Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To może jest tak ,że instalacja elektryczna przewiduje większość rozwiązań i aby mieć więcej rzeczy typu tempomat itd ,wystarczy to wszystko popodpinać ?:)

A ja dalej swoje ..... Ma ktoś może jakieś zdjęcia ,rysunki etc.. z kokpitem ,gdzie widać wszystkie załączniki ..... m.in. tempomat ,dsc ...

Czy też może w instrukcji obsługi auta wszystko będzie podane na tacy ?

Wiem ,jak wygląda radio busines ,a jak proffesional , wiem o navi ... jeszcze dużo przede mną ....

Zależy mi na tym ,gdyż widać na poniektórych zdjęciach z ogłoszeniem co dane auto posiada .Niektórzy sprzedawcy delikatnie przekłamują odnośnie wyposażenia auta ,a tak mógłbym sprawdzić "wizualnie" .

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To fakt że praktycznie co drugi sprzedający kłamie z wyposażeniem swego auta, w instrukcji obsługi masz rozrysowany kokpit ze wszystkimi dodatkami i funkcjami każdego przełączniczka. Ja osobiście nigdy bym się nie zdecydował na rozbieranie auta i ingerencję w oprogramowanie elektroniki nawet z najmniejszą bzdurą. Mój kolega chciał sobie wgrać polskie menu do e90 2006 z navi pro, pojechał z ogłoszenia do jakiegoś magika z Wrocławia, siedział tam cały dzień, zapłacił 500zł a w drodze powrotnej zawiesił mu się cały system i ledwo dojechał do Krakowa na awaryjnym trybie skrzyni biegów, później znowu kasa w ASO za oryginalny program fabryczny do jego auta i po dwóch dniach wrócił do domu bez 1400zł w kieszeni za całą wycieczkę ale i tak szczęśliwy że udało mu się to wszystko odkręcić. Ja nigdy nic nie kombinowałem przy swoim aucie i jeżdże już drugi rok bez najmniejszej nawet usterki czegokolwiek !
Opublikowano (edytowane)

Co do schematów i rysunków to niektóre rzeczy można wypatrzeć na http://www.realoem.com.

 

Co do "wystarczy popodpinać".. - no raczej tak się nie da. Dużo rzeczy niestety wiąże się z wizytą w ASO w celu przeprogramowania auta, tak aby system w aucie wiedział co ma, jak tego używać i jak działa (cholerny postęp technologiczny :D )

 

Tak jak kolega wcześniej powiedział, instrukcja jest jedna do wszystkich modeli auta i wersji silnikowych, czyli wszystkie przełączniki, gałki, opcje są opisane, ale niekoniecznie twoje auto musi je posiadać. Jest jeden szczegół. Są odrębne istrukcje do wersji z iDrive i bez iDrive.

 

Nie każdy model auta "przewiduje" instalację pod jakąś opcję np. ja w swoim aucie mam w wyposażeniu "Przygotowanie pod instalację telefonu" i jak rozbierałem tunel środkowy to wszystkie kabelki i kostki są wyprowadzone i wystarczy "tylko po podpinać i... :) zaprogramować auto w ASO :). Drugi przykład to kierownica z multifunkcją. Jeśli będziesz ją miał, to pewnie zauważysz na niej przycisk ze słuchawką telefoniczną co sugerowałoby, że masz instalację bluetooth. Tak niestety nie jest. Kiera z multifunkcją i przyciskiem słuchawki jest w modelu z bluetooth jak i bez :D

 

To prawda niektórzy sprzedawcy są w stanie opowiedzieć ci najlepszą bajkę, abyś tylko kupił auto. Większość kłamstw dotyczy nawigacji, czyli monitora. Większość sprzedawców opisuje auta, które mają monitor wysuwany jako nawigację professional, podczas gdy jest to tylko business (Professional ma zawsze dwa napędy, a business tylko jeden).

