Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z poziomem płynu.

Po nocy, na zimnym, spławik pokazuje że jest ok. Po przejechaniu kilkuset, czasem kilkudziesięciu metrów jest sygnał z komputera że nie jest ok.

Staję, sprawdzam, spławika nie widać i dopiero po chwili wypływa powoli. Jest na swiom miejscu więc nie dolewam. Jadę dalej i jest spokój, tzn komputer milczy, temperatura wzorowa.

Któregoś razu sprawdziłem co się dzieje z poziomem płynu po odpaleniu i zaobserwowałem takie zjawisko:

Przed włączeniem spławik ok. Włączam z odkręconym korkiem i poziom momentalnie spada - spławik znika w dziurze. Po zgaszeniu silnika wraca do pozycji ok. To wszystko na zimnym silniku. Czy to normalne zachowanie?

Czasem jest tak, że pokazuje komunikat na starcie, a po lekkim rozgrzaniu, (1-2 km) zatrzymuję auto, gaszę silnik, sprawdzam - jest ok. Jadę dalej i już się nie błąd pojawia.

Czasem z kolei wyświetla się dopiero kiedy wskazówka temp. stoi pionowo.

Trochę nie mam pomysłu jak sprawdzić czy poziom jest zły czy komputer oszukuje. Martwię się o silnik bo ciepło się robi.

Macie koledzy jakiś pomysł?

Opublikowano

Po odpaleniu zaczyna pompa chodzić i normalne że będzie trochę niższy poziom. Na gorącym nigdy nie Odkręcaj korka bo zapowoetrzysz układ. Jeśli masz układ odpowietrzony porządnie i temp jest ok (ukryte menu a nie z blatu) to wszystko jest ok. Jakie masz temp w korkach i podczas jazdy?

 

Często czujnik pada od poziomu cieczy

Opublikowano

W ukrytym menu nie sprawdzałem...zapomniałem jak.

Wskaźnik cały czas po rozgrzaniu silnika pokazuje godzinę dwunastą, niezależnie od rodzaju jazdy i temperatury na zewnątrz.

No i możliwe że zapowietrzyłem, bo odkręciłem na ciepłym kilka razy żeby sprawdzić dlaczego alarm krzyczy( jeszcze nie gorącym - takim że nie wywaliło płynu tylko trochę syczało przy odkręcaniu korka )

 

"Często czujnik pada od poziomu cieczy" Masz na myśli że jak jest zbyt niski poziom to czujnik się psuje?

Dzięki za odpowiedź :)

Opublikowano

Pion ma zbyt duża rozpiętość temp by powiedzieć jaka jest temp. Zrób to w ukrytym menu.

 

Poziom płynu sprawdza się na zimnym silniku. Jeśli układ jest szczelny, sprawny i dobrze odpowietrzony a wyskakuje błąd to masz do wymiany czujnik.

 

Nie od niskiego poziomu. On po prostu się psuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.