Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam serdecznie,

jeszcze raczkuje w temacie inpy, kasuje błędy, podglądam parametry podczas pracy, korekcje, itd.

Od jakiegoś czasu mam kłopot z nierówną pracą na biegu jałowym,

autko sprawne, dobrze pali i ma zapas mocy.

Seria, sprawny EGR oraz DPF, zmienione filtry i odma, nowe przewody podciśnienia/poza poduszkami silnika/, nalot 217kkm, po mieście pali 11,2

Do rzeczy:

gdy w inpie obserwuje parametry odpalonego auta, nie dotykając gazu:

- komputer 'oczekuje' około 250 jednostek masy powietrza,

- a to co dostaje/ jest 'zmierzone' , trzyma się na poziomie 480-495 jednostek,

i co może 10 sekund, zmierzone spada chwilowo na taką wartość jak powinno, około 250 / I WTEDY ZATRZĘSIE OBROTAMI WŁAŚNIE ...

żeby zaraz po chwili wrócić na wartości zawyżone o około 250 jednostek.

 

* gdy dodaje gazu, wartości się wyrównują, wszystko wygląda jak powinno,

podczas jazdy nie sprawdzałem.

Jedyne co zauważyłem to te powietrze na biegu jałowym, mierzy stale o 250 jednostek za dużo, chwilami spadając na prawidłowe wartości,

i mniejwięcej pokrywa się ten skok wartości z wahaniami/ nierównomierną praca silnika :cry:

 

Wydaje mi się też ( ale może to być efekt gorszego paliwa),

że gdy trzęsie go na wolnych obrotach, to korekcje wtrysków sa gorsze niż przedtem,

tzn zawsze były około 0,05 do 0,50 a największe siegały na dwóch cylindrach: 0,8 i -0,8

- podczas gdy wczoraj zaobserwowałem na tych 2 cylindrach korekcje przekraczające 1 stopień, na 2'gim +1,23 a na 5'tym -1,10

 

Czy powyższe pozwala coś stwierdzić ?

nieszczelność ?

szaleje egr ?

jakieś podpowiedzi ?

co może powodować takie objawy i wskazania ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spróbuj zalać jakimś paliwem premium albo dodatek do paliwa, ew. czyszczenia wytrysków i popatrz na korekty. Może być że któryś wtrysk szwankuje.

 

With mobilephone sent.

Opublikowano

dzięki, tak zrobie.

Tylko wydaje mi się, może jestem w błędzie, że do niepoprawnych wartości powietrza ECU dostosowuje dawki wtrysków, i może stąd te większe korekty ?

 

Słuchajcie...

- a to może tak ma być z tym pomiarem air mass ? Czy to jest niepoprawne wskazanie ?

od tego należałoby zacząć .

Czy to nie jest związane z pracą EGR ? bo egr się otwiera/zamyka, i tymsamym zmienia ilość powietrza w silniku,

no niby pasuje i jakoś to rozumiem, ALE czy te wartości air mass IST/SOLL nie pochodzą z przepływki ?

Bo przepływka na początku układu, a EGR pod koniec, więc w którym miejscu dolotu są te ujawnione skoki/nadwyżka powietrza ????

 

Z góry dziękuję za zainteresowanie,

pozdrawiam.

Opublikowano

EGR dziala tak:

"w mapie" zapisany jest oczekiwany przeplyw powietrza (dla obrotow+dawki paliwa)... jezeli zmierzona masa powietrza jest wieksza to EGR dopuszcza spalin do dolotu by "zbic" powietrze... a jak powietrza jest mniej to EGR jest zamkniety/dezaktyowany (w sensie spaliny do dolotu nie wleca)

Konsekwencja: jezeli EGR bylby zaslepiony to na jalowym mialbys non stop taki stan: powietrza jest wiecej niz ECU oczekuje... u Ciebie tak ciagle nie jest

Do tego np u VW edc15 (steorwnik) byly jakies wyjatki ze np po palowaniu EGR wyl wylaczany czy cos tam...

 

Dobra: dochodzi kolejna zmienna pt VNT - to kierownice spalin w turbinie tzw "geometria"... jezeli sie zamyka to:

- spaliny sa kierowane waskimi strugami powietrza na wirnik wydechwy (to tak jakbys zacisnal troche szlaufa z woda na koncu - bedzie sikac daleko a jak wezem "luznym" lejesz to woda leci moze na pol metra (podobne zjawisko bedzie ze spalinami przy "przymknietej" geometri)

Teraz co sie dzieje w kolektore wydechowym jak geometria jest przymknieta? rosnie cisnienie spalin (tak jak cisnienie w wezu wody jak zacisniesz palcami koncowke)... a jak jest cisnienie i zawor EGR wpuszcza spaliny do dolotu? no spaliny leca .. a co bedzie jakby geometria byla otwarta i cisnienie spalin byloby male? - mimo, ze zawor EGR wpuszcza spaliny to z braku ich cisnienia ... nie lecialyby/lecialyby slabo do dolotu... wiec w ukladance sprawnosc sterowania geometrii tez bedzie odgywac role... wiecej... a jakbys mial pekniety/nieszczelny kolektor wydechowy.. to by takie jaja z powietrzem na wolnych mogly byc...

