Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od dłuższego czasu mam pewien problem otóż skręcając kierownicą na postoju coś wyje,miałczy i podczas jazdy to samo jak dodam gazu to coś zawyje z pod maski.Na postoju jak przegazuje to też zawyje..wycie słychać w środku samochodu a na zewnątrz nie można zlokalizować :mad2:

 

Dodam były 4 pompy wspomagania wymienione i dalej to samo

 

Układ przepłukany wspomagania 5l prawie nowego płynu dalej to samo

 

Zaworek nowy maglownicy dalej to samo

 

Kolejno 3 alternatory to samo

 

nowe paski oe bmw silnika

 

nowa rolka prowadząca paska głównego+rolka napinacza paska głównego

 

Napinacz klimy ani rolka klimy to nie jest bo po zdjeciu paska od klimy dalej jest to samo

 

Stawiałem na pompę wody.. wymieniłem na hepu i dalej to samo(nawet teraz głośniej bo hepu ma metalowy wirnik i są większe opory toczenia)

 

nie mam pojecia dodam po zdjeciu pasków nie ma tego efektu

 

podejrzenie pada na NAPINACZ GŁÓWNEGO PASKA ten mechanizm czy napinacz powodował by wycie podczas dodania gazu? co by niby tam mogło wyć? bo nie mam pojęcia już

Opublikowano

pomoże ktoś? dodam ze jak się jedzie pomału lub szybko to słychać to cały czas

 

ALE JAK się da od razu BUT to zawyje głośniej z pod maski.. a na postoju słychać trochę to ale w kabinie pod maską już nie....

Opublikowano
Napinacz paska za słabo napina pasek i przy skręcie"czyli pod wiekszym obciążeniem lekko uslizguje gdy włączysz jeszcze swiatła to zapewne słychać głośniej"
Opublikowano

kolejny krok to będzie wymiana napinacza paska głównego

 

po tym juz nie wiem.. trza kupić stetoskop i bawić sie w doktora :norty:

Opublikowano

Sprawdzałem też tak.. i nic..po prostu przy gwałtownym dodaniu gazu coś zawyje z pod maski...

 

dodam,że to jest od dłuższego czasu..ale jak jeździłem na starej pompie tez to było.. ale przez ostatnie 3mc zdarzyło się sporadycznie.Np teraz ostatni miesiąc jeździłem i nie było tego słychać wogule..ale zdjąłem paski,wymieniłem pompę,poskładałem wszystko,odpalam i od nowa.. a byłem pewien ze to pompa wody..

 

pompę wody wymieniłem na hepu

 

koło pasowe na corteco

 

rolka prowadząca ta obok alternatora wymieniona była na INA

 

rolka ta co wchodzi z tym prętem do napinacza też na INA

 

pasek główny OE BMW

 

3 alternatory czyli malo prawdopodobne,że trzy wyły w ten sam sposób

 

3 pompy wspomagania.. na każdej to samo

 

przewody od magłownicy nigdzie nie ciekną i płynu nie ubywa,wspomaganie działa jak należy

 

Rolka od klimatyzacji jak i napinacz klimatyzacji to nie jest bo przy wyłączonej jest to samo

 

nie mam pojęcia.. został jedynie napinacza paska głównego..ale co by miał napinacz do wycia podczas dodawania gazu?

 

Przykładowo jadę 80km/h i słychać delikatnie wycie z pod maski.. a jak przykładowo naglę przyspieszę i puszcze gaz to z pod maski głośniej zawyje..po prostu coś zawyje jak te paski szybko zaczną się kręcić podczas dodania gazu..co gorsze na postoju można gazować i z zewnątrz nie słychać tego tylko wewnątrz

Opublikowano

Kiedyś był wałkowany podobny przypadek i się okazało że winowajcą był nowo zakuty przewód wysoko ciśnieniowy.

wleję dla przypomnienia;

Ja miałem takie objawy , gdy pękł wąż ciśnieniowy , wstawiłem awaryjnie inny nieoryginalny i zaczęło buczeć w układzie . Okazało się , że oryginalny przewód ma wewnątrz wstawiony tłumik wyciszający odgłosy ciśnienia oleju ( jest to drut stalowy zwinięty w kształcie spirali ) , wymiana na oryginalny wąż załatwiła problem 8-) . W Twoim przypadku może to coś jeszcze innego "

Dzisiaj wymieniałem przewód ciśnieniowy na nowy i buczenie ustało.

Wreszcie wszystko wróciło do normy.

viewtopic.php?f=69&t=244083

 

Ps. Staszek to nie jest moja diagnoza ale weź to pod uwagę.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Jefno mnie zastanawia: 3 alternatory i 3 pompy? To co Ty z nimi robiles?

