Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy. Jak by tu opisać występującą przypadłość. Żadnego błędu na silniku, ale mam taki dziwny objaw. Po odpaleniu silnik chodzi idealnie. Jak nie dodam gazu a załączę wsteczny lub do przodu, lekko zaczynam się kulać, to silnik zaczyna falować. Zaczyna nim szarpać aż do momentu puki albo nie dodam lekko gazu, albo jak nie zlikwiduję obciążenia na silniku, czyli N i lekkie dodanie gazu. I ten objaw występuje tylko wtedy, kiedy go odpalę. Potem jak już jadę i się zatrzymam to jak ręką odjął. Najgorsze że nie wali błędów. Może któraś z DIS-a zaczyna wariować? Przymierzam się do wymiany membrany w pokrywie od odpowietrzenia, bo usłyszałem dziwne szmery z okolicy membrany i po tych szmeropiskach puści mi dymem spalonego oleju z kolektorów i zaśmierdzi w środku oraz pojawi się dymek. I to właśnie z tyłu silnika z okolic kolektora 3-6. Już zdejmowana była pokrywa bo ciekło, uszczelka nie ruszana od nowości - zrobił się plastik, ale nigdy nie wpadłem aby sprawdzić odpowietrzenie.I tak pomyślałem że może trzeba będzie przy okazji sprawdzić małą i dużą DIS.- Może to być ta przyczyna ? Przebieg to 218 000 km.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

zobacz tutaj : mini-kompendium na temat N52

 

https://docs.google.com/document/d/1-1LNlaQEgGufGP7XAHT3EuIGKHUQ-xpA3BO-kDrBIUY/edit?pref=2&pli=1#heading=h.9fsarpd4fen7

 

np. :

- Klekoczące zawory

- Odma ( Odma zazwyczaj wytrzymuje około 150 tyś. km. Nieszczelna odma prowadzi do nadmiernego zużycia oleju )

- Uszczelniacze zaworowe (Głównym objawem zużytych uszczelniaczy zaworowych jest duże zużycie oleju.

Pojawia się także biały lub niebieski dym przy wdepnięciu gazu) :D

tutaj jest filmik : pokazuje objawy ( dymek ) oraz jak wymienic puszczelki popychaczy bez sciagania glowicy :cool2:

BMW N52 Öl-Verbrauch Teil I

 

tutaj ten sam problem w BMW z silnikiem N63 :

 

BMW N63 Ölverbrauch VSD wechsel ohne Demontage Zylinderkof

https://www.youtube.com/watch?v=US9Mow0fyjE

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
No właśnie, ale to tylko występuje tylko przy pierwszym ruszaniu po odpaleniu. Potem już to nie występuje. Qrcze dzisiaj sprawdzę dokładniej.
Opublikowano

Bo olej sie nagrzewa, moze wywala mnie z tego forum ale powiem ze bmw to najgorsze g...no czym jezdzilem, zaraz " fachifcy" z forum kaza wymienic olej na taki saki owaki, nic to nie da jedynie Ci rozszczelni silnik i bedzie cieklo z kazdej mozliwej strony, przerobilem 5 olejow od mobila po motula i nic poprawy nie ma a przez motul rozszczelnilo prawie wszystkie zimery/oringi i dolewka co 1000km oleju, wychodzi na to ze bmw od 2006 wypuszczalo syf, bo pimpa wody siada przy 80tys. bo vanosy okolo 100 tys, vtt przy 100, skrzynia przy 100tys, i mnustwko jebanej elektroniki co siada od akumulatora np. Ibf, pdc, ciagle na forum doradzaja "fachofcy" w tej i innej sprawie i nic to nie daje, a Ci ktorzy cos wiedza nie powiedza ani slowa, mialem kilka/ kilkanascie aut ale nic nie byli tak wadliwe jak bmw po 2006 roku i w dodatku ceny jak za zloto, sam vanos to 8000zl, plus jezeli vtt to 5000zl, silniki n52 /n52n oraz skrzynie zf to syf totalny, za mala czesc trzeba zaplacic tysiaze a i tak pseldo mechanicy moga sie mylic

