Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
najlepiej będzie jak sam przetestujesz w trakcie jazdy próbnej, mam go 1,5 roku i problemów z silnikiem nie miałem żadnych, co do dynamiki to już pojecie względne na miasto wystarczy bo i tak nie ma się gdzie rozbujać na tych dziurach w trasie tez sobie radzi, ja jestem zadowolony ale nie oszczędzam na szeroko pojętej eksploatacji.
Opublikowano
silniki n45/n46 to najgorsze dziadostwo jakie wypuscilo bmw (no moze jeszcze n42 ale to ta sama "rodzina" silników) ja bym to omijał szerokim łukiem. W e8X godne polecenia sa tylko diesle. 118d bez dpf i bez slynnych klapek bylby dobrym wyborem dla osoby ktora malo jezdzi na krotkich odcinkach.
Opublikowano
Ja tam złego słowa o 1.6 n45 nie powiem.Wiadomo,że nie przyciśnie się w trasie,ani nie zrobi sprintu spod świateł,ale jeździ sobie po mieście jak trzeba,a na wczasy jechać też można,tylko nie za szybko;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
silniki n45/n46 to najgorsze dziadostwo jakie wypuscilo bmw (no moze jeszcze n42 ale to ta sama "rodzina" silników) ja bym to omijał szerokim łukiem. W e8X godne polecenia sa tylko diesle. 118d bez dpf i bez slynnych klapek bylby dobrym wyborem dla osoby ktora malo jezdzi na krotkich odcinkach.

 

Nie można porównywać silnika 1.6 n45 do 2.0 (118i i 120i) n46 to zupełnie odmienne jednostki!!!

Faktycznie 1.6 n45 to mało udana konstrukcja, a przynajmniej najwięcej osób na nie narzeka...

Ale n46 zarówno w odmianie 118i (129KM) jak i 120i (150KM) (to ten sam silnik, różnią się wałkiem ssącym i kolektorem dolotwym) to bardzo udana jednostka, nie robiąca problemów.

I na pewno 100 razy tańsza w obsłudze niż wszystkie diesle...

Skoro Twój tata daniell-gda robi krótkie odcinki to tym bardziej tylko benzyna!!! Minimum to 118i, a tak optymalnie to 120i. Chociaż tutaj bym się tylko i wyłącznie stanem danego egzemplarza kierował.

Opublikowano
silniki n45/n46 to najgorsze dziadostwo jakie wypuscilo bmw (no moze jeszcze n42 ale to ta sama "rodzina" silników) ja bym to omijał szerokim łukiem. W e8X godne polecenia sa tylko diesle. 118d bez dpf i bez slynnych klapek bylby dobrym wyborem dla osoby ktora malo jezdzi na krotkich odcinkach.

 

Nie można porównywać silnika 1.6 n45 do 2.0 (118i i 120i) n46 to zupełnie odmienne jednostki!!!

Faktycznie 1.6 n45 to mało udana konstrukcja, a przynajmniej najwięcej osób na nie narzeka...

Ale n46 zarówno w odmianie 118i (129KM) jak i 120i (150KM) (to ten sam silnik, różnią się wałkiem ssącym i kolektorem dolotwym) to bardzo udana jednostka, nie robiąca problemów.

I na pewno 100 razy tańsza w obsłudze niż wszystkie diesle...

Skoro Twój tata daniell-gda robi krótkie odcinki to tym bardziej tylko benzyna!!! Minimum to 118i, a tak optymalnie to 120i. Chociaż tutaj bym się tylko i wyłącznie stanem danego egzemplarza kierował.

 

dzięki za podpowiedz , 2.0 150km to jest 4 garowy silnik czy 6 ?? to jest jakiś nowy już silnik ??

bo w e36 był 2.0 150km 6 garów

Opublikowano
dzięki za podpowiedz , 2.0 150km to jest 4 garowy silnik czy 6 ?? to jest jakiś nowy już silnik ?? bo w e36 był 2.0 150km 6 garów

4 gary valvetronic dość nowoczesny bym powiedział. Co człowiek to inna opinia. W wiekszości spotykam sie z opinią, że właśnie diesle sprawiają problemy w e87 i własnie jednostka 1.6 benzynowa. Tak samo w większości opinie są takie że 118i oraz 120i to najmniej problematyczne jednostki w e87. Jeśli chodzi o spalanie w trasie to nawet fabryczne dane potwierdzają że 116i więcej pali niz 118i/120i. Mi spalił przy umiarkowanej jeździe do Zakopca i spowrotem w 2 osoby plus bagaże 6,9l.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak, chyba wszystkie modele od e46 po lifcie mają ocynk... Jeśli się mylę proszę o poprawienie. Chociaż ważniejsze jest czy auto było uderzone gdzieś, a jeśli tak to jak naprawione. Kiepska naprawa pozbawi nawet najlepszego zabezpieczenia antykorozyjnego.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam , jednak kupiłem 118d na xenonie ładna zdrowa nowe opony zimowe i osobiście ją przyjechałem z Niemiec od pierwwszego właściciela kobiety
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam panowie.

