Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

PS. Proszę o konstruktywne wypowiedzi, bez zadufanych gości twierdzących, że BMW nie dla biedaków i ludzi bez wypchanego portfela, których nie stać na to auto i wara itp. THX

 

Nie wiem jak potraktują Cię chłopaki ale moim zdaniem wejście masz mało udane ... z mojej strony jedynie, że na wszytko o co pytasz, znajdziesz odpowiedź w wątkach poniżej ... życzę miłej lektury :)

Opublikowano
... powód "mało udanego wejścia", bo nie jestem pewny czy dobrze czuje sens twoich słów? Co "potraktowania" przez innych, zdaje sobie sprawę, że zdarzą się "konstruktywne" odpowiedzi, ale takie już są fora :D
Opublikowano

Moim zdaniem , jeżeli chcesz kupić samochód za ostatnie pieniądze a w razie wpadki tzn coś nagle wyskoczy nie będzie stać cię na naprawę to nie jest dobrym rozwiązaniem . Sam zadajesz i odpowiadasz na swoje pytanie mówiąć że naciągasz się sporo na jedynkę chcesz mieć za ostatnie pieniądze , tak przynajmniej ja wnioskuje .

Jeżeli masz kupić jedynkę i ma cię nie stać na np. płyn do spryskiwaczy , to daruj sobie jedynkę

Denerwują mnie takie tematy koszty koszty , jak kupisz syfa to twoje koszty będą duże jak przeznaczysz na jedynkę pieniadze od pierwszego właściciela , wszystkie papiery to co tu mówić o kosztach . Albo płacisz raz a więcej od pewnych osób , lub płacisz po "kosztach" i martwisz się czy dojedziesz do domu .

Opublikowano
Zdaje sobie sprawę, że jak kupie auto z już mocno naciągniętym budżetem, to w razie problemów z tym samochodem nie będzie mnie stać na jakiekolwiek naprawy. Wiem - jakieś tam IQ mam, a jak dodamy do tego nie najgorszą wyobraźnię to nie jest jeszcze tak źle :) ! Wiem. Może spytam inaczej. Zapomnijmy o tym, że chce kupić auto - pytanie - czy faktycznie części do BMW są w stosunku do innych marek drogie? Jakie macie doświadczenia w przypadku napraw? kamil - na relaxie :wink: , ja tylko pytam, a w myśl zasady nie ma głupich pytań ...
Opublikowano

Proszę cie... Jf_Sebastian nie rób ze wszystkich ludzi którzy jeżdżą BMW buraków :D Widzę, że udziela ci się stereotyp kierowcy BMW.

 

Co do serii 1. To ja np. wydaje na to auto.. nie licząc ubezpieczenia i paliwa.. gdzieś tak koło 1 zł na serwis w ciągu roku. Praktycznie nic się nie psuje w moim aucie, ale są tacy z tego forum co wydają na to auto kosmiczne sumy, więc to wszystko zależy jaki model ci się trafi. Jeśli chodzi o benzynówkki, to z racji benzynówki nie musisz o nią tak dbać jak od diesla, więc jest mało prawdopodobne, że szybko cię silnik zawiedzie.

 

Co do ubezpieczenia to zależy od ciebie.. moje kosztowało multum, bo dopiero 2 lata mam AC + BMW więc kosztowało to niemało.

 

Co do ceny części eksploatacyjnych, to raczej wątpię aby BMW było droższe w sensie, aby części były droższe niż do nowego Opla Insignia. Serwis jak serwis.. jak będziesz robił w ASO, to zawsze będzie drogo z racji tego, że oni tam mają z góry określoną cenę za 1 roboczogodzinę i każdą wymianę mają rozpisaną na daną liczbę godzin. Ja nie serwisuje w ASO tylko w innym zakładzie specjalizującym się w BMW i jak tam jeżdżę, a jest to już moje 4. BMW tak się nie zawiodłem.

 

Skoro chcesz naciągnąć budżet tylko po to, aby jeździć BMW, to powiem ci szczerze, że się ciesze, że chcesz dołączyć do grona zadowolonych kierowców, ale potem nie płacz, że jak coś ci wyskoczy to nie bęzdiesz miał kasy na naprawę :p

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano

O taką odpowiedź mi chodziło, THX piteerus :). Do grona posiadaczy BMW serii 1 chce dołączyć, bo to po prostu bardzo dobre auto. No cóż wychodzi na to, że będę musiał jeszcze pozbierać, tak żeby w komforcie psychicznym móc kupić 1'dynkę :? , ale co raz bardziej przekonuje się, że warto.

