Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co wybrać :

120i 150 KM ?

120d 163 KM ?

118d 143 KM ?

Jeśli chodzi o moja jazdę robię około 10/13 tys rocznie.

dzienny dystans to około 30 km minimum

weekendy zwykle ponad 150 do 250 km

 

zależy mi na nie za wysokich kosztach utrzymania i rozsądnym spalaniu

jeśli chodzi o wersje 120i biorę pod uwagę instalacje LPG ( warto ? jak się sprawuje w tym silniku ?)

 

Jak wygląda sprawa awaryjności tych jednostek ?

Na co zwracać uwagę przy kupnie e87 z danym silnikiem ?

 

może inny silnik będzie bardziej pasował do mojego używania auta ?

Opublikowano

120d 163KM-auto przed liftem, 118d 143KM-auto po lifcie

 

Nie podałeś budżetu.

 

116, 118 i 120 benzynę bym odrzucił, sporo jest z nimi problemów. Ze 120 wystarczy wejść do działu e90 i często ludzie już przy niskich przebiegach mają różne akcje (falowanie obrotów, apetyt na olej, rozrząd itd.)

 

Celowałbym w diesla, większy moment, dużo przyjemniej się jeździ.

Opublikowano
120d 163KM-auto przed liftem, 118d 143KM-auto po lifcie

 

Nie podałeś budżetu.

 

116, 118 i 120 benzynę bym odrzucił, sporo jest z nimi problemów. Ze 120 wystarczy wejść do działu e90 i często ludzie już przy niskich przebiegach mają różne akcje (falowanie obrotów, apetyt na olej, rozrząd itd.)

 

Celowałbym w diesla, większy moment, dużo przyjemniej się jeździ.

 

Na tej samej zasadzie można powiedzieć, że 118d LCI jest jeszcze gorszy bo ma wadę łańcucha/napinacza i żeby to wymienić to lekką ręką trzeba liczyć 4k. Wszystko przez to, że łańcuch jest z tyłu silnika itp. Nijak ma się to do problemu z napinaczem w 116i gdzie wymiana kompletnego rozrządu to +-700zł. Jak się kupi zadbany samochód to nie będzie problemu. Wg mnie to więcej może być kłopotów z zajechanym dieselem w mieście.

 

A teraz wracając do tematu:

Uważam, że na sam początek powinieneś odrzucić, albo benzynę albo diesela i wtedy się zastanawiać co wybrać bo jednak trzeba się na coś zdecydować. Jeździsz głównie po mieście? Jeżeli tak to wg mnie lepiej iść w benzynę, ale z gazem to już nie wiem jak to jest. W jedynkach akurat gaz to rzadka sprawa :) I automatycznie tracisz bagażnik, na rzecz gazu :)

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano

Gdyby problemy 4 cylindrowych benzyn kończyły się na wymianie kompletnego rozrządu to byłby sukces, niestety tak nie jest. Miałem e46 z n42 i niskim autentycznym przebiegiem. N45, N46 - dziękuję...

 

Wiadomo diesel też nie jest idealny i każdy silnik ma swoje przypadłości, dla n47 z wadliwych roczników była/jest akcja serwisowa, daje to sporą szansę na trafienie auta już z wymienionym rozrządem. Stary M47 też nie jest bez wad (m.in. dość często padające turbo Mitsubishi, koło pasowe). Mimo wszystko bez wahania wziąłbym diesla. 116 przed liftem w ogóle nie brałbym pod uwagę, skrzynia 5 i trasa to męczarnia.

 

Zgodzę się z tym co napisałeś, że lukasz9569 na początek powinieneś odrzucić, albo benzynę albo diesla i wtedy szukać konkretnego auta z potwierdzonym przelotem i właściwym serwisem.

Opublikowano
Mimo wszystko bez wahania wziąłbym diesla. 116 przed liftem w ogóle nie brałbym pod uwagę, skrzynia 5 i trasa to męczarnia.

