Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, przymierzam się do kupna e87 116i z 2010 roku, silnik 122KM.(kod silnika N43B20A)

W aucie jest ponoć na świeżo zrobiony rozrząd.

Po podpięciu pod bimmer tool wyskoczyły błędy:

1. 30EA katalizator DeNox, zasiarczonej

2. 2F9E czujnik poziomu oleju, termiczny

3. 3104 nierównomierna praca, tryb uwarstwiony


Pytanie czy te błędy mogą oznaczać wysokie koszty napraw?

1. czytam tak ze trzeba wypalić katalizator, pytanie czy można to zrobic samemu.

2. jeśli to tylko kwestia czujnika to pewnie drobnostka

3. może coś być nie tak z wtryskami albo świecami?

Nie warto kupować niesprawnego samochodu, gdyby koszty naprawy były niskie sprzedający naprawiłby to.

Opublikowano
Witam wszystkich, Chcę zacząć moją przygodę z BMW serii 1. Interesuje mnie silnik benzynowy, samochór rocznikowo 2006 - 2009. Proszę podpowiedzcie mi jaki silnik brać pod uwagę. Pewnie były już poruszane tematy o silnikach, ale niestety mam mało czasu na decyzję a nie jestem biegły na forach. Proszę pomóżcie mi i dzięki z góry.
Opublikowano
Witam, przymierzam się do kupna e87 116i z 2010 roku, silnik 122KM.(kod silnika N43B20A)

 

nie kupuj

 

Ze względu na sam silnik czy błędy?

Wersja fajnie doposażona jak na 1er ale nie chce wpakować się w koszty silnika.

  • 1 rok później...
Opublikowano
W dniu 4.07.2024 o 14:19, 0okm napisał(a):

Głównie z powodu januszowania i próby oszczędzania na wszystkim, co możliwe 🙂 Połowa problemów znika po montażu  NOx Sensor emulator (noxem), a druga połowa po regularnej wymianie rozrządu (SWAG 20 94 7659 - 600 zł). No i raz w roku pasuje wyczyścić kolektor ssący (jak chyba w każdym silniku z wtryskiem bezpośrednim). A najlepiej to dołożyć do F20 120i po lifcie 🙂 Takie odniosłem wrażenie po szybkim przeczytaniu wątków, które podałeś.

:)
Opublikowano (edytowane)
W dniu 9.05.2023 o 16:53, Ponta napisał(a):

Przeczytaj ostatnie 10 stron i wszystko w temacie

Wychodzi, że tylko N46B20 się nadaje jako dupowóz po bułki do sklepu 🙂 

A poniżej zestawienie jakich kosztów należy się spodziewać w ciągu kilku miesięcy od zakupu:

Filtr powietrza - Filtron AK 362/4 - 35 zł (ew. Purro albo PZL)
Filtr oleju - MANN HU 815/2 x - 23 zł (ew. Hengst albo Purflux) [w ramach ciekawostki Valeo, Febi oraz Magneti Marelli są robione przez Filtrona)

Filtr kabinowy - Kamoka 6080038 - 40 zł (ew. Purro)
Olej - MAX EXPERT 5W-40 API SP 4+1L - 130 zł (ew. Shell Helix Ultra 5W-40 w prawie identycznej cenie)

Cewka zapłonowa - GN10571-12B1 DELPHI - 85 zł x4
Świeca zapłonowa - 4294 NGK - 40 zł x4
Zestaw łańcucha rozrządu - 30334 FEBI - 345 zł
Zestaw uszczelek pokrywa głowicy cylindra - 15-37293-03 REINZ - 215 zł

Czujnik klocków hamulcowych - Delphi LZ0178 - 30 zł x2
Klocki hamulcowe p. - epad 2393581 TEXTAR - 240 zł
Tarcza hamulcowa p. - PRO+ 92132805 TEXTAR - 175 zł x2
Sprężyna zacisku - 901221 FRENKIT - 20 zł
Przewód hamulcowy elastyczny przedni - 170206 FEBI - 39 zł x2

Szczęki hamulcowe - 03.0137-0379.2 ATE - 90 zł

Przewód hamulcowy elastyczny tylny - 104232 FEBI - 35 zł x2
Przewód hamulcowy elastyczny tylny - 174935 FEBI - 26 zł x2
Tarcza hamulcowa t. - DF4451 TRW - 117 zł x2
Klocki hamulcowe t. - GDB1612DTE TRW - 149 zł
Czujnik klocków hamulcowych t - 24319 FEBI - 26 zł x2

Wahacze przednie - Master Sport 36856/1 - 580 zł
Łącznik stabilizatora przedn. l. - 316 060 0016/HD MEYLE - 60 zł
Łącznik stabilizatora przedn. prawy - 316 060 0017/HD MEYLE - 60 zł

Wahacze tylne - Master Sport 36827-SET-MS - 700 zł
Łącznik stabilizatora t - 316 060 0020/HD MEYLE - 60 zł x2
Tuleja wahacza - 30582 01 LEMFÖRDER - 30 zł x2

Do tego jeszcze mogą dojść amortyzatory, sprężyny, zaciski, radio, pióra wycieraczek, felgi, opony (np. Bridgestone Turanza All Season 6 jak jeździcie tylko po bułki do sklepu) i na pewno o czymś zaraz ktoś napisze 😄 

Drogo? Raczej przeciętnie jak na samochód z lat 2005-2010. Koszty porównywalne z np. Mondeo MK4

Edytowane przez Jaro070
:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Jaro070 napisał(a):

Głównie z powodu januszowania i próby oszczędzania na wszystkim, co możliwe 🙂 Połowa problemów znika po montażu  NOx Sensor emulator (noxem), a druga połowa po regularnej wymianie rozrządu (SWAG 20 94 7659 - 600 zł). No i raz w roku pasuje wyczyścić kolektor ssący (jak chyba w każdym silniku z wtryskiem bezpośrednim). A najlepiej to dołożyć do F20 120i po lifcie 🙂 Takie odniosłem wrażenie po szybkim przeczytaniu wątków, które podałeś.

Ten silnik ma duzo wiecej problemow niz te, ktore wymieniles. Wlasciwie to wskazales tylko jeden, nox, rozrzad to czesc serwisowa, nie problem jednostki. 

  • Lubię to 1
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Potrzebuje pomocy w wyborze czujnika abs do e82 z 2008r na realoem pokazuje dwie wersje 

20 Pulse generator, DSC rear   2     34526762466      
  For vehicles with
Active steering

S217A=Yes
 
20 Pulse generator, DSC rear   2    

34526870076

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UR32-EUR-04-2008-E82-BMW-120d&diagId=33_1230

Mam wersje z aktywnym układem sterowania czy czy bez?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.