Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej.

 

Po przełożeniu radia Business na Professional wdarły się dwa błędy.

Co do błędu E18D podejrzewam że chodzi o nie wpisany nr VIN do radia.

Chciałem wpisać vin poprzez winkfp ale nie mogę znaleźć pliku do flashowania po numerze ZB - 9130347.

Mam też drugi moduł do którego muszę wpisać VIN jego numer ZB to 9132212. Tego pliku też nie mam. Posiadam SPdaten w wersji 50.2

Jakby ktoś dał radę wrzucić te pliki na jakiś hosting/chomik będę wdzięczny.

 

Co do błędu w JBBF 9C69 nie wiem od czego on może być.

Ktoś podpowie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Otwarta pętla światłowodowa, raczej posiadasz na pewno do nich pliki w Sp-daten jak masz pełne e89 czyli ponad 10GB\

tylko czy umiesz czytać AIF w inpa (F3) i tam jest VIN podany modułu i ZBnr (ZUSB)

Ja zmieniam vin w radiu za pomocą tool32 bez programowania

oczywiście vin to nie wszystko w pierwszej kolejności

NCS edycja FA

musisz edytować FA zmieniając kod

S 662 RADIO_BUSINESS //Radio BMW Business CD

na

S 663 PROF_RADIO //RADIO BMW PROFESSIONAL

i tak zakodować moduły do serii

MASK

MASKGW

JBE

PDC

a najlepiej wszystkie do serii z nowego FA

MOSTGW moduł gateway (moduł bramy) mozna wyłączyć wpisując EMOA do FA

lub zrobić pętlę światłowodową kupują np złącze most do programowania ICOM B

viewtopic.php?f=48&t=299687&p=2225763#p2225763

Opublikowano

Co do kodowania jutro będę miał czas to podejdę do auta.

Co do nr ZB wygląda to tak i ni cholerki nie mogę znaleźć plików w WinKfp....

http://i.imgur.com/43JXfCt.png

Opublikowano
Czy dobrze rozumiem że jeśli wybiorę niekoniecznie odpowiedni moduł w Winkfp to program sam poprawi ?
Opublikowano

Próbowałem dziś sił w Winkfp i niestety coś się wyłożyło w czasie flashowania i teraz mam ECU w trybie "programming status 12". Oczywiście auto pod prostownikiem i laptop pod zasilaczem również.

Nie mogę go teraz zflashować ponieważ wywala mi:

http://i.imgur.com/EOPZ4ag.png

 

 

Z tego co już dałem radę wyszukać po sieci - powinienem użyć trybu expert w programie winkfp. I tu się zaczynają małe schody, jest o tym trochę napisane ale żadnych konkretów na chwilę obecną nie znalazłem.

Czy mogę liczyć na jakieś rady od Was ? Będzie to dla mnie dobra lekcja.....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisz który moduł programowałeś dokładnie Winkfpt

Zapomnij o expert mode trybie

próbuj jeszcze raz comfort mode

ustawienia ediabas (port na 6801)

a jak się nie uda to NFS tylko służy do odtwarzania softu ale trzeba umień skonfigurować

(wymagana znajomość adresu ECU (np 26) i numeru ZUSB nowego co programowałeś co został zaproponowany i nie skończony)

plus konfiguracja NFS pod interfejs )

ale jak to moduł GW to wymagany icom z most złączem

(ja do winkfpt to zawsze używam starszej wersji sp-daten np v46 ale jak zacząłeś programowanie to już nie wolno zmienić na starsze

jak aktualizowałeś winkfpt ???

import/export przez winkfpt ?

P-SGBD (importujesz pliki ecu z sp-daten)

PABD - importujesz pliki ipo z SGDAT sp-daten

Assembly line data - importujesz folder DATA z sp-daten

później wchodzisz do sp-daten e89 i kopiujesz folder GDATEN i wklejasz zamieniając z istniejącym w C:\EC-APPS/NFS/DATA/

dopiero prawidłowo zaktualizowany winkfpt (aktualizacja DATA nie może się zakończyć błędem długich nazw plików)

 

Można też za pomoca BMW coding tool łatwiej

najpierw lokalizacja folderów (na dole tylko odznaczasz miejsce) Default folder settings

NCSEXPER

EDIABAS

NFS/WINKFPT

 

SP-daten wybierz Select SP-source (pokaz lokalizacje SP-daten dla danego modelu tylko nie może być typu SP-daten e89 ma być tak jak ori folder

SP-daten/ E89/ i tu foldery ECU, DATA, SGDAT itp odznaczasz tylko e89 (folder GADTEN w DATA/ usuń odznaczenie tylko do odczytu)

klikasz Update SP-daten (i samo się robi zapyta tylko czy stare zostawić i jak nie ma folderów w NCSEXPER?DATEN to czy utworzyć klikamy tak )

i aktualizacja WINKFPT/NFS czekamy jak się zakończy i nie zamykamy CODING tool klikamy UPDATE WINKFPT i gotowe

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odpowiem sobie we własnym temacie ponieważ mało jest nt. błędu 9c69

Błąd ten pochodzi od regulatora temperatury nadmuchu na tył (na końcu kanału środkowego)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.