 

Nic dziwnego, że nie kupiłbyś benzyny... Ja mam właśnie 116 przed liftem. To nie jest auto do latania po autostradzie... To jest słaby silnik do zwykłej jazdy- nawet nie po miescie bo auto do miasta nie powinno palić 10l. Ale nikt o zdrowych zmysłach nie kupuje benzyny(zwłaszcza takiej) do jazdy w trasie, także bardzo, ale to bardzo słaby argument rzuciłeś :) Natomiast ja bym nigdy nie kupił diesela, bo nie jeżdżę na tyle dużo żeby mi się to opłacało... W trasie Krk-Budapeszt swoim 116i spaliłem średnio 7.2l z rowerem na dachu i 3 osob i pełnym bagażnikiem. Brat w 118d LCI na tej trasie wychodzi na (z tego co pamiętam) ok. 5L. Więc na okazjonalne wypady bez szaleństw i jazdę (pod)miejską ten samochód jest w porządku.

 

Gdyby problemy 4 cylindrowych benzyn kończyły się na wymianie kompletnego rozrządu to byłby sukces, niestety tak nie jest. Miałem e46 z n42 i niskim autentycznym przebiegiem. N45, N46 - dziękuję...

 

Żaden silnik nie jest idealny. Póki co ciężko mi się wypowiedzieć bo jakichś szczególnych nieprzyjemności nie miałem... Samochód Samochodowi nie równy, bo jeden kupi zadbane auto i będzie zadowolony, a inny kupi trupa i będzie marudził że szrot. Tak jak stereotyp o Alfie, który żyje do dziś przez to, że ludzie się łaszą na najtańsze alfy, a potem wychodzi w kupa. :duh:

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano

Silnik n46 podobno idealnie nadaje się do instalacji LPG i znosi je świetnie nie na z nimi żadnego problemu.

Tylko teraz jak wygląda sprawa utrzymania tego silnika ?

Opublikowano

chyba jednak mimo wszystko skupie się na dieslu 120d -163 KM. Z tego co liczę to jeśli chodzi o spalanie gazu w przypadku 120i a ropy w 120d tracę około 8 / 10 zł na każde 100 km. Doliczyc do tego ttrzeba jeszcze koszt instalacji LPG.

Jakieś opinie o silniki 120d ?

Opublikowano
chyba jednak mimo wszystko skupie się na dieslu 120d -163 KM. Z tego co liczę to jeśli chodzi o spalanie gazu w przypadku 120i a ropy w 120d tracę około 8 / 10 zł na każde 100 km. Doliczyc do tego ttrzeba jeszcze koszt instalacji LPG.

Jakieś opinie o silniki 120d ?

 

Jeszcze raz zapytam: jeździsz głównie w mieście czy trasa? Podaj procentowo

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano

wieś, małe miasteczko - 60% nie ma korków świateł płynna jazda z punktu A do B odległość 25 km ( praca - dom )

40% w trasie odległości od 200 do 500 km ( 2/3 razy w miesiącu )

Mam w domu jeszcze

golfa V 1.6 FSi ( od 2 lat zero problemów jakaś wyjątkowa sztuka chyba :D ) więc do sklepu na małym dystansie jest w zasadzie on :P

tourana 2.0 TDi 140 KM więc ładowny diesel też jest dlatego skupiam sie teraz na małym dieslu w e87

Opublikowano
Proponuje rozszerzyc twoje poszukiwania o jeszcze jedna wersje 118d, bo jezeli sie uprzesz na 120d bedzie ci bardzo ciezko kupic egzemplarz godny uwagi, chyba ze dysponujesz czasem i sie nie spieszysz.
Opublikowano
A ja tam polecam 118d przed lift 122km choć widzę., że go nie brałes pod uwagę :D jeździłem również wersja 143 km i jakoś szału nie było w porównaniu z moją 122km, zresztą można zawsze zrobić program :)
Opublikowano
wieś, małe miasteczko - 60% nie ma korków świateł płynna jazda z punktu A do B odległość 25 km ( praca - dom )

40% w trasie odległości od 200 do 500 km ( 2/3 razy w miesiącu )

Mam w domu jeszcze

golfa V 1.6 FSi ( od 2 lat zero problemów jakaś wyjątkowa sztuka chyba :D ) więc do sklepu na małym dystansie jest w zasadzie on :P

tourana 2.0 TDi 140 KM więc ładowny diesel też jest dlatego skupiam sie teraz na małym dieslu w e87

 

No to w sumie diesel wg mnie moze miec prawo bytu w tym wypadku :P tak jak koledzy pisza- nie upierdaj sie na jeden konkretny model bo jeszcze kupisz rodzyna z nadmiaru emocjii :)

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano

nie no nie spieszę się z zakupem szukam na spokojnie tylko chciałem się skupić na konkretnym modelu i silniku i tylko te oferty przeglądać.

