Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów.Mam pytanie odnosnie nieszczęsnego silnika 116i. Z góry proszę o wypowiedzi wyłącznie osoby znające się na rzeczy gdyż sam jestem mechanikiem. Trafił do mnie silnik benzynowy 116i vanos z pękniętym wałkiem rozrządu. Głowica nadawała sie juz tylko na śmietik więc załozyłem inna.wymieniony został rozrząd,vanosy,łańcuch pompy oleju oraz popychacze zaworowe. i tu zaczyna się problem. Po odpaleniu silnika w zakresie obrotów 1.2-1.5 nadal słychac klekotanie typowe dla uszkodzonych vanosów. komputer nie pokazuje błędów aczkolwiek po przytrzymaniu silnika w zakresie obrotów gdy klekocze przez dłuższą chwile pojawia się błąd "intake vanos" co sugeruje uszkodzenie wariatora na wałku zaworów ssacych.Zakładałem kilka róznych wariatorów i ciągle dzwiek jest taki sam.brak mi juz pomysłów.Jezeli ktos spotkał sie juz z takim przypadkiem prosze o konsultacje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jak silnik reaguje na pedal gazu od wolnych obrotow do max?

Jest dziura?

Czy ten pekniety walek wyszlifowalo w miejscu pekniecia?

Opublikowano
Nie ma dziury w gazie a głowica i wałki sa nowe..również pompa oleju i wszystkie kanały olejowe były czyszczone.Na gaz reaguje dobrze nie brak mu mocy tylko ten klekot nieszczęsny mnie do szału doprowadza
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A dobrze masz wcisniety czujnik vanosa?

Wszystko widze wykonane fachowo bez fuszerki - musi byc jakas drobnostka

Mozesz to nagrac?

Mierzyles cisnienie oleju jak klekota?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy tam przypadkiem za dostarczenie oleju nie odpowiada elektrozawor lub nastawnik?

Oblukaj jego zasilanie bo sam vanos musi byc Ok

Opublikowano
elektrozawory vanosów wymienione na nowe,cisnienie oleju jest ok odpalalem nawet na zdjetej pokrywie zaworów zeby sprawdzic czy smarowanie wałków jest ok w trakcie pracy(potem pół dnia mycia wszystkiego z oleju:P) wyjmę jeszcze napiacz i wkręce ten od blokad uzywany przy wymianie łańcucha,nie wiem co mógłbym przeocyc bo nigdy fuszerki nie odwalam i wszystko jest zrobione na tip top..jak nie znajde przyczyny to kupie ten samochód a potem wysadze go w powietrze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widze ze to kawal dobrej roboty tylko sukces sie schowal ale w koncu sie pokaze...

Tez przez to czasami przechodze wiec Cie rozumiem

Rozrzad nowy to lancuch ciasny i napinacz ma tam niewiele pracy ale to nie duzo fatygi wiec sprawdz i bedzie pewnosc

Jest problem na jednym walku wiec z nim jest cos nie halo

Tam jest przyspieszany caly walek i ma na koncu frezowanie - luknij czy go tu cos nie blokuje i czy walek w glowicy ma luz na boki

Wiesz ile jest modyfikacji w czesciach a o pomylke latwo i wystarczy ze frezowanie bedzie pod wiekszym katem i niz w vanosie i pozamiatane

Opublikowano
Sprawdzałem wałki ,luzy osiowe nawet zakładałem same bez popychaczy i przed montażem były wymacane i wyobracane na wszystkie strony ...zero luzu poprzecznego czy osiowego.kręcą się idealnie...ehhh nawet trzy komplety popychaczy sprawdzałem ..teraz wymiana wałków i vanosów zajmuje mi 15 minut jeszcze chwila i ksiażke będe mógł napisać o tym cholernym silniku bo wyrozbierałem go juz wiecej razy niz własna zone:P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te walki wlasnie maja miec luz poprzeczny

Jak we frezie sie przesunie wgl vanosa to walek musi sie przesunac zeby krzywka wczesniej atakowala

Na wydechu tez nie masz luzu?

Poszukaj co go trzyma i sprubuj jeszcze zaminic czujnik z ssania na wydech - wyeliminujesz jeszcze jego awarie

Opublikowano
własnie zastanawiam sie nad tymi elektrozaworami zasilanie jest ok i nie wywala błędów ale faktycznie zamienie je miejscami i jezeli wywali mi błąd drugiego wałka to bedzie wiadomo co. Jutro posprawdzam wszystko.Jezeli chodzi o luzy na wałkach to moałem na mysli luzy na panewkach wałków :wink: o jakim luzie mówisz?..przeciez panewki wałków trzymaja je w miejscu :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panewka trzyma gora dol - wlasnie o to dogadanie chodzi :D

Popatrz na koniec walka jest wieloklin zewnetrzny,wykonany pod katem do osi a w wanosie jest identyczny tylko wewnrtrzny lub na odwrut / tu jest potrzebny ten luz skretny /wiec jesli krzywki maja isc do przodu czyli przyspieszyc walek musi jedna zebatka z druga lekko wspulpracowac

Wiesz o co mi chodzi?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
własnie zastanawiam sie nad tymi elektrozaworami zasilanie jest ok

a rezystancja?

faktycznie zamienie je miejscami i jezeli wywali mi błąd drugiego wałka to bedzie wiadomo co.

To jest najpewniejszy sposob.

Zrob to samo z czujnikami polozenia walka

Opublikowano
Panewka trzyma gora dol - wlasnie o to dogadanie chodzi :D

Popatrz na koniec walka jest wieloklin zewnetrzny,wykonany pod katem do osi a w wanosie jest identyczny tylko wewnrtrzny lub na odwrut / tu jest potrzebny ten luz skretny /wiec jesli krzywki maja isc do przodu czyli przyspieszyc walek musi jedna zebatka z druga lekko wspulpracowac

Wiesz o co mi chodzi?

Tak wiem o co ci chodzi.ale mniejsza o to...DOSZEDŁEM CO GO BOLAŁO :D wyjąłem dzisiaj elektrozawory sterujące vanosami nadmieniam ze oba były nowe.Nawet wkładałem kamere w rozrząd i kanały olejowe gdzie sie tylko dało:P.Potem zacąłem ogladac dokładniej te elektrozawory i co się okazało?...Kazdy z nich ma na obudowie takie fabryczne zagniotki dookoła(takie małe punkciki zagniatane) jeden z nich był zagnieciony nieco za mocno i w tym miejscu w elektrozaworze powstało mikropęknięcie przez które uchodziło cisnienie oleju.Po wymianie na jeszcze jeden nowy i silnik pracuje jak zegarek a klient mówi ze tak jeszcze ten silnik nie pracował cicho :D .Mam nadzieje ze moje doswiadczenia z tym cholernym silnikiem na coś sie wam przydadzą.Dziękuje za pomoc i poswięcony czas Potwierdziła się po raz kolejny moja teoria BMW nie wybacza błędów podczas napraw.:) Temat uwazam za zamknięty dziekuje wszystkim

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Potwierdziła się po raz kolejny moja teoria BMW nie wybacza błędów podczas napraw.

Tylko tu nie bylo widac zadnego twojego bledu ciezko sie bylo czego czepic

Zatem zamiana zaworow dala odpowiedz?...

Do tej teori teraz doluz ORAZ USZKODZONYCH FABRYCZNIE CZESCI

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.