Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W maju 2011 - X3 2.0D (manual) kosztowało 162 900 PLN.

 

A teraz parę słów o XC60 D5 AWD automat (w najbogatszej wersji INSCRIPTION - cena bazowa 229 400 PLN):

 

Napęd:

Slink D5 (tylko 4 cylindry) 235KM z napędem na 4 koła (AWD) i automatem 8b (GEARTRONIC), na papierze bardzo mocny (480 Nm), ale w rzeczywistości słabo to czuć (szczególnie przy ruszaniu w trybie ECO - jakby było 48Nm i 35 KM :mrgreen:).

[Notabene, obecnie w ofercie (na razie) nie ma ani jednej wersji bez automatu i z napędem tylko na 1 oś. Pojawią się dopiero od 13 XI 2017]

Silnik i kabina bardzo dobrze wyciszone.

 

Prowadzenie: ciśnięcie na max. nie daje "banana na twarzy" - samochód jakoś tak jedzie jakby nie chciał...niby się rozpędza, ale... jak dla mnie X3 2.0D wydaje się być żwawsze. Pewnie Volvo z rozmysłem "zamula" silniki by zapłacić 4,5k za pakiet "rasowania" silnika (POLESTAR), który to ciekawostka dostępny jest od samego początku dla każdego (!) silnika.

 

W każdym XC60 jest zmiana trybów jazdy, ja mimo iż się starałem nie odczułem zauważalnej zmiany wspomagania ukł. kierowniczego czy wyraźniejszej reakcji na gaz (czy to Comfort / Eco / Dynamic). Moim zdaniem to słabo.... w X3 dobrze czuję, że coś się zmieniło.

 

Układ kierowniczy zupełnie bez czucia. Daje całkowicie sztuczne doznania... niestety "0" frajdy :mad2: z prowadzenia.

Testowe XC60 nie miało pneumatyki, a jeździło na 20" felgach (są nawet 22" (!)) - i bardzo dobrze tłumiło nierówności - zakładam, że z pneumatyką byłoby lepiej.

 

Spalanie: nawet biorąc pod uwagę niewielki przebieg ~15 tys. i ciągłe jazdy testowe średnie spalane pokazywane przez komputer 12 l/100 km trudno wg mnie przełknąć... . Co ciekawe wersja D5 (235KM) ma większy bak paliwa od D4 (190KM) o 11l (71 vs. 60l)

 

Bagażnik: Foremny, pięknie wykończony w jasnej tonacji, zresztą jak całe XC60, ciekawe jak będzie wyglądał po 2-3 m-cach użytkowania. Pojemność (ponoć) 505 L - wg mnie jest dużo mniej, plus za dojazdówkę we wnęce.

 

Wyposażenie: już w bazowej (!) wersji Volvo daje: reflektory LED, alufelgi 18", relingi dachowe, czytanie znaków (Road Sign Info), ukł. utrzymania pasa ruchu i info. o niezamierzonej zmianie pasa (Line Keeping Assit / Lane Departure Wanrning), ukł. unikania / łagodzenia skutków zderzeń działający do 70 km/h, tempomat, czujniki parkowania (tył), czujnik deszczu, autoalarm... Generalnie za dużą kasę dostajemy całkiem dobre wyposażenie.

Jasna tapicerka skórzana (wielce niepraktyczna) wykonana z takiej jakości skóry naturalnej, że nikt by się jej nie powstydził w salonie.

Fotele pięknie wyglądają, ale wygoda siedzenia wg mnie tylko przeciętna.

 

Mnie się najbardziej podobało mi się: nagłośnienie Bowers&Wilkins... choć subiektywnie w XC90 brzmiało lepiej;

Ciekawostką jest też system kamer 360st., który potrafi wizualizować auto jakby się na niego patrzyło z zewnątrz.

 

Obłsuga poprzez wielki tablet na konsoli środkowej, daleka od prostoty i intuicyjności... kto używał iDrive, będzie żałował zamiany.

 

Nawigacja (Sensus) wygląda bardzo surowo, grafika bardzo uboga...nie przystoi jak na premium. Działa sprawnie, choć szybkie zmiany skali potrafią ją zwolnić.

 

Najbardziej rozczarował mnie kluczyk (keyless-go) - wyglądał jak nie od tego auta (bardzo pospolicie, wręcz biednie), jak z poprzedniej generacji :duh:

 

Zegary podobnie jak w XC90 były całkowicie elektroniczne 12,3" (choć w bazowej wersji można mieć ponoć klasyczne) - patent jest słaby, czytelność w miarę ok, ale konfiguracja zawiła i nawet sprzedawca nie umiał ustawić to co chciałem widzieć. Audi z Virtual Cockpit jest dużo lepsze (większa konfigurowalność i prostota obsługi).

