Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pytanie do kolegów, którzy demontowali intercooler. Chcę go u siebie wyjąć i wyczyścić, bo słyszałem, że potrafi się w nim zbierać olej ściekający z EGR i urządzenie traci swoje właściwości chłodzące. Czy żeby go wyjąć, to trzeba ściągać zderzak, czy wyjdzie dołem gdy ściągnę dolną osłonę. Czy potrafi się tam zbierać sporo syfu, czy lepiej sobie to darować? Ma ktoś jakieś doświadczenie, dużo z tym zabawy?

Pytanie kieruję do posiadaczy każdego dizla w e60, bo pewnie mocowania są podobne.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Pytanie do kolegów, którzy demontowali intercooler. Chcę go u siebie wyjąć i wyczyścić, bo słyszałem, że potrafi się w nim zbierać olej ściekający z EGR i urządzenie traci swoje właściwości chłodzące. Czy żeby go wyjąć, to trzeba ściągać zderzak, czy wyjdzie dołem gdy ściągnę dolną osłonę. Czy potrafi się tam zbierać sporo syfu, czy lepiej sobie to darować? Ma ktoś jakieś doświadczenie, dużo z tym zabawy?

Pytanie kieruję do posiadaczy każdego dizla w e60, bo pewnie mocowania są podobne.

Też przymierzam się do wyjęcia i z tego co czytałem to trzeba zdjąć zderzak. Wyjmowałem intercooler w e46, oleju w środku nie było, ale za to między chłodnicą a intercoolerem nazbierało się tyle syfu, cała powierzchnia chłodząca była od wew. zalepiona. Warto sprawdzić może podobnie jest w e60 :?:

852c2d3fdc685c61m.png
Opublikowano
IC jest wkładany od przodu, więc trzeba zdejmować zderzak by go wyjąć. Liście, kurz syf itp zbiera się pomiędzy IC/chłodnicą a klimą i chłodnicą wspomagania, jak już robić to najlepiej wszystko rozebrać, odkurzyć i przemyć myjką ciśnieniową. A olej może się zbierać gdy jest odma zatkana lub turbo uszkodzone. Gdy jest mała mgiełka olejowa nie trzeba się tym przejmować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki koledzy, kompletnie mnie zniechęciliście :mrgreen:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Zderzaka nie trzeba zdejmowac. Wyjmuje sie go do tylu, w strone silnika.

Trzeba tylko wyjac wentylator w gore, odpiac 2 weze, potem na dole sa 2 spinki, ktore trzymaja wentylator i wtedy Icek wychodzi ladnie w tyl.

 

Roboty na spokojnie z 20-30min, pod warunkiem ze ma sie zdjeta oslone pod silnik i robi sie to od dolu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Zderzaka nie trzeba zdejmowac. Wyjmuje sie go do tylu,
:cool2:

 

.... tutaj filmik dla zainteresowanych :

 

HPF BMW 135i 335i 535i Intercooler (FMIC) Installation Instructions (Part 1)

 

HPF BMW 135i 335i 355i Intercooler (FMIC) Installation Instructions (Part 2)

Pozdrawiam Andrzej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.