Skocz do zawartości

Zakup BMW Serii 1, porównania, pytania, oceny


osy4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was serdecznie,

nastał dla mnie czas w którym mam zamiar przesiąść się z superba na jedyneczkę. (względy finansowe i wielkość).

Od razu zaznaczę że gabaryty wnętrza jedynki nie przerażają ponieważ jeździłam wcześniej audi TT.

Jedynka podobała mi się od zawsze, jednak nikt z osób znajomych nie posiada takiej i nie jest w stanie doradzić, pomóc, stąd mój post na forum.

Czy pomoglibyście mi podając trochę opinii na temat tego auta? Awaryjność, który rok wybrać, coś słyszałam o wadach rozrządu itd

Nikt inny jak Wy nie posiada takiej wiedzy :)

Liczę na Was :D

 

P.S.

Szukam najchętniej wersji w dieslu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, rozglądam sie za bmw serii jeden od 2004 do 2011. Ponieważ chce trochę zaoszczędzić postanowilem kupić wersje z kierownicą po prawej stronie. Czeęsci w granicach 2-4tyś a kumpel mi przerzuci, bmw wczesniej nie robil ale robil samochody których jest 3 tysiące na swiecie wiec i z tym sobie poradzi :P

Nie wiem jaki silnik wybrać na 99% wersja benzynowa która jest najmniej awaryjna a zarazem najmniej pali. Najmniej pali zapewne 1.6 ale jak z jego awaryjnoscią? Autem bede jeździl do szkoly 7km. Wiec diesel odpada bo za krótko, a gaz nie zdąży się przełaczyć praktycznie... Raczej czysta benyzna ew. + gaz :P

A wiec ktoś poleca jakiś konkretny silnik? Wolałbym mniej niz 2 litry bo OC na rodziców :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

 

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie zamiana mojego auta na coś mniejszego (obecnie mam Jeepa). Dość poważnie rozważam BMW E87. Będzie to 2 samochód w domu którym będę jeździć ok 7 tys km rocznie. (Na co dzień mam oklejone auto firmowe i czasem chcę być incognito). Bywa tez tak iż auto będzie stać nieużywane przez 2 tygodnie. Zależy mi na tym by samochód był maksymalnie tani w utrzymaniu i ubezpieczeniu. Osiągi i rocznik są drugorzędne.

 

Mam więc kilka pytań:

1. Z racji małych przebiegów jakie to auto będzie robić, myślę nad benzyną. Dodatkowo auto ma być "silnikowo" proste (bez potencjalnych awarii turbo, dwumasy itp) więc rozważam 1,6. Czy to dobry pomysł?

2. Jak wygląda realne spalanie 1.6?

3. Jakie są koszty serwisowania tego auta. Ile rocznie trzeba budżetować na naprawy. (Jeep kosztuje mnie ok. 2-3 tyś zł/rok).

4. Jak wygląda sprawa zabezpieczenia antykorozyjnego?

5. Kusi mnie tez benzyna z automatem. Czy takie połączenie w tym samochodzie zdaje egzamin i czy warto się tym interesować?

6. Ile trzeba przeznaczyć na sensowny egzemplarz E87? Czy za 20-24 tys zł można kupić coś sensownego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. we wszystkich benzyniakach e87 są dwumasy :) komplet sprzegłą jest nawet droższy niż w dieslu, ale to raczej się nie psuje bo to nie przenosci wysokiego momentu obrotowego. Jak kupisz zadbany model z wymienionym rozrządem, pewnym przebiegiem i sprawnymi vanosami i valvetronic'iem to nie ma co sie psuć.

2.W mieście 9.5-10 w trasie 7 zrobisz przy 90-100 ale bez jakiegos zamulania

3.Uwazam ze to glupie pytanie, na ktore nie ma odpowiedzi. Za wymiane oleju place ok 300zl. Wiecej to ci nikt nie powie bo nie ma przepisu przecież.

4.nie mam pojęcia, ale raczej nie rdzewieją jedynki. U mnie kilka elementów rdzewieje, ale przez to, że poprzedni właściciel trochę nieuważnie zamykał drzwi (pewnie dobijając pasy) i na rantach ukruszył się lakier.