 

Co do sprawdzania wizualnego. Są pewne rzeczy, które rozpoznasz, ale niektórych nie widać. Jest ich dużo więc opisując każdy można napisać instrukcję obsługi. To co możesz wizualnie wypatrzeć to: tempomat, nawigację, zestaw dla palących, sportowe fotele, regulację oparć bocznych fotela, regulację podparcia lędźwiowego, czujniki parkowania (jeśli są niewyraźne zdjęcia z przodu lub z tyłu), DPF, składane lusterka, komendy głosowe w wersji z iDrive.

Edytowane przez piteerus

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano
To fakt że praktycznie co drugi sprzedający kłamie z wyposażeniem swego auta, w instrukcji obsługi masz rozrysowany kokpit ze wszystkimi dodatkami i funkcjami każdego przełączniczka. Ja osobiście nigdy bym się nie zdecydował na rozbieranie auta i ingerencję w oprogramowanie elektroniki nawet z najmniejszą bzdurą. Mój kolega chciał sobie wgrać polskie menu do e90 2006 z navi pro, pojechał z ogłoszenia do jakiegoś magika z Wrocławia, siedział tam cały dzień, zapłacił 500zł a w drodze powrotnej zawiesił mu się cały system i ledwo dojechał do Krakowa na awaryjnym trybie skrzyni biegów, później znowu kasa w ASO za oryginalny program fabryczny do jego auta i po dwóch dniach wrócił do domu bez 1400zł w kieszeni za całą wycieczkę ale i tak szczęśliwy że udało mu się to wszystko odkręcić. Ja nigdy nic nie kombinowałem przy swoim aucie i jeżdże już drugi rok bez najmniejszej nawet usterki czegokolwiek !

Na dzień dziejszy Polskie meni do e90, e60 nie jest dopracowane a 2. kosztuje dużo i lepiej z tym jeszcze poczekać

Co do tempomatu jak jest w BMW nie wiem , w vectrze C wymienia się tylko wajchę kierunków z tempomatem podpina się techa wciska się dwa przyciski i tempomat zaprogramowany :) koszt chyba 300 zł za wszystko

Ale BMW to spryciula tu tak łatwo napewno nie będzie :P

Opublikowano

Panowie ,śledzę właśnie Polską instrukcję obsługi .Znalazłem do wersji z navi .Wszystko pięknie fajnie ,tylko troszkę się różni od wersji bez .Chodzi mi o to ,że kokpit z navi posiada przyciski od podgrzewania foteli oraz PDC .Gdzie te rzeczy są umiejscowione ,kiedy navi nie ma ?

 

punkt 14 KONSOLA ŚRODKOWA : ELEMENTY OBSłUGI I WSKAZANIA.

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano
Panowie ,śledzę właśnie Polską instrukcję obsługi .Znalazłem do wersji z navi .Wszystko pięknie fajnie ,tylko troszkę się różni od wersji bez .Chodzi mi o to ,że kokpit z navi posiada przyciski od podgrzewania foteli oraz PDC .Gdzie te rzeczy są umiejscowione ,kiedy navi nie ma ?

 

punkt 14 KONSOLA ŚRODKOWA : ELEMENTY OBSłUGI I WSKAZANIA.

 

W tym samym miejscu co w wersji z iDrive. Na konsoli głównej, na samym dole.

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano

Ok dzięki Panowie :cool2:

 

faktycznie kokpit jest różny ,że tak się wyrażę .W niektórych modelach jest jakby z dwóch elementów ,a w innych z trzech ,gdzie na trzecim znajdują się właśnie te przyciski ;)

 

co do funkcji bluetooth ..

zapewne występowała tylko w wersji z navi ?

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano
hipo :) masz radio busines :lol:

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano
Ok dzięki Panowie :cool2:

 

faktycznie kokpit jest różny ,że tak się wyrażę .W niektórych modelach jest jakby z dwóch elementów ,a w innych z trzech ,gdzie na trzecim znajdują się właśnie te przyciski ;)

 

co do funkcji bluetooth ..

zapewne występowała tylko w wersji z navi ?