 

PS. Co do znanego stereotyp, to nie podzielam :D .

Opublikowano

ja mowiąc szczerze myślałem ,że będzie lepiej ,jeśli chodzi bezawaryjnośc auta .Poprzedni właściciel który sprzedawał samochód zataił sporo rzeczy przede mną za co powinien dostać mocnego klapsa .

Na dzień dobry musiałem wydać kilka tys ...nie chce mi się nawet o tym pisać .Jednak na dzień dzisiejszy czuję ,że warto było w nie zainwestować ....

tylko ,że mam kolejne koszta i jeśli mi nie wypłacą z odszkodowania za uszkodzoną felgę ,oponę oraz amortyzator mój budżet znów dostanie ostro po kieszeni ..Także jak trafisz super egzemplarz to będzie dobrze .Nie wolno zapominać o wymianie koła pasowego w okolicy 160 tys oraz prawdopodobnie dwumas ,mówię o dieslu oczywiście ....

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano
tsz79, a mógłbyś napisać (krótko), co to były za rzeczy, tak żebym sam ewentualnie zwrócił na nie uwagę podczas kupna auta. Kupowałeś auto sam, czy z jakimś "szpecem"? Robiłeś przed kupnem opinię w ASO?
Opublikowano

nie znam się zbytnio na naprawach samochodów ,zawsze wolę podjechać do mechanika ,lecz z tego co mogę Ci doradzić ,czyli z własnego doświadczenia :

zwróć uwagę na to czy sprzęgło nie zgrzyta .Przy odpalonym silniku wciśnij ,puść ... czy nie słychać w trakcie gzzzzzt -dwumas chyba 1400 zł -nie jestem pewien

koło pasowe nie wiem jak sprawdzić .... mi się zerwał pasek 2 dnia jak kupiłem auto ,było na sztukę .... koło w serwisie bmw 1000 lub 1400 zł plus paski -podróba 350- 450 zł

Klima nie działała . Teraz jest ciepło to sprawdzisz ....

hamulec ręczny ...do naprawy ...

zawieszenie sportowe 226 bodajże ,padł jeden amor .Trzeba wymienić 2 koszt ....nie pamiętam ..coś koło 800 zł

Padła opona run flat wraz z felgą ... koszt felgi z "M" wolę nie wiedzieć .... opona 600 zł ,lecz trzeba wymienić obie : /

odłączyłem akumulator ,to szyberdach przestał działać .. koszt podpięcia pod komp 50 zł :mad2:

jak coś mi się przypomni to jeszcze napiszę ...

 

 

Wszystko w 1.5 miesiąca

 

 

nie załamuję się ,bo auto mi daje dużo frajdy ,gorzej jakbym akurat nie miał troszku oszczędności ...

 

aha i pierwszego dnia jak wracałem lało mi się z wtrysku coś tam dokręcili ....

 

teraz jest w miarę ok ...nie zapeszać :roll:

 

 

i jeszcze jedna sprawa ... auto zamieniałem ,więc nie wybrzydzałem aż tak ,bo w dzisiejszych czasach sprzedać auto nie jest łatwo ,a mnie się udało zamienić na takie które praktycznie chciałem ...no może 120 d miało być :8)

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano

jest ryzyko, jest zabawa :)

Ja też się zastanawialem czy warto wydawać sporą sumke na BMW

Ceny części są bardzo porównywalne do części AUDI/VW np. koło dwumasowe ORYGINAŁ w BMW kosztuje 1394 PLN (FUS WARSZAWA) to nie takie duże koszta jak na tą część i to w ASO!

paski - też symboliczna kwota jeden ok 20 PLN a druki ok 35PLN Filtry - powietrza ok 70, oleju ok 25pln naprawde wszystko do wytrzymania :cool2:

ja też jak kupilem auto to zostało sporo rzeczy "schowanych" i wszystko wychodziło dzień po dniu... tak, jak napisał Tomek kilka tysi trzebabylo dołożyć...

wymienilem kompletne hamulce, amortyzaroty i ostatnio koło pasowe - standard w silniku 2 litrowym d

Co do Audi to już był tu post - klient wybral audi i teraz żałuje...

 

niżej masz link, ktory naprowadzi Cię na jakie rzeczy warto zwrócić uwagę.

viewtopic.php?f=33&t=118587&hilit=zakup

 

jednym słowem powiem tak - jedź z kimś kto się troche zna na BMW i kup dobrego furaka!