 

jedna pompa moja ori..mówie pewnie ona miałczy przy skręcaniu kierownicą..kupiłem drugą używkę.. to samo.. mówię ostatni raz jeszcze kupię,kupiłem kolejną to samo

 

Alternator zalał mi się płynem od wspomagania i po nagrzaniu dymił,dałem go do regeneracji ale po regeneracji zdarzyło się jeszcze raz,że zadymil to kupiłem drugi na allegro który był ok ale dałem profilaktycznie na wymianę szczotek,łożysk itp

 

widać muszę zaryzykować i zamówić ten napinacz paska

Opublikowano

dobra zamawiam napinacz INA paska głównego

 

+ zamówiłem na allegro przewód ciśnieniowy pompy wspomagania akurat trafił się za 50zł w bardzo ładnym stanie

 

i po tych czynnościach jak nie przestanie wyć to niech wyje aż sie coś urwie :norty:

Opublikowano

Piszesz

zamówiłem na allegro przewód ciśnieniowy pompy wspomagania

A co ,ten aktualny masz od nowa zakuwany ? i podejrzewasz że on przenosi wibracje z pompy ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
mam pytanie czy stetoskop diagnostyczny taki za 20zł wskaże która np rolka wyje? czy stetoskop tłumi inne odgłosy a daje tylko ten co przyłożymy? czy wszystko w koło?
Opublikowano

Witam napinacz paska wymieniony i niestety to samo stary był również dobry jak nowy.Jak przegazuje na postoju to nie słychać.. ale jak ruszę autem np jadę na 2 biegu czy tam innym i da się but to zawyje z pod maski.. a na postoju można gazować i nie usłyszy sie bo nie wyje...

 

kolejno wymienię przewód ciśnieniowy pompy wspomagania i pewnie to samo bedzie,że mój dobry

Opublikowano
Nie pamietam dobrze jakie masz koło pasowe w swoim silniku chodzi o to ze były wersje gdzie koło pasowe składało sie z 2 elementów metalowych połaczonych ze sobą w srodku cienka warstwą gumy tzw."tłumik drgań skrętnych" często sie zdażało ze ta guma sie obrywała i gdy silnik krecił sie normalnie było wszystko ok ale pod obciążeniem własnie piszczało.oblukaj to koło na wale obmacaj czy nie ma luzów na boki bo nadal podejrzewam coś związanego z uślizgiwaniem paska klinowego
Opublikowano
Jeżeli masz koło takie jak mówię to zaznacz na nim markerem dwa punkty na metalowych elementach potem doprowadz do piszczenia i sprawdz czy nie są potem przestawione względem siebie
Opublikowano
Jeżeli masz koło takie jak mówię to zaznacz na nim markerem dwa punkty na metalowych elementach potem doprowadz do piszczenia i sprawdz czy nie są potem przestawione względem siebie

 

koło to corteco zrobione na nim jest z 20tys km

Opublikowano
Hej, szukaj kolego jeszcze przyczyny po elementach które przenoszą większe obciążenie przy ruszaniu/jeździe. Zostaje Ci jeszcze rozrząd, dwumasa, pompa vakku itp. pozdr.
Opublikowano

Jutro wymienię przewód ciśnieniowy pompy wspomagania

 

mam pytanie bo olej w pompie wspomagania był z 5 razy wymieniany już.. a nie chce mi sie od nowa spuszczać całego oleju itp.. czy jeśli oddesam ze zbiorniczka płyn a następnie odkręcę jeden przewód przy maglownicy(ciśnieniowy to jest ten wyżej położony) to czy uda mi się zrobić szybką przekładkę? wyleci duzo płynu z magłownicy? bo generalnie chodzi mi o to by tylko zrobić przekładkę węże a potem tylko uzupełnić poziom w zbiorniczku i odpowietrzyć niż cały spuszczać

 

najgorsze jest to,że wycie słychać po dodaniu gazu podczas jazdy na postoju można gazować i nie zawyje

 

mechanik sie juz smieje,że ciagle te ukryte choroby :mrgreen:

 

ale jak wyje to niech wyje głosno to i to a nie tak wyje,że trzeba cały silnik na nowy wymienić bo dojśc co wyło

Opublikowano
witam. Pisałeś ze po zdjęciu paska klinowego jest cisza wiec rozrzadu bym nie tykał. A co do znaków na kole pasowym to pisałem wyraznie ze nie jestem pewien ale chyba składa sie z 3 elementów zewnętrzna metalowa potem guma i wewnętrzna metalowa i jezeli ta guma sie odwulkanizuje to metalowe elementy koła bedą sie przesuwac wzgledem siebie nie wiem juz jak ci to jeszcze wytłumaczyc prosciej.Niestety nie słysząc tego dzwięku ciągle tylko zgadujemy moze udało by ci się go nagrac?
Opublikowano

Witam przewód ciśnieniowy pompy wymieniony-efekt ten sam

 

kolejno wymienię rolka paska głównego i rolka prowadząca ale wymieniałem je 20tys km temu.. nie grzechotają..ale jak się zakręci to jak opętane się kręcą a na początku za raz stawały

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.