Dodam jeszcze wadliwe glowice w n52 bo mnustwo wychodzilo tego syfu i masz 20 tys zl przy przebiegu 100tys, zrobisz polowe tegi i historia od nowa, mam kolege ktory kupil w salonie e60 2008 n52a30 zero szalenstw gwarancja sie skonczyla i ciagle narzeka, przypomnjicie sobie koledzy slynna historie bmw z 2008 lub 2007 z przebiegiem 87tys ile musial zaplacic za serwisowane auto

Opublikowano
Ale Cię poniosło. No rację masz. Samochody do 2000 r. były dobre. Teraz się kupuje ładne. Teraz to każdy mówi" ale ładny samochód sobie kupiliście, albo kupimy" Już w grę nie wchodzi trwałość podzespołów, bo fabrycznie muszą być one postarzane, aby wytrzymały tylko okres gwarancyjny, inaczej producenci by zbankrutowali - o mało tak się nie stało z mercedesem z powodu modelu W123/124.
Opublikowano

Wczoraj sie dowiedzialem ze remont mojej skrzyni to 12tys. a przez forum stracilem jeszcze 3tys, wiec razem ma mnie to kosztowac 15tys (za to mialbym samochod (nie bmw)). Co do vanosa odepnji wtyczke od elektrozaworu vanosa i odpal na zimnym zobaczysz ze piekne ma obroty i nic nie faluje, bedziesz wtedy mial pewnosc ze to vanos, ja tak jezdzilem tydzien i nic sie z silnikiem nie dzieje po za tym ze jest mulowaty do 3000obr.

 

 

A i w dodatku przez 3 lata komputer nie wyrzucil zadnego bledu, inpa wskazuje w normach parametry

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

... a przez forum stracilem jeszcze 3tys
:nienie:

 

Jeszcze nie ale okazalo sie ze zle sprawdzalem poziom oleju bo na wyłaczonym silniku a znalazlem dzis instrukcje i trzeba na odpalonym -brakowalo okolo 2l mam nadzieje ze to byla przyczyna
:mad2:
Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
Właśnie będę sprawdzał vanos-y. Zamówiłem 2 szt. Zresztą wydatek 270 zł za komplet to żaden w porównaniu z cenami w ..... wiadomo gdzie. Zresztą wszystkie sklepy tam się zaopatrują.
Opublikowano
Jeszcze nie ale okazalo sie ze zle sprawdzalem poziom oleju bo na wyłaczonym silniku a znalazlem dzis instrukcje i trzeba na odpalonym -brakowalo okolo 2l mam nadzieje ze to byla przyczyna
:mad2:

 

tak masz racje przyznaje sie do tego, ale miałem na mysli ze raczej sie nie wymienia oleju w skrzyni , tak tak wiem temat rzeka i mnóstwo opinii na ten temat, i jeszcze jedna opinia ze zmienić olej na zamiennik a okazuje sie ze musi być oryginał, wiem nie poruszajmy tego tematu bo faktycznie mój błąd przy wymianie,

 

 

kurcze ja mam nowe, mógłbym Ci użyczyć na sprawdzenie bo ja narazie ich nie montuje dlatego ze musze wymienić regulatory wałków rozrządu i przy nowych zespołach wypadałoby mieć nowe elektro zawory, dlatego stare czyściłem/moczyłem i taka sama reakcja jak na nowych wiec stare sprawne na ktorych jeżdżę a nowe leżą w pudełku, mam jeszcze sprawny przepływomierz ,

 

ale z doświadczenia wiem ze to nie elektrozawory wiec troche kasa sie zmarnuje,

Opublikowano

goncia1 a sprawdzałeś dis-y? Ja właśnie będę musiał zerknąć. Przymierzam się do zwalenia ponownie pokrywy zaworowej bo zaczęło ciec na kolektor 3-6 spod pokrywy, zerknę na odmę, jak by co to mam zakupioną samą membranę na podmiankę i właśnie sprawdzę dis-y czy nie są luźne klapki. Jak by co to tez je można reanimować za połowę ceny jakieś 140$ za naprawę 2 szt.