To teraz pytanie 120d przed liftem 163 KM czy po 143 KM ?

Jak ma się do nich temat kontaktów z mechanikiem i wizyt w sklepie motoryzacyjnym lub allegro kategoria "części samochodowe " ?

Opublikowano

118d przed liftem- 122km

118d po lifcie- 143km

120d przed liftem- 163km

120d po lifcie- 177km

Lifting miał miejsce jakos na poczatku 2007 roku.

Wiem na pewno, że 143km silnik mial problem z rozrzadem, ktory jest o tyle problematyczny, ze trzeba pol auta wyciagnac zeby go wymienic. Jak jest z innymi to juz nie wiem. Znam ludzi, którzy mieli/mają auta z tymi silnikami i jedynie złe rzeczy słyszałem o tym 143km 118d :D

Generalnie przedlifty mają troszke gorzej wykończone wnętrze(deska skrzypi) i pierdoły typu odchodzący klej tylnej szyby... W poliftach zmienione zostały też krótsze gałki zmiany biegów, blendy kierownic i inne wzory tapicerki i plastików.

Z tego co wiem to są to inne silniki: przed liftem to były z rodziny M, a po z rodziny N(chyba) :?:

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano

no tak racja 163 zmienił się w 177

ale z tego co czytam to te 177 nie są zbyt dobrymi egzemplarzami znacznie bardziej polecane są wersje z przed 2006 roku czyli 163 konie.

Opublikowano
Tez tak mi się wydaje... Kumpel ma e90 z tym 177km silnikem to przy 100tys padla turbina (pierwszy wlasciciel), ale nic wiecej nie wiem. Jezeli chodzi o diesle to chyba te przed liftem sa bardziej solidne, ale to lepiej zeby sie jakis wlasciciel wypowiedzial ;) poza tym przy takim malym autku nawet 122km w dieslu daja duZo frajdy, a po chipie to juz mozna fajnie smigac... O 122km 1.6 niestety juz tak powiedziec nie mozna :D

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano
Szukaj modelu 118 albo 120d przed liftem i okresl sobie co w aucie chcesz/musisz miec np. skorzana tapicerka, tempomat, czujniki czy xenon bo potem ciezko i drogo takie rzeczy sobie doposazyc. Rynek i tak ci podyktuje pewne wyposazenie, czasem warto zrezygnowac z bogatszej wersji na lepiej utrzymany i bardziej autentyczny przebieg. Co do 118d po chipie jezdzi lepiej niz 120d seryjne, ale z 120d tez mozesz takto 200 km wycisnac. Roznice w spalniu pomiedzy seryjnymi 118d a 120d bedzie 0,5-0,8l na korzysc 118d. W 118d masz turbine mitsubishi ktora ladnie ciagnie auto od dolu, czego nie znajdziesz w 120d prsy turbinie z garetta. Co do wad: bagaznik sredni, dla mnie za maly jednak jak jedziesz gdzies na wakacje np w 4 to ciezko bedzie sie z bagazami zmiescic, deska skrzypi zwlaszcza przy slupkach, zdarzaja sie skrzypiace kanapy tylnie. Warto podczas jazdy probnej gdy ogladasz auto warto wejsc w ukryte menu i sprawdzic temp. poniewaz bardzo lubia padac termostaty, przy dpf warto sie tego wystrzegac. Filtra czastek stalych nie ma co sie bac, a tak jak ty jezdzisz w trasy to ci to nie bedzie przeszkadzac.
Opublikowano
Szukaj modelu 118 albo 120d przed liftem i okresl sobie co w aucie chcesz/musisz miec np. skorzana tapicerka, tempomat, czujniki czy xenon bo potem ciezko i drogo takie rzeczy sobie doposazyc. Rynek i tak ci podyktuje pewne wyposazenie, czasem warto zrezygnowac z bogatszej wersji na lepiej utrzymany i bardziej autentyczny przebieg. Co do 118d po chipie jezdzi lepiej niz 120d seryjne, ale z 120d tez mozesz takto 200 km wycisnac. Roznice w spalniu pomiedzy seryjnymi 118d a 120d bedzie 0,5-0,8l na korzysc 118d. W 118d masz turbine mitsubishi ktora ladnie ciagnie auto od dolu, czego nie znajdziesz w 120d prsy turbinie z garetta. Co do wad: bagaznik sredni, dla mnie za maly jednak jak jedziesz gdzies na wakacje np w 4 to ciezko bedzie sie z bagazami zmiescic, deska skrzypi zwlaszcza przy slupkach, zdarzaja sie skrzypiace kanapy tylnie. Warto podczas jazdy probnej gdy ogladasz auto warto wejsc w ukryte menu i sprawdzic temp. poniewaz bardzo lubia padac termostaty, przy dpf warto sie tego wystrzegac. Filtra czastek stalych nie ma co sie bac, a tak jak ty jezdzisz w trasy to ci to nie bedzie przeszkadzac.

