Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Sprwadzałem E87 z komisu na wybranej przez siebie stacji diagnostycznej i trochę mnie zastanawia pocenie się silnika obok miski. Pracownik SKP powiedział, że tu trochę się poci, żeby zabezpieczyć tę miskę przed dalszą korozją, ale ogólnie OK. Co myślicie o tej wilgoci?

Foto w linku: https://i.ibb.co/s2jZGyw/1.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Zapewne nikt bo jest tak poskładana, że pomiędzy błotnik a zderzak można wsadzić głowę. Zaślepka zderzaka pewnie wypadła po drodze z Austrii a tył przytarł się o słupek pod biedronką :D Ogłoszenie wisi już kilka miesięcy. Oględziny to strata czasu.
Opublikowano
Zapewne nikt bo jest tak poskładana, że pomiędzy błotnik a zderzak można wsadzić głowę. Zaślepka zderzaka pewnie wypadła po drodze z Austrii a tył przytarł się o słupek pod biedronką :D Ogłoszenie wisi już kilka miesięcy. Oględziny to strata czasu.

Ale szczerze to po zdjęciach, ja osobiście tego nie widzę :) A jaka zaślepka zderzaka ?

Opublikowano
Zapewne nikt bo jest tak poskładana, że pomiędzy błotnik a zderzak można wsadzić głowę. Zaślepka zderzaka pewnie wypadła po drodze z Austrii a tył przytarł się o słupek pod biedronką :D Ogłoszenie wisi już kilka miesięcy. Oględziny to strata czasu.

Ale szczerze to po zdjęciach, ja osobiście tego nie widzę :) A jaka zaślepka zderzaka ?

 

Po zdjęciach. Z przodu masz dziurę obok tablicy rejestracyjnej gdzie wchodzi hak holowniczy. Możesz zawsze zadzwonić do sprzedawcy i zapytać o zdjęcia z kolizji - nie zaznaczył opcji bezwypadkowy więc powinien mieć jakąś dokumentację. W każdym razie jakość napraw nie powala skoro nawet ja widzę, że coś tu nie gra.

Opublikowano

Witam wszystkich Klubowiczów!


Od wczoraj jestem Waszym forumowym kolegą, a od przyszłego tygodnia (mam nadzieję), również szczęśliwym użytkownikiem BMW. Moje pytanie brzmi, jeżeli mielibyście do wyboru dwa silniki 120i 150KM i 120d 177KM to którą opcję byście wybrali? Z teoretycznego punktu widzenia jeżdżę na tyle mało, że powinienem wybrać benzynę, natomiast konkretny model jeśli chodzi o preferowane przeze mnie wyposażenie jest dostępny właśnie w dieslu dlatego też w jego kierunku się skłaniam. Jaką decyzję byście podjęli? Czy może żaden z nich nie jest godny polecenia?


Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja w tych pojemnościach brałbym tylko diesla. W N47 zrobisz rozrząd za 3000zł, jeśli chcesz bez stresu jeździc. Kakbyś brał pid uwagę większą niż dwa litry benzynę to wtedy benzynę.
Opublikowano
Raczej niczego powyżej 2.0 nie potrzebuje. Do tej pory jeździłem takim szrotem, że jak siądę za kierownicą tego diesla to podejrzewam, że mały i tak mi dygnie. A jeśli chodzi o gwarancyjną wymianę rozrządu, o której tu przeczytałem - teraz to już chyba jest nie do zrobienia jeśli poprzedni właściciel tego nie zrobił wcześniej?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ten 2.0 150 KM to n46b20. Wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania góry + rozrząd, bo aż niemożliwe, zeby go nie zrobić przy tej okazji - to i tak prawie 3k w ogarniętym zakładzie robiącym tylko BMW.
Opublikowano
Ja w tych pojemnościach brałbym tylko diesla. W N47 zrobisz rozrząd za 3000zł, jeśli chcesz bez stresu jeździc. Kakbyś brał pid uwagę większą niż dwa litry benzynę to wtedy benzynę.