 

Bluetooth występował w wersji z iDrive i bez. Musi być w opisie, że jest bluetooth inaczej się nie rozpozna, że się go ma.

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano
Ok dzięki Panowie :cool2:

 

faktycznie kokpit jest różny ,że tak się wyrażę .W niektórych modelach jest jakby z dwóch elementów ,a w innych z trzech ,gdzie na trzecim znajdują się właśnie te przyciski ;)

 

co do funkcji bluetooth ..

zapewne występowała tylko w wersji z navi ?

 

Bluetooth występował w wersji z iDrive i bez. Musi być w opisie, że jest bluetooth inaczej się nie rozpozna, że się go ma.

 

 

czyli trafia się bez navi ... z a j e b i s t a sprawa ( jak dla mnie) W takim razie jak bez navi się konfiguruje bluetooth?

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano
Ok dzięki Panowie :cool2:

 

faktycznie kokpit jest różny ,że tak się wyrażę .W niektórych modelach jest jakby z dwóch elementów ,a w innych z trzech ,gdzie na trzecim znajdują się właśnie te przyciski ;)

 

co do funkcji bluetooth ..

zapewne występowała tylko w wersji z navi ?

 

Bluetooth występował w wersji z iDrive i bez. Musi być w opisie, że jest bluetooth inaczej się nie rozpozna, że się go ma.

 

 

czyli trafia się bez navi ... z a j e b i s t a sprawa ( jak dla mnie) W takim razie jak bez navi się konfiguruje bluetooth?

 

Musi być do tego radio Professional lub iDrive.

A jak to się kofiguruje, to musi być w instrukcji napisane.

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano
hipo :) masz radio busines :lol:

 

nieee, ja mam Proffesional :8)

bluetootha też mam - pod wykładzoną z prawej strony w bagażniku jest srebrna skrzyneczka i to jest właśnie blueetoth, który jest połączony z radiem światłowodami :shock:

navi nie musi być :D

Opublikowano
Rok temu w ASO do mojej 116 powiedzieli... 1800.

Oprócz zestawu przełączników i obudowy kierownicy w gre wchodziło

przeprogramowanie wiekszości sterowników w aucie - cały dzień roboty.

Szczerze mówiąc bałbym się robić to poza ASO... Zbyt duża ingerencja

w elektronikę auta i wpływ na bezpieczeństwo na drodze...

 

W ASO życzą sobie uaktualnienia wszystkich sterowników przy każdej ingerencji elektrycznej. Kiedy byly dokladane u mnie podgrzewane lusterka (bo w serii u mnie nie było) to tez byla informacja w instrukcji serwisowej aby auaktualnić najpier oprogramowanie. Dolożenie podgrzewanych luster zostało zrobione bez update'u softo i wszystko dziala jak należy. Ale w ASO oczywiście na to nie pujdą.

 

Ponoć jesli chodzi o tempomat to kwestia podpięcia manetki + zakodowanie nowego wyposażenia pod kompem.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Chyba do każdej przeglądarki da się zainstalować słownik - i o ile staram się być tolerancyjny to jak widzę "pujdą" trudno mi nie reagować. Proszę popraw to.
Opublikowano

Kolejne zapytanie .... jest coś takiego jak automat :8)

znalazłem pewne ogłoszenie ,zadzwoniłem do sprzedawcy jak się spisuje skrzynia itd .usłyszałem: " no jedzie ,ale tylko do 4 biegu ,potem wraca na jedynkę " :shock:

tak na przyszłość ,czy taka skrzynia nie będzie kosztować tyle co całe auto ?

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano
Kolejne zapytanie .... jest coś takiego jak automat :8)

znalazłem pewne ogłoszenie ,zadzwoniłem do sprzedawcy jak się spisuje skrzynia itd .usłyszałem: " no jedzie ,ale tylko do 4 biegu ,potem wraca na jedynkę " :shock:

tak na przyszłość ,czy taka skrzynia nie będzie kosztować tyle co całe auto ?