5.W słabej benzynie nie. Poza tym nie znajdziesz raczej automatu w benzyniaku bo sa bardzo rzadkie. Do diesla automat wg mnie zdecydowanie lepszy.

6.nie, za 20-24 kupisz syfa do którego będziesz musiał sporo dorzucić :)

nie kupuj auta od handlarza.

Za zadbane auto z jakimś wyposażeniem trzeba dać sporo hajsu. Popatrz sobie na moje auto w opisie. Jakbym miał teraz je sprzedać to bym wystawił za 30tys tak jak stoi na mpakiecie. Byłoby mało chętnych bo każdy woli kupić za 20 trupa :)

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile bazując na waszych doświadczeniach w pesymistycznym wariancie muszę liczyć na doprowadzenie auta do stanu dobrego

 

Załóżmy dwa scenariusze:

 

1. Kupuję E87 za ok 20-24 tyś zł.

2. Kupuję E87 za ok 30-35 tyś zł.

 

Generalnie co wyjdzie najtaniej z punktu widzenia ewentualnych napraw: 1,6PB czy 2,0PB czy 2,0 Diesel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. we wszystkich benzyniakach e87 są dwumasy :) komplet sprzegłą jest nawet droższy niż w dieslu, ale to raczej się nie psuje bo to nie przenosci wysokiego momentu obrotowego. Jak kupisz zadbany model z wymienionym rozrządem, pewnym przebiegiem i sprawnymi vanosami i valvetronic'iem to nie ma co sie psuć.

2.W mieście 9.5-10 w trasie 7 zrobisz przy 90-100 ale bez jakiegos zamulania

3.Uwazam ze to glupie pytanie, na ktore nie ma odpowiedzi. Za wymiane oleju place ok 300zl. Wiecej to ci nikt nie powie bo nie ma przepisu przecież.

4.nie mam pojęcia, ale raczej nie rdzewieją jedynki. U mnie kilka elementów rdzewieje, ale przez to, że poprzedni właściciel trochę nieuważnie zamykał drzwi (pewnie dobijając pasy) i na rantach ukruszył się lakier.

5.W słabej benzynie nie. Poza tym nie znajdziesz raczej automatu w benzyniaku bo sa bardzo rzadkie. Do diesla automat wg mnie zdecydowanie lepszy.

6.nie, za 20-24 kupisz syfa do którego będziesz musiał sporo dorzucić :)

nie kupuj auta od handlarza.

Za zadbane auto z jakimś wyposażeniem trzeba dać sporo hajsu. Popatrz sobie na moje auto w opisie. Jakbym miał teraz je sprzedać to bym wystawił za 30tys tak jak stoi na mpakiecie. Byłoby mało chętnych bo każdy woli kupić za 20 trupa :)

Ad 1 - ceny są porównywalne na akceptowalnym poziomie dla mnie eksploatacja diesla i tak zawsze będzie droższa niż benzyny...

Ad 2 - dwulitrową benzyną E87 średnio wychodzi mi 8.4 a podobnie jak 1.6 E36 bez zamulania po mieście więc skąd u ciebie taki wynik...

Ad 3 - poza olejem masz inne części eksploatacyjne (klocki, opony) więc można przewidzieć przynajmniej po części koszt rocznego utrzymania chyba że masz auto sponsored by mama&papa to koszty się mogą zacierać albo robi się metodą szkoła druciarstwa...

Ad 4 - ślady korozji mogą świadczyć też o niefachowej naprawie blacharskiej chyba że poprzedni właściciel twojego samochodu miał drewnianą nogę i wsiadając do samochodu uderzał w drzwi progi itp dlatego rdzewieją, na moim egzemplarzu nie znajdziesz grama rdzy a są z tego samego roku.

Ad 5 - jeździłeś pojemnością mniejszą niż 2 litry w automacie że tak twierdzisz?

Zdecydowanie polecam pojemność 2 litry i więcej dlatego że 1.6 po prostu nie jedzie...

Co w twoim samochodzie jest takiego wyjątkowego poza dokładanym mpakietem ze wyceniasz go na 30k ja aktualnie chce sprzedać swojego za takie same pieniądze i chętnie porównam egzemplarze bo może przesadziłem z ceną...

