Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie ma co się tak zaraz unosić, kolego. Nie każdy zagląda na forum codziennie. Ja np. mam czas uczynić to jedynie w piątkowy wieczór. :D A co do meritum: mam E87 116 od 3 lat i nie narzekam. Dynamika jak dla mnie jest zadowalająca, może pojazd z silnikiem N45 nie jest rakietą, ale do normalnej jazdy wystarcza. Zaraz po zakupie wymieniłem świece, filtry i wszelkie płyny eksploatacyjne a pół roku później profilaktycznie zleciłem wymianę rozrządu (łańcuch, napinacz, prowadnica, dolne koło zębate) i póki co od tej pory (2,5 roku) z silnikiem nie miałem żadnych problemów.
Opublikowano
Zakup auta 10letniego to temat rzeka. Zakup 11 letniego BMW to dwie rzeki. Nie jest to proste auto z prostym silnikiem, belką skrętną kupowane przez niemieckich emerytów. Myślę że zakup 1 "na oko" całkowicie odpada. Absolutne minimum to ścieżka zdrowia na stacji diagnostycznej. A i tak pewne usterki mogą się pojawić. Jak masz zapas finansowy i ogarniającego BMW mechanika (w dużym mieście wymiany rozrządu podejmuje się tylko 1 zakład poza serwisem) to można brać i po ewentualnych wymianach jeździć dalej bez problemów. Ja 3 lata temu obejrzałem ok 10 e87 zanim znalazłem taką która nadawała się dopiero do sprawdzenia na stacji diagnostycznej. A do wymiany i tak był napinacz z rozrządem.
Opublikowano

Od siebie mogę dodać tyle, iż kupiłem auto "w ciemno" z Włoch od pierwszego wł. niski przebieg super utrzymane, w bogatej wersji, 1.6 - bo dla żony. Silnik może nie powala dynamiką ale w poł. z 6 MT daje radę i co się okazało: oleje i filtry to standard ale Idrive uwalony, moduł PDC uwalony, cewka na 3 garku - kaput po 100 km, jakieś jaja z klemą minusową, pompa wspomagania - trup (o tym wiedziałem), dwie rolki do wymaiany. Ogarnąłem wszystko i jest OK ale troszkę mnie to kosztowało kasy i czasu. Pozostał temat dziwnego skrzypienia na kontakcie drążek kierowniczy/listwa - też de facto mi nikt w tym temacie nic nie odpisał jeszcze na forum....

Generalnie warto się uważnie przyjżeć przed zakupem :)

Opublikowano
Włochy to chyba nie jest dobry kierunek na kupowanie auta... Wystarczy tam pojeździć po tych ich małych wsiach, to tragedia jak o auta dbają, zresztą podobnie dosyć do niektórych francuskich miejsc.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Odświeżę trochę temat, zastanawiam się nad zakupem BMW e87 w wersji silnikowej 118i lub 120i ponieważ wyczytałem że te silniki są najmniej awaryjne. Czy to prawda?

 

Chciałbym kupić model po 2007 roku, dobrze wyposażony za kwotę max. 40 tys zł. Liczę że uda mi się znaleźć samochód w bardzo dobrym stanie technicznym i pełną historią serwisową.

 

Zastanawiałem się ewentualnie czy nie dołożyć około 15 tys. i kupić f20 ale nie wiem czy ma to sens (mało jest takich ofert i pewnie większość miała przygody), trzecia opcja to mazda 3 BL.

 

Ile obecnie trzeba liczyć na zakup BMW e87 lub w f20 lepiej szukać w Polsce czy zagranicą (rozpatruje opcje zlecenia komuś sprowadzenia samochodu). Może ktoś ostatnio kupował jedynkę i jest w niej lepiej zorientowany.

 

 

Jeszcze raz się przypomnę bo nie dostałem żadnej odpowiedzi warto dołożyć waszym zdaniem około 10-15 tys zł do BMW f20 jak wygląda awaryjność silników 116i w tym modelu ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie, zawitałem na te forum gdyż chciałem zaczerpnąć rady ludzi pasjonujących się samochodami BWM(bo kto będzie wiedział lepiej;))

Interesuje mnie poliftowa BWM serii 1 dokładnie wersja 5d.

Naczytałem się wiele artykułów/postów/tematów i nadal mam mętlik w głowie.

Mianowicie:

Czy poliftowa wersja 116i miała wyeliminowy problem z ześlizgującym się łańcuchem? Tutaj chciałbym zaznaczyć, że osobiście wolałbym 118i/120i lecz jest strasznie mało modeli w ofertach.

