Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jeśli podobny post istnieje to bardzo przepraszam ale jestem mega zdenerwowany całą tą sytuacją. Zostawiłem dzisiaj auto na parkingu przed salą gdzie odbywała się impreza komunijna. Po powrocie z imprezy na parking zauważyłem że wycieraczki przedniej szyby są maxymalnie wychylone (nie mylić z rozłożone np w celu wymiany pióra) czyli wycieraczka kierowcy była przy bocznej krwawędzi szyby. Myślałem że może przy wysiadaniu niechcący włączyłem wycieraczki i tak zostało. Ale nie, jak się okazało ktoś chciał mi ukraść wycieraczki i żeby to zrobić tak je ręcznie ustawił. Problem polega na tym że aktualnie one nie reagują na manetkę wycieraczek. Ustawiłem je ręcznie na pozycji 0 czyli przy dolnej krawędzi szyby ale nadal nie reagują na manetkę czyli nie działają. Ustawiając je ręcznie na pozycję wyjściową czułem lekki opór i nic nie strzelało więc mechanizm wygląda OK. Bezpieczniki 1, 59 i 70 (od wycieraczek) są OK. Sprawdziłem błędy programem Torque ale nie mam żadnych błędów w komputerze. Co proponujecie? Jak to naprawić?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Stawiam na przekażnik . Jak otworzysz klapkę za schowkiem to będzie taka niebieska kość na dole po lewej stronie . Można go naprawić lub po prostu kupić drugi .
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

A jak mogę się upewnić ze to ten akurat przekaźnik? Instrukcja bezpieczników wskazuje ze są tam 2 przekaźniki od wycieraczek. Jak to się naprawia?

 

Wysyłane z mojego Nexus 4 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
To będzie ten po prawej . Można tam przelutować spalone elementy ale to dłubanina ok. 15 minut dla elektronika . Kup drugi i go wstaw . Możesz również zamienić je miejscami jeśli mają takie same parametry ( wyciągnij i porównaj ze sobą ) jeśli zadziała to będzie taki odgłos "cyknięcia" i wycieraczki ruszą .
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Te przekaźniki maja jakiś symbol czy po prostu muszę zawitac do ASO i tam kupić?

 

Wysyłane z mojego Nexus 4 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Mają oznaczenie na sobie . Myślę ,że kupisz taki w sklepie z elekroniką samochodową koszt ok. 50 zł.
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Kombinujecie ... napisałem, że można je zamienić. Mają inne oznaczenia, ale już forumowicze zamieniali ze skutkiem pozytywnym. Tak więc na pewno tymczasowo będziesz tak mógł jeździć a później sam zdecydujesz - jeżeli to było usterką.
Opublikowano

Dobra zamień je w końcu miejscami i zobaczymy czy to wogóle to .

Więcej pisamia a dawno już można postawić diagnozę :mrgreen: :wink:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Uffff to przekaźnik. Zamieniłem z tylna wycieraczka i jest ok. Już kupilem nowy w ASO za 76 zł.

 

Dzięki za pomoc :smile:

 

Wysyłane z mojego Nexus 4 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Diagnoza poprawna . :cool2:
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
  • 3 lata później...
Opublikowano

Problem wygląda następująco: nie pracują wycieraczki, silnik sprawny, gdy wyciągne przekaźnik na pinach 1 i 5 mam stałe 12V. 3 jest wyjściowy na silnik najprawdopoboniej. Gdy zwieram 3 i 5 silnik pracuje.

Nie wiem który jest sygnałowym z przełącznika przy kierownicy. Jak najszybciej zdiagnozować przekaźnik i przełącznik przy kierownicy bez rozbierania wszystkiego?

Pozdrawiam

 

 

EDIT: na pinie 4 mam cały czas mase która powinna przełączać się na pin 2 a to sie nie dzieje. Czy to idzie bezposrednio z manetki czy idzie jeszcze przez jakis sterownik?

Mam dylemat ponieważ nie powinno być sterownika ale też w przypadku załączania spryskiwaczy coś włącza wycieraczki

Opublikowano

Ciężki temat. Popatrzyłem na schematy od E90 i może to coś wyjaśni. Nie mam E90, ale będziesz mógł przedzwonić kable miernikiem.

1. Przełącznik: kostka wycieraczek/manetki ma pięć kabli, które idą do Junction Box (A4010a). Pin 17, 19, 26, 34 i 50, kostka X14272, kolor czarny 54 piny.

Opis:

pin 17, A/E, Signal F-CAN low, Steering column switch cluster, kolor WS/BL

pin 19, A, Terminal 30, Steering column switch cluster, kolor RT/SW

pin 26, M, Ground Steering column switch cluster, Steering column switch cluster, kolor BR/SW

pin 34, A/E, Signal F-CAN high, Steering column switch cluster, kolor WS/GE

pin 50, A, Wake-up signal, terminal 15, Steering column switch cluster, kolor GN/RT

 

2. Silnik wycieraczek (M3a): cztery kable.

Pin 1 silnika idzie do kostki nr X14271 pin 35. kolor BR/GN. Kostka niebieska 54 pin. (pin 35, A, Return contact, wiper rest position, Wiper motor)

Pin 2 to masa.

Pin 3 silnika idzie do pinu nr 10 kostki X11010, kolor SW/BR.

Pin 4 silnika idzie do pinu nr 9 kostki X11010, kolor SW/GN. Ta kostka jest nad przekaźnikiem wycieraczek i ma 10 pinów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.