Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znalazłem takie oto ogłoszenie, samochód wydaje się być interesujący. Zewnętrznie w bardzo dobrym stanie technicznym.

Samochód od 2014 w Polsce. Wg. sprzedającego serwisowany do końca w salonie BMW w Lubinie. Niestety salon nie chce przekazać żadnych informacji nt. historii serwisowania osobie, która nie jest właścicielem (mam kopie dowodu rej. ale właścicielem nie jestem).

Co o tym myślicie może auto ktoś widział na forum?

Jak mogę sobie zweryfikować to co przekazuje sprzedający? Możecie jakoś pomóc?

 

http://olx.pl/oferta/bmw-seria-3-bezwypadek-1-wlas-serwis-wersja-luxury-CID5-IDdU1ew.html#2a4b076dd6

 

WBA3E11030F295303

 

Rozkodowany VIN:

VIN WBA3E11030F295303

Type code 3E11

Model 320D EFFDYN EDITION (EUR)

E-F-R series F30

Series 3

Type LIM

Steering LL

Doors 4

Engine N47T

Displacement 2.00

Power 120 (163 hp)

Drive HECK

Transmission AUT

Paint code A17 - HAVANNA METALLIC

Upholstery code LCLX - LEDER DAKOTA/SAT

Prod.date 2012-02-24

S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

S2AT 16"LM RAEDER STREAMLINE 306

S2PA Lockable wheel bolt

S3DZ ENTFALL LINES-SCHRIFTZUG AUSSEN

S4AE Armrest front, retractable

S4CE Fine-wood version, Fineline, anthracite

S4DM AKZENTLEISTEN PERLGLANZ CHROM

S6AA BMW TeleServices

S6AB Control, Teleservices

S6NH FREISPRECHEIN. M. USB-SCHNITTSTELLE

S6VA CIC assignment

S6WA INSTRUMENTENKOMBI. M. ERW. UMF.

P7S2 LUXURY LINE

S8KA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE

S8S3 Automatic locking during starting

S8SC Telematics access request,country-spec.

S8V2 HINWEISSCHILD NCAP NIED/DEAN/SCHWED

S205 Automatic transmission

S230 Extra package, EU-speciifc

S249 Multifunction f steering wheel

S255 Sports leather steering wheel

S258 Tyres with runflat properties

S320 Deleted, model lettering

S423 Floor mats, velours

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S497 Centre armrest, rear

S508 Park Distance Control (PDC)

S520 Fog lights

S521 Rain sensor

S544 Cruise control with brake function

S548 Kilometre speedo

S609 Navigation system, Professional

S698 Area-Code 2 for DVD

S845 Acoustic fasten seat belt reminder

S868 Language version, Dutch

S886 Operating instructions, Dutch

Opublikowano

Czyli co? Dokładna weryfikacja stanu faktycznego... ewentualnych przygód drogowych itp.

Mimo wersji Luxury wyposażenie brak ksenonu, no i przebieg 200k.

Ktoś coś jeszcze może dodać? jakieś typowe problemy tego modelu przy takim przebiegu?

Opublikowano

Jak mogę sobie zweryfikować to co przekazuje sprzedający? Możecie jakoś pomóc?

 

Zamów historię serwisową u Draya.

Koszt niewielki a możesz sporo się dowiedzieć.

Może znajdzie również zdjęcia tego auta z Beneluxu.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

Czy z VIN można doszukać się inf nt. zawieszenia - tzn. standard czy EDC?

