Skocz do zawartości

[523i] mocne bicie kierownicy podczas lekkiego hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

może zasugerujecie który wahacz z przodu, sam sobie diagnozuje ale jestem poza domem a jak przyjade wolałbym częśc żeby na mnei czekała,

 

mam mocne bicie kiery przy lekkim hamowaniu, nie są to na pewno tarcze, jak hamuje slalomem jest duzo mniejsza, jak bardzo mocno hamuje tez,

 

natomiast podczas jazdy nie bije nic w zadnym zakresie, ani na łukach ani na prostej

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tuleje wahaczy krzywych < zwanych górnymi>
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ja miałem identyczne objawy jak z tyłu mi się zjechały klocki hamulcowe. Cała siła hamowania szła na przednią oś i biło podczas hamowania.
Opublikowano

Obstawiam, że masz pozrywane tuleje wahaczy górnych (krzywych) bo to dość typowy objaw ich zużycia. Miałem takie same objawy, że przy pewnej sile hamowania (z reguły niezbyt mocnej) kierą szarpało na maxa. Mocne hamowanie nie powodowało takich objawów. Okazało się, że miałem wywalone tuleje - po ich wymianie (wprasowane nowe Meyle HD) problem ustał.

Pzdr.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
no wiec tak, w domu sprawdziłem i miałem ogromny luz na końcówce prawej drązka, (wymieniane komplet 15tys km temu, wytrzymała hoho) kupiłem Delfi tym razem drążek z końcówką, niestety bicie jest nadal, cale zawiesze przejrzalem jest okej, natomiast jak obracam tarczą to w jednym miejscu dotyka klocek i idzie ciezko a 180stopni dalej swobodnie, tarcze zmieniałem w zeszłym roku zrobiłem max 20tys km na nich, natomiast wtedy juz pamietam w lewym przednim kole troche łożysko słyszałem, czytałem ze łożysko piasty moze powodować takie rzeczy, postanowiłem ze wymienie łożyska piasty tylko myśle co z tarczami, czy juz lecieć komplet, nie lubie wydawac kasy bez celu, jak sprawdzic czy krzywe tarcze to wina tarczy czy łożyska?
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
Jak, słyszałem haczyk łożysko to go wymień ale raczej masz krzywe tarcze. 15tys a więc sam widzisz ze kiepska jakość. Nie wyobrażam sobie wymieniać elementy zawiasu 2x do roku. Szkoda kasy i czasu
Opublikowano
moze faktycznie sprawdz hamulce niedawno cos podobnego w sprinterze mialem okazaly sie jednak tarcze bo po pewnym czasie pedal zaczal odbijac. Efekt wjechania z mocno rozgrzana tarcza w wode :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

no i walcze z problemem nadal,

pojechałem do znajomego tokarza z tarczami aby je przetoczył, byly krzywe,niestety po przetoczeniu jest lepiej ale nie wiele,

 

następnie pojechałem na trzepaki zeby sprawdzić dokładnie całe zawieszenie, lewy przód wachacz krotki prosty i prawy przód ten łamany na sworzniach, do tego gumy stabilizatora i łaczniki,

 

wymienilem wahacze będąc pewnym ze w koncu problem zniknie i przy okazji bo wyjąłem caly mcperson nowe górne łożyska amortyzatora zachs, kasy poszło a jest du.pa, moze troche lepiej ale powyzej 80km\h hamowanie jest uciązliwe a przy 140km\h naciskająć hamulec na 30% auto dostaje padaczki.

 

pojechałem znów na trzepaki i teraz wszystko z zawiasem cacy, jednak wjechaliśmy na wałki i wyszło ze prawe koło podczasu obrotu ma różnice hamowania 30% a wiec tarcza nadal krzywa jakby,

 

tylko teraz jest kolejny problem jaki zauwazyłem ze jadać powyzej 90km\h i wchodząć w łuk w lewo zaczyna trzepac prawe koło, wiec jesli tarcza krzywa to tego zachowania być nie powinno,

 

macie jeszcze jakies pomysły? czy łożysko na piascie moze takei cuda powodować? wszystko fajnie wymienić ale 1000zł poszło i gówno dało teraz łożyska piasty i tarcze kolejne 1000zl pojdzie, nie lubie robic w ciemno, albo wezme młotek 10kg i zrównam go z ziemią

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Osgrzegalem cie ze jak zamontujesz najtańsze zamienniki potem się pośpiechu tak że się nie pobierasz.

 

Co teraz.. Musisz sprawdzić luz na lozyskach, kupić nowe tarcze porządnej firmy z klockami i sprawdzić jeszcze raz zawias najlepiej na odciazonych kołach. Porządnie wyczyść piasty przed montażem na lustro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nadal nie wiadomo co z tulejami wahaczy krzywych?

Magicy na szarpakach często g.... wiedzą o tym zawieszeniu.

Te tuleje muszą być we wzorowym stanie . Zadnych mikropęknięć.

Żadnych nadmiernych luzów.

 

Co do tarcz to wymieniaj a nie toczysz.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.