Pytam o roczniki 2004-2006 bo tylko na takie mnie stać (do 26 000)

Jak oceniacie silniki wysoko prężne pod względem ich awaryjności ?

Co byście mogli o nich powiedzieć oraz w jakiej kolejności byście je uszeregowali od najlepszego do najgorszego ?

To spalanie jest faktycznie prawdziwe ?

 

wklejam wycięte zdjęcie z wikipedii....

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E87

 

pozdro :)

Opublikowano

W tych latach masz do wyboru praktycznie 118d i 120d. Silniki z rodziny M47, awarie typowe czyli: turbo (ja robiłem w 118d 2006r przy przebiegu 133 tyś), sprzęgło dwumas, dyferencjał (robiłem przy 125tyś - no ale to już nie silnik :)) itp. Nic co mogło by kogoś zaskoczyć. Jak kupisz dobry/zadbany egzemplarz to nie masz się czym martwić.

 

Pozdrawiam

Kulas.

Opublikowano

Rozumiem:

Generalnie jest tak, że ludzie tacy jak jak - "Gazownicy" chwalą swoje i boją się diesla dlatego pytam.

Teraz jak zaczynam patrzeć i sugerować się tymi danym z linku wyżej osiągi/spalanie wychodzi, że diesel jest tak samo w tym modelu ekonomiczny, a dynamiczniejszy !

Jak Ci pali twoja 118d?

faktycznie można się sugerować tym co tu jest napisane w tym linku z wiki ?

Jak byście porównali awaryjność ogólnie diesla do benzyny w e87 ?

 

Autem jeżdżę 1500-2000 miesięcznie (dojeżdzam do pracy). Trzeba liczyć 20 000 km rocznie....

 

Ps. wszystkiego dobrego w nowym roku!

Opublikowano

Ja jeżdżąc do szkoły blisko 120km dziennie ( około 100 km trasa + 20km po Krakowie) mam spalanie w okolicach 6,2 litra. Jeżdżę dynamicznie (oszczędność dwumasy, sprzęgła, turbiny itp) ale spokojnie - o ile tak się da ;d Na sylwetra na trasie w bieszczady która wyniosła 600km uzyskałem 5,8 litra (autostrada 140km/h, drogi lokalne 70-100 km/h).

 

Przy twoich przebiegach rozglądnął bym się za 116i, spalanie niewiele większe - awaryjność mniejsza (mniejsza ilość podzespołów jak to w przypadku benzyny). Aczkolwiek nie ma co świrować i kupując jakiekolwiek auto używane trzeba przygotować z 10-20% sumy zakupu na naprawy i wymiany eksploatacyjne.

 

Decyzja należy do ciebie, diesel da ci więcej frajdy i lepszego kopa niż słabe benzyny.

 

Pozdrawiam

Kulas.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hej

Jakis czas temu kupilem 116i swojej mamie 49l. Posadam e90 20d ed i x3 3.0d lift. Wiec tak trasa 600km autostrada pali miedzy 7-8 jadac z klima. Miasto 8-9 mieszkam w 3miescie. Jak jade ja dla mamy moc jest za mala wiec kreci auto wysoko i spalani jest w miescie srednio 10. Elastycznosci na 4 od 80 do 120 znosnia (jak na 1.6). O przyspieszeniu nie wypowadam sie bo kiedys latalem emka (po tych doznaniach wszystko jest wolne). Mama 49l ktora przesidla sie z najmocniejszej wersji citroena xara picasso jest ogolnie bardzo zadowolona i jej wszystko pasuje. Audio jest ok porownywalne do harmana kardona z e46 czyli na pozomie. Silnik 115km jest bez valvetronic (sterowanie skokiem zaworu dolotowego) plus to to ze jak valve sie popsuje to koszty to ok. 4k minus moc.. Lancuchy sie rozciagaja bo ludzie kupuja 116i i brakuje im mocy wiec je kreca i nimi szarpia. Silnik 116i hmm to jak przyjsc do wykwintnej restauracji i poprosic o najtanszy obad nie mozna wymagac nic wiecej niz tylko zachowania kultury. Wygluszenie to bajka lepiej niz w x3. Sterowanie radiem na kierownicy obowiazkowe warto poszukac siedzen tych model wyzszych od podstawowych. System dtc w zimie sie sprawdza przesiadajac sie z samochodu z przednim napendem auto bedzie bezpieczne. OGOLNIE przed zakupem auta umow sie z paroma osobami ktore mieszkaja blizko ciebie na jazdy probne niby ,ze chcesz kupic auto przyjdz cos pogadaj pojezdzij roznymi a pozniej poszukaj w polsce auta dla siebie :))) aa i zanim kulisz oddaj za 100 zl do stacji kontroli pojazdow na sprawdzenie. Szukalem i pojechalem po 2.0 bo naprawde warto aczkolwiek pojazd byl w zlym stanie zdecydowalem sie ba 1.6 bo oferta to 2005r cena 24k nowe opony lato 1sezon zima, lakierowane nadkole i maska ( pod maska w szystko ok 0 szpachla i pelna historia w aso do 110tys i pelna historia w serwisie skody do 150tys kompesia silnika na zimnym i cieplym pomrywala sie z przbuegiem. Mam nadzieje ,ze pomoglem. Pozdrawiam