Czy silniki diesla mogą być ew. alternatywą czy lepiej ich unikać z uwagi na nierzekomy przebieg i dalsze problemy z dwumasem,DPF itp.?

Zauważyłem również, że niektóre modele mimo nawet roku prod 2008 mają wpisaną pojemność 1.6, wynika to z nieznajomości sprzedawcy czy ostrego mataczenia z oryginalnościa silnika?

Niektóre modele mają zamienione pozycje radio/klimatornik, czy wychodziło to fabrycznie?

Czy lift nerek objał równiez wersje m pakiet? Więszkość z nich ma ostra krawędź nawet mimo roku 2008+.

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi;)

Opublikowano

W przypadku wersji E87 i E81 (5d/3d) nerki miały ostrą krawędź w m-pakiecie. :)

Natomiast jeśli chodzi o silniki Diesla w Jedynkach po 2008 r. - zakup tego motoru co do zasady przypomina rosyjską ruletkę. Z tego, co się orientuję, to sporo problemów generował rozrząd, między innymi ze względu na swoje umiejscowienie. Wymiana jest problematyczna. Poza tym, typowe bolączki wynikające z eksploatacji, tj. DPF, dwumas ze sprzęgłem, wtryski itd. Silnik ma oznaczenie N47, informacji o nim jest dużo, bez problemu znajdziesz co najmniej kilka wywodów i dyskusji na jego temat. :search:

 

Powodzenia w poszukiwaniach! ;)

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi.

Poszukalem sobie jeszcze troszkę i znalazłem(chyba) odpowiedz na moje pytanie odnośnie radia i klimatronika. Wersje z nawi mają zamieniona pozycję z uwagi na brak wyświetlacza radia.

Jeśli się mylę proszę o sprostowanie.

Opublikowano

w przypadku diesli po lifcie licz się z wymianą rozrządu, każdego to czeka kto kupuje N47, koszt 3-3,5 tys zł

co do wtrysków, turbiny, dwumasy, to standard dla diesla,, aczkolwiek jak ttrafisz na fajny egzemplarz to nic nie będziesz musiał wymieniać, dpf jak sprawne autko powinien śmigać

 

w przypadku benzyn to także jest problem z rozrządem, to jest silnik N43 i tam łańcuch także się wyciąga, nie pęka tak łatwo jak w dieslu, ale rozciągnięty łańcuch np ścina zęby z kół zmiennych faz rozrządu, wymiana napinacza niewielu tu daje na dłuższą metę

w tym przypadku koszt wymiany 1-1,5 zł

Opublikowano

Witam,

 

Panowie mam pytanie planuję zakup BMW 118D lub 120D, nie potrzebuję dużej mocy ani żadnego dodatkowego wyposażenia typu navi itd, może być golas :)

Czy do kwoty 28 tyś zł uda się nabyć rocznik 2005 lub 2006 w dobrym stanie?

Który z tych silników jest mniej problematyczny i ma tańsze części?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki za pomoc:)

Mam jeszcze tylko jedno pytanie ;)

 

Czy to prawda, że do 118D/120D z lat 2005 i 2006 wymiana łańcucha rozrządu kosztuje 1000 zł a do tych silników od roku 2007 już około 10 000zł ??

Szukam po forach ale jednoznacznie nie mogę odnaleźć tej informacji.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie sprawdzałem ile kosztuje rozrząd do M47 - bo praktycznie tam nikt nie wymienia rozrządu, ale do N47 kompletny zestaw z łańcuchami, ślizgami, zębatkami, silikonem itp kosztuje lekko ponad 1 tyś zł + wymiana.

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/269/2645717_screenshot.3.jpg

 

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/269/2645718_screenshot.4.jpg

 

Do tego zestawu brakuję jeszcze paru części, np zębatki napędu pompy olejowej.

Zestawy Febi i Swag są trochę droższe.

 

Oryginalny zestaw z serwisu:

http://allegro.pl/rozrzad-kompletny-bmw-n47-2-0d-serwis-wymiana-i5389165260.html

 

Jeśli chcecie mieć konkretne ceny na wymianę rozrządu w obu rodzajach silnika, to piszcie do kolegi Gorik (sprawdzony i polecany warsztat), ale myślę że ceny będą zbliżone.