 

Jakość wykonania: jak na premium przystało; porównując jakoś(ć) BMW: to (tępa) brzytwa w porównaniu z Gillette (Volvo) ;). Pełno smaczków, flagi szwedzkie, fantazyjne przetłoczenia. Takie auto chciałoby się mieć

 

Dla kogo XC60? Dla ludzi lubiących spokojny i komfortowy tryb jazdy, lubujących się w wyrafinowanym wykończeniu i niebojących się nieintuicyjnej elektroniki...

 

Jedno jest PEWNE - nowe XC60 nadal będzie liderem sprzedaży w PL w kat. średni SUV premium - jest piękne, dobrze wyposażone, bardzo dobrze wykonane i wyposażone... ale prowadzi się tak sobie.

 

Swoją drogą BMW powinno pójść po rozum do głowy i postawić na lepszą jakość materiałów, lepsze wyposażanie bazowe....no i mniejszą awaryjność.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

  • Odpowiedzi 250
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Chore ceny, zreszta wszystkie auta marki premium są w Europie za drogie o dobre 40 % !

I niestety coraz dalej oddalają się jakościowo od premium...

W każdym nowym modelu więcej materiałów skoropodobnych,imitacji aluminium, drewna itp.

 

Praktycznie wszystkie auta w tym segmencie kupowane sa w Europie Zachodniej jako firmowe. Przy tym dobre warunki umowy leasingowej bazuja z reguly na racie miesiecznej nie przekraczajacej 1% ceny katalogowej. Dla kupujacych auto premium jako firmowe wzrost miesiecznych kosztow raty o jakies 100 EUR z reguly nie stanowi wiekszego problemu.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

W Stanach jest podobnie, leasing ( a właściwie wynajem długoterminowy tutaj) stanowi ponad 90 % na rynku nowych aut.

Tylko, ze samochody są tanie i nie warto ich ,,mieć na własność ", gdy co dwa , trzy lata można jeździć dowolnym nowym modelem. Osobiście nie znam nikogo, kto zdecydował się na wykup po okresie leasingu...

Ja zrobiłem to raz i do dziś zastanawiam się - po co ?

Pewnie to dziwne dla nas, ale po kilku latach pobytu zaczyna nabierać sensu ;-)

Opublikowano
Możecie zapodać lnika strony jakiegoś dilera w usa z cenami x3. Jakiej wielkości są róznice ?

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

Opublikowano
Podstawowa wersja X3 35i xdrive na stronie BMW-USA startuje katalogowo od 49 tys. USD, na bmw.de cena katalogowa wersji podstawowej 35i xdrive to 58 tys. EUR, w przeliczeniu ponad 67 tys. USD.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Konfigurując auto w salonie można dostać sporo lepszą cenę, ja przy trzecim F25 wyjechałem autem z opcjami za 59 tys. USD płacąc niewiele ponad 50 :D
Opublikowano
Podstawowa wersja X3 35i xdrive na stronie BMW-USA startuje katalogowo od 49 tys. USD, na bmw.de cena katalogowa wersji podstawowej 35i xdrive to 58 tys. EUR, w przeliczeniu ponad 67 tys. USD.

Czyli X3 35i kosztuje w USA w przeliczeniu na nasze około 185 000 zł ? dobrze to liczę ?

Chciałem sprawdzić ile kosztuje cennikowo taki model u nas ale widzę ze już go nie ma na stronie w cenniku

https://www.bmw.pl/pl/all-models.html

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

Opublikowano
Pamiętam, chyba w 2013 w konfIguratorze BMW Polska wyszła mi cena , za którą moglem kupić dwa 35i w USA :wink:
Opublikowano
Ale co tu porównywać jak w USA nie macie VATu 23% - a w Polsce do tego jeszcze akcyza...
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano

Zastanawiam się nad zakupem BMW X3 G01 (konfigurator BMW.DE) i mam dylemat co do poniższych opcji:

 

1. Wyświetlacz Head Up - Czy to jest pomocne ? Czy tylko gadżet ? Na pewno niektórzy z was mają coś takiego w swoich autach.

2. Audio. Do wyboru jest HiFi (12 głośników, wzm. 205 W ) lub Harman Kardon (16 głośników , wzm. 605 W). Dopłata do Harmana to 3300 zł. Audiofilem nie jestem i zastanawiam się czy ten zestaw HiFi może grać tragicznie.