Jak by komuś był potrzebny silnik od wałków to jeszcze dobra cena.

https://autoczescizielonki.pl/partscatalogue/a2c59515105-vdo-element-ustalajacy-walek-mimozrodowy-zmienny-skok-zaworow-,11-a2c59515105-0083-03813--a2c59515105~2vdo.aspx

 

A poszukam, może znajdę gdzieś w dobrej cenie zestawy regulacyjne wałków rozrządu.

Opublikowano

zespoły regulacyjne wałków rozrządu rok temu były po 1400zł za szt. na allegro używki było okolo 500/600zł , w tym roku w marcu patrze na strone aso oczom nie wierze a ty 430zł za sztukę, sprawdziłem na innych stronach i tak samo, wiec okazja je teraz kupić, (ja nie kupie bo mnie teraz skrzynia skasowała kupe kasy)

wymieniłem odme , tzn ona jest zintegrowana z pokrywą zaworów , zamówiłem z Moskwy (vanos.com) membrane i ją wymieniłem -nic to nie dało

myślałem o disa, jeden jest łatwo dostepny a drugi trzeba sciągać kolektor ssący, wyciągnąłem pierwszy z nich i obejrzałem , sprawdziłem luzy -był jak nowy wiec założyłem ze drugi tez moze być sprawny,

od takiego falowania odpowiedzialny jest tez valvetronic czyli wałek mimośrodowy, czujnik wałka , silniczek nastawny wałka- nie wymieniłem tylko wałka mimośrodowego bo nowy to 2700zł, i tez nic to nie dało, wiec jak cos mam jeszcze do użyczenia czujnik wałka mimośrodowego bo silniczek rozwaliłem zeby zobaczyć co sie stało ze starym

 

taka ciekawostka ale chyba o tym wiesz, jeżeli odepniesz elektrozawór od vanosa - silnik przechodzi w tryb awaryjny ale bez check engin i przechodzi w sterowanie przepustnicą (inna reakcja na pedał gazu) a jeżeli odepniesz czujnik valvertonica tak samo silnik przechodzi w tryb bez check engin ale vanosy działają i otwarta jest przepustnica na maksa - dziwne ale tak jest mino ze valvetronik to system sterowania cisnieniem w kolektorze ssącym bez przepustnicy to jest zależny od vanosa i na odwrót, ale jeżeli odepniemy vanosa to vanos nie działa i nie działa valvetronic, pamiętaj ze jeszcze przy wanosie sa dwie śruby z siatką jako filtrujące, są nie widoczne bo silnik jest pochylony,

 

 

ps. moim zdaniem zbedne wydanie pieniędzy na ten silniczek valvetronika, dlatego ze on w sumie jest rozbieralny i ja go rozebrałem, a ze jestem elektrykiem i naprawiam silniki elektryczne to tam nic sie nie psuje a jak sie psuje to szczotki/łozyska/zadko komutator (czyli wirnik) w moim przypadku szczotki jak nowe , łozyska lux , wirnik wrzyciłem na maszyne do sprawdzania wirników tez bez problemów, wiec w zasadzie jak sie luźno obraca to nie wymieniaj, piszą ze jak sie nagrzeje to bywaja problemy, jeżeli łozyska mają smar wystarczy złożyć i git, mam swój na częsci jakbś chcial,

ja sie z tym męczę od 3 lat i wymieniłem praktycznie wszystko oprócz wałka mimośrodowego (bywa ze jest krzywy) i tych zespołów rególacyjnych, czytałem na zagranicznych forach i znalazłem ludzi co mieli takie same problemy co ja i wymienili właśnie zespoły i no niestety jeden z nich wałek, po tych zabiegach auto jak nowe, ja na youtube wrzuciłem mój filmik z falowanie jak bede miał czas to go znajde,