Troche ze wzgledu na EGR na wolnych obrotach ECU zamyka geometrie (zaraz po zapaleniu auta grucha czy tez silnik elektryczny podciagnie ciegno vnt na turbinie - moze to sie przycina... kto wie

Moze EGR sie przycina i tyle?

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Bardzo dziękuję za tyle informacji, w fajny czytelny sposób podanej :-)

- Czy mogę coś zrobić INPĄ żeby sprawdzić właśnie ten caly układ zaworów/obiegów/kierowania spalinami i powietrzem ??

 

Bo błędów żadnych nie wyrzuca, ale nierówno pracuje, i te pomiary powietrza na jałowym biegu niepokoją - chyba że jest ok, i tak ma być ?

 

Co jakiś czas, gdy auto się dobrze rozgrzeje, pojawia się efekt "buczenia" oraz przeciągania biegów podczas spokojnej jazdy,

ten dźwięk przypomina mi jazde benzyniakiem, lub nawet motorem, z otwartą puszką filtra powietrza :norty:

Niewiem czy to pomocne, ale właśnie takie 'buczenie' słysze...

może to właśnie 'kierownice' spalin lub zawory podciśnienia zaburzają prace układu, i stąd ten dźwięk ?

- chyba że to procedura wypalania DPF, ale nie widać żadnych innych objawów, komunikatów, itd.

Podpowie Ktoś, dzie i na co popatrzeć inpą żeby podpatrzeć czy wszystko jest ok ?

Na co popatrzeć ?

 

pozdrawiam serdecznie,

i dziekuje wszystkim za poswiecony czas,

cześć :cool2:

Opublikowano

sorki.... Ty masz 535D - masz inaczej sterowane turbiny (zawor upustowy zamiast kierownic/vnt)

co do wypalanie DPFa to w bmw ie potrafilem tego rozpoznac natomiast w innym aucie (seat exeo 2.0tdi cr) byl taki basowy odglos i na wolnych obrotachw trakcie wypalania potafil pomrukiwac itp - z tym ze nie sprawdzalem co dzieje sie wtedy z powietrzem zadane vs faktyczne

Przemek

p.s.

dla testu mozesz sciagnac wezyk podcisnienia z EGRa... wezyk zaslepic nawet srubka i juz... wtedy powietrza faktyczne bedzie wieksze niz zadane ale zweryfikujesz czy pozostale odglosy/zjawiska ustana

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

tak zrobie,

tylko wiesz... ja nawet nie wiem, czy ten pomiar to taki ma być, czy jest nieprawidłowy....

 

tak, ja wiem o tym, w 35d turbiny są "o stałej geometrii" łopatek itd.,

ale podsunąłeś mi pomysł żeby sprawdzić ważny , rozbudowany układ sterowania spalinami i powietrzem,

jedne kanały są zamykane, inne otwierane, a jeszcze inne częściowo ograniczają przepływ, przy turbinach są chyba ze 3 zaworki sterowania podciśnieniem, oraz jeszcze kilka w układzie/ od EGR, poduszek silnika, itd.,

Auto ma ponad 10 lat, więc ma prawo być jakiś element wyeksploatowany i wymagać wymiany.

Podpowie Ktoś co posprawdzać INPĄ, na co popatrzeć/ jak sprawdzić poprawność działania układu dolotowego i podciśnienia ??

- Lub przynajmniej, czy ten pomiar 'air mass' opisany w pierwszym poście: czy tak ma być ? czy to niesprawność jest ?

 

Co sprawdzić INPĄ ?

 

czy jest tego tak dużo i obszerna wiedza/interpretacja,

że łatwiej byłoby spotkać się z kimś kumatym, żeby to on sprawdził auto ?

Opublikowano

Opisane zachowanie pracy egr jest prawidłowe.

Na wolnych obrotach , gdy silnik pracuje jakąś chwilkę komp zamyka egr. Wtedy tak jak kolega opisał wcześniej wzrasta pomiar masy. Zwróć uwagę na wypełnienie % PWM egr zamknięty 0-5% gdy komp wpuszcza spaliny wypełnienie skacze w przedziale 40-70%

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

nie chcę zakładać nowego tematu dlatego piszę tutaj....

 

mam ten sam problem co autor jednak wartość air mass dużo bardziej zawyżona (o 1200)

 

EGR off, wartość mierzona na biegu jałowym. INPA nie wykazuje żadnego błędu przepływomierza natomiast auto nie "ciągnie" w zakresie 1500-2000 obr później dostaję kopa i jest wszystko ok

 

5d24e6da5c68.jpg

Opublikowano

amdpower.

Przepływka nie działa komp podstawia wartość zastępczą.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.