 

Kwestia tych dwóch silników jest następująca: ten konkretny model z dieslem, który mnie interesuje wizualnie bardziej mi się podoba, natomiast sam silnik będzie się męczył ponieważ nie robię dużych przebiegów w ciągu roku. Natomiast ten benzyniak 150KM (automat) idealnie nadawał by się pod moją jazdę (krótkie odcinki, głównie miasto) ale trochę przerażają mnie opinie na temat tego silnika (chociażby ze strony autocentrum). Musiałbym podejść do tego chyba bardziej pragmatycznie i odpuścić sobie diesla (i potencjalne problemy z całym osprzętem silnika wysokoprężnego, który nie będzie pracował nawet na 50% jego możliwości) i wziąć tego benzyniaka. Co radzicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Autocentrum w wiekszosci przypadkow pisze bzdury. N46, PB, jest dobrym silnikiem. Robisz rozrzad, uszczelniacze, wymieniasz wszystkie uszczelki i latasz. Mialem ich kilka i zero problemow. N47, ON, czyli w kazdym polifcie, jest najlepszym wyborem. Wszystko zalezy co preferujesz, cisze w aucie czy drgania diesla. Kazdy silnik BMW ma swoje problemy.
Opublikowano
Autocentrum w wiekszosci przypadkow pisze bzdury. N46, PB, jest dobrym silnikiem. Robisz rozrzad, uszczelniacze, wymieniasz wszystkie uszczelki i latasz. Mialem ich kilka i zero problemow. N47, ON, czyli w kazdym polifcie, jest najlepszym wyborem. Wszystko zalezy co preferujesz, cisze w aucie czy drgania diesla. Kazdy silnik BMW ma swoje problemy.

 

Powiem tak, do tej pory jeździłem starym dieslem więc klekot nowocześniejszej technologicznie jednostki nie powinien mi przeszkadzać. W dodatku ten szeroki zakres momentu obrotowego bardziej mi leży jeśli chodzi o styl jazdy. Kwestia druga jest taka, że ta konkretna benzyna (w teorii) ma o 70tys mniejszy przebieg niż diesel chociaż auto jest dwa lata starsze. No i jeszcze jedna bardzo ważna rzecz, która decyduje o moim mętliku w głowie - Diesel jest w pełnym M-pakiecie :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W N47 na gwaracji już ASO nie robi rozrządów.
Jeśli coś się stanie podczas okresu gwarancyjnego, to zrobi. Tylko skąd wziąć teraz N47 na gwarancji... To o czym mowa, to była akcja serwisowa (już nieaktualna) nawet na egzemplarze po gwarancji.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Tak jak kkx5 pisze. Najgrubsza robota to uszczelniacze + rozrząd i spokój za 3k zł. Oczywiście olej co 10k km. Reszta uszczelek to grosze.
Opublikowano
Tak jak kkx5 pisze. Najgrubsza robota to uszczelniacze + rozrząd i spokój za 3k zł. Oczywiście olej co 10k km. Reszta uszczelek to grosze.

 

No dobra to w przypadku tego PB. A jeżeli chodzi o takie podstawowe rzeczy do zrobienia gdybym zdecydował się na tego diesla? Na co się przygotować? Z tego co wyczytałem to w tych wersjach poliftowych jest gorszy dostęp chociażby do rozrządu, zgadza się? To pewnie znacząco wpływa na cenę jego ewentualnej wymiany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozrzad, zaleznie od przebiegu: turbo, dpf, wycieki podstawy filtra oleju, poduszki silnika, jesli 120d: rozszczelnienie kolektora dolotowego, jesli manual: dwumasa/sprzeglo.
Opublikowano
Co do wersji benzynowej 150KM temat jest chyba nieaktualny ponieważ po wrzuceniu ogłoszenia w odpowiedni dział okazało się, że vin jest nieprawidłowy, a po kontakcie z handlarzem, nie ma woli przesłania prawidłowego numeru także podejrzewam, że jest to jakaś próba sprzedania szrotu. Wracamy więc do punktu wyjścia czyli diesel. Czy ktoś z Was jeździł obiema wersjami (tj. 143 i 177) i może przedstawić swoje odczucia dotyczące tych dwóch silników? Jest duża różnica we właściwościach jezdnych takich egzemplarzy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja jezdzilem kazda wersja silnikowa, pb czy tez on. Pomiedzy dwoma 143ps vs 177ps, hmm, no jest duza roznica ale oba fajnie jada. Bardziej skupialbym sie na stanie technicznym obu. Jesli jest podobny, oczywiscie wybralbym 177ps.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Zdjęcia są fatalne. Liczy się stan auta a nie to ile to tam kasy włożył na ceramikę czy inne rzeczy.

Widnieje szkoda w historii.

Poczytaj o n52 bo to fajny silnik jak ma mały przebieg, potem są problemy.

Opublikowano
Dzięki bardzo za opinię. O N52 czytałem i oglądałem już całkiem sporo. Wycieki oleju w charakterystycznych dla tego silnika miejscach, problemy z odmą, valvetronic i elektryczną pompą cieczy chłodzącej to tylko niektóre z bolączek. Nie mówiąc już o wersji poliftowej bodaj N52k gdzie zmienili pokrywę zaworów i przenieśli odmę. Mimo tego wszystkiego kusi mnie ten samochód bardzo.. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.