Opublikowano
Widziałem film. Objaw u mnie jest całkiem inny. Jak odpalisz chodzi równo. Zauważyłem , że po odpaleniu na ciepłym, muszę zrobić parę naciśnięć na pedał gazu i wtedy po załączeniu "D" lub "R" już bez dodawania gazu można zacząć się powoli toczyć. Jak tego nie zrobię, to po podaniu właśnie obciążenia na silnik w postaci "D" lub "R" silnik skacze na obrotach, ale tylko przez chwilę, dopóki np. nie zrzucę na "N", nie zrobię lekkiego zwiększenia obrotów trzymając na hamulcu lub nie ruszę z dodaniem gazu. Zaczął robić to od niedawna.
Opublikowano
Sprawdziłem odmę :( jest do wymiany. Rzeczywiście nie jest wieczna. Samochód ma 220 tyś. i niestety zabieram się za membranę. Muszę sprawdzić w E90 ma już 150 tyś. A co do falowania, to podmieniłem przepływomierz , reset adaptacji i na razie uspokoiło się. Nie waliło żadnego błędu ze składu mieszanki. Zobaczymy po wymianie membrany jaka będzie praca silnika. Ale profilaktycznie sprawdzę dis-y.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
No cóż, samochód który ma ponad 200 tyś. nie kwalifikuje się na wymianę samej membrany od odmy. Po zdjęciu pokrywy okazało się, że jako iż to wersja na ciepłe kraje, pokrywa dostała od gorączki jaka panuje w komorze silnika. Została trochę zwichrowana, wiec padło :cry2: na wymianę pokrywy. Różnica jest kolosalna w pracy silnika.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kiedyś zobaczyłem nad kolektorem wydechowym ślady oleju i tak padło na wymianę uszczelki. A był to wtedy dobry traf, po bo zdjęciu pokrywy stara uszczelka była już twarda jak plastik. Potem zdejmowana była ponownie pokrywa, bo padł czujnik położenia wałka mimośrodowego, ale zostały stare uszczelki. Zrobiłem może z 5 tyś.km i się zaczęło. Najpierw wymiana oleju, potem po wymianie zaczęło śmierdzieć spalonym olejem, potem zaczęło szarpać silnikiem - przy ruszaniu. Padła membrana w odmie. Trzeba było zwalać pokrywę, gdyż chciałem samą membranę podmienić, ale jak mechanik się dokładnie przyjrzał pokrywie, to stwierdził, że już nawet nowa uszczelka jej nie pomoże. Była zwichrowana na samym końcu silnika koło odmy. Tak,że nawet dobrze nie dociskała uszczelki do głowicy. Teraz to jest zupełnie inny samochód :cool2: . Co lewe powietrze potrafi zrobić z pracą silnika. A zero błędów na kompie i przy diagnozie.

Falowanie zniknęło, a jak do tej pory to powymieniałem na nowe aby to zlikwidować;

Czujnik wałka mimośrodowego - padł ( przeraźliwy pisk przy braku obciążenia silnika na zewnątrz, a w kabinie słychać jak by siadała nagrzewnica )

Przepływomierz - padł (w tym czasie jak padła membrana, zero błędów na kompie, profilaktycznie podmieniłem i trafna diagnoza)

Pokrywa zaworowa - :cry2:

Silnik nastawny wałka mimośrodowego - podmieniony na nowy

6x cewka zapłonowa

6x świece brisk do LPG

2x czyszczenie przepustnicy ( po 20 tyś. już ponownie była okopcona i ślady oleju od walniętej membrany)

4x sondy lambda

no i niestety musiałem wymienić końcowy wydech od E71 3.5D ( pasuje średnica rury,ale fajnie mruczy :cool2: ), bo gość nie wyhamował.

To przy silniku, a reszta to ..... mechatronika i tak dalej.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.