Mam na myśli ten konkretny egzemplarz, VIN w pierwszym poście.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście że można. Tutaj jest standardowe zawieszenie

 

Po polsku będzie bardziej czytelnie:

 

 

Numer podwozia WBA3E11030F295303

Kod typu 3E11

Typ 320D EFFDYN EDITION (EUR)

Typoszereg E F30 ()

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik N47T

Pojemność skokowa 2.00

Moc 120

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor HAVANNA METALLIC (A17)

Tapicerka LEDER DAKOTA/SATTELBRAUN EXKLUSIVNA (LCLX)

Data prod. 2012-02-24

Składanie Wyposażenie

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

 

S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów

S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S258A BEREIFUNG MIT NOTLAUFEIGENSCHAFTEN Ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu

S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Zabezpieczenie śrub kół

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S3DZA ENTFALL ZUSATZ-SCHRIFTZUG AUSSEN Rezygnacja z dod. napisu na zewnątrz

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S497A MITTELARMLEHNE IM FOND Podłokietnik środkowy na kanapie

S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Armrest front, retractable

S4CEA EDELHOLZAUSF.FINELINE ANTHRAZIT Wers. z dr. szlach. Fineline antracyt

S4DMA AKZENTLEISTEN PERLGLANZ CHROM Listwy akcent., Perlglanz chrom

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Regulacja prędkości z funkcją hamowania

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD

S6AAA BMW TELESERVICES BMW Teleservices

S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Sterowanie teleserwisem

S6NHA FREISPRECHEIN. M. USB-SCHNITTSTELLE Zest. głośnomów. ze złączem USB

S6VAA CIC ZUSTEUERUNG Sterowanie CIC

S6WAA INSTRUMENTENKOMBI. M. ERW. UMF. Tablica przyrządów z rozszerz. zakresem

S6WAA INSTRUMENTENKOMBI. M. ERW. UMF. Tablica przyrządów z rozszerz. zakresem

P7S2A LUXURY LINE Luxury Line

S845A AKUSTISCHE GURTWARNUNG Akustyczne ostrzeżenie o pasach

S868A SPRACHVERSION NIEDERLAENDISCH Wersja językowa, niderlandzki

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S886A HOLLAENDISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, holenderski

S8KAA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE Dummy-SALAPA

S8S3A AUTOM. VERRIEGELUNG BEIM ANFAHREN Automatyczne ryglowanie prz ruszaniu

S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Aktywacja syst. telem. char. dla kraju

S8V2A HINWEISSCHILD NCAP NIED/DEAN/SCHWED Information plate

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S2ATA 16"LM RAEDER STREAMLINE 306 Obr. BMW, st. le. Streamline 306

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

Opublikowano
Niderlandka, więc coś mi się wydaje, że ktoś mógł cofnąć szafę na te magiczne 199tyś. Może nie dużo, ale pewnie 2 była z przodu, a może nawet 3
  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak cofnął szafę o 100 tyś to ktoś musiał przez ten czas nie zaglądać nawet do ASO, przecież historia z kluczyka nie będzie się zgadzać.
Opublikowano
jak komis to nie chce mi się wierzyć żeby nie kombinowali z przebiegiem, u nich to jak amen w pacierzu
Opublikowano

Samochód był w ASO BMW w Lubinie w 2015, przebieg jest potwierdzony.

Będę oglądał auto, i tutaj pytanie : na co zwrócić uwagę przy jeździe próbnej? chodzi o skrzynię automatyczną, jakie mogą być oznaki że coś może być nie w porządku? Tak na pierwszy rzut oka.

Ewentualnie jakie są oznaki że działa poprawnie.

Nigdy nie jeździłem automatem, stąd pytanie do znawców.

 

Jeśli test drogowy przejdzie OK, to oczywiście przed zakupem :

1. historia serwisowania od DRAY

2. weryfikacja w warsztacie autoryzowanym.

 

p.s. będę wdzięczny za inf. dot. pracy skrzyni.

Opublikowano
to jest 8 biegowy automat,bardzo sprawnie i wrecz nie zauwazalnie zmieniajacy biegi,jesli jezdziles wczesniej jakimis starszymi automatami,to po przejezdzce tym powinienes powiedziec,ze jest zaje^bisty :)
Opublikowano

Ja kupiłem trzyletni samochód z BE z 83 tys. km przebiegu - potwierdzonego jakby się ktoś chciał przyczepić. Czasem cuda się zdarzają. 200 tys (przepraszam 199 tys) komisowego przebiegu w tym przypadku może być prawdziwe, przecież to 50 tys w ciągu roku, nie wszyscy tyle jeżdżą.