Edytowane przez ukanio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile bazując na waszych doświadczeniach w pesymistycznym wariancie muszę liczyć na doprowadzenie auta do stanu dobrego

 

Załóżmy dwa scenariusze:

 

1. Kupuję E87 za ok 20-24 tyś zł.

2. Kupuję E87 za ok 30-35 tyś zł.

 

Generalnie co wyjdzie najtaniej z punktu widzenia ewentualnych napraw: 1,6PB czy 2,0PB czy 2,0 Diesel

Zdecyduj się jaką wersję silnikową i wyposażeniową chcesz kupić potem można liczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. we wszystkich benzyniakach e87 są dwumasy :) komplet sprzegłą jest nawet droższy niż w dieslu, ale to raczej się nie psuje bo to nie przenosci wysokiego momentu obrotowego. Jak kupisz zadbany model z wymienionym rozrządem, pewnym przebiegiem i sprawnymi vanosami i valvetronic'iem to nie ma co sie psuć.

2.W mieście 9.5-10 w trasie 7 zrobisz przy 90-100 ale bez jakiegos zamulania

3.Uwazam ze to glupie pytanie, na ktore nie ma odpowiedzi. Za wymiane oleju place ok 300zl. Wiecej to ci nikt nie powie bo nie ma przepisu przecież.

4.nie mam pojęcia, ale raczej nie rdzewieją jedynki. U mnie kilka elementów rdzewieje, ale przez to, że poprzedni właściciel trochę nieuważnie zamykał drzwi (pewnie dobijając pasy) i na rantach ukruszył się lakier.

5.W słabej benzynie nie. Poza tym nie znajdziesz raczej automatu w benzyniaku bo sa bardzo rzadkie. Do diesla automat wg mnie zdecydowanie lepszy.

6.nie, za 20-24 kupisz syfa do którego będziesz musiał sporo dorzucić :)

nie kupuj auta od handlarza.

Za zadbane auto z jakimś wyposażeniem trzeba dać sporo hajsu. Popatrz sobie na moje auto w opisie. Jakbym miał teraz je sprzedać to bym wystawił za 30tys tak jak stoi na mpakiecie. Byłoby mało chętnych bo każdy woli kupić za 20 trupa :)

Ad 1 - ceny są porównywalne na akceptowalnym poziomie dla mnie eksploatacja diesla i tak zawsze będzie droższa niż benzyny...

Ad 2 - dwulitrową benzyną E87 średnio wychodzi mi 8.4 a podobnie jak 1.6 E36 bez zamulania po mieście więc skąd u ciebie taki wynik...

Ad 3 - poza olejem masz inne części eksploatacyjne (klocki, opony) więc można przewidzieć przynajmniej po części koszt rocznego utrzymania chyba że masz auto sponsored by mama&papa to koszty się mogą zacierać albo robi się metodą szkoła druciarstwa...

Ad 4 - ślady korozji mogą świadczyć też o niefachowej naprawie blacharskiej chyba że poprzedni właściciel twojego samochodu miał drewnianą nogę i wsiadając do samochodu uderzał w drzwi progi itp dlatego rdzewieją, na moim egzemplarzu nie znajdziesz grama rdzy a są z tego samego roku.

Ad 5 - jeździłeś pojemnością mniejszą niż 2 litry w automacie że tak twierdzisz?

Zdecydowanie polecam pojemność powyżej dwóch litrów dlatego że 1.6 po prostu nie jedzie...

Co w twoim samochodzie jest takiego wyjątkowego poza dokładanym mpakietem ze wyceniasz go na 30k ja aktualnie chce sprzedać swojego za takie same pieniądze i chętnie porównam egzemplarze bo może przesadziłem z ceną...[/

 

2. Taki wynik jest u mnie bo tyle te silniki pala. Wystarczy sprawdzic w necie- zadna tajemnica.

3. Klocki i opony wymieniasz co rok zeby to uwzgledniac ? Nie wymienilem tego bo jezdze na tyle malo ze robie to raczej raz na kilka lat.

4. Dzieki za przepowiednie

5. Jezdzilem, ale w nowym aucie. Znam goscia ktory jezdzil 116i w automacie i mowil ze jeszcze bardziej zamulal.

Odpowiem na twoje pytanie twoim pytaniem: co jest takiego specjalnego w twoim ze wystawiasz je za 30tys?

