Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,


Pozwolę sobie otworzyć nowy temat dotyczący BMW serii 1 z konkretnymi silnikami - 2.0 120d (N47) oraz 2.0 120i. Obydwa po lifcie. Pewnie każdy wie o co zapytam :) Czy doszło u was do takiego momentu, że za naprawę poluzowanego rozrządu, dwumasy, turbiny, pompy wtrysków i całej reszty możliwych złych scenariuszy udało wam się zapłacić ponad kilka tysięcy złoty? Krąży nie jedna opinia, że silniki wadliwe i jak już coś się stanie to trzeba dużo rzucić na naprawę, bo w szczególności N47 zostały skomplikowanie założone pod maską :roll: Bardzo ładne autko, moc też niczego sobie, już byłam chętna na zakup, ale po przeczytaniu i obejrzeniu kilku filmików zastanawiam się czy nie zapłacę kolejne kilka tysięcy za naprawy :cry2: Także pytanie do posiadaczy BMW serii 1, jak to u was z wydatkami? Psuje się czy nie psuje, dużo się psuje a jak tak to czy drogo. Czy warto wgl pchać się w jedynkę w tych czasach czy lepiej w inne BMW? Czy lepiej zakupić BMW E90, też brzmi ciekawie tylko gabarytowo jak dla mnie za duży.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jasna sprawa, że może a nie musi wypaść na ciebie kumulacja wydatków. Miej kasę w portfelu i kupuj samochód, zepsuje się to się naprawia.

A jak liczysz, że nie wydasz kasy i 2 lata będziesz jeździł zmieniając olej to nie kupuj 10-15 letniej BMW, oszczędzę ci zdrowia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2szystko zależy co kupusz i jak poprzedni właściciel dbał, bo to jest najwièkszy generator kosztów. Ja przez ostatnie prawie 4 lata w silniku N47 z 2009 wymyeniłem lub naprawiłem

-sterownik swiec- sam naprawiłem-0zl

-nowy EGR Wahler - coś koło 400 zł

-używana sonda lambda z Toyoty z 2016 roku (ta sama co w BMW, ale rocznik nowszy)- cos koło 100zl

-rurka odmy z ASO- cos kolo 50zl

-no i co roku eksploatacja, czyli oleje filtry

Rozrząd wymienił poprzedni właściciel. Także ja polecam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie potrzeba lepszej rekomendacji odnosnie n47. Ja to wciaz tlumacze ale ludzie dalej, chce benzyne...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Chciałem was zapytać o wasze zdanie na temat wersji 120i 150km w automacie? Szukam BMW 1 już dłuższy czas i przerabiam wszystkie warianty po przez M47, N47 kończąc na 120i w różnych wersjach wyposażenia. Proszę o poradę czy takie zestawienie to będzie dobry wybór? ( oczywiście pod warunkiem, ze wszystko mechanicznie jest sprawne)
"Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobre zestawienie ale ciezkie do zdobycia w dobrym stanie.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozrzadu sie nie sprawdza, wymienia sie. Jest z przodu. Sondy sa 4. Wycieki z kazdej mozliwej uszczelki, norma. Generalnie, jesli nie bylo nic robione, aby taki silnik doprowadzic do ladu, trzeba by go wyciagnac z auta i wymienic wszystko, inaczej to latanie dziur.
Opublikowano
Rozrzadu sie nie sprawdza, wymienia sie. Jest z przodu. Sondy sa 4. Wycieki z kazdej mozliwej uszczelki, norma. Generalnie, jesli nie bylo nic robione, aby taki silnik doprowadzic do ladu, trzeba by go wyciagnac z auta i wymienic wszystko, inaczej to latanie dziur.

 

Dzięki, to odpuszczam.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Siemka, co uważacie o tym egzemplarzu? Sprowadzony z Belgii. Na żywo bardzo ładny (oglądałem), silnik chodzi cicho, sprzęgło itp też. Zastanawia mnie jednak cena... 19 tys już z opłatami. Czy to nie za mało jak na taki samochód w tym wyposażeniu? Z góry przygotować się na remont przy tym przebiegu? Nie wiadomo kiedy i czy w ogóle rozrząd był robiony.

