Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. To mój pierwszy temat na forum - a za razem pierwszy problem (wcześniej byłem tylko obserwatorem i wiele czytałem na temat serii 1). Liczę na Waszą pomoc. :D

Otóż od kilku miesięcy jestem posiadaczem BMW 116i z 2009roku (silnik n43b20 - 2.0l 122km). Z autem nie było na razie większych problemów - kupiłem go z Niemiec od pierwszego właściciela (stan licznika 85tys.)

Oprócz standardowych wymian (oleje, płyny, filtry) miał czyszczony (wypalany) katalizator NOX (po miesiącu od zakupu - zaczęły wyskakiwać błędy).

 

Auto bezproblemowo jeździ - ma moc (wyraźnie lepszą po wyczyszczeniu katalizatora NOX) - pali ok. 8,5l w mieście (prawie wyłącznie miasto + krótkie trasy): występują jednak 2 niepokojące problemy:

 

1. od czasu do czasu na 3 lub 4 biegu (mając niskie obroty - gdzieś od 1,5 do 2,5 tys obr.) autem lekko szarpnie. Gdy szybko przyspieszam i obroty szybko nabierają wysokiego pułapu - objawy nie występują.

Dodatkowo na biegu jałowym obroty potrafią (również nieregularnie co jakiś czas) zafalować (da się to odczuć bo lekko zatrzęsie)

Oczywiście po wizycie u mechanika, błędów brak - "jeśli się nie nasila to jeździć" uwielbiam takie odpowiedzi.

Jak myślicie, gdzie szukać przyczyny - bardziej świece, cewki, spalanie ? czy raczej układ wydechowy? katalizatory? czujnki? (przymierzam się do wymiany świec więc jedną opcję i najbardziej oczywistą do sprawdzenia będzie można wykluczyć.

Być może NOX i jego przeczyszczenie nie za bardzo przyniosło rezultaty - i z tego co czytałem trzeba będzie przygotować się na jego wyłączenie.

 

2. temat drugi już bardziej osłuchowy. Otóż od pewnego czasu zacząłem się bardziej przysłuchiwać silnikowi. Z rozgrzanego silnika (zwykle po przejechaniu dłuższej trasy) zaczęły wydobywać się oto takie dźwięki stukania (pukania):

 

 

Dźwięki najbardziej słychać w okolicy przepustnicy, przepływomierza. Naczytałem się o wielu możliwościach (silniczek krokowy, czujnik spalania stukowego, przepływka) - czy ktoś może domyśla się co to jest lub miał podobny przypadek?

W jednym z tematów (o podobnych stukach) ktoś stwierdził, że to jakieś odpowietrzenie układu paliwowego i musi tak stukać. Jestem ciekaw Waszych opinii

 

PS. Na filmie stuki słychać bardzo wyraźnie ( i to w sumie dobrze ale w rzeczywistości są cichsze i trzeba wyjść z samochodu żeby je usłyszeć) Silnik na filmiku pracuje jakby diesel, ale pewnie to wina mikrofonu w telefonie i garażu :shock:

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Objawy tego stukania są o tyle niepokojące że są nieregularne.Czyli coś lużnego telepie się w silniku.Przede wszystkim zaczął bym od zdjęcia pokrywy zaworów i obejrzenia dokładnie wałków rozrzadu zanim jednak to zrobisz zdejmij pasek alternatora i odpal wtedy jezeli dzwięki ucichną bedziemy wiedzieli mniej więcej gdzie szukać przyczyn tego stukania
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
jeśli się nie nasila to jeździć" uwielbiam takie odpowiedzi.

Skoro mechanik slyszac taki silnik udziela Ci takiej porady to jest to powod zeby go wiecej nie odwiedzac

Ten stukot jest metaliczny i dzwieczny oraz nie wyczuwa sie w nim obciazenia jest raczej zewnetrzny wiec nie silnikowy slyszalny ewidentnie z przodu silnika ale raczej z jego lewej strony a telefon byl z prawej

Obstawiam ze cos napedzane paskiem bo dzwiek jest rozpraszany z obrotami

Oblukaj sprezarke klimy a dokladnie jej sprzeglo

Odnosnie pracy silnika jesli nie ma bledow to zaczalbym od sprawdzenia cisnienia ukladu paliwowego jesli tu jest Ok to w nastepnej kolejnosci oblukalbym prace sondy lampda czyli wykonal pomiar oraz sprawdzil jej kolor. Ona nie zawsze walnie bledem ale jak silnik lubi zafalowac to moze byc jakas nieszczelnosc a ona to koryguje

Wykrec swiece i powiedz jaki maja kolor

Edytowane przez kotin44
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wlaczysz klime to stukot pewnie zniknie albo zmieni ton i bedzie taki tepy bo sprzeglo zacznie sie krecic wraz z kolem pasowym
  • 4 lata później...
Opublikowano
Witam, podbiję pytanie chociaż usterka troszkę inna. Mianowicie córka kupiła te auto z przebiegiem 153tkm 2009 i po trzech dniach stania przy odpaleniu zimnego silnikiem trzęsie i coś w komorze "cyka" Po nagrzaniu się, silnik zaczyna chodzić normalnie. Nie zawracał bym gitary, ale córa będzie wracać z niemcowni i obawia się czy dojedzie. Niektórzy sugerują niedokręconą świecę lub popychacz hydrauliczny. A Co Wy sugerujecie? Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.