Bawi mnie to ze wypisujesz wymiane wycieraczek i wykladziny bagaznika jako cos istotnego. Nie wspominajac o zdjeciu jak jedziesz 200- klasa sama w sobie. Nie wiem czy masz jakis problem ze wzrokiem? Jezeli nie wiesz dlaczego moglbym chciec tyle za swoje auto to tym bardziej uwazam ze nie powinienes sie wypowiadac na forum bo nie masz bladego pojecia o czym piszesz. Od razu sprawilo to ze czuje ze twoj samochod to perelka. Nie rozumiem po ch*j zamiast dopisac cos istotnego do tego co napisalem to bedziesz pie*dolil chlopie o mnie i moim samochodzie. Jeszcze nie widzilem twojego postu w ktorym bys cos konstruktywnego napisal. Albo kogos zj*biesz o nic albo komus skomentujesz ze mu zdjecia nie dzialaja. Zycze ci szybkiej sprzedazy i zakupu innej marki i zmiany forum. Nie mam chyba tyle czasu co ty wiec nie mam zamiaru z toba wchodzic juz w zadne dyskuje.

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz jaki jesteś prosty, denerwujesz się jak ktoś ci pisze prawdę i dostajesz bólu dupy za każdy nieprzychylny komentarz. Piszesz żeby nie kupować samochodu od handlarza a pochwal się kto ci takie g..ówn..o wcinsnął że musiałeś na dzień dobry robić generalny remont, najstarsi indianie nie wiedzą ile twoje 1.6 ma nalotu że już się zdążyło się wysypać, więc nie pouczaj innych i nie staraj się na siłę być autorytetem bo trochę ci brakuje kolego. Ostudź swój gorący temperament. Może czas poczytać co sam piszesz żeby w kolejnych postach nie zaprzeczać samemu sobie. Następnym razem jak się tak zagotujesz proponuję baranka w ścianę może trochę ostygniesz.... Pozdrawiam :norty: :norty: :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1 - ceny są porównywalne na akceptowalnym poziomie dla mnie eksploatacja diesla i tak zawsze będzie droższa niż benzyny... .

 

zależy jaką kupę kupisz i z jakim przebiegiem, ja oprócz oleju, filtrów, paska rozrządu i paliwa do moich diesli nic nigdy nie dokładałem, nawet benzyniaki żony były droższe bo kable WN, świece itp... reszta jak klocki opony i inne eksploatacyjne takie same. X1 kupiłem z 80tkm przelotu i liczę że te 2-3 lata pojeździ a potem coś świeższego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem dwie ciekawe E87 w moim rejonie. Co sądzicie o tych BMW:

 

1.

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-niski-przebieg-ks-serwisowa-luxe-lifting-f-ra-vat-23-ID6yJ9uW.html

Cena dość wysoka, ale przebieg bardzo niski. Wychodzi na to, że ktoś tym autem jeździł ok 5000 km rocznie. Warto Waszym zdaniem interesować się takim autem?

 

2. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-ID6ySaK5.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem dwie ciekawe E87 w moim rejonie.

czy ciekawe to zależy od punktu widzenia, dla mnie mało ciekawe bo gołe

 

Cena dość wysoka, ale przebieg bardzo niski. autem?

 

a sprawdzałeś i wiesz na 100% że prawdziwy? A jeśli prawdziwy to to w ilu kawałkach przywieziony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma Cienia szans na to, że ten przebieg jest realny. śmiało możesz dodać 100 tys :D

A co do wyposażenia to goło i nie wesoło. Niby wyposażenie to dodatek ale jak płacisz taką kwotę to znajdziesz ładniejsze sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

tak sie sklada ze rowniez szukam dobrze wyposazonej 1ki z niskim przebiegiem, tj do 100k ale w Niemczech.

Szuka mi wlasciwie kuzyn, ktory tam mieszka i nie ma takich samochodow ponizej 10.5k EURO wiec nie wiem na jakiej podstawie ktos moze uwazac ze za 23-30k kupi jedynke z przebiegiem 60k.

Oprzytomnijcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

pierwzsa cos tania, a drugia z DE przyjechala na lawecie. Tyl widac ze nie jest dobrze spasowany.

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.