Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Podam skrajnie inny przypadek z własnego doświadczenia. Rodzice posiadają Mercedesa C-klasę 200 CDI W203, zakupioną przez nich w salonie w Polsce jako nowy samochód w 2001 r. (wrzesień) i to auto ma w chwili obecnej ok. 130 tkm. przebiegu! :D 15-letni diesel Mercedesa! rączka w górę, kto by w to uwierzył gdyby to auto trafiło na allegro? :lol: (oczywiście auto nigdy na allegro nie trafi :wink: )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym uwierzył, bo akurat w tym przypadku można wszystko sprawdzić i potwierdzić, chociaż bez tego miałbym wątpliwości. Ale z drugiej strony od początku w jednych rekach, więc nie ma tu większej filozofii w ustaleniu historii auta.

Co do Mercedesa, większość sprzedawanych egzemplarzy ma podany przebieg bliski prawdy, 200-300 to norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla 4-5 letniego auta może tak, 15-letnie diesle Mercedesa mają z reguły grubo ponad pół miliona km., wiele ma ponad milion (informacje od kolegi z serwisu Mercedesa, gdzie rodzice i siostry serwisują swoje samochody).

Ale nie o tym ten wątek :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, nie o tym.

Co radzicie z tym autem? Czy szwindel poprzedniego właściciela powinien dyskwalifikować ten pojazd? 250k za 69 płn (wyowalawcza, do zbicia) przy założeniu ze bezwypadek daje podstawy aby toto sprawdzać dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, w bazie CEPIK (historiapojazdu.gov.pl) ten samochód ma zarejestrowany przebieg 220 321 km. Jeśli to jest przebieg z okresu rejestrowania pojazdu w Polsce (wrzesień 2014), a następnie w bazie BMW (i w pojeździe) ma przebieg 187 000 (zakładam, że już po zarejestrowaniu pojazdu w PL) to auto odmłodniało o 33 tys. Dobrze dedukuję?

 

Dzisiaj ma 204 000 na liczniku, więc przejechało w PL 17 tys (licząc od tego cofniętego na 187 k).

Auto ma więc minimum 250 tys.

Co ciekawe z mojej analizy wynika, że samochód odmłodziła osoba rejestrująca pojazd w PL, czyli sam I-szy właściciel w PL. No i zrobił to jakoś tak, że w historii serwisowania w komputerze samochodowym usunięto wszystkie poprzednie wpisy.

 

Z posta niżej wynika, że 220 tys to przebieg odczytany przy ostatnim badaniu technicznym w maju 2016.

Edytowane przez pulower
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie ciekawi to:

Serwis BMW w Polsce widzi przeglądy tego auta tylko częściowo - pierwszy zarejestrowany w ich bazie w maju 2013 na 100,576 km. Nie ma wcześniejszych, o co chodzi? Powinny być wszystkie robione w sieci BMW w Europie.

Ktoś jest w stanie to wytłumaczyć, jak to jest możliwe? Czyżby auto przyjechało pierwszy raz do serwisu po przekroczeniu 100k :D ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej poprzedni właściciel nie wiedział, że jest historia w CEPIKu.

Co do pierwszej wizyty w ASO przy stanie 100k to sam nie potrafię tego zrozumieć (no chyba, że serwis ASO w którym sprawdzałem ma tylko częściowy dostęp do serwisów? chociaż sam nie wierzę w to co piszę w tej chwili :D ).

Gdzieś słyszałem, że w Beneluxie może być problem z historią serwisowania w ASO. Czy możliwe że właściciel w Holandii robił serwis poza ASO nie tracąc gwarancji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, w bazie CEPIK (historiapojazdu.gov.pl) ten samochód ma zarejestrowany przebieg 220 321 km. Jeśli to jest przebieg z okresu rejestrowania pojazdu w Polsce (wrzesień 2014), a następnie w bazie BMW (i w pojeździe) ma przebieg 187 000 (zakładam, że już po zarejestrowaniu pojazdu w PL) to auto odmłodniało o 33 tys. Dobrze dedukuję?

 

Dzisiaj ma 204 000 na liczniku, więc przejechało w PL 17 tys (licząc od tego cofniętego na 187 k).

Auto ma więc minimum 250 tys.

Co ciekawe z mojej analizy wynika, że samochód odmłodziła osoba rejestrująca pojazd w PL, czyli sam I-szy właściciel w PL. No i zrobił to jakoś tak, że w historii serwisowania w komputerze samochodowym usunięto wszystkie poprzednie wpisy.

 

Z wstawionego przez Ciebie zdjęcia historii pojazdu z CEPiK-u wynika, że auto miało wpisany przebieg 220 tys dopiero w maju 2016r. Pierwsza rejestracja w PL byłą w 2014r. Podczas pierwszych badań technicznych samochód nie jest jeszcze zarejestrowany i tego badania nie umieszcza się w CEPiK-u. Z uwagi na to, że jest to młody samochód to termin następnego badania został wyznaczony w terminie dłuższym niż 1 rok.

 

Wcześniej napisałem, że może to być oszustwo, ale teraz się z tego wycofuję. Historia pojazdu bowiem nie wskazuje na to, że licznik był cofnięty po rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia w ogłoszeniu wskazują na 204 tys. km. a stan licznika w maju 2016r. był 220 tys. km. Albo zdjęcie było zrobione wcześniej, albo licznik był cofnięty w ciągu ostatniego miesiąca...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.