 

Bardzo Cię proszę zmień teman na jakiś normalny - nie róbmy śmietnika :) jak widzisz nasze forum wygląda bardzo przejrzyście w porownaniu z innymi seriami :cool2:

np. "[E87] zakup BMW?"

i bardzo ważne nie dublujmy postów :cool2:

Opublikowano
Ja swoją ściągnąłem z Belgii osobiście. Widziałem co brałem w jakim była stanie. Powiem jedno jestem mega zadowolony. Przez rok zrobiłem około 40 tys i prócz standardowych spraw jak filtry i olej nic nie robiłem. Serwis jest rzeczywiście troszkę droższy ( ceny części ) iż VW czy Audi ale zdecydowanie rzadziej coś się wymienia. Ostatnio coraz większe zainteresowanie jest jedynkami a co za tym idzie ściągane są egzemplarze które naprawdę miały ostre dzwony. Jak będziesz kupował sprawdź dobre bo poskładana w garażu jedynka niekoniecznie będzie jeździć tak samo jak normalna. Ostatnia ważna rada znajdź dobry serwis bo ASO ceny ma czasami chore.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak w każdym samochodzie koszty zależą od tego co chcesz kupić i ile masz pieniędzy. Samochody z rynku niemickiego moga mieć przebiegi roczne nawet dużo powyżej 50 tys. km, a zatem kazdy wymaga sprawdzenia w serwisie. Wg testów na ilość usterek jedynki stoją bardzo wysoko, czyli niewiele wydasz na naprawy jeżeli kupisz auto w dobrym stanie technicznym. Przy małych przebiegach rocznych zalecałbym benzyne np. 118i jest mniej elementów które są awaryjne (np brak turbiny).
Opublikowano
Co do serwisu/warsztatu specjalizującego się w BMW, to już mam temat zgłębiony. Aktualnie mieszkam we Wrocławiu i z przeczytanych postów z tego forum wiem gdzie się zgłosić żeby było naprawdę profesjonalnie i nie tak drogo jak w ASO. Myślałem właśnie o 118i, bo z tego co wyczytałem, to 116 jest trochę zbyt słaba (no chyba że ewentualnie wersja 122 konna). tsz79 dzięki za wskazówki (dwumas mi nie grozi bo rozglądam się za benzyną), ale za resztę wielkie dzięki. multilab - faktycznie tak jest że 118 nie posiada turbiny? Jak jest z 116 w wersji 122KM - czy ta wersja posiada ją?
Opublikowano
aktycznie tak jest że 118 nie posiada turbiny? Jak jest z 116 w wersji 122KM - czy ta wersja posiada ją?

 

Benzynowe jedynki nie mają turbo (wyjątkiem jest 135i ). Mam 118i, wybrałem ten silnik, bo nie dość, że ma więcej mocy i momentu niż 116i to jeszcze ma niższe spalanie.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Hej

 

Po dłuższej przerwie witam ponownie :)

 

Jak w temacie, chciałbym poprosić właścicieli E87 o podpowiedzi, na co zwrócić uwagę kupując ten model, żeby nie wejść na przysłowiową minę :)

Jakieś mankamenty, szczegóły, które świadczą, że auto spotkało się z innym gdzieś w przeszłości :)

itd.. wiadomo o co chodzi...

 

Może ktoś ma też linki do modeli wartych uwagi z okolic Gdańska, byłbym wdzięczny (przedział cenowy ok 40,000 zł)

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano
zacząłbym od sprzęgła :) ,dwumas ,koło pasowe itd ,sprężarka klimatyzacji -czy nie hałasuje ,oczywiście grubość lakieru ...

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano (edytowane)

cześć,

standard..

połączenia blach, szczeliny, czy nie ściąga..

W silnikach BMW jest problem z kołem pasowym (tumik drgań) to trzeba koniecznie sprawdzić bo nowe ori kosztuje ok 960PLN

biegi, czy wchodzą bez zgrzytów

dwumas, czy nie wali

 

 

poczytaj jeszcze tu :)

viewtopic.php?f=33&t=118587&hilit=na+co+zwr%C3%B3ci%C4%87+kupi%C4%87

Edytowane przez Hipo
Opublikowano
Wydać kilka stówek na porządny przegląd przed zakupem w serwisie BMW :) . Ja widziałem już dwa razy w ASO jak trzepali samochód który klient chciał kupić , i według mnie naprawdę warto zapłacić za takie sprawdzenie.
Opublikowano
Dokładnie,w serwisie wszystko Ci powiedzą,a samemu to ciężko w 100% to ocenić.Zwróć też uwagę na równość łączeń przy reflektorach,one w jedynce są czułe na każde puknięcie.Do tego popatrz na sprzęgło,bo lubi psocić. A co do tego ogłoszenia,to 99% na allegro jak nie pisze,że bezwypadkowe,to znaczy,że było bum.Na to nie ma ozcywiście reguły,bo większość aut "bezwypadkowych" też miało przygody...
Kubica GO!
Opublikowano

Dzięki za szybkie odpowiedzi, czytam co pokazujecie, jestem bardzo wdzięczny...