Nałogowy wygniatacz asfaltu polskiego.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, pewnie mnie zjecie za ten temat ale te co przeczytałem były jakieś takie niejasne i głównie o spalaniu diesla a ja mam trochę inną sprawę i bardzo proszę o pomoc.

 

Po przygodach z wynalazkami jakimi były z4 i 645CI czas najwyższy zakupić bmw którym będę się cieszyć z normalnej jazdy i nie martwić się że zaraz zapali mi się kontrolka i wydam 2 tysie na serwis a za miesiąc znowu coś się zapali i znowu 2 tysie i tak co jakiś czas :mad2:

Szukam serii 1 z silnikiem benzynowym( nie chce diesla koniec kropka) który nie będzie generował kosztów, sporo czytam i z tego co już wywnioskowałem przymierzam się do 120i lecz nie mam zielonego pojęcia kiedy były zmiany w sensie polift itd czy był to 2008 czy 2009 rok bo jak oglądam oferty to już się pogubiłem z tymi 116i i dwa litry silnik, lub 118i i też coś innego i 120i i też dwa litry a ile mocy to już w ogóle jakaś czarna magia dla mnie, więc o co tu chodzi? Czy może mi to ktoś wytłumaczyć?

Nie chce 130i bo jednak za dużo pali a mam już dosyć odwiedzać codziennie stacji benz.

Bmw jakiego szukam musi być z polskiego salonu( żadne niemcy i ble ble ble ) z przebiegiem w okolicy 100 tysięcy a najlepiej poniżej 100 tysięcy i z rocznika takiego w jakim silnik benzynowy jest najlepszy czyli najmniej awaryjny a cena do 50 tysięcy.

Nie chce full opcji, nie muszę mieć bajerów typu elektryczne fotele lub szyby lub fotochromowe lusterka i jakieś inne elektroniczne wynalazki. Fajnie jak by było w mpakiecie :cool2:

Wiem że rozrząd się rozciąga, że cewki padają i chyba tyle?

Tak zraziłem się do bmw ale jednak kocham tą niemiecką markę. Proszę o pomoc Panowie.

Opublikowano

Ok po konsultacji z dwoma forumowiczami padło na 120i po lifcie 170 koni.

Od którego roku produkowali ten model ?

Dzięki

  • Moderatorzy
Opublikowano

Na twoim miejscu dozbierałby jeszcze z 10 tys i kupił F20 116i

Silnik 1,6 z turbo, relatywnie małem spalanie (myślę że ok 2 litry mniej w mieście niż 120i patrząc na dane fabryczne) i w porzadku osiągi 8,5 sek do setki i 210km/h max

 

http://www.mobile.de/pl/kategoria/samochod/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,mke:bmw,mdl:1__bmw_er_series,frn:2011-01,ful:petrol,ccx:1800,dmg:false

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, jeżdżę E90 i na temat tego modelu wiem całkiem sporo, natomiast rozważam zakup E87 dla żony do jazdy po mieście, na zakupy itp. Koniecznie benzyna, raczej słabsza niż mocniejsza, i koniecznie automat. Ponieważ żona nie jest szczególnie doświadczonym kierowcą, nie chcę na ten samochód wydać więcej niż powiedzmy 40-45 tys. PLN.

 

Pytanie zasadnicze: jakiego modelu (wersja, rocznik, orientacyjny przebieg) w tej cenie szukać? Oczywiście allegro sprawdzałem, ale ogłoszenia pełne są "okazji" cenowych. Mi nie o to chodzi; co "pewnego" realnie kupię za taką kwotę?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.