnika seri n jest on w polowie zrobiony z aluminium i magnezu ja wymianialem uszczelke miski oleju w n52b30 oczywiscie uszczelka ori ale nie mieli w serwisie aluminiowych srob wkrecilem stare i cieszylem sie ze nie wydalem paru stowek na sroby trzymaly super zero wyciekow jak zalorzysz dobrze uszczelke i przykrecisz wszystko dynamem z odpowiednia sila bedzie git :cool2:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ok dzieki za informacje. W ETK nie ma informacji aby zmieniać te śruby przy wymianie uszczelki. Nie były nigdy ruszane, zobacze jak wyglądają. Klucz dynamometryczny podstawa:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Przymierzam się do wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów w moim N53B30.

Czy przy wymianie uszczelki zmienia się także śruby- 26 sztuk na nowe?

 

Tutaj jest Pdf - Zalecenia BMW :

 

https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj8vpKO05zNAhXMjiwKHcDVC_EQFghEMAU&url=https%3A%2F%2Fwww.bimmerfest.com%2Fforums%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D462120%26d%3D1409616047&usg=AFQjCNH7o4qyNE5NVOyC2H88ugGyO5nLtw&bvm=bv.124088155,d.bGg

 

na stronie Nr.11 - czytamy :

 

When performing repairs which involve the removal of the cylinder head cover be sure to

replace the bolts and use the proper torque/angle procedure as outlined in the repair instructions.

 

Podczas wykonywania napraw, które są związane z demontażem pokrywy głowicy cylindrów należy wymień śruby i użyć właściwej procedury moment obrotowy / kąt jak opisano w instrukcji naprawy.

 

http://fs5.directupload.net/images/160610/a27by47c.png

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
Mały przydatny UPDATE- przy kupnie w ASO nowej pokrywy zaworów pokrywa jest razem z nową uszczelką i nowymi śrubami!!! :evil: Kupiłem sobie wcześniej samą uszczelkę a teraz pokrywa mi przyszła z uszczelką i śrubami. Więc tak naprawde koszt w ASO nowej pokrywy do N53 nie jest jakiś zaporowy~ 1400 PLN bo same śruby osobno to ~500 PLN (28 sztuk) a uszczelka ~ 180 PLN. Zafi masz może podobny opis ale silnika N53?? N52 jest dośc podobny ale kilka różnic jest.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Zafi masz może podobny opis ale silnika N53??

 

Grundlagen Motorentechnik

 

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=688306

 

 

.... sorry , ale opis silnika N53 lub np. N54 nie istnieje :mad2:

 

 

Wszystkie dokumenty ( Pdf-y) to zwykle zbior opisow calej rodziny silnikow N52 , N53 , N54 itd.

 

Tak wiec silnik N52 to tzw. " baza " , a silnik N53 to kilka zmian silnika N52 :D

 

 

N53 to silnik N52 oraz kilka zmian :

 

- bezbosredni wtrysk paliwa HPI

- "powtorne" spalanie spalin + NOx katalizator ( Rozdzial 7.7 - powyzej )

 

 

Der N52 Motor ist ein Saugmotor mit Saugrohreinspritzung.

N53 Motor, ebenfalls ein Saugmotor aber mit Benzin-Direkteinspritzung (HPI) und den N54 Motor mit HPI und Turboaufladung gelten die meisten Abläufe sinngemäß. Die HPI haben wir schon besprochen, auf die Aufladung gehen wir später noch genauer ein.

Silnik N52 to wolnossący silnik z wtryskiem do kolektora.

Silnik N53, to także wolnossący silnik, ale z bezpośrednim wtryskiem paliwa (HPI) oraz N54 z silnikiem HPI i turbodoładowaniem większość procedur stosuje się analogicznie. HPI zostalo już omówione, turbodoładowanie opiszemy pozniej w sposób bardziej szczegółowy.

 

 

Jezeli chodzo o system HPI to tutaj jest opis silnika N55 .....

 

http://pierre.ferdinand2.free.fr/N55%20Engine.pdf

 

Na stronie nr.77 masz opis "Fuel Injection" .... dalej " Fuel Pressure Sensor " ..... oraz "High Pressure Fuel Pump / Fuel Injectors "

 

 

http://www.bimmerpost.com/goodiesforyou/N55-guide-BIMMERPOST.pdf

 

 

Dalej ; "Hydraulic diagram of the N53 engine oil circuit with electronic pressure control"

http://www.meeknet.co.uk/E64/09_Cooling%20Systems.pdf

 

 

..... "Fuel Supply and Management"

- High Precision Injection (HPI)

- HPI Function

- High Pressure Pump Function and Design

http://www.tontongreg.fr/pdf/2007_ENGINE_MANAGEMENT.pdf

 

 

Removing and installing or replacing an injector (N53, N54, N54T)

https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjxnLPvkL7NAhVnM5oKHaJUDPsQFghMMAY&url=http%3A%2F%2Fwww.e90post.com%2Fforums%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D1290172%26d%3D1443519708&usg=AFQjCNHNfRR3rR4mdDKVbjXKAUq9h3Q7cw&bvm=bv.125221236,d.bGs

 

Kühlsystem entlüften und auf Wasserdichtheit prüfen (N52/ N52K/ N51,N53)

odpowietrzanie systemu chłodzenia i sprawdzanie szczelnosci (N52 / N52K / N51, N53)

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=734421

 

Luftfiltereinsatz ersetzen (N52/ N52K/ N53)

Wymiana filtra powietrza(N52/ N52K/ N53)

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=700081

Pozdrawiam Andrzej
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 lata później...
Opublikowano
Czy po zdjęciu i wymianie pokrywy zaworów coś trzeba kodować? Bo jeden mechanik mi powiedział, że bez komputera lepiej żebym tego nie ruszał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.