 

Co do ASO to oczywiście, ale chce uniknąć jeżdzenia tam z każdym oglądanym samochodem, więc bazując na konkretnych mankamentach tego modelu, mam nadzieje uda mi się samemu coś odcedzić :)

 

Jak sprawdzić dwumas najlepiej? W którym konkretnie momencie stuka?

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano
Dokładnie,w serwisie wszystko Ci powiedzą,a samemu to ciężko w 100% to ocenić.Zwróć też uwagę na równość łączeń przy reflektorach,one w jedynce są czułe na każde puknięcie.Do tego popatrz na sprzęgło,bo lubi psocić. A co do tego ogłoszenia,to 99% na allegro jak nie pisze,że bezwypadkowe,to znaczy,że było bum.Na to nie ma ozcywiście reguły,bo większość aut "bezwypadkowych" też miało przygody...

 

 

Jeżeli auto wystawia handlarz to zawsze powie że bezwypadkowe,

gdy ja szukałem jedynki to wybrałem się do Radomia po uprzednim kontakcie telefonicznym, w którym było zaklinanie się że auto jest na 100% bezwypadkowe i wszystko jest kompletne łacznie z dokumentacją i kluczykami.

 

Efekt.

Gdy przyjechałem to na aucie było 0,5m śniegu i dostałem w prezencie miotłę, wiedzieli że jadę ze Śląska czyli kawałek.

Z dokumentów był dowód rejestracyjny wystawiony Polsce i ksero francuskiego oraz jeden kluczyk.

Wszelkie pytania o przeszłość auta zbywane były - nie wiem bo to auto przyjmował kolega lub to jest auto kolegi mojego kolegi (tak słyszałem w Nowej Hucie)

Badanie czujnikiem wykazało że grubość powłoki jest znacznie powyżej normy na błotnikach i masce - sprzedawca powiedział że malowany nie znaczy wypakowy, mógł byc tylko porysowany lub własciciel miał takie widzimisię (zwłaszcza w 2 -letnim aucie ktos lakieruje błotniki pod kolor bo ma widzimisię :D ).

Gdy pod podłogą bagażnika znalazłem odłamki szkła z szyb usłyszałem że wybita szyba to jeszcze nie wypadek.

Nie wiem co byłoby gdyby na auto spjrzeli w warsztacie.

W tym momencie podziękowałem i już wiem że nigdy nie kupie samochodu w handlarza bo oni mają to opracowane w detalach, idą w zaparte że auto bezwypadkowe. Byc może są i uczciwi sprzedawcy ale ja straciłem zaufanie.

 

Notabene we Francji przy wypłacie odszkodowania za szkode całkowitą firma ubezpieczeniowa zabiera jeden orginalny klucz.

Opublikowano

heh, nie reaguje na słowo bezwypadkowy, tak jak nie reaguje na cyfre mówiącą o stanie licznika, stąd ten topic :)

 

ponawiam pytanie: Jak sprawdzić stan dwumasowego? W którym konkretnie momencie stuka, jeżeli coś miałoby być z nim nie tak?

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

Najlepiej sprowadź E87 z Niemiec, tylko tam są ceny nieco wyższe.

Poza tym warto sprawdzić stan zawieszenia.

Opublikowano

Witam!

 

Tak jak koledzy powyżej napisali , typowe bolączki tego modelu to koło pasowe i dwumas...

Co do sprowadzania z Niemiec to nie gwarantowałbym ,że kupisz przyzwoite auto za budżet o , którym piszesz.

W Polsce też można kupić, ja szukałem 3 miesiące , obejrzałem ok 10 aut aż w końcu trafiłem .... auto z Niemiec :) właściciel kupił dla żony , która po 2 latach zdecydowała że chce automat.

Moja sugestia to patrz na stan auta a później na wyposażenie. Na allegro jest mnóstwo świtenie wyposażonych okazji....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.