Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
JA mam i 116 i 130 . 116 tragedii niema ale i szału też. Zwykłe wozidełko ( zbyt surowo chyba jednak oceniane przez niektórych)

Co do 130i to poezja bajka, cud miód :) Uwielbiam to autko !

 

Aluzju paniał ;-) Co do określenia "wozidełko".. uważam za bardzo trafne :)

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Klekot, trzepanie budą i smród jak z Jelcza bezcenne

Wez nowiutkiego diesla zmien mu wtryski comon rail na iglicowe

pompe Cr na sekcyjna

dwumas na kolo sztywne

usun dpf

bedziesz mial to co opisales choc nowiutkie

napisalem tylko ze juz nie ma tak bezawaryjnych aut nie poruszajac ewolucji silnikow jakie przez te lata nastapily.

Wlasnie dlatego ze auta sa cichutkie, niesmrodliwe i sie nie trzesa sa juz bardziej awaryjne i to nie sa tanie naprawy...

Opublikowano
Obecnie jeżdżę Audi A3 1.9TDI 110KM

Jesli to jest auto przed 2003 to sa to silniki niesmiertelne silniki ktore przyniosly tej marce slawe i o takich autach po 2004 mozesz zapomniec

 

Klekot, trzepanie budą i smród jak z Jelcza bezcenne

 

Haha, no cóż wszystko ma swoje plusy i minusy :)

Do klekotu można się przyzwyczaić, ba nawet można to pokochać!

Auto mam od 5 lat, 100% bezawaryjne, liczę się z tym, że może to być zmiana na gorsze ale potrzebuję auta, które ma więcej niż dwoje drzwi :)

Opublikowano

zabcia3311 do wszystkiego można się przyzwyczaić nawet do pracy w kamieniołomach ale to nie o to chyba chodzi...

Prawda niestety jest taka że silnik benzynowy jest w każdej dziedzinie lepszy od diesla oprócz spalania. Teraz benzyny mają bezpośredni wtrysk i różnicy w spalaniu tak dużej już nie ma. A ja osobiście przeżyje spalanie większe o średnio 1,5 litra na 100km.

Opublikowano
Ja osobiście mam 120d z 2005 roku. jak na rok jazdy i 35 tys km wymieniłem tylko 3 razy olej i komplet filtrów.
Opublikowano

szukam jedynki dla żony, wersja 3 drzwiowa czyli drzwi bez ramek

 

natknąłem się w necie na informacje że ponoć poziom hałasu jest dośc duży podczas jazdy ze względu na brak ramek

 

niby w wersji 5 drzwi jest sporo ciszej

 

ktoś może to potwierdzic lub zaprzeczyć?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Oczywiście.

Szyby bez ramek = większy hałas.

Chyba, że w f13 tam jest cicho.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, proszę o pomoc w decyzji 116i 10/2007 2.0 122km , przebieg 136tys.km - czy warto ? I nie chodzi tu o cenę tylko o problemy tych silników , na różnych forach próbowałem znaleźć konkretne info o tym silniku kod N43B20A, sprawa problemów z łańcuchem, czy jego tez dotyczy ?, wyczytałem, ze to przede wszystkim domena silników 1.6 budowanych do sierpnia 2007. Ten jest 2.0 i z października 2007 . Proszę o poradę . Z góry dziękuje
Opublikowano
Witam, proszę o pomoc w decyzji 116i 10/2007 2.0 122km , przebieg 136tys.km - czy warto ? I nie chodzi tu o cenę tylko o problemy tych silników , na różnych forach próbowałem znaleźć konkretne info o tym silniku kod N43B20A, sprawa problemów z łańcuchem, czy jego tez dotyczy ?, wyczytałem, ze to przede wszystkim domena silników 1.6 budowanych do sierpnia 2007. Ten jest 2.0 i z października 2007 . Proszę o poradę . Z góry dziękuje

