Skocz do zawartości

Prosba o instrukcje demontazu deski rozdzielczej bmw f10


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam moglbys opisac dokladnie po dokreceniu czego przestalo skrzymiec mam identyczny problem 2014 rok

I mam zamiar zwalic deche ale skoro znalazles przyczyne to opisz please przetestuje wierca mi glowe te skrzypo trzaski

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kolega dokrecił stelaż pod radio. Pare postów w góre masz opisano jak to zrobic. Firma BMW nie spodziewała sie chyba ze w PL mamy takie drogi dziurawe i ze śrubki mogą się odkręcać :D
Opublikowano

Robilem retro z champa na NBT wiec jestem pewny ze to nie stelaz siedzi tam bardzo dobrze i jest caly wszystkie sruby dokrecone poluzowalem cala deske i przesunolem w strone szyby jest lepiej ale to nie to

To czesty problem ludzie wkladaja miedzy konsole a szybe kartoniki gabki i tez jest lepiej

 

Stelaz masz na mysli ten plastikowy w ktory wchodzi head unit nbt? Jak ten to nie to bez nbt ruszalem decha i dzwiek skrzypienia nie idzie ze strony sterazu tylko tak jakby ze srodkowej czesci konsoli aly przy szybie

Dokladnie mam tak samo jak kole tylko widac juz nie zaglada na forum

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

można uzyskać konkretniejszą podpowiedź, po dokręceniu czego ucichło, bo u mnie sam stelaż także siedzi mocno, a deska skrzypi (dokładnie tak samo jak u poprzedników). Z góry dzięki za odp.

 

Pozdr

Opublikowano

Witam,

 

można uzyskać konkretniejszą podpowiedź, po dokręceniu czego ucichło, bo u mnie sam stelaż także siedzi mocno, a deska skrzypi (dokładnie tak samo jak u poprzedników). Z góry dzięki za odp.

 

Pozdr

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam mam ten sam problem skrzypi mi deska w środkowej części pulpitu tak jakby z podszybia. Jak dociskam kokpit nad nawigacją w strone szyby to wtedy też skrzypi, normalnie k.... mnie bierze :/ . Dodam że bardziej skrzypi jak jest chłodno ,jak słońce nagrzeje to mniej.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam dzis sciagnalem oslone glosnika z kokpitu I poruszalem ta dmuchawa czy jak to sie tam nazywa I okazuje sie ze to jest poluzowane gdzies I robi te odglosy

Jak to dokrecic czy Co z tym zrobic, bo ewidetnie sie to ruska?chodzi mi once plastiki po lepiej stronie tez pod kokpitem. Nawiewy chyba to sa albo nagrzewnica

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

witam serdecznie

u mnie skrzypi przy niektórych drganiach na nierównościach okolica bliżej szyby między navi a zegarami ,gdy jest cieplej nic nie skrzypi ,tak jaby cos nie bylo w srodku dokrecone, co moge zrobic albo do kogo sie udac zeby mi to zrobili,troche to wkurza, na początku myslalem ze to głosnik srodkowy ale chyba nie, czy mozeciie coś poradzic lub pomoc?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam,

mam identyczny problem, trzaski, skrzypienie lub zgrzytanie na przednim podszybiu, na prawo od centralnego głośnika.

wyjmowałem już zaślepkę głośnika i dokręcałem głośnik. nic nie pomogło. czasem jest cichutko a czasem doprowadza to

do szału.. nie ma znaczenia temperatura..

spróbuję rady z poprzednich postów ale za dużo wolałbym nie rozmontowywać bo może być gorzej..

Marcin

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Ja sobie poradziłem w e90 ale w F10 jest identyczny temat https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=276010&start=15 dodatkowo warto okleić filcem mocowania w rogach po lewej i prawej stronie. Po tym zabiegu będzie idealna cisza - czas pracy robiąc to pierwszy raz ok 3-4h. Należy bardzo powoli wszystko robić, nie ma żadnych niespodzianek - wszystko logicznie jest zrobione - powodzenia
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
tunel środkowy, kierownica, dekory, schowek pasażera, panele nawigacji monitor navi (centralna część) - wszystko jest bardzo logicznie poukładane, bardzo łatwa robota
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam.U mnie od nowosci (teraz zrobione 7000km.)slysze trzaski i pyku-pyku i z przodu i z tylu auta.Nie ma przy tym reguly czy zimno czy goraco.Jak widac ta marka samochodu tak jest poskladana juz w fabryce i nic tam z tego nie robia.Nie sadzicie,ze troche to nie przystoi,tym bardziej,ze to seria 5(jeszcze w serii 1 bym to wybaczyl-inna klasa i inne pieniadze za auto).To moje pierwsze BMW i ostatnie bo tylko raz moge sie dac nabrac na ta marke.Chcialem zobaczyc co ona soba reprezentuje i juz wiem teraz.Dodam,ze w drugim moim aucie(tez kupiony jako nowe z salonu-Audi A5 sportback panuje cisza od nowosci,teraz przebieg to 47000km. i nie ma zadnych Trzaskow i Popykiwan.Pozdrawiam.
Opublikowano
Współczuję koledzy :cry: , u mnie nie ma żadnych trzasków i pukań. Cisza idealna. To też jest powód, aby podjąć walkę i rozwiązać problem.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

No i sukces - cisza i spokój

Informacja dla "potomnych" których dopadnie to nieszczęśliwe stukanie / trzeszczenie deski rozdzielczej

Znalazłem instrukcję BMW co z tym robić.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/wiring-functional-info/non-electric-diagnosis-ned/03-body/01-noise/instrument-panel-interference-noise/repair-instructions-f10-f11-f18/GtHPMJXv

Najpierw. Zdemontować schowek i sprawdzić czy jest filc na mocowaniach deski. U mnie nie było go widać

Potem zgodnie z instrukcją

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/wiring-functional-info/non-electric-diagnosis-ned/03-body/01-noise/instrument-panel-interference-noise/repair-instructions-f10-f11-f18/CMXdDf1A

Demontaż deski rozdzielczej

Co ciekawe na mocowaniach był bardzo cienki filc. Zamieniłem go na nowy grubszy 3mm + zmieniłem wkręty mocujące deskę przy słupkach A na trochę grubsze (4,8mm) (tamte 4,0mm wyraźnie nie dociągały)

Zmontowałem wszystko - w sumie 4,5-5h przy spokojnej pracy - ja to robiłem pierwszy raz - i jest cisza - tak jak powinno być


Jako że TIS umarł mała podpowiedź


Nie mam fot z operacji ale opisze na podstawie foto z Allegro.

094725d741764e98med.jpg

Źródło stukania to mocowanie deski do podszybia. W desce są 2 gniazda ( zaznaczone na foto powyżej) które wchodzą na wystający metalowy element podszybia (ściany grodziowej) (zaznaczone w tym linku)

16cfc001c18233c2med.jpg


Na tym foto widać że na jednym z tych elementów (prawy) jest cienki filc (1-2mm z fabryki)


I on się wyrabia


Trzeba zdjąć deskę i nałożyć w tym miejscu grubszy filc 3-4mm


Dodatkowo warto wymienić śruby przy słupku A na ciut grubsze

Edytowane przez wrzesi0
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Zrobiłem to bez demontażu kierownicy - tylko zdemontowałem osłony kolumny kier.

Wymaga to trochę więcej "ekwilibrystki" i cierpliwości, ale umożliwia umieszczenie filcu na mocowaniach deski.

Gdyby wyjmować deskę/kierownicę z konsolą kierownicy całkowicie to wtedy potrzebna jest adaptacja czujnika skrętu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.