 

Modele przed liftem maja dpf? Wydawalo mi sie ze to dopiero weszlo od 2006r. Akurat fotele i tempomat to kwestia przelozenia elementu- czesto tempomatu nie trzeba kodować jak sie kupi odpowiednie przelaczniki zespolone. Z xenonem to faktycznie jest lipa :D

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano (edytowane)
Przedlift jest do polowy 2007 :)

 

Widzę że dyskusja wre, to może i ja dorzucę swoje trzy grosze na pewno to pomoże koledze w wyborze, w marcu 2007 r. został przeprowadzony lifting tego modelu, a w czerwcu 2007 r. do sprzedaży oddano 3-drzwiową wersję

 

Modele przed liftem maja dpf? Wydawalo mi sie ze to dopiero weszlo od 2006r. Akurat fotele i tempomat to kwestia przelozenia elementu- czesto tempomatu nie trzeba kodować jak sie kupi odpowiednie przelaczniki zespolone. Z xenonem to faktycznie jest lipa :D

 

Jeśli czegoś nie masz w samochodzie i sobie dołożysz nawet jeśli to jakimś cudem zadziała to musisz to zakodować bo inaczej przy pierwszym podłączeniu samochodu do komputera wywali ci błąd i tak jest z tempomatem i nawet z głupim radiem jak sobie przełożysz identyczne z innego samochodu... Co do ksenonów oczywiście można to zrobić, zmieniasz moduł świateł i... kodujesz :norty: :norty: :norty: :norty:

 

- co do filtra cząstek stałych opinie są raczej negatywne

- a jeśli chodzi o diesla i benzynę w porównywalnych pojemnościach to:

a w benzynie nie masz turbiny, wtrysków, układu common rail, filtr dpf, wiec jeśli czegś nie ma to się nigdy nie zepsuje.

b poczytaj opinie i dwulitrowym dieslu od bmw , głównie użytkowników

c problemy z rozrządem dotykały zarówno diesla jak i benzynę ale jak to ogarniesz bez żadnego druciarstwa będzie ok

poczytaj forum to ci na pewni pomoże podjąć decyzję...

Edytowane przez ukanio
Opublikowano

Sporo negatywnych opinii widzę jest co do tego 120d 163 konie

Serio aż taki problematyczne jest też rozrząd i turbina czy dzieje się tak tylko gdy się nie dba jak należy ?

Opublikowano
Sporo negatywnych opinii widzę jest co do tego 120d 163 konie

Serio aż taki problematyczne jest też rozrząd i turbina czy dzieje się tak tylko gdy się nie dba jak należy ?

Jak dbasz tak masz, problem w tym ze ty kupujesz auto uzywane i z gory musisz zalozyc ze auto bedzie wymagalo troski z twojej strony bo nie wiesz jak dbal poprzedni wlasciciel/wlasciciele. Szukaj auta u osob prywatnych, handlarzy i komisy sie wystrzegaj!, a najlepiej jak bys cos kupil tutaj z forum.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.