viewtopic.php?f=70&t=313381

Opublikowano
Dzięki Miro, może dużo nie pomogło, bo jak każdy człowiek, któremu coś się podoba szuka jakiegoś big argumentu na tak, a tu niestety większość o problemach i to nie banalnych, a podstawowych dotyczących silnika i jego sterowania. Miało być pierwsze BMW, ale chyba nie będzie. Wydając relatywnie dużo kasy za używany 10-cio letni samochód, faktycznie z niesamowitymi właściwościami jezdnymi i super wyglądem myślenie, iż w każdej chwili coś może zakończyć ta przyjemność jest dobijające. Auto miało być dla mojej żony. I jako epilog : pojechaliśmy obejrzeć auto , wygląd jak na zdjęciach, wszystko super, żadnego klekotu z okolic łańcucha (choć silnik nie uruchamiany na zimno), ale jazda próbna - po 5 min.zapalila się kontrolka oleju, a po kolejnej minucie żółta kontrolka silnika. To zakończyło spotkanie. Sprzedający nie wiedział co jest , tłumaczył ze to świece , bo to zawsze problem. A ja nie chce wydawać ponad 20 tys.na auto w którym każdego dnia może się coś zdarzyć . Ja jeżdżę Mazdą6 z 2.3 benz.ktora nie zaskoczyła mnie w tak niemiły sposób. Będziemy wiec szukać Mazdy3. Dziękuje za pomoc i przepraszam za trochę emocjonalny tekst, ale pisze go na "gorąco" . Pozdrawiam
Opublikowano
Wybacz ale sam ostanio szukalem auta dla dziewczyny i ogladalem mazdy 3 i nie ma porownania do bmw, nie ta liga, podloga rdzewieje na potege w tym aucie, lakier tak cienko polozony fabrycznie ze kazdy kamyk powoduje odprysk. A rozrzad to nie wada, to ze jest na lanucuchu nie znaczy ze ma byc bezobslugowy i dozywotni, wymieniasz i cieszysz sie autem. Wydawanie opini po obejrzeniu jednego samchodu jest bez podstawne i nie uzasadnione.
Opublikowano
Co za przypadek też zanim kupiłem BMW zastanawiałem się nad mazda 3 w sedanie. Pojechałem oglądać jedna ponad 400 km od domu wszystko super 2.0 benzyna. Troszkę rdzy tu i tam ale wiadomo to mazda... Pech chciał, że po drodze stała BMW 120d z karteczką sprzedam. Postanowiłem zjechać na bok i obejrzeć. Okazała się klepnięta w tyłek :P ale mimo to prowadziła się świetnie. Po przejechaniu sie ów mazda stwierdziłem, że jednak BMW. Mam ją od 6 miesięcy zrobiłem 13 tys km i wymieniłem tylko olej i filtry, nie dzieje się z nią totalnie nic złego. Oczywiście kupiłem inny egzemplarz niż ten opisywany wyżej , bez większych stłuczek jedna wgniotka parkingowa ( wszystko na fotkach pokazał mi sprzedający )
Opublikowano
watanen kupując pewne auto ze znaną historią nic Cię nie zaskoczy tym bardziej benzyna... Jeździłem firmową nową Mazdą 6 2,0 160 koni skyactive auto dobre ale do BMW nie ma co porównywać. BMW lepsze pod każdym względem. Skrzynia biegów tragiczna, nie da się szybko zmieniać biegów... Choć dla dziewczyny też bym wziął mazdę bo tania i nie musiałbym nic przy niej robić ;)
Opublikowano
Siemano, po 3 latach z e34 przyszły lepsze dni i zamierzam wydać w granicach 40k na nowy samochód. Jedyny sensowny samochód, który na prawde wpadł mi w oko to właśnie BMW serii 1, wyłącznie w Coupe. Na stronkach aukcyjnych ilość ofert nie powala jednak dla chcącego nic trudnego. Będzie to moje 2 auto w rodzinie więc przebiegi nie będą jakieś duże. Miesięcznie robię około 600-700 KM. Przeglądałem wasze forum dobrych kilka nocek ale chce uzyskać informację tylko i wyłącznie na temat coupe, gama silników dość okrojona i z liczb najsensowniej wygląda 120d 177KM. Mam pytanie co do kosztów utrzymania tego. Czy części są drogie i czy na prawdę Będę Miał Wydatki. Spalanie, drobne usterki, najlepszy wybór silnika- wszystkie informację się przydadzą :)
Opublikowano

Brawurra odpuść diesla, coupe i małe przebiegi eliminują diesla w aucie jak dla mnie, jak coupe to tylko benzyna. Jak kupisz benzynę zadbaną, nie skręconą i bitą to mechanika będziesz bardzo rzadko odwiedzał.

Cytat kolegi: "BMW bite i cofane nigdy nie będzie przez Ciebie kochane" :mrgreen:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam pisze z zapytaniem jaki silnik do jedynki będzie wg was lepszy 143km czy 177km ?

W 2016 roku sprzedałem jedynkę z silnikiem 116d, byłem zdziwiony jak dobrze z tą mocą auto sobie radziło.

Lecz potrzebuje teraz czegoś mocniejszego. Najbardziej myśle o 143km wersji gdyz o 177km nasłuchałem sie, że są dość wadliwe. U dwóch znajomych w silniku 177km ( tylko ze e90 ) pękł blok, płyn z chłodnicy uciekał.

Ponoć w jakimś roku poprawili te silniki.

Gdybym wybrał 143 km napewno zaprowadziłbym go na Chipa.

Liczę na wasza pomoc i pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam pisze z zapytaniem jaki silnik do jedynki będzie wg was lepszy 143km czy 177km ?

W 2016 roku sprzedałem jedynkę z silnikiem 116d, byłem zdziwiony jak dobrze z tą mocą auto sobie radziło.