 

Rzeczywiście gdyby zrobić kompletną wymianę w N47 w starszej wersji silnika, to należało by również wymienić wał, jest na nim nie wymienna zębatka - ale nikt nie wymienia wału bo cena jest kosmiczna...

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Cześć,

 

planuję zakup BMW, zastanawiałem się co prawda nad serią 3, ale wydaje mi się, że z moim budżetem bardziej rozsądnym zakupem będzie jednak seria 1.

 

Podejrzewam, że lepszym wyjściej jest rozglądanie się za tymi samochodami za zachodnią granicą, ale nie wiem czy będę w stanie pojechać na taką wycieczkę z powodu bariery językowej i nie tylko. Stąd pytanie - czy da się u nas w kraju (oczywiście z czyjegoś doświadczenia) kupić rozsądny samochód czy faktycznie lepiej się przemóc i pojechać za granicę?

 

Mam na oku diesle po 2008 roku, minimum 118d. Benzyna byłaby nawet lepsza, ale znacznie mniej egzemplarzy do wyboru. Z wyposażenia zależy mi na reflektorach ksenonowych. Czy 40 tyś zł jest realną kwotą na znalezienie takiego egzemplarza w polsce lub gdzieś dalej?

Opublikowano

auto sie kupuje ze wzgledu na budzet,rocznik,stan techniczny a nie miejsce zakupu…

za granica amator nie ma szans chwycic dobrego auta no chyba ze jest przygotowany przeplacic ok 5 tys euro na starcie :)

MADE IN PRL
Opublikowano

Zdaję sobie z tego sprawę, że powinno się kupić dobry egzemplarz niezależnie od miejsca. Chodziło mi bardziej o opinię gdzie statystycznie prościej jest kupić dobry egzemplarz. Słyszałem wiele opinii, że w Polsce ciężko o dobry, nie przekombinowany egzemplarz BMW z choćby w przybliżeniu prawdziwym przebiegiem.

 

5 tys euro to połowa mojego budżetu, więc może aż tyle bym nie przepłacił nieświadomie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W DE nie ma takich okazji cenowych jak w PL. Ciekawe dlaczego? Jeśli kupujesz w DE u dilera lub nawet w renomowanym komisie to masz na 99,9% gwarancję, że informacja o samochodzie jest prawdziwa (oczywiście odrzucam oferty szemranych komisów prowadzonych przez mieszkańców południowej europy i azji). Nawet kupno od prywatnej osoby nosi zdecydowanie mniejsze ryzyko niż w Polsce. Jak jest w Polsce każdy wie.

Osobiście polecam zakup u dilera w DE - w większości da się rozmawiać po angielsku, a zawsze można zapytać czy ktoś przypadkiem mówi po polsku i nie są to rzadkie przypadki. Można też prosić o pomoc w uzyskaniu tymczasowych tablic na dojazd do Polski. Oczywiście najpierw trzeba wyszukać interesujący nas samochód w sieci BMW i potem próbować wysłać prostego maila z zapytaniem. Link do strony BMW z ofertami: http://www.bmw.de/de/topics/gebrauchtfahrzeuge/gebrauchtwagenboerse.html

- aktualnie jest tam prezentowane blisko 39 tys.aut.

Opublikowano
Dzięki za stronkę, przeglądałem ją trochę i jest kilka ciekawych propozycji. Z tego co zauważyłem powtarzają się niektóre z tych ofert również na http://www.autoscout24.de/, ale raczej niewiele. Trochę zaczynam się zastanawiać nad moim budżetem, przy okazji wcześniejszych poszukiwań zastanawiałem się też nad "trójką", ale w tym momencie nie wiem czy porządną 1 znajdę przy moich wymaganiach.
Opublikowano

Zrob wycieczke weekendowa do berlina to zobaczysz co bedziesz mogl kupic na miejscu.

Jak cos kupisz to w poniedzialek zalatwisz tablice i do kraju a jak nie to

najwyzej padniesz na 1200zl kosztow i wrocisz pelen wrazen :)

(Bardziej bogata wersja tej wycieczki to stuttgart lub monachium)

 

 

PS.Kiedys lecialem samolotem po auto do rzeszowa w burzy ktorego nie bylo na juz miejscu :)

Inne auto kupilem 3 dni pozniej w warszawie nie narzekajac juz mocno na jego stan.

Takie podroze ksztalca...

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z mojego skromnego doświadczenia mogę powiedzieć że do Berlina się jedzie albo zwiedzać miasto albo kupić już wcześniej nagrane auto. Żadnej wycieczki w ciemno.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.