Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich,

 

Zauważyłem, że w moim aucie żaluzje są ciągle zamknięte. Na zewnątrz mamy temperatury prawie 30 C, a żaluzje są zamknięte. Dziś, podczas jazdy włączyłem temperaturę płynu chłodzącego i zobaczyłem, że waha się ona w graniach 95-99 C. Czy to jest normalna temperatura pracy silnika, czy może to jest wina żaluzji, bo są zamknięte?

Czy ktoś posiada schemat elektryczny tych żaluzji? Może można sprawdzić ich działanie w DIS? Szczerze mówiąc wczoraj szukałem w DIS testu tych rolet, ale nie znalazłem.

Czy ktoś może mi powiedzieć w którym miejscu mogę sprawdzić działanie tych rolet.?

Jeszcze jedna prośba. Moje rolety nawet nie drgną na wyłączonym silniku, nie mogę poruszyć łopatkami. Czy możecie sprawdzić u siebie, jak działają rolety na wyłączonym silniku?

Opublikowano

Panowie nikt nie pomoże, nikt nie ma w swoim aucie rolet?

Chodzi tylko o sprawdzenie na wyłączonym silniku czy można poruszyć klapkami, czy są zablokowane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam Wszystkich,

 

Zauważyłem, że w moim aucie żaluzje są ciągle zamknięte. Na zewnątrz mamy temperatury prawie 30 C, a żaluzje są zamknięte. Dziś, podczas jazdy włączyłem temperaturę płynu chłodzącego i zobaczyłem, że waha się ona w graniach 95-99 C. Czy to jest normalna temperatura pracy silnika, czy może to jest wina żaluzji, bo są zamknięte?

Czy ktoś posiada schemat elektryczny tych żaluzji? Może można sprawdzić ich działanie w DIS? Szczerze mówiąc wczoraj szukałem w DIS testu tych rolet, ale nie znalazłem.

Czy ktoś może mi powiedzieć w którym miejscu mogę sprawdzić działanie tych rolet.?

Jeszcze jedna prośba. Moje rolety nawet nie drgną na wyłączonym silniku, nie mogę poruszyć łopatkami. Czy możecie sprawdzić u siebie, jak działają rolety na wyłączonym silniku?

95-99 to na pewno jest za wysoka temperatura. Może termostat? Co do samych rolet to skąd masz pewność, że one nie działają (nie otwierają się) w trakcie jazdy?
Opublikowano

W trakcie jazdy cięzko zauważyć czy są otwarte czy zamknięte :-).

 

Jeżeli zatrzymam się po jeździe to rolety są zamknięte.

 

System nie wywala, żadnego błedu odnośnie rolet. Zauważyłem, że pod obciążeniem (silnik pracuje) i na włączonej klimie temperatura rośnie do tych wartości. jeżeli zjeżdżam z górki i hamuje silnikiem wtedy tem. spada do 89 C.

Pomyślałem, że to może byc wina rolet które sie nie otwierają i nie ma chłodzenia pwietrzem silnika.

Opublikowano

Kolego widzę, że masz podobne autko do mojego, nie masz czasami żaluzji u siebie?

Jak masz, to może sprawdzisz czy otwierają się na postoju, przy zgaszonym silniku? Trzeba palce włożyć przez nerki i pchnąć żaluzje.

A tak z ciekawości to jaką masz temperaturę płynu chłodzącego?

 

Co do działania żaluzji w silniku DDE 7.0 to znalazłem coś takiego:

 

"Radiator shutter

 

The DDE control unit opens or closes the radiator blind depending on the operating range.

The radiator blind opens at:

 

 

Coolant temperature > 100 °C (closes at < 95 °C)

 

Speed > 180 kph (closes at < 140 km/h)

 

Speed request for electric fan > 1600 rpm (closes at < 1380 rpm)

 

Speed request for electric fan by air conditioning system > 1600 rpm

(closes at < 1050 rpm)

 

Winter safety function:

 

Window wipers ON and

 

Speed between 65 kph and 125 kph and

 

Ambient temperature between -8 °C and 2 °C

 

Electric fan after-run

 

With automatic transmission: transmission temperature > 115 °C (closes at < 110 °C)

"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.