 

Po pierwsze - sprawdź historię, a to oferuje DRAY.

 

Cena samochodu - no cóż. Ceny w PL są niższe niż na zachodzie za takie same samochody (a przecież dochodzą koszty transportu, akcyzy i recyklingu). Jeżeli w mobile.de zaczniesz szukać samochodu o takich samych parametrach i jego cena wyjdzie droższa, to znaczy, że coś jest nie tak... Poproś sprzedającego o zdjęcia samochodu sprzed naprawy.

Opublikowano (edytowane)

Zastanawia mnie jedna rzecz, czy listwa chromowa nad drzwiami nie ma żadnej uszczelki? Tak jest po obu stronach auta, listwa u góry odchodzi ok 3 mm od drzwi i robi sie dziwna rynna. Czy tak ma być?

Załączam link z photo

https://zapodaj.net/5875ea815e7d2.jpg.html

https://zapodaj.net/3d75c920c6663.jpg.html

Edytowane przez Jarosław
Opublikowano

Dzięki za błyskawiczne inf.

Tak myślałem ze tak ma być, ale handlarze potrafią dopasować element oryginalny do tego sztukowanego. Stad moja wątpliwość.

Opublikowano

Auto po próbnej jeździe i dokładniejszej inspekcji na placu.

W historii przeglądów jest odnotowany tylko jeden, zakładam że ostatni - tzn. przegląd na 183 tys. z 2015r. Czy to jest OK, czy powinny być wszystkie przeglądy które przeszedł ten samochód?

Mam na myśli historię dostępną na wyświetlaczu samochodu, w Menu stan pojazdu w potrzebach serwisowych.

Opublikowano

To się nazywa przebieg "uwiarygodniony" :D

Mogliby handlarze wymyślić coś nowego w co wszyscy by wierzyli. Nie rozwijają się w temacie jakby 20 lat przeleżeli pod lodem.

Opublikowano

Serwis BMW w Polsce widzi przeglądy tego auta tylko częściowo - pierwszy zarejestrowany w ich bazie w maju 2013 na 100,576 km. Nie ma wcześniejszych, o co chodzi? Powinny być wszystkie robione w sieci BMW w Europie.

Jak to logicznie wytłumaczyć?

 

Kiedyś miałem przypadek z TOYOTĄ, której historię serwisową sprawdzałem. Okazało się, że auto było użytkowane przez dealera jako pokazowe/zastępcze i przeglądy były rozliczane w ramach jakiejś wewnętrznej niezależnej od sieci serwisowej platformie (dopiero po głębszym przeanalizowaniu ASO dostrzegło rozliczenie serwisów na innej platformie).

 

Czy takie coś może tłumaczyć ten przypadek? :roll:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Dziwne to. Ostatnio sprawdzałem koledze auto to w bazie BMW były nawet przeglądy z Kijowa zapisane a wiadomo ze Ukraina poza Unią itp..
Opublikowano

No dobra, w bazie CEPIK (historiapojazdu.gov.pl) ten samochód ma zarejestrowany przebieg 220 321 km. Jeśli to jest przebieg z okresu rejestrowania pojazdu w Polsce (wrzesień 2014), a następnie w bazie BMW (i w pojeździe) ma przebieg 187 000 (zakładam, że już po zarejestrowaniu pojazdu w PL) to auto odmłodniało o 33 tys. Dobrze dedukuję?

 

Dzisiaj ma 204 000 na liczniku, więc przejechało w PL 17 tys (licząc od tego cofniętego na 187 k).

Auto ma więc minimum 250 tys.

Co ciekawe z mojej analizy wynika, że samochód odmłodziła osoba rejestrująca pojazd w PL, czyli sam I-szy właściciel w PL. No i zrobił to jakoś tak, że w historii serwisowania w komputerze samochodowym usunięto wszystkie poprzednie wpisy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.