Link:


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-m-pakiet-ID6DUeyd.html#gallery-open

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Fajna wersja. Cena normalna, 260tys przebiegu wiec nie moze byc powyzej 20tys. Sprzedalem dwa lata temu takie same z przebiegiem 170tys za 24tys, wymienilem w nim rozrzad. Jesli na zywo jest ok, kupuj, malo e87 na tym wyposazeniu.
Opublikowano
Fajna wersja. Cena normalna, 260tys przebiegu wiec nie moze byc powyzej 20tys. Sprzedalem dwa lata temu takie same z przebiegiem 170tys za 24tys, wymienilem w nim rozrzad. Jesli na zywo jest ok, kupuj, malo e87 na tym wyposazeniu.

 

Dzięki za odpowiedź :) A jak wygląda kwestia zębatki wału korbowego przy takim przebiegu? Rozrząd mogę wymienić ale z wałem dodatkowo może być ciężko...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak to jest jak sie naczytacie bzdur z internetu. :D
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć, przymierzam się do kupna bmw 1, konkretnie- podoba mi sie E82. Wersja silnikowa jako tako nie ma dla mnie większego znaczenia, ważne żeby było 2 okolicach 200 koni, czyli benzyna 218km pasuje, 123d 204km tak samo. Fajnie jakby była w Mpakiecie, znalazłem coś takiego:


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-bmw-e82-coupe-123d-204km-m-pakiet-ID6Dvmsl.html?


Wyposażenie chyba nie jest jakoś mega bogate, brak podgrzewanych foteli, brak automatu, ale wydaje mi sie że spoko silnik, po kupnie wymieniłbym rozrząd (ślizgi itp).

Może już ktoś był oglądać, i okazało się że jest poskładane z trzech?:)


ewentualnie:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-bmw-1-coupe-177km-m-pakiet-ladna-ID6D8vKa.html#gallery-open

mam bliżej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mialem e82, swietne auta. Ta pierwsza to 123d w mpakiecie, na navi, xnenon. Ciekawa propozycja.
Opublikowano
Dzwoniłem do typa od tej 123d, auto ma już pół roku, sprowadza sobie na handel co chwila jakieś i sprzedaje, niemniej akcyza niezapłacona, więc pewnie umowę podpisuję się z Hansem, chociaż wspominał że kupił to z ubezpieczalni (prawy błotnik był uderzony), wymienił maskę bo gniła, do wymiany jest rozrząd bo go słychac (jego mechanik ogarnia to za 2700), łącznik elastyczny przy podporze wału jest prawdopodobnie do wymiany bo szarpie przy przyspieszaniu lekko, wspominał że auto pierwotnie było na rynek włoski, potem pojechało do Niemiec, pytałem o spalanie oleju skoro tym jeździ, twierdzi że ze 150ml dolał przez okres 5000km. Niemniej, sprowadzanie auta i bez rejestracji trzymanie go pół roku, to mi śmierdzi
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Siemka, co uważacie o tym egzemplarzu? Sprowadzony z Belgii. Na żywo bardzo ładny (oglądałem), silnik chodzi cicho, sprzęgło itp też. Zastanawia mnie jednak cena... 19 tys już z opłatami. Czy to nie za mało jak na taki samochód w tym wyposażeniu? Z góry przygotować się na remont przy tym przebiegu? Nie wiadomo kiedy i czy w ogóle rozrząd był robiony.

Link:


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-m-pakiet-ID6DUeyd.html#gallery-open


Witam, był ktoś jeszcze oglądać ten egzemplarz? Dzwoniłem do sprzedającego i za wiele nie wie o nim (jak to handlarz) oraz nie ma żadnej historii serwisowej, więc to czy np. rozrząd był robiony jest niewiadomą. Po sprawdzeniu VIN'u wychodzi, że powinien być w nim automat, a jest manual (nie wiem czego się spodziewać po takiej przekładce, oraz z czym się ona wiąże, jakieś problelmy?). Mi dodatkowo powiedział, że nie jest po opłatach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moze dal ci vin lewy, z auta ktore kiedys mial. Kto zmienialby z automatu na manual....
Opublikowano
Właśnie pierwsze o czym pomyślałem, to że to nie ten VIN, ale reszta wyposażenia chyba się zgadza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.