Lecz potrzebuje teraz czegoś mocniejszego. Najbardziej myśle o 143km wersji gdyz o 177km nasłuchałem sie, że są dość wadliwe. U dwóch znajomych w silniku 177km ( tylko ze e90 ) pękł blok, płyn z chłodnicy uciekał.

Ponoć w jakimś roku poprawili te silniki.

Gdybym wybrał 143 km napewno zaprowadziłbym go na Chipa.

Liczę na wasza pomoc i pozdrawiam

 

A to nie są przypadkiem takie same silniki różniące się turbiną wtryskami i ecu ?

143ps nie jest specjalnie ruchawe.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Nie wiem czy tylko tym się różnią dlatego napisałem z zapytaniem.

Problemy z pękajacym blokiem znalazłem tylko w wersji 177km.

Wiec dlatego do was pisze który silnik jest lepszy ?

Czy oba maja jednakowe problemy ?

A moze w konkretnym roku poprawili wszystko ?

Opublikowano
To są te same silniki :) różnią się delikatnie osprzętem. Pękające bloki to niestety domena silników z oznaczeniem A i B, więc trzeba szukać takiego z oznaczeniem C lub D (2008 albo 2009 wzwyż, niech mnie ktoś poprawi jak coś). Pękają głównie między cylindrami ze względu na bardzo cieniutkie ścianki, jak się dobrze zagłębisz jest o tym trochę na forum i faktycznie charakteryzuje się to niepozornym ubytkiem płynu chłodniczego - w najlepszym wypadku blok do spawania, w większości przypadków do wymiany. Poza tym wadliwy rozrząd, jeżeli nie był wymieniany to to ciągną przeważnie 150 tyś km i mogą się zerwać, lub nie - nie ma reguły, jest loteria ;) ze słupkiem C brałbym, wymienił ewentualnie rozrząd i miał spokój, z silnikiem A i B odradzam. Aha co do mocy - 177 jakoś strasznie 143 nie objeżdża, ale wiadomo, że daje większy potencjał pod chipa i ogólnie jak silnik ten sam, a różnice w cenach już nie takie kolosalne, to więcej znaczy lepiej ;). Jeździłem w sumie każdym dieslem N47 i dopiero 123d na wtryskach LCI robi zasadniczą różnicę.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Hej. Mam zamiar kupić e 87 z sierpnia 2009 120d n47. Czy możecie mi powiedzieć, jaka wersja tego silnika była montowana w tym okresie?
Opublikowano
Najlepiej sprawdzić po VIN np. na realoem. 2009 jest szansa na poprawiony, ale nie wiem czy ogólnie nie zaczęli dopiero w 2011 pakować tych poprawionych. Tak jak mówiłem, musiałby się ktoś wypowiedzieć, kto zna te daty.
Opublikowano

Hej

Czy moje BMW o Vin WBAUD91010PZ08972 ma silnik z serii D czy to jest seria z wadliwą (pękającą) głowicą, nie wiem która cyfra dotyczy silnika w raportu domniemam że seria D ale nie jestem pewny, Proszę niech ktoś rozwieje moje wątpliwości. Z góry dzięki :)

 

http://www.bimmer.work/query.php

Opublikowano
To chyba niestety A z tego co widzę. Z drugiej strony nie ma się co załamywać, mój brat ma 118d ze N47A i jeździ już 250 tyś na rozrządzie oryginalnym i silnik też sprawny ;) bardziej warto pamiętać o tej kwestii jeżeli by się pojawił ubytek znaczny płynu chłodniczego, żeby się nie dać namówić na niepotrzebne naprawy (uszczelka pod głowicą to zawsze pierwszy strzał..). Wymiana silnika w dzisiejszych czasach to żaden kosmos ;) A jaki silnik to najprościej to sprawdzić na tabliczce znamionowej na słupku kierowcy.
Opublikowano

Witam nazywam się Patryk przymierzam sie do kupna bmw e82. Zastanawiam się nad 123d. Jako, że bedzie to moje pierwsze bmw prosił bym o informacje dotyczące tego silnika, spotkałem sie ze skrajnymi opiniami to że pękaja glowice rozrzady sie rozciągaja, jak wygladaja kosztowo naprawy ewentualnej awarii albo lepiej jak uniknąć ewentualnych problemów. Bo strasznie pdooba mi sie ten model a chce kupic je z zimna glowa.

Dodam że robie tak od 15.20 tys rocznie. Prosze o pomoc i jakies sugestie.

 

Tutaj dorzuce dwa linki z allegro tych ktore mi się osobiscie podobaja wizualnie i cenowo względnie.

 

1. http://allegro.pl/bmw-123d-e82-coupe-m-pakiet-xenon-18-full-i6712781613.html#thumb/1

2. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-sprzedam-pilnie-lub-zamiana-stan-b-dobry-m-pakiet-2-0-bi-turbo-204-km-ID6yF7fx.html

 

Dziękuje i pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.