Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ja mam 118d automat - ma 6 biegow i chodzi jak burza, nawet na sport nie przelaczam - polecam :D to juz jest inna liga skrzyn i swietnie sie spisuja zarowno w trasie jak i w miescie
Opublikowano
podam jedynie dla porównania, cena nowej automatycznej skrzyni do 5-tki w serwisie to koszt w granicach 23 tysiaków, informacja z łódzkiego salonu BMW.
Opublikowano

... no i co z tego, że to tyle kosztuje?? takie są ceny części w bmw. poszukaj na tym forum, ilu użytkowników tych 5-tek zmieniało skrzynię lub robiło coś konkretnego przy niej? Ingerencja ogranicza się, w 99proc. przypadków, do zmiany softu bo skrzynia potrafi być nerwowa i tyle...

jakby każdy się zastanawiał przed zakupem co ile kosztuje w bmw to by jeździł Fiatem Pandą w diesel'u bez klimy i radia bo tanie to w eksploatacji

 

wygoda musi kosztować

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Opublikowano
jakby każdy się zastanawiał przed zakupem co ile kosztuje w bmw to by jeździł Fiatem Pandą w diesel'u bez klimy i radia bo tanie to...

 

A nie lepiej w benzynie i zamontowac gaz??? :lol:

 

 

A ciagnac watek automatow - rozwiazanie wygodne, choc faktycznie auto pali wiecej i przy malych silnikach czuc czasem niedostatek mocy. Jesli skrzynie bylyby skonstruowane tak, by sie psuc po kilku tysiacach, nie byloby wiekszego sensu montowac ich w autach. Jesli ktos jezdzi duzo, to wszelkie niedoskonalosci wyjda w okresie gwarancji - jesli malo, to i tak nie doczeka uszkodzen:)

Minusem moze byc wiekszy spadek wartosci przy odsprzedazy (ale to jest ostatnia rzecz o ktora sie martwie), przynajmnie w Europie, w USA sytuacja wyglada odwrotnie, auta z MT sa wyraznie tansze i trudniejsze do sprzedazy (spotkalem sie nawet z sytuacja, gdy wlasciciel nowego auta ze skrzynia MT desperacko chcial sie pozbyc auta, a dokladniej przekazac leasing, bo nie potrafil sie przestawic na MT).

 

Dla wrogow automatow proponuje pojezdzic troche takim autem, a nie opierac sie o opinie typu "brat jezdzil lub znajomy mowil"

 

vazq~

~ The Gator Nation ~
Opublikowano

słuchajcie automat jest wygodniejszy i tu nie ma co się sprzeczać, ale nie wszystko jest bezproblemowe i automaty są bardziej podatne awarii niż manual i tu opieram się na doświadczeniach, a nie opowiastkach, które swoją drogą.

rozważ, jakie plusy w automacie i manualu, jak i również minusy automata i manuala :cool2:

sprawa prosta :)

Opublikowano (edytowane)

Jeżdżę 120d z Steptronic i biorąc pod uwagę moje doświadczenia z automatami (DSG VW, Tiptronic Audi, Jagi lat '80/'90) powiem, że ten automat jest dobry (DSG jest lepszy, ale to zupełnie inna skrzynia) i nie zamieniłbym się na takie samo auto w manualu. Fakt, że te skrzynie (AT) są bardziej awaryjne od MT, ale tak to już jest i wynika to głównie z faktu, że łatwiej je zepsuć, czyli wszystko zależy od użytkownika. Wzrost spalania przy automatach może być znaczący, ale nie przy dwulitrówce BMW :D

pzdr

Edytowane przez paffcio_3006
Opublikowano

dobra - wszyscy się wypowiedzieli na temat skrzyń? - to jedziemy dalej

 

niżej wklejam ciekawy link

- testy

- opisy

- awarie

itp wszystko z AutoŚwiat

 

http://www.auto-swiat.pl/BMW,Seria-1,E87-E82-E88,9,126,205,encyklopedia,model.html

 

na stronie są różne temat i trzeba je wybierać w zależności co się chce czytać :cool2:

Opublikowano (edytowane)

jeszcze o spalaniu

miasto 7 - 9 l/100 ale raczej w granicach 8

trasa 5 l/100 - spokojnie sie robi 1000km na baczku - wchodzi mi 48-49 litrow

 

jezeli chodzi o awaryjnosc i koszty skrzyn to proponuje wpisac "skrzynia" w wyszukiwarke na tej stronie,

dodam tylko ze manuale sa bezobslugowe i tez maja drogie sprzeglo a automaty sie naprawia i trzeba o nie dbac (olej,filtry,diagnostyka) jak o silnik

Edytowane przez rekin315
Opublikowano
czytalem na tej stronce test 130i, napisali ze przez 100 tys km zmienili dwa razy klocki - to ok, i dolali litr oleju :shock: czyli co?? przy tych testach nie robi sie serwisu tylko czeka az cos sie skonczy lub odpadnie :duh:
Opublikowano
czytalem na tej stronce test 130i, napisali ze przez 100 tys km zmienili dwa razy klocki - to ok, i dolali litr oleju :shock: czyli co?? przy tych testach nie robi sie serwisu tylko czeka az cos sie skonczy lub odpadnie :duh:

 

Musieli serwisować auto zgodnie z zaleceniami producenta. Myślisz, że 100tyś km zrobili bez wymiany oleju? :)

Opublikowano
Dzień dobry .Jestem nowy ,planuję zakup BMW serii 1 model 120D z silnikiem 163 km. Mam kila pytań ,gdyż będzie to pierwszy samochód tej marki i prosiłbym o uświadomienie mnie w kilku kwestiach .