 

odpuśc sobie to auto - są automaty

Opublikowano
Kolejne zapytanie .... jest coś takiego jak automat :8)

znalazłem pewne ogłoszenie ,zadzwoniłem do sprzedawcy jak się spisuje skrzynia itd .usłyszałem: " no jedzie ,ale tylko do 4 biegu ,potem wraca na jedynkę " :shock:

tak na przyszłość ,czy taka skrzynia nie będzie kosztować tyle co całe auto ?

 

odpuśc sobie to auto - są automaty

 

 

hipo rozwiń myśl ,jak możesz :wink:

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano

napisałeś, że auto włącza biegi do 4 a potem spadają do jedynki - skrzynie automatyczne są "obsługowe" - nie tak, jak manuale, w których nic się nie robi.

Ja osobiście jestem przeciwnikiem automatów - mój brat jeździ tylko automatami, ale i nowymi autami - miał sytuacje w volvo V50 w automacie, że skrzynia robiła kick down z 5 do 2 auto było na gwarancji i wymienili całą skrzynię.

n a p r a w d ę o d r a d z a m a u t o m a t a

Opublikowano
ja właśnie bardzo bym chciał automata ,jednego już miałem z tiptronic ,baardzo fajnie mi się jeździło .. zastanawia mnie tylko jakie mogą być koszta naprawy takiej skrzyni w BMW :o

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano
ja właśnie bardzo bym chciał automata ,jednego już miałem z tiptronic ,baardzo fajnie mi się jeździło .. zastanawia mnie tylko jakie mogą być koszta naprawy takiej skrzyni w BMW :o

Koszty naprawy jak w innych automatach. Pewnie opłaca się bardziej wymienić całą skrzynie niż naprawiać.

Może ktoś ma tutaj automat to może podzieli się wrażeniami z jazdy.

Ja automaty skreślam na dzień dobry bo zwykły automat więcej pali i ma gorsze osiągi, ale może w przyszłości wezmę pod uwagę.

Opublikowano

ja zawsze myślałem, że automata nie kupie bo to nuda, drogie to, auto duzo pali i same minusy. Teraz wiem, że już nigdy nie będę miał manuala chyba, że będzie to STi. Przeważnie złe opinie o automatach mają ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli i w moim gronie znajomych właśnie taka opinia krąży, dopóki się nie spróbuje. Dla mnie automat to najlepszy cud techniki w dziedzinie motoryzacji.

1.W korkach super sprawa, łydka nie boli od ciągłego wrzucania 1 biegu i puszczania pedału sprzęgła, żeby podjechać pół metra i znowu na luz.

2.Są automaty i automaty.. Nowe automaty same w sobie są moim zdaniem bardzo szybkie, to nie są skrzynie jak ze starych mercedesów czy opli gdzie zmiana biegów trwała wieczność.

3.W trasie dla mnie też rewelacja, jako, że jazda w Polsce to walka o życie to sprawdzają się idealnie. W chwili stresującej sytuacji pedał

w podłoge i auto jedzie. Nie musze sie zastanawiać, patrzeć na obrotomierz i myśleć na jakim biegu mi teraz auto dobrze odejdzie.

Róznice w osiągach MT vs AT praktycznie zerowe. Automat zdecydowanie wygrywa z czasem reakcji kierowcy z manualem.

4. Jak ktoś lubi sobie poszaleć i polatać bokiem to automtem też mozna tylko trzeba mieć min 200KM i trochę umiejętności.

Strzelić ze sprzęgła się nie da ale trzeba umieć ruszać "mocnym manualem " żeby się zbliżyć do wartości jakie obiecuje producent

przy przyspieszaniu do pierwszej setki.

 

 

moje auto ma 100tkm przebiegu i ze skrzynią nic nie robiłem, cały czas pracuje cichutko i płynnie - ja zdecydowanie polecam to rozwiązanie

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.