Opublikowano

1. Jeśli używasz fabrycznej nawigacji to warto

2. Jeśli nie jesteś audiofilem :wink: to nie warto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ad 1. Gadżet, nawet użyteczny, którym warto się pochwalić :) Da się żyć bez tego.

Ad 2.HiFi - to tylko ładna nazwa którą BMW zdwaluowała... gra słabiutko. Harman Karman (o ile będzie taki sam jak w 3er) będzie grał o NIEBO lepiej. Jak Ci słoń nie nadepną na uchą to bierz HK, zamiast HEAD UP Display.

 

P.S. Odważny jesteś, zamawiać samochód z początku produkcji... wszystkie choroby wieku dziecięcego cię spotkają, obyś tego nie odchorował.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

P.S. Odważny jesteś, zamawiać samochód z początku produkcji... wszystkie choroby wieku dziecięcego cię spotkają, obyś tego nie odchorował.

 

Niby jest w tym trochę prawdy, ale jak chcesz mieć samochód w relatywnie krótkim okresie czasu to co masz zrobić? Wziąć Q5 z początku produkcji, XC60 z początku produkcji, Stelvio z początku produkcji czy wybrać ze stocku przestarzałe F25? :D

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano

P.S. Odważny jesteś, zamawiać samochód z początku produkcji... wszystkie choroby wieku dziecięcego cię spotkają, obyś tego nie odchorował.

 

Niby jest w tym trochę prawdy, ale jak chcesz mieć samochód w relatywnie krótkim okresie czasu to co masz zrobić? Wziąć Q5 z początku produkcji, XC60 z początku produkcji, Stelvio z początku produkcji czy wybrać ze stocku przestarzałe F25? :D

 

Dokładnie, teraz wszyscy wielcy mają nowe mniejsze SUV-y i tak naprawdę ktoś musi to kupić aby inni później mieli lepiej :). Nie chcę też brać F25 skoro za rogiem mamy G01. Gwarancja 5 lat i będą naprawiać w razie co :)

Opublikowano

To prawda,choć nie reguła. Porsche Macan (mój faworyt w segmencie) wszedł na rynek dość płynnie z jedną tylko akcją dotyczą wspomagania hamulców w 2014 roku.

Czyli ,wracając do pogarszającej się klasy premium, jednak można dopracować auto od początku produkcji ?

Wiem, samochód nieco droższy, ale w tym przypadku wart wydanych pieniędzy !

Opublikowano
Macan jest poza moim budżetem. Skoro BMW G01 silnik ma ten sam co w F25 to raczej osprzętu też nie zmieniali. Prócz nowej budy i ew. elementów zawieszania chyba nie ma tam nic nowego :) (ale ja się nie znam).
Opublikowano
Ja bym się nie martwił, miałem trzy F25 i nie narzekałem :wink:
Opublikowano
Pewnie tak samo codziennie myślisz o Porsche jak w awatarze kręci Ci się logo Porsche, to może w końcu już czas na zakup Porsche Macan albo Cayenne ?
Opublikowano

Coś w tym jest :wink:

Na celowniku Cayenne, szukam używanego S, ale nawet w Stanach nie jest łatwo znależć takie autko z czystą historią (oczywiście tylko, jeśli ma się ograniczony budżet jak ja)...

Opublikowano
Mam do was jeszcze jedno pytanie. Co myślicie o automatycznym hamowaniu w razie wykrycia, że może być kolizja. Aktualnie leci w TV reklama Volvo XC60, pokazująca jak kobieta prowadząca samochód uniknęła spowodowania tragedii ale samochód pomyślał za nią i wyhamował :) Można tez to mieć w BMW. Miał ktoś w swoim aucie coś takiego ? Dopłata do tego to ok. 3500 zł.
Opublikowano
Coś w tym jest :wink:

Na celowniku Cayenne, szukam używanego S, ale nawet w Stanach nie jest łatwo znależć takie autko z czystą historią (oczywiście tylko, jeśli ma się ograniczony budżet jak ja)...

 

Spokojnie będzie zaraz promocja na Cayenne tylko z dieslem

wiadomśc z przed chwili

http://tvn24bis.pl/moto,99/niemcy-zakaz-dopuszczania-do-ruchu-samochodow-porsche-cayenne,760320.html

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

Opublikowano

Ponad 30 lat bez diesla i tak trzymam :wink:

Odpowiadając na pytanie dotyczące automatycznego hamowania, myślę,że warto.

Miałem okazję jezdzić Mercedesem z tym systemem, nawet testowałem, czy to działa i wrażenia niezapomniane (komputer jest jednak sporo szybszy od naszego umysłu)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.