1 .Czym różni się 116 ,118 ,120 oprócz silnika ?

2. Czy lepiej jest kupić 2.0D 122 km i zrobić chip ,czy lepiej fabryczne 163 km ?

3. Jakie są różnice w spalaniu tych silników ,oraz czy jest duża różnica w osiągach ?

4. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie ?

5. Co jest na "+" a co na "-" w silniku 163 km oraz 122 km

6. Czy warto rozglądać się za modelem w którym jest duży kolorowy wyświetlacz LCD na panelu przednim ?

 

Ogólnie prosiłbym o w miarę konkretne odpowiedzi ,z góry dziękuję .Pozdrawiam Tomek

 

Kupiłeś już auto :?:

Opublikowano

:(

 

nie dopiero myślę ,że kupię za jakiś miesiąc . Póki co będę wystawiał obecne moje auto na otomoto .. Dopiero jak sprzedam moje ,zakupię nowy sprzęcik .. Siedzę ,przeglądam ogłoszenia itd ... już mnie to zaczyna denerwować ;)

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano

heh ...

Panowie dochodzą mnie słuchy ,że olej idzie w górę i to bardzo .Od wczoraj cena u mnie to okolo 4 zl za litr .Powoli zaczynam myslec na silnikiem 122 konnym ....ehhh niech mnie ktos od tego myslenia przegoni .. :mad2:

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano
Przeciez spalanie 120d jest znakomite, chyba nie duzo wyzsze niz 118d. Mi komputer w miescie Wrocław, w zimie, gdzie ciezko nawet mi z parkingu wyjechac i czasami trzeba sie nameczyc, 7.8 srednio. Wiec chyba nie jest zle...

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
heh ...

Panowie dochodzą mnie słuchy ,że olej idzie w górę i to bardzo .Od wczoraj cena u mnie to okolo 4 zl za litr .Powoli zaczynam myslec na silnikiem 122 konnym ....ehhh niech mnie ktos od tego myslenia przegoni .. :mad2:

Może 114d z żaglem na dachu ? :mad2:

Opublikowano
heh ...

Panowie dochodzą mnie słuchy ,że olej idzie w górę i to bardzo .Od wczoraj cena u mnie to okolo 4 zl za litr .Powoli zaczynam myslec na silnikiem 122 konnym ....ehhh niech mnie ktos od tego myslenia przegoni .. :mad2:

Kup, później będziesz żałował, że nie 120d.

Tragedii nie ma 0,5-1litr/100km różnicy to raz na 100km odmówisz sobie frytek a myślę że warto, bo 120d ma już to pierdolnięcie.

Opublikowano
Racja... potem będziesz pytał jak zwiększyć moc za pomocą magicznego chipa do 120d :D Jest po prostu ZIMA i wszystkim pali więcej. Nie tylko Tobie ;) Mnie też :)

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano

Jeżeli rzeczywiście różnice w spalaniu są tak niewielkie to oczywiście tylko 120d .

Czy możliwe jest by fabrycznie auto miało radio proffesional a kierownicę bez funkcji ?

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano (edytowane)
Jeżeli rzeczywiście różnice w spalaniu są tak niewielkie to oczywiście tylko 120d .

Czy możliwe jest by fabrycznie auto miało radio proffesional a kierownicę bez funkcji ?

Jak najbardziej.

Różnica w spalaniu to ~1 litr między 118d a 120d, a radość z jazdy dużo większa na korzyść 120d.

Chociaż nie wiem czy chcesz kupić przed czy po lifcie... po lifcie wersja 118d miała już 143 konie... więc jest żwawsza od 118d sprzed liftingu, gdzie były tylko 122 konie.

Edytowane przez piteerus

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano

siema Tomku,

jasne, jest możliwe - ktoś mógł konfigurować auto na własne życzenie, ale z drugiej strony to troche dziwne, że nie ma kierownicy wielofunkcyjnej. Mógł tez dokupić radio.

najlepiej poproś delikwenta o VIN i skontaktuj się z BMW i powiedzą, jakie było radio przy wyjeździe z salonu :)

Opublikowano
Czy możliwe jest by fabrycznie auto miało radio proffesional a kierownicę bez funkcji ?

Wrzuć tu linka z ofertą to obejrzymy.

 

Ostatnio znalazłem takiego stwora:

http://www.allegro.pl/item886613590_bmw120d_163km_bixenon_spor_tpakiet_polecam_igla.html

Tak zwany M pół-Pakiet :)

Opublikowano

ile ja już widziałem e90 w dizlu z emblematem na klapie M3 albo e60 np. 530d a obok M5 , cieżko czasami ludzi zrozumieć :)

a ta zlinku chyba przodziku nie miała :)

w standardzie za to ma "bezwypadkowy" :)

Opublikowano
szukam tego ogłoszenia o którym pisałem ,lecz nie mogę znaleźć .Gdzieś chyba na auto.de widziałem .Zaciekawiło mnie to .Być może właściciel auta po prostu zmienił radio z